Hirdetés

2024. április 19., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#51) hcl válasza Somatom (#50) üzenetére


hcl
félisten
LOGOUT blog

:DDD

Mutogatni való hater díszpinty

(#52) angyalpc2


angyalpc2
aktív tag

én úgy jártam hogy 130e után bevittem fékcserére...jah lóg az egész bal futómű
uhh

Érdekes hogy a bal és nem a jobb.
Pedig pár éve lettek benne stab szilentek is cserélve. Az még tart...de kormány összekötő talpas ment a kukába. Harang is kiszakadt..
fos utak.
Nem is tudom mit csinálnak tőlünk keletre román ukrán orosz moldáv szerb..még szarabbak az utak

[ Szerkesztve ]

(#53) Narxis válasza UnA (#21) üzenetére


Narxis
nagyúr

Inkább több lett az elérhető árú autó aminek jelentős része ipari hulladék kora vagy minősége miatt, arra jó, hogy elpöfögjön A-ból B-be oszt jóvan az. [link]

Thanos was right.

(#54) hcl válasza angyalpc2 (#52) üzenetére


hcl
félisten
LOGOUT blog

Meg sz@rabbak az autók is :D

Mutogatni való hater díszpinty

(#55) Alpi.


Alpi.
addikt

Nem zárnám ki a "Meg sz@rabbak az autók is " verziót ! :)
Ha olyan vezérműláncot nem mindig sikerül csinálni, ami legalább annyit elmegy, mint egy szíj, akkor előfordulhat egy kis spórolás a futómű alkatrészeknél is. :B
Ám ha ezzel nem kalkulálunk, akkor is történt egy csomó változás, ami okozhat esetenként gyorsabb elhasználódást. Nehezebbek az autók. Nem kicsit, nagyon. Nem divat már a per /80 -as gumma sem. :DDD Sokkal gyorsabban is megyünk át a gödrökön, tuti, stb.
Sok típusnak van több lengőkaros futóműve, ami több, kisebb gömbfejet tartalmaz és egyébként is próbálják minimalizálni a futómű alkatrészek tömegét.
Plusz ha belegondolunk az egyszerű McPherson futőműnél egy gödör vagy egyenetlenség az erőt a toronyba vezeti, a talpas (trapézgömbfej) szinte semmit nem kap. Míg egy több lengőkaros első futóműnűnél az erő egy jó része a lengőkar(ok)ra kerül. Valszeg nem véletlen, hogy több típusnál is McPherson-ra váltottak vissza a korábbi multilink megoldás után.

Ui.: Bár, ahogy az autóipart ismerem, simán csak spórolás áll a háttérben. :DDD :DDD

[ Szerkesztve ]

https://www.youtube.com/channel/UCbJjHfBdTsUw3UJAFr-5Gsg

(#56) hcl válasza Alpi. (#55) üzenetére


hcl
félisten
LOGOUT blog

"Meg sz@rabbak az autók is :D"

Értsd -> azokban az országokban rosszabbak az autók, azaz leharcoltabbak. (Rossz utakból és karbantartásból következően.)

Amúgy ezekből a bonyolultabb cuccokból is lehetne tartósakat csinálni kicsit drágábban, de spórolás, az van.
Ezért mondtam a repülést. Ott alap, hogy mindennek ismert az élettartama, és dokumentált is minden repült óra. Az autóiparban nem tudod a legtöbb cucc valós élettartamát, max. kapsz egy karbantartási tervet a gyártótól, hogy 80 ezrenként szíjcsere, stb.

