Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) olbaidhun


olbaidhun
őstag

wow, újabb 3D élmény.. lehet, hogy ez is akkora siker lesz, mint a 3D tévék?

7o/638-9O93 ► Telón érsz el leghamarabb \_(ツ)_/

(#2) bambano


bambano
titán
LOGOUT blog

"Játékhiányra nem lesz panasz": megint nem beszélni madzsar?

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#3) Malachi válasza bambano (#2) üzenetére


Malachi
addikt

bár nem én írtam, de oszt ezzel mi a baj?

hogyan írtad volna?

(#4) guminyúl válasza Malachi (#3) üzenetére


guminyúl
tag

Játékhiányra nem lesz panasz = bőségesen lesz hiány a játékokból.

Játékokra nem lesz panasz.

[ Szerkesztve ]

(#5) Malachi válasza guminyúl (#4) üzenetére


Malachi
addikt

szerintem kevered a "játékhiányban nem lesz panasz"-szal.

az jelenti azt, hogy sok lesz a panasz, mert nagy lesz a hiány.

hiányra nem lesz panasz - nem lesz hiány. hibára nem lesz panasz - nem lesz hiba.

esetleg, teljesen pontos úgy lenne, hogy "játékhiányra nem lehet majd panasz", de igazából ez már mindegy.

[ Szerkesztve ]

(#6) guminyúl válasza Malachi (#5) üzenetére


guminyúl
tag

Értem. Akkor a "játékbőségre nem lesz panasz" jelenti azt, hogy hiány lesz?

(#7) Malachi válasza guminyúl (#6) üzenetére


Malachi
addikt

lehet, hogy rosszak a példáim, de továbbra is tartom, amit az elején írtam. a cím azt jelenti, hogy nem kell majd panaszkodnunk játékhiányra. :R

(#8) bambano válasza Malachi (#5) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

"játékhiányban nem lesz panasz": ilyet magyarul biztosan nem mondunk, de lehet, hogy még pesti tájszólásban se...

úgy látom, más is tud még magyarul, ez örvendetes...

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#9) Malachi válasza bambano (#8) üzenetére


Malachi
addikt

inkább szállj le a magas lóról, és mondd el te mit írtál volna az fenti helyett. hogy abban mi a hiba. elismertem, rossz példát hoztam.

ne csak okoskodj, mutass valamit.

[ Szerkesztve ]

(#10) bambano válasza Malachi (#9) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

például:
- a játék-kínálatra nem lesz panasz
- játékhiány nem várható...

de ha kicsit amerikanizálni akarom a javaslatot, akkor nem a negatív kijelentés tagadását írom bele, mert az két negatívum, hanem pozitívat:
- játéközön várható
- bőséges játékfelhozatalt remélünk
- a 3d-s játékok kétharmados többségben lesznek - ja ez egy másik portálra...

- vagy írd azt, hogy tobzódni fogunk az AAA-s címekben... ez a másik, amitől felmászok a falra...

stb.

[ Szerkesztve ]

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#11) malwy válasza guminyúl (#6) üzenetére


malwy
senior tag

:K Ezzel azt fejezed ki, hogy a bőség, mint eshetőség: kizárt.

(#12) Malachi válasza bambano (#10) üzenetére


Malachi
addikt

rendben, ezek mind jók.

a szerző védelmében annyit, hogy "játékhiányra nem lesz panasz" vs. "nem kell majd játékhiányra panaszkodnunk" itt csúszhat meg kicsit a dolog.

ja és félreértés ne essék, nekem semmi közöm a cikkhez, bele sem javíthatok. csak a Logoutos írásokkal foglalkozom.

