Hirdetés

2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#301) ivana válasza Redneck (#289) üzenetére


ivana
Ármester

Az e-rollereket, e-kerékpárokat, és bringákat max bringaúton kéne engedni Ennyi erővel az autókat csak autópályán kéne engedni. :U

(#302) arnyekxxx válasza dugo_ (#300) üzenetére


arnyekxxx
veterán

Autóban ülve 48x nagyobb esélyed van fejsérülést szenvedni.

A képen mondjuk tök más van.

Oda miért nem akarsz bukókeretet és kötelező sisakviselést?

Biztonsági öv, légzsákok, gyűrődési zónák azért megvan ugye?

(#303) energy4ever válasza DigitXT (#280) üzenetére


energy4ever
addikt

Miert ne lenne az? :F
Onerobol, sik uton, max 45km/h tervezesu...
Pl lejton ettol fuggetlenul biztonsagosan mehet 60at, ha ezt forgalomtol elzart maganteruleten vegzi, akkor pedig a 40km/h-s korlatozasnak sem kell eleget tennie.

(#304) DigitXT válasza energy4ever (#303) üzenetére


DigitXT
félisten

Ne legyünk már ennyire álszentek...:))

(#305) szipipeti válasza Somatom (#298) üzenetére


szipipeti
csendes tag

Így van,

2 fontosabb feltételnek kell teljesülni, hogy a "pedelec" ne lehessen a segédmotorkerékpár kategória.....
1, a meghajtómű (mindegy hiogy elektromos vagy belsőégésű) teljesítménye nem haladhatja meg a 300W-ot (EU-ban jellemzően a 250W)... És ezzel párhuzamosan...
2, önállóan (csak magában) a hajtásra csak "rásegít", de önállóan azt nem képes megtenni...
(pedelec - - gondolom a pedál és az elektromos szavak kombója)...
És néhány vonatkozó érdekesség A KRESZ-ből

r) * Segédmotoros kerékpár: a külön jogszabályban L1e járműkategóriába sorolt kétkerekű, L2e járműkategóriába sorolt háromkerekű jármű, továbbá az L6e járműkategóriába sorolt quad és mopedautó.
r/1. * Kerékpár: olyan, legalább kétkerekű jármű, amelyet emberi erő hajt, és ezt legfeljebb 300 W teljesítményű motor segíti. A kerékpáron a kerékpárt nem hajtó személy is szállítható erre alkalmas ülésen. A kerékpáron utánfutó vontatására alkalmas berendezés helyezhető el.

Szóval az r/1 meghatározás szerint a motor csak "segít"

És egy másik érdekesség, amikor 2-en állnak a rolleren:
46. § (1) * Személyt szállítani csak a járműnek e célra kialakított álló- vagy ülőhely részén szabad. Álló utast csak autóbuszon, trolibuszon és villamoson szabad szállítani.

(#306) Redneck válasza ivana (#301) üzenetére


Redneck
veterán

Igaz is, elnézést, csak nagyvárosban gondolkodtam, ennyivel pontosítanék. :R Tápiószentlapáton és Bivalybasznádalsón nem feltétlenül kéne hogy így legyen.

Legalább az útpálya egy részén jelöljenek ki bringasávokat, a forgalmasabb helyeken. Már az is sokat javítana a forgalom ritmusán.
Jelenleg a rendszerben így van pár potenciális közúti veszélyeztető. Vegyünk egy példát:
Megy a nép a 70-es táblás 2x2 sávos főútvonalon autóval/motorral/teherautóval 70-nel, ahol 25-tel megy a mini kerekes rolleros (főleg nindzsában, mer' lámpa minek?), a kerékpáros mondjuk 30-cal, és max 45-tel az SMKP (ami simán mehetne és folytás nélkül is 70-nel). Így nem igazán halad a két sáv egyszerre, és megnő a balesetek kockázatának esélye.
Az egész abszurd. Az én verzióm szerint, ehelyett lehetne legalább leválasztott sáv a lassabb járműveknek hogy ne a többieknek kelljen kerülgetni őket (ergo ne legyenek forgalmi akadályok), és az SMKP mehessen legalább 60-nal, de inkább 70-nel.

dugo_:
Jó kis statisztika, de e-rollert nem látok benne. Fejsérülésnek számít az is ha nyílik a légzsák és azt fejelem meg, vagy koccanásnál a támlát? Egyik sem jó de nem ugyanaz mint kabin nélküli járművel megfejelni valamit. :U
Szerintem ajánlott a viselése, főleg ha valaki komolyan gondolja hogy ilyen kis fosokkal (e-roller) csapasson a forgalomban. Elég egy kis hiba, és csúnyán szétfejeli az ember a padkát/motorháztetőt/busz hátulját.

Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.

(#307) Degeczi válasza Redneck (#306) üzenetére


Degeczi
nagyúr

A statisztikák félremagyarázása külön művészet...

Jellemző, h pl. amikor az 1. VH-ban el kezdték használni a fém sisakokat, a statisztikák szerint nőtt a fejsérülések száma! Egyszerűen mert korábban aki fejlövést kapott, az szinte garantáltan a "halott", és nem a "fejsérült" kategóriába került...