Mutogatni való hater díszpinty

(#57) DraXoN


DraXoN
addikt
LOGOUT blog

Nyáron vettem egy 1-es focus-t, 270eFt-ért (2002 12. havi a gyártás).
-Első művelet vezerlés, vízpumpa szűrők cseréje (olaj, levegő, benzin), 120eFt munkadíjjal.
-2 első fényszóró (egyik törött volt az csere, majd megnézve a másikkal amit addig jónak ítéltem eléggé sárágán hatott mellette így a másikat is cseréltem), 18eFt/db ... én cseréltem ki.
-Új PCV szelep, és csövei (18eFt a szelep és a csövek kompletten, én cseréltem).
-DPF szenzor csere, MAP levegő szenzor csere, katalizátor előtti szenzor csere ( 8eFt, 8eFt, 9eFt) én cseréltem őket, több vákumcső is cserélve lett a DPF és MAP szenzorokkal, azok "univerzális" vákum/benzin csövek voltak, úgy 6-800Ft métere, több féle méret volt használva...
-2 új első kerék (téli), a hátsók fél évesek voltak az autón az csak centírozva lett (kellett is), 16db új kerékcsavar (valami minden féle inne-onnan jött darabok voltak).
-Volt valami parkoló kamera gányúl bekötve... úgy ahogy volt kukáztam az egészet és a napokban szeretem be egy "normálisan bekötöttet" (8eFt volt a kamera, a fejegységre kapcsolódik).
új fejegység (még black fridayen leütöttem valami olcsóbb kínai androidost 30eFt).
szintén napokban került be a kamerával együtt a parkradar hátra (kombi az autó, nem csak én vezetem, eléggé hosszú a vége, könnyebb így parkolni 8eFt)..
-Majd lett cserélve egy generátor mert a másik ami benne volt nem volt jó állapotban 65eFt munkadíjjal, de 2x lett szerelve mert garanciában hozzá kellett nyúlni.. a gyártó a belsejében nem húzott meg egy csavart jól így ki kellett szedni meghúzni egy belső csavart és visszarakni újra... ami eléggé macerás volt az autóm esetén.. azért is nem én cseréltem a generátort alapból se (gondoltam szenvedjen vele más :D ).
-Anyós ülés feletti kapaszkodót cserélni kellett (törött volt)
-1db kulcsal kaptam és van utólagos extra immobilizer (és riasztó), a sima kulcsokat immo chippel és riasztóval csináltattam (2db-ot), kínából rendelve (fotó alapján :D )... 5500Ft/db áron, az utólagos rendszert elősször ki akartam kötni, de a dobozán megtaláltam "ki és mi is ő", majd a forgalmazót megkeresve lett új távirányítóm hozzá (az 18eFt/db áron ... a 2db húzós volt árban)..
az új "gyári" kulcs felprogramozását én csináltam forscan-el (volt OBD olvasóm ami tetszett neki), minden más kulcs törölve lett (volt vagy 5db alapból az autóhoz rendelve).. az utólagos biztonsági rendszernél elvileg szintén törölve lett az összes távirányító ami nekem nem volt meg.
-cseréltem elektromos ablakemelő kapcsolót mert kontakthibás volt (1 "sima ajtóét" és a sofőr "multi" kapcsolóját, szintén kínából rendelve mind2 2eFt. 5eFt)
-rádió antennát cseréltem mert törött volt (2eFt).
-2db új első ablaktörlő lapát (2-2eFt)
-megvételkor a kipufogó tartója le volt szakadva... valahogy felfércelték ahol a vezérlést és egyebeket cserélték az elején... nem tudom még milyen módszerrel (valószínűleg felgányolták "jó az úgy" módon... de egyenlőre most jó.. legalább nem lóg)
-hiányzott a tető csomagtartó (a gyári) a tetejéről, átmenetileg le van dugózva csak a részemről a tetején a rögzítési pont, de már beszereztem egy oda való csomagtartót (38eFt volt.. drága volt, de csak az jó oda).

Még ismert hibák:
-az ülés dőlésszög állító karokat javítanom kell mert kikopott a belsejük (2 komponensű fém pasztával tervezem bepótolni, de még nem szántam rá magam).
-úgy néz ki cserélni kell majd féltengely belső csuklókat (belsőt biztosan, de lehet akkor már a külsőt is cserélem).
-zajos a beltéri ventilátor (nyikorog).. talán megpróbálom majd bezsírozni a tengelyét (hátha).
-nincs katalizátor (valaki csak csövet rakott a helyére, persze az autót friss vizsgával vettem a katalizátor és a törött lámpa miatt se mehetett volna át rajta).
-a klíma nem működik (még, de tervezem megcsináltatni)

Mint látható volt vele meló, lett rá költve, javarészt én csináltam a dolgokat (kivéve ha macerás volt akkor gondoltam szenvedjen más :D )
lényegében nem bánom azt amit vettem.
[kép] (itt még csak az egyik fényszóró volt kicserélve)

mondjuk nincs rajta rozsda fő elemeken, köszöböt valaki valamikor cserélt még korábban, a csomagtartó és motorháztetők rozsdásak kicsit (a végeiken)... bár elől a motorháztetőnél a zárhíd nem a sajátja... sőt egy másik autójé van "belefaragva" (Európai MK1 focus-é került bele, kicsit más mint az USA ami nekem van, legalábbis a lökhárító, amit valaki másik színről fényezett át nem tud emiatt pontosan rögzülni... de majd módosítom, hogy jó legyen).
De egyetlen helyen rozsdás igazán a hátsó lökhárító alatt a lökhárító merevitője (a hátsó lökhárító se a sajátja, az is csak fényezve lett valamikor másik színről, de mint az első, mind a hátsó maradt USA modelles lökhárító).

