Hirdetés

2024. május 4., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#119) HSM válasza Zeratul (#114) üzenetére


HSM
félisten

Amiről Te beszélsz, az az R6-os Yamahák, amik 40NM-ről hirtelen 60NM-re ugranak 9000rpm-nél. A GSXR nem ilyen, annak szépen egyenletesen jön meg az ereje. Itt a fékpadi kép, ha nekem nem hiszel: [link]
Szerintem sokkal jobb a tapasztalatlan motorosnak, hogyha tudja, hogy forgatja a motort akkor van erő, amúgy meg csak simán hajt a gép, mint az SV-n, ami csak simán a mindennaposan használt fordulatoknál is akkorát tud tolni, hogy a vér megfagy az ereiben. Arról nem is beszélve, hogy a sor4-es motor kisebb fordulatszámokon sokkal kevésbé érzékeny a gázállásra, mint a V2, kanyarban ledöntve kettesben arra véletlenül ráhúzod a gázt, csak finoman indul meg, míg az SV kikaprná alólad az aszfaltot ilyenkor, ami könnyen végződik bukással.

(#115) BlackPriest: Jó, ez az 50-es... Tudom, 125ccm, 2T, vigyázz, kinyit a power, hű, így meg úgy nagyon megindul. Aztán mikor teligázt húzol neki és kinyit, annyi történik, hogy a nyitott powerrel már gyorsul is, nemcsak vánszorog. :DD

(#117) creation: Nem akarom én ráültetni semmire, de nekem teljesen ésszerűnek tűnik a fojtott GSXR, majd beleszokás után a folytás kiszedése. [link]
Bár szerintem a fojtás is felesleges, ne pörgesse az első években, és akkor nincs nagy erő és gond.
Ledadogni meg nem fog, a sor4-es 400-as gépek se dadognak le, érzéssel kezelve majdnemcsak alapjáraton sem, ez sem fog. Az SV inkább, az nem szeret 2000rpm alatt működni.

Én úgy gondolom, nem az erő veszélyes kezdőként a motorban, hanem a vezetői tapasztalatlanság és az önismeret esetleges hiánya. Máshogy kell vezetni egy motort, mint más járművet, itt nem csak a karosszéria törik, itt a motorosnak kell gondolkozni mindenki más helyett is. Ugyanúgy csúnyát lehet esni egy nagyrobogóval, vagy 125/250-es motorral, mint egy 600-assal. Ez úgyis a sofőrön múlik, képes-e a határain belül maradni. Persze, a nagyobb mocikon ott a kísértés, ezzel kell számolni. Ha a kísértés túl nagy, és emberünk tudja magáról, hogy úgysem bírna magával, akkor marad a szamárlétra. Egy év 50ccm, egy év 125/250ccm, aztán a nagymotor, meg túra.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.