Hát most konkrétan nem vágom
Pénzügyi botrányokra, vagy a technikaiakra gondolsz?
A technikai dolgokról olvashatsz a villamosok.hu-n is.
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
Hát most konkrétan nem vágom
Pénzügyi botrányokra, vagy a technikaiakra gondolsz?
A technikai dolgokról olvashatsz a villamosok.hu-n is.
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
Mind2öre gondolok
Volt technikai gond is, pénzügyi gond is...
A Siemens tervezési problémái miatt végülis Budapest kapta az utóbbi idők legolcsóbb villamosait. Az, h ki mennyit lopott, vagy h miért a Siemens szállított, már egy más kérdés. Mindenesetre a Combino nem sz×r villamos, a világ egyik legforgalmasabb villamosvonala van a Nagykörúton, és a Combinok jól bírják. A Siemens nem véletlenül tekinti komoly referenciájának a pesti sárga villamosokat.
Az ajtónyitás problémája nem a Siemens hibája volt. Egyszerűen nem jól voltak beállítva, illetve nem az előírt anyagot (olaj) használták kenésre. Ezt persze a Blikk már nem írta ki a címlapra, csak azt, h nem jók a villamosok.
A felsővezetéket tartó oszlopok hibái szintén nem a Siemenshez tartoznak, persze egyszerűbb a címoldalra olyat írni, h a "villamosok eltépik a felsővezetéket", mint azt, h sajnos a magyar szakemberek nem vették figyelembe az oszlopok állapotát, akkoriban a úszóbajnokság miatt viszont már nem volt idő oszlopokat cserélni az amúgy is felújítás előtt álló hídon, így maradt a költségesebb megerősítés, majd az EB utáni csere.
A klíma hiánya a betonfejű magyar döntéshozók marhasága. A Siemennek külön nekünk kellett klíma nélkülire áttervezni a Combinokat. Itthon meg arról vitatkoznak manapság is, h megoldható-e az ajtók kézzel történő (gombnyomás) kinyitása, ill. automatikus becsukása, de a BKV erről még ma is alig akar hallani..
A video nem rossz, csak rövid.
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
A szokásos demagóg fikázáson kívül lennél szíves kifejteni, hogy milyen technikai problémák voltak a Combinóval? De komolyan, reálisan nézve mi is volt a botrány?
Itt szeretném megjegyezni: a villamos neve Combino Supra. Kéretik nem összekeverni az eredeti Combinóval.
Szerintem sincsen semmi baja a Combínóknak, teljesen jók, és most már klíma is van bennük ami persze sok ember szerint túl hideget csinál. De amikor meg nem volt benne , akkor meg az volt a baj. Meg az ajtó nyitódás is csak kezdeti gyermekbetegség volt csupán, amit rövid időn belül kijavítottak. Mégis ugy él a Combínó sok ember szemébe, hogy milyen szar ,meg a régi ICS mennyivel jobb volt
A főnök tekintete mindig nyílt és őszinte. Vagyis egyik szeméből a nyilt gonoszság a másikból az őszinte rosszindulat sugárzik.
Szerintem a Combino szűk, nem tágas, a tágas szócskát az emberek képesek összetéveszteni a teljes hosszúságával. Nem mondom, hogy amióta légkonci van benne nincs hűvösebb de egy probléma van vele, nincs pára elszívó és onnantól, hogy beszálltál pofán csap a pára és kétszer annyira izzadsz mint kint a 40 fokban... ülni normálisan nem lehet, két szék között állni borzadály, mert ha valaki le akar szállni elgáncsolnak… a hátad mögött közlekedni nem tudnak anélkül, hogy ne löknének fel... ezért olvasni nem tanácsos eme járművön… a régi villamosokon legalább volt hely, széltére akár 3ember is elfért, normálisan lehetett ülni, álni, közlekedni...
Én kifejezetten szeretem a Combínót, és sose állok meg az ülések között hanem a nyitott részre állok be, vagy pedig a csuklós részekhez.
