Alma amit nagyon jól csinál, az az, hogy a reklámozástechnikájuk nem egészen a "köztudatba helyezésre", hanem a "közismeret megteremtésére" épül.
Értsd úgy, hogy azt kommunikálják: aki megveszi a kütyünket [iPhone, ami egy könnyen, egyszerűen használható és szép telefon], az tudja, mit akar, szeret könnyen és kreatívan élni et cetera.
És csinálják ezt olyan ragadósan, hogy már mindenki tudni fogja, mi is az az iPhone. Én pl. hallottam külföldi (brit) műsorban, amikor a presenter csajszi odaszólt a riportalanynak, akinél valami mp3-lejátszó volt, hogy "milyen ipod-od van?" Nem ipod volt, tudta a csaj is, hogy nem Apple termék, egyszerűen szinonímaként használta az ipodot az mp3 player-re. Na, hát ennyire ragadós a dolog (az Alma-féle nyelvújításra meg már kitérni sem akarok, pl. 'to tivo [something]").
Na most a poén az, hogy amikor én pölö megjelenek egy HTC Diamonddal, akkor mindenki megkérdezi, mi az, mire jó, amúgy húdejól néz ki. Ha megjelenek egy iPhone-al, akkor mindenki tudja, hogy mi az, és azt is, hogy húdejólnézki
Nem mondom, hogy tudatosan, de ez sok fogyasztónak "számít", vagyis inkább jó érzéssel tölti el.
[ Szerkesztve ]
Sectumsempra - For Enemies