Az e-rollereket, e-kerékpárokat, és bringákat max bringaúton kéne engedni Ennyi erővel az autókat csak autópályán kéne engedni.
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] Android másképp: Lineage OS és társai
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [ldave:] New Game Blitz - 2024
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [eldiablo:] Kioxia XG6, BiCS please
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] [Sub-ZeRo:] Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Hozzászólások
arnyekxxx
veterán
Autóban ülve 48x nagyobb esélyed van fejsérülést szenvedni.
A képen mondjuk tök más van.
Oda miért nem akarsz bukókeretet és kötelező sisakviselést?
Biztonsági öv, légzsákok, gyűrődési zónák azért megvan ugye?
energy4ever
addikt
Miert ne lenne az?
Onerobol, sik uton, max 45km/h tervezesu...
Pl lejton ettol fuggetlenul biztonsagosan mehet 60at, ha ezt forgalomtol elzart maganteruleten vegzi, akkor pedig a 40km/h-s korlatozasnak sem kell eleget tennie.
DigitXT
félisten
Ne legyünk már ennyire álszentek...
szipipeti
csendes tag
Így van,
2 fontosabb feltételnek kell teljesülni, hogy a "pedelec" ne lehessen a segédmotorkerékpár kategória.....
1, a meghajtómű (mindegy hiogy elektromos vagy belsőégésű) teljesítménye nem haladhatja meg a 300W-ot (EU-ban jellemzően a 250W)... És ezzel párhuzamosan...
2, önállóan (csak magában) a hajtásra csak "rásegít", de önállóan azt nem képes megtenni...
(pedelec - - gondolom a pedál és az elektromos szavak kombója)...
És néhány vonatkozó érdekesség A KRESZ-ből
r) * Segédmotoros kerékpár: a külön jogszabályban L1e járműkategóriába sorolt kétkerekű, L2e járműkategóriába sorolt háromkerekű jármű, továbbá az L6e járműkategóriába sorolt quad és mopedautó.
r/1. * Kerékpár: olyan, legalább kétkerekű jármű, amelyet emberi erő hajt, és ezt legfeljebb 300 W teljesítményű motor segíti. A kerékpáron a kerékpárt nem hajtó személy is szállítható erre alkalmas ülésen. A kerékpáron utánfutó vontatására alkalmas berendezés helyezhető el.
Szóval az r/1 meghatározás szerint a motor csak "segít"
És egy másik érdekesség, amikor 2-en állnak a rolleren:
46. § (1) * Személyt szállítani csak a járműnek e célra kialakított álló- vagy ülőhely részén szabad. Álló utast csak autóbuszon, trolibuszon és villamoson szabad szállítani.
Redneck
veterán
Igaz is, elnézést, csak nagyvárosban gondolkodtam, ennyivel pontosítanék. Tápiószentlapáton és Bivalybasznádalsón nem feltétlenül kéne hogy így legyen.
Legalább az útpálya egy részén jelöljenek ki bringasávokat, a forgalmasabb helyeken. Már az is sokat javítana a forgalom ritmusán.
Jelenleg a rendszerben így van pár potenciális közúti veszélyeztető. Vegyünk egy példát:
Megy a nép a 70-es táblás 2x2 sávos főútvonalon autóval/motorral/teherautóval 70-nel, ahol 25-tel megy a mini kerekes rolleros (főleg nindzsában, mer' lámpa minek?), a kerékpáros mondjuk 30-cal, és max 45-tel az SMKP (ami simán mehetne és folytás nélkül is 70-nel). Így nem igazán halad a két sáv egyszerre, és megnő a balesetek kockázatának esélye.
Az egész abszurd. Az én verzióm szerint, ehelyett lehetne legalább leválasztott sáv a lassabb járműveknek hogy ne a többieknek kelljen kerülgetni őket (ergo ne legyenek forgalmi akadályok), és az SMKP mehessen legalább 60-nal, de inkább 70-nel.
dugo_:
Jó kis statisztika, de e-rollert nem látok benne. Fejsérülésnek számít az is ha nyílik a légzsák és azt fejelem meg, vagy koccanásnál a támlát? Egyik sem jó de nem ugyanaz mint kabin nélküli járművel megfejelni valamit.
Szerintem ajánlott a viselése, főleg ha valaki komolyan gondolja hogy ilyen kis fosokkal (e-roller) csapasson a forgalomban. Elég egy kis hiba, és csúnyán szétfejeli az ember a padkát/motorháztetőt/busz hátulját.
Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.
Degeczi
nagyúr
A statisztikák félremagyarázása külön művészet...
Jellemző, h pl. amikor az 1. VH-ban el kezdték használni a fém sisakokat, a statisztikák szerint nőtt a fejsérülések száma! Egyszerűen mert korábban aki fejlövést kapott, az szinte garantáltan a "halott", és nem a "fejsérült" kategóriába került...
somogyib
őstag
"Szerintem ajánlott a viselése...Elég egy kis hiba, és csúnyán szétfejeli az ember a padkát/motorháztetőt/busz hátulját."