[ Szerkesztve ]

The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5

(#58) DraXoN válasza angyalpc2 (#52) üzenetére


DraXoN
addikt
LOGOUT blog

Mondjuk futómű szilentek és talpasok sokszor azért mennek idő előtt tönkre, mert nem jó nyomatékkal húzzák meg őket, vagy ha a nyomaték jó is az autó nincs az előírásnak megfelelően megterhelve meghúzás közben.. így eleve "ferdén, kicsavarodva" kerül a helyére és 1-3 év alatt szétmehet valami új cucc is... de terhelés alatt meghúzni "macera", gyorsabb még csak a levegőben, a kapun kimenetelt meg kibírja...

The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5

(#59) Hieronymus válasza hcl (#56) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

"Ezért mondtam a repülést. Ott alap, hogy mindennek ismert az élettartama, és dokumentált is minden repült óra. Az autóiparban nem tudod a legtöbb cucc valós élettartamát, max. kapsz egy karbantartási tervet a gyártótól, hogy 80 ezrenként szíjcsere, stb. "

Itt nagyon számít, hogy eredeti vagy utángyártott a csere alkatrész. Az utángyártottból is van jobb és rosszabb kategória.
A 10+ éves autóknál nem lehet gond a gyári alkatrészekkel. A focus2 DA3 1.6 motorok esetében a vezérműszíj csere idejét levitte 210 ezerről 180-ra. Nyilván nem nagy érvágás a csökkenés. Ha ezt utángyártottal cseréled, akkor a számítható élettartam, annyi, amennyi.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#60) lomposfarkas válasza aujjobba (#3) üzenetére


lomposfarkas
tag

Olajcsere neked 55 ezer Ft? Fűszoknyás lányok csinálják?

(#61) DraXoN válasza lomposfarkas (#60) üzenetére


DraXoN
addikt
LOGOUT blog

0w20 azért nem 10w40 árában megy, plusz szűrők és munkadíj.. simán lehet 55eFt.. bár általában nem nagy meló egy olajcsere, de vannak műhelyek ahol 15eFt óradíjon dolgoznak (és még csak nem is márkaszerviz)..
Sajnos nem lehetettlen az ár :(

The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5

(#62) Somatom válasza DraXoN (#57) üzenetére


Somatom
veterán

A lista alapján amit csináltál, az egy több tulajos, törött, lelakott autó állapotra történő felszopása.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#63) ncc1701 válasza DraXoN (#61) üzenetére


ncc1701
veterán

Na. Swiftembe 0w16 megy, a 4L az pont vmi 16eft. Szűrővel együtt kivan 20-ból. 35k meg kicsit erős fél óra munkadíjra nekem.

(#64) DraXoN válasza Somatom (#62) üzenetére


DraXoN
addikt
LOGOUT blog

Tudom, 14. tulajdonos vagyok JSZP szerint (bár itt lehet kavar kereskedő-bank stb változok miatti "többszörös ugrás" okán).
Bár már láttam előre ezt amikor megvettem, így sejthető volt mit veszek.. de kellett az automata váltó miatt az adtott példány (gyakorlatilag vételkor az egyik legolcsóbb automata váltós autók egyike volt.. amiben jól működött az automataváltó).

The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5

(#65) Somatom válasza DraXoN (#64) üzenetére


Somatom
veterán

Ennyi melóval az űrsíklót is átalakítják automata váltósra. :)

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#66) DraXoN válasza Somatom (#65) üzenetére


DraXoN
addikt
LOGOUT blog

Nem volt ez olyan sok meló rajta, főképp apróságok amiket én javítok(javítottam).
bár tény, ráköltöttem már a vételárat 1.5x-ben úgy is, hogy én csináltam sokmindent (szerintem nem is találtam volna szerelőt aki úgy csinálja meg a dolgokat mint én és "helyére rakja" azt ami csak "be van hányva" szerelés után.. korábbi autóimnál legalábbis mindig én javítgattam a szerelők után amit begányoltak).

The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5

(#67) Hintalow


Hintalow
senior tag

Hála az égnek megoldom olcsóba', nem tartok autót :D

Ha a multiverzum teória igaz, akkor van egy univerzum, ahol nem az.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.