A főnök tekintete mindig nyílt és őszinte. Vagyis egyik szeméből a nyilt gonoszság a másikból az őszinte rosszindulat sugárzik.
van abban elég hely csak általában a népek nem mennek be az ajtóból. OK a 2 ülés közt tényleg szűkebb, de a csuklók előtt ahol nem ajtó van (meg amugy ahol ajtó ott is, csak nem ott állsz ha többet mész) ott szemre még szélesebb is mint a ganzok.
csukló - szék háttámla közti ficak meg rulez, ott tökjól lehet olvasni
10 féle ember van a világon. Aki ismeri a kettes számrendszert és aki nem. ''A név nincs hosszabb páncélszekrény''
Végignéztem a Budapest Tömegközlekedéséről szóló videokat (8 rész eddig), nem kezdtem el mentegetni a linkeket, de szépen sorbaveszik a fogaskerekűtöl a metrókon át a villamosokig mindegyik járművet, és majdnem mindegyikben elhangzik, h "az autókat jó lenne ha az autósok a kapu előtt hagynák, és tömegközlekedési eszközzel közlekednének, mert az sokkal gyorsabb".
Ez a video beleillik a többi közé a sorozatba, nem tartom h×lyítőnek.
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
Neked az hiányzik a legjobban, h a régi villamosoknak az elején és a végén (kivéve a vezetőállásokat), volt korlát, ahol lehetett kényelmesen hátradőlve (is) utazni. Nos ilyesmi a Combinón nincs ugyebár.
Az ülések elrendezése valóban más, de ahogy már írták itt mások is, azért van hely bőven, lemérhetjük, nem keskenyebb az UV-knál, Ganzoknál.
Másfelé megfelel a népeknek, ne fikázzuk már feleslegesen.
Nem szokásom olyan demagóg szöveget nyomatni, h "ha nem tetszik, ne használd", nyugi, eszemben sincs ilyet mondani.
Tényleg, az alacsonypadlós kivitel az nem gond?
Erre én nem mondanám, h ABSZURDITÁN.
Arra már inkább, h a frissen forgalomba állított Combinok ablakait a pont azon hétvégén levő Budapest Parádé lelkes résztvevői összekarcolták.
[ Szerkesztve ]
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
Valamiért olyan érzésem van, hogy az alacsonypadlós kialakításnak csak a hátrányait véled felfedezni.
Ahh, ez a helyes kifejezés, pont erre gondoltam én is, az alacsony padló miatt alakulhattak így a dolgok.
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
nemazért, de ha szélesebb villamosokat akarsz, akkor építhetted volna át az egész sínpályát is a körúton, mert így is éppen elférnek egymás mellett a combinok
nekem semmi bajom velük, szerintem jó megoldás. máskérdés, hogy a 4-6-os vonal annyira zsúfolt, hogy még ezek sem számítanak elegendőnek..
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
Valami direkt linket tudna adni valaki, nem sikerült megtalálnom az adást.
mod: már megvan , mindjárt megnézem
Amúgy nem értem, hogy mi a probléma a Combinoval. Nem kell lépcsőzni, az ajtóban is sokan elférnek (mert ugye minek menjenek beljebb, a régi Ganz villamosokon ez elég nagy probléma volt). Van légkondi is, én nem találkoztam a pára problémával. A székek nem kényelmesek, de ez szinte minden új BKV járműre igaz, pl. a Volvo buszok, Solaris trolik. A régi Ikarusos szivacsülések sokkal kényelmesebbek voltak, nálamaz az etalon, de a Ganzos villamosok ülései is kényelmesebbek.
A Combino működése is jobb. Nem rázkódik, nem hangos, gyorsabban halad, gyakori az 50km/h, azelőtt nem nagyon mentek 40 fölé.
Ami viszont nem tetszik:
Ki volt az a marha, aki a megálló tetejét ilyenre csináltatta. Egy nyári napon aláállítanám, hogy élvezze a munkája gyümölcsét, a kevés árnyékot is sikerült eltüntetni a megállókból.
És a körúton minden gyorsabb az autónál, még a lábbusz is.
[ Szerkesztve ]
What else you gonna do on a Saturday?
bejegyzés Autómánia meg a Combino