(#308) somogyib válasza Redneck (#306) üzenetére


somogyib
őstag

"Szerintem ajánlott a viselése...Elég egy kis hiba, és csúnyán szétfejeli az ember a padkát/motorháztetőt/busz hátulját."

+1 :K Nekem egyik haverom bringával lejtőn kapott el egy padka-korlát kombót de úgy, hogy a sisak pántja a szájában kötött ki, átszakítva az arcát, meg a fogsora is csúnyán szétment.
De ha nincs rajta sisak, valszeg sokkal rosszabbúl jött volna ki belőle...Mert lehet, hogy sisak nélkül túl se éli.

[ Szerkesztve ]

(#309) RaZroX


RaZroX
addikt

Ugyan nem vagyok szakértője a témának, de rengeteget közlekedem autóval a városban és a Lime féle rollereket is többször használtam már, tehát mindkét oldalról ismerem a helyzetet.
Ezt már leírtam máshol, talán többször is, de még mindig a Lime gyenge korlátozásai miatt ekkora ez a probléma. Legalábbis túlnyomóan. Ezeket bárki tudja használni, úgy ahogy akarja, hiszen nem ő vette sok-sok pénzért (mert azért nem 10-20 ezer forintról beszélünk), kit érdekel ha baja lesz...
Mert azért ha belegondolunk, aki vesz magának egy ilyen rollert, az vigyázni fog rá.. és akkor máris óvatosabban megy ide-oda. És a tapasztalatom is ez. Többször is találkoztam saját rollert használó emberrel és kulturáltan el tudtunk gurulni egymás mellett.
A legtöbb esetben ezek a rollerek jobban ki vannak világítva mint a biciklisek.
Múltkor belefutottam egy komolyabb példányba a 4. kerületben, kb 45 km/h-val ment az út szélén. Gyakorlatilag haladt a forgalommal.

Na de, hogy a témához is kapcsolódjon a mondandóm, nem értem, hogy mért kell ezeket beleerőszakolni, egy meglévő járműkategóriába. Elvégre amikor kitalálták az autót, abból sem bicikli vagy lovaskocsi lett...
Az lenne (szerintem) a leglogikusabb, ha az ilyen elektromos kis közlekedő eszközöknek egy új kategóriát létrehoznának, megfelelő korlátozással. Pl.: Forgalmasabb főúton csak biciklisávban közlekedhessen ha van, ha nincs akkor off (nem tudom értelmesen megfogalmazni, de Vácin vagy Hungárián szerintem öngyilkosság).
Járdán sebességkorlátozással mehessen (5-10kb)
...és még sok-sok okosságot bele lehetne tenni. Nem elnyomni kell ezeket, hanem fejleszteni.

This is the way

(#310) D1Rect válasza energy4ever (#303) üzenetére


D1Rect
félisten

Én láttam már képen olyan smkp-t ami lejtőn képes 120km/h-val is haladni. ;]
Mondjuk az is igaz, hogy ez már elég meredek kategória. Kurva kevés rajta a fék.
Legalábbis ez volt a kép alá írva. :)

(#311) Somatom válasza D1Rect (#310) üzenetére


Somatom
veterán

A Simson eleje az én súyommal még a 60 -hoz is kevés volt. Ki is cseréltem kerekestől, telóstól, villahidastól egy dobfékes, 125 -ös MZ elejére.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#312) rednifegnar


rednifegnar
senior tag

kivancsi leszek lesz e barmi erdemi valtozas:

Mától Erzsébetváros talált tárgyként kezeli az elektromos rollereket

Nagyon sok panasz érkezett önkormányzatunkhoz az elhagyott, a gyalogos forgalmat akadályozó elektromos rollerek miatt.
Az így elhagyott és talált rollereket Budapest Főváros VII. Kerület Erzsébetváros Jegyzője talált tárgyként tartja nyilván, és a jogosult jelentkezéséig gondoskodik az őrzéséről.

[link]

A camera does not make art, the artist makes art.

(#313) DigitXT válasza rednifegnar (#312) üzenetére


DigitXT
félisten

Csak én nem látok dátumot? Mától... Örökzöld.:))

Szerk: Index cikk 2020.01.21

[ Szerkesztve ]

(#314) MrChris válasza rednifegnar (#312) üzenetére


MrChris
nagyúr

Lenne változás, ha összeszedné az önkori a limerollereket és a város szélére vinnék egy telepre, az lenne a jó. Hajnalonta ezeket kerülgetem, hihetetlenül széthagyják a műveltebb magasabb kultúrájúak. Annyira zöldek ezek a bérelhető rollerek, hogy szakadt éppenlevizsgázott autókból töltik agregátnak használva a benzinmotorjukat. Összességében semmi gazdasági és környezetkímélési hasznát nem látom a város számára ezeknek az utcán heverő bérrollereknek.

(#315) samujózsi


samujózsi
tag

Biztosan bennem van a hiba...
Helyszín Farkaserdő. Kicsi család kirándul. Gyerek kisbiciklin, papa-mama elektromos rollerral. Gondolom, az erdő végén meg behajították a cuccot az autóba és elégedetten hazakocsikáztak.
De mondom, biztosan bennem a hiba, hogy ezt nem érzem normálisnak.

Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM

(#316) rigoberto


rigoberto
őstag

👍

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.