[ Szerkesztve ]

(#13) Dany007 válasza olbaidhun (#1) üzenetére


Dany007
veterán

Ez sokkal durvább lesz!
A 3D tévék alapvetően koncepciója miatt bukott meg, ha lehet ezt egyáltalán már mondani róla. Egy olyan technológiát akartak bevinni hétköznapi emberek otthonába, aminek igazi erejét csak IMAX szintű mozikban lehet ténylegesen is megtapasztalni! Gondolok itt arra, hogy a 30 méteres vászon, ami középtájon ülve is majdnem lefedi a teljes perifériás látásodat, mindeközben tűéles képpel.
Na most ehhez képest az otthoni "kis" 40-50 colos tévék kutyafüle a köbön. Amiket ráadásul rendszerint 3-4-5 méterről néz a tulajdonosa... Na ilyen körülmények között nemcsodálom hogy sokaknak nem jött be a 3D illetve nem teljesen értik a lényegét...
Persze van akinek tényleg nem jön be, de azért a többség úgy szidja hogy IMAX-ben igazi gyári 3D-s mozit még nem látott. Mert amikor a moszatok úsznak el mellettem, vagy épp a cápa fölöttem, szó szerint fölöttem(!), na akkor azért az igen durva vizuális élmény tud lenni és még legális is! :D

Szóval az OR-tel (ez Oculus Rift-telt jelent) ilyen probléma nem lesz. Ennek épp az lesz a lényege, hogy a szemhez igen közel lévő kijelzők miatt brutális méretű vászonnak fele majd meg az ottani látvány. Alapértelmezettként fedi majd le a teljes periférikus látását az embernek. Mindez megspékelve azzal, hogy mivel mindkét szemnek külön kijelző jutott így pofonegyszerű és - tévéknél gyakori -hibák nélküli 3D-s látvány érhető el vele. Na és mindez még meglesz turbózva egy fejmozgás érzékelővel, aminek köszönhetően aztán totálisan úgy fogja érezni magát az ember, mintha benne lenne az adott játékban, hiszen nem csak teljes látótér lefedés lesz, nem csak kiváló 3D, hanem ahogy mozgatja az ember a fejét ahhoz idomul majd a látvány is.
Ha egyszer lesz rá pénzem, biztos, hogy veszek egyet!

(#14) aram01 válasza bambano (#2) üzenetére


aram01
nagyúr

téged már rég bannolni kellett volna, az egész internetről nem csak innen

Isten jól sikerült alkotása vagyok, elvégre rögtön bőrkötésben adott ki...

(#15) tatararpad válasza aram01 (#14) üzenetére


tatararpad
őstag

Az internetről nem lehet bannolni, mert a böngészők letöltik az internetet, úgyhogy valakinek a gépén biztos van egy olyan példány amin még a bannolás előtti internet van letöltve. Valami tanulmány is készült erről.

(#16) azopi74 válasza Dany007 (#13) üzenetére


azopi74
addikt

Hát igen, nekem is ez a gondom, 55 inches a tv-m és 3 méter távolságból nézem, hát még így is eléggé lehangoló a 3d élmény. Szerintem 90" körüli tv-vel már megfelelő lenne, de azok még horror árban vannak.

(#17) aram01 válasza tatararpad (#15) üzenetére


aram01
nagyúr

(igazából a földről bannolnám, de nem írom le, mert megint pihenőre küldenek egy ilyen miatt)<------ modik ez a szöveg nincs itt, a szemetek káprázik csak

Isten jól sikerült alkotása vagyok, elvégre rögtön bőrkötésben adott ki...

(#18) BiP válasza Dany007 (#13) üzenetére


BiP
nagyúr

Én ilyet sajnos még Imaxben sem tapasztaltam :(

(#19) anulu válasza BiP (#18) üzenetére


anulu
félisten

szemüvegesként ez nem érint. majd akkor fog minimálisan is, ha nem interlace-elt parasztvakítás lesz (amitől kb 15mp alatt kapok olyan fejfájást, hogy teljesen elveszítem a koordinációs képességem). szóval, ha valaki többet mutatna, mint amit 10éve is láthattunk pl a VR-1-nél, annak igazán örülnék. és itt nem az API-ról, hanem az emberi tényezőről van szó.

