Pontosan nem ismerem ezeknek a működését, de meglepődnék, ha egy fecskendővel megfelelően levegőt fújva az érzékelőbe, ne lehetne átverni.
'' Az élet egyszerű. Döntéseket hozol és nem nézel vissza.'' // Tomorrow's just your future yesterday!
Pontosan nem ismerem ezeknek a működését, de meglepődnék, ha egy fecskendővel megfelelően levegőt fújva az érzékelőbe, ne lehetne átverni.
'' Az élet egyszerű. Döntéseket hozol és nem nézel vissza.'' // Tomorrow's just your future yesterday!
Ha ilyen egyszerű lenne a dolog, akkor nem lenne kötelező EU-s szinten ilyennel felszerelni az összes új kamiont.
Finnországban már 2008-tól tesztelték éveken át, sikerrel.
Az eredeti kérdésre: Nyilván elektromos kötéssel meg lehet buherálni. Csak meg kell patkolni a relé kivezetéseit. Valamennyire rokon területen dolgozva, a beszerelő kollégáknak néhány ügyfélnél muszáj volt szétesős hologramos matricát, azonosítójeles festéket, és egyéb bénaságokat használni, mert néhány ellenérdekelt sofőr járművében valahogy véletlenül mindig szétcsúszott egy csatlakozó.
A tej élet, erő, egészség.
Ráadásul a Mvt ("Munkavédelemi törvény") és a vonatkozó rendeletek elég határozottan megfogalmazzák, hogy a dolgozót a munkáltató mely formában vetheti "szondázás" alá...
Az ismereteim szerint ennek az általad vázolt megoldásnak, jelen pillanatban (jogszabály hiányában - itt Magyarországon) nincsenek meg a jogszabályi keretei... Nemzetközi szinten 1-1 ország talán egyedileg már bevezethette...
Ki lehet próbálni, de ha a "megbukott" sofőr utólag beperel, szinte biztos, hogy a munkáltató bukja a pert...
Szondázni van jog (pláne sofőröket), munkakezdéskor (akár minden nap), sőt többször is....
De 2017 májusában ehhez grátiszban hozzájött a GDPR, ami a szondázás lebonyolítási eljárás és a jelenlévők körének és szerepének a meghatározásában is fontos szerepet játszik... És nem könnyíti a munkáltató helyzetét...
[ Szerkesztve ]
azt kellene megtudnod, hogy amikor a sofőr ránézésre ittas volt, akkor a szonda nem jelzett és úgy indult el, vagy a szonda jelzett, de az autó mégis elindult.
azt meghekkelni, hogy az indítástiltás ne érje el a célját, szerintem nem bonyolult.
a gdpr pont nem kavar sokat ebben a kérdésben (úgy értem: nem nehezít szinte semmit).
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
2017. májusában tudomásom szerint nem jelent meg semmi a tárgyban.
a gdpr nem akadályozza az alkoholszondáztatást. 9. cikk. 2h bek.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
Hali,
Ha más fújja meg a szondát, akkor probléma megoldva... ezen felül a relé patkolás nyilván, illetve szerintem a szonda légáramot