"Egy ilyen cségó, kuék, vagy kóllofdjúti, nem igényelnek összetett stratégiai vagy taktikai lépéseket, magyarul ott alapból nem kell sokat gondolkodni, tiszta reflexjátékok!"
Igen, ezt pontosan azok hiszik így a Kvékről, akiknek lövésük sincs a játékról (de szeretik megmondani, hogy mi a tuti ); ember, ezt egy olyannak mondod, aki kb. 8000 órát rakott bele a frencsájzba (amiből kb. 4000 volt a Quake Live), és egy adott időszakban a lehető legmagasabb szinten versenyzett, egész jó eredményekkel (2014 és 2018 között nyilván nem volt már olyan brutális a competition, mint 10 évvel azelőtt, de még így is nagyon magas volt a skill ceiling, hiszen a legtöbb high skiller/semi-pro/pro player tizenplusz éve ezzel kelt és feküdt).
Az, hogy ez tiszta reflexjáték, szimplán NEM IGAZ. Közelítőleg sem.
A Quake 3/Live egy bizonyos szint felett ~80 %-ban ÉSZ- és MEMÓRIAJÁTÉK, az, hogy közben minden fénysebességgel dezintegrálódik, meg vajsimán keresztülfolysz a mapon, csak egy melléktermék, körítés, de facto sztenderd, nem kíván extra figyelmet, közben az agyad folyamatosan jár, tervez, számol, a szád meg jár, mert ezeket a változásokat le is kell kommunikálni a csapattársak irányába.
Lehetsz te a legüberebb reflexekkel megáldott kiborg is, ha precíz nyersanyagmenedzsmenttel (a meghatározott időnként újra spawnoló fegyverek, ammo, armorok, armor shardok, HP buborékok, Megahealth, illetve power up kontrollja), helyezkedéssel és item cyclinggal a sárga földbe döngölnek, mert mikor 125/0-val, machinegunnal spawnolsz, már két rakéta és egy plazmasorozat száguld feléd két irányból, a konkrétan bemagolt (netán kikényszerített, mert ilyet is lehet!) spawn pontodra, úgy hogy még menyikkanni sem lesz időd, nemhogy lereflexkedni bárkit, miközben a következő Red armort a másik két enemy már be is biztosította..
Csak egy kis ízelítő, hogy milyen mélységei vannak a gémnek: [link]
Rapha májsztró <3 utólag végigkommentálja az egyik ESL-es meccsét, amit Cooller ellen játszott. Nagyon artikulált és tanulságos; ha tudsz valamennyire angolul, érdemes végighallgatni – már abban az esetben, ha nem veted el alapból a horizontjaid tágítását..
Ez ráadásul duel, szóval jóval kevesebb változó van benne (hiszen 8 helyett 2 player van, és powerup play sincs, valamint a fegyverek is 5 másodpercenként spawnolnak a 30 helyett) a 4v4 TDM-hez képest. De még egy CS:GO-val kapcsolatban is belátom azt (pedig kvéjkerként rühellem a CS-t!), hogy igen durva taktikai mélysége van, ha nem random hülyegyerekek kattintgatnak találomra...
[ Szerkesztve ]
SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.