"Jelenleg a cloud nem más mint a sales által elhazudott és eladott utópia, egy ígéret, csalánba csomagolt mézesmadzag, amit az üzemeltetés f@$zával vernek" | Feel the power! Intel Core i7 | iPhone 14Pro 256GB | iPad Pro 2017 64GB

(#20) Dany007 válasza BiP (#18) üzenetére


Dany007
veterán

Hát ez szomorú.
Létezik amúgy 3D vakság is, asszem Cifu írt erről egy cikket.

Én is és a család meg az ismerősök is azt tapasztalták amit én az IMAX-ben. Ezért mertem ilyen egyértelműen beszélni az élményről.
Sokáig nem értettem, hogy az amerikai filmekben látható 3D-s mozikban miért húzza el a fejét a tömeg mért mozognak ide-oda... Elvégre az akkor itthon elérhető piros-cián -os anaglyph 3D-nél én nem éreztem semmi ilyen késztetést.

Na, aztán az IMAX-ben egycsapásra megértettem. :D Valamikor 2007-ben voltunk először egy T-rexes filmen. Hát baszki ott én is húztam a fejemet nehogy bekapja! Brutális élmény volt...

Persze ez soktényezős dolog. Amiket láttam azok többsége spéci IMAX film volt. Plusz amiket néztem több órás mozifilmek, ott egy idő után ráállt a szemem a 3D-re és már nem volt akkora szám sajnos.
Na most ehhez képest az itthoni 3D tényleg majdnem nulla. Egy minimális pluszd ad hozzá. Én szeretem. És mivel mindössze 10%-kal került többe a TV-m 3Ds változata, mint a sima ezért úgy gondoltam megéri. Ennyit meg is ért.

(#21) Hiftu


Hiftu
senior tag

WebGL és játékok?
Tudtok valami tényleg jó játékot, ami WebGL-en jött ki?

(Két kocka csúszik egymáson nem túl élvezetes még Oculus Rifttel sem.)

Tessék mondani, lehet itt hazudni? - Kaszt: Decker, Faj: Troll, Működési Terület: Prohardver

(#22) quarros válasza anulu (#19) üzenetére


quarros
tag

Eh.. Ha jól tudom az oculus lehetőséget ad majd dioptriás lencse használatára. És ha jól tudom akkor pont hogy nem interlaced alapu képfrissítést alkalmaznak mert az rontaná a fej mozgatásakor tpasztalható optikai valóságérzetet.

(#23) BiP válasza Dany007 (#20) üzenetére


BiP
nagyúr

(#19) anulu: engem nem zavar az interlace-elt megoldás sem, az otthoni tévém is ilyen, nincs vele bajom. (csak kellő távolságból kell nézni, hogy ne csússzanak szét a sorok)
És bár szemüveges vagyok, a 3D szemüveg pont elfér alatta, ahogy a mozis szemüvegnél is (meg otthonra vettem egy csiptethető 3D lencsét is, azzal még kényelmesebb).

(#20) Dany007: 3D vakságról szó sincs, de valahogy a moziban sem látom fejkapkodósnak a 3D-t. Valamivel jobb, mint az otthoni tévén, de ez gondolom inkább a nagy vászon miatt van. A legtöbb film (főleg az utólagosan kézzel csinált 3D-s filmek) olyan, mintha különböző síkok lennének csak, de ami jól meg van csinálva, ott jó tud lenni a 3D. De inkább csak a vászon síkja mögöttinek érzem. Ami a néző felé nyúlós effekt, azt is látom, hogy kifelé akar jönni, de mintha nem eléggé, a legtöbb esetben inkább csak homályos. Sosem éreztem még úgy, hogy el kéne kapnom a fejem, vagy valóban az orrom előtt lenne a cucc.

De lehet, hogy meg kéne nekem is nézni az IMAX-ben valami ilyesmi direkt erre kihegyezett dokumentumfilmet. Eddig csak az Avatart meg a Prometheust láttam imaxben, de egyik sem volt fejkapkodós.

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.