+1 Nekem egyik haverom bringával lejtőn kapott el egy padka-korlát kombót de úgy, hogy a sisak pántja a szájában kötött ki, átszakítva az arcát, meg a fogsora is csúnyán szétment.
De ha nincs rajta sisak, valszeg sokkal rosszabbúl jött volna ki belőle...Mert lehet, hogy sisak nélkül túl se éli.
[ Szerkesztve ]
RaZroX
addikt
Ugyan nem vagyok szakértője a témának, de rengeteget közlekedem autóval a városban és a Lime féle rollereket is többször használtam már, tehát mindkét oldalról ismerem a helyzetet.
Ezt már leírtam máshol, talán többször is, de még mindig a Lime gyenge korlátozásai miatt ekkora ez a probléma. Legalábbis túlnyomóan. Ezeket bárki tudja használni, úgy ahogy akarja, hiszen nem ő vette sok-sok pénzért (mert azért nem 10-20 ezer forintról beszélünk), kit érdekel ha baja lesz...
Mert azért ha belegondolunk, aki vesz magának egy ilyen rollert, az vigyázni fog rá.. és akkor máris óvatosabban megy ide-oda. És a tapasztalatom is ez. Többször is találkoztam saját rollert használó emberrel és kulturáltan el tudtunk gurulni egymás mellett.
A legtöbb esetben ezek a rollerek jobban ki vannak világítva mint a biciklisek.
Múltkor belefutottam egy komolyabb példányba a 4. kerületben, kb 45 km/h-val ment az út szélén. Gyakorlatilag haladt a forgalommal.
Na de, hogy a témához is kapcsolódjon a mondandóm, nem értem, hogy mért kell ezeket beleerőszakolni, egy meglévő járműkategóriába. Elvégre amikor kitalálták az autót, abból sem bicikli vagy lovaskocsi lett...
Az lenne (szerintem) a leglogikusabb, ha az ilyen elektromos kis közlekedő eszközöknek egy új kategóriát létrehoznának, megfelelő korlátozással. Pl.: Forgalmasabb főúton csak biciklisávban közlekedhessen ha van, ha nincs akkor off (nem tudom értelmesen megfogalmazni, de Vácin vagy Hungárián szerintem öngyilkosság).
Járdán sebességkorlátozással mehessen (5-10kb) ...és még sok-sok okosságot bele lehetne tenni. Nem elnyomni kell ezeket, hanem fejleszteni.
This is the way
Én láttam már képen olyan smkp-t ami lejtőn képes 120km/h-val is haladni.
Mondjuk az is igaz, hogy ez már elég meredek kategória. Kurva kevés rajta a fék.
Legalábbis ez volt a kép alá írva.
Somatom
veterán
A Simson eleje az én súyommal még a 60 -hoz is kevés volt. Ki is cseréltem kerekestől, telóstól, villahidastól egy dobfékes, 125 -ös MZ elejére.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
rednifegnar
senior tag
kivancsi leszek lesz e barmi erdemi valtozas:
Mától Erzsébetváros talált tárgyként kezeli az elektromos rollereket
Nagyon sok panasz érkezett önkormányzatunkhoz az elhagyott, a gyalogos forgalmat akadályozó elektromos rollerek miatt.
Az így elhagyott és talált rollereket Budapest Főváros VII. Kerület Erzsébetváros Jegyzője talált tárgyként tartja nyilván, és a jogosult jelentkezéséig gondoskodik az őrzéséről.
A camera does not make art, the artist makes art.
DigitXT
félisten
MrChris
nagyúr
Lenne változás, ha összeszedné az önkori a limerollereket és a város szélére vinnék egy telepre, az lenne a jó. Hajnalonta ezeket kerülgetem, hihetetlenül széthagyják a műveltebb magasabb kultúrájúak. Annyira zöldek ezek a bérelhető rollerek, hogy szakadt éppenlevizsgázott autókból töltik agregátnak használva a benzinmotorjukat. Összességében semmi gazdasági és környezetkímélési hasznát nem látom a város számára ezeknek az utcán heverő bérrollereknek.
samujózsi
tag
Biztosan bennem van a hiba...
Helyszín Farkaserdő. Kicsi család kirándul. Gyerek kisbiciklin, papa-mama elektromos rollerral. Gondolom, az erdő végén meg behajították a cuccot az autóba és elégedetten hazakocsikáztak.
De mondom, biztosan bennem a hiba, hogy ezt nem érzem normálisnak.
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- Playstation 5 lemezes,5 honapos,19 ho garanciával
- MSI H61M-P31/W8 LGA 1155 alaplap
- Teljesen új ASUS ZenBook UX325EA-KG666W (Intel i5 1135G7) laptop eladó (bontatlan+garanciás)
- Új, bontatlan Samsung S24+ 256 GB black
- Dell Latitude E7270, 12,5" HD Kijelző, i5-6300U CPU, 8GB DDR4, 256GB SSD, W10, Számla, Garancia