Nem zárnám ki a "Meg sz@rabbak az autók is " verziót !
Ha olyan vezérműláncot nem mindig sikerül csinálni, ami legalább annyit elmegy, mint egy szíj, akkor előfordulhat egy kis spórolás a futómű alkatrészeknél is.
Ám ha ezzel nem kalkulálunk, akkor is történt egy csomó változás, ami okozhat esetenként gyorsabb elhasználódást. Nehezebbek az autók. Nem kicsit, nagyon. Nem divat már a per /80 -as gumma sem. Sokkal gyorsabban is megyünk át a gödrökön, tuti, stb.
Sok típusnak van több lengőkaros futóműve, ami több, kisebb gömbfejet tartalmaz és egyébként is próbálják minimalizálni a futómű alkatrészek tömegét.
Plusz ha belegondolunk az egyszerű McPherson futőműnél egy gödör vagy egyenetlenség az erőt a toronyba vezeti, a talpas (trapézgömbfej) szinte semmit nem kap. Míg egy több lengőkaros első futóműnűnél az erő egy jó része a lengőkar(ok)ra kerül. Valszeg nem véletlen, hogy több típusnál is McPherson-ra váltottak vissza a korábbi multilink megoldás után.
Ui.: Bár, ahogy az autóipart ismerem, simán csak spórolás áll a háttérben.
[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/channel/UCbJjHfBdTsUw3UJAFr-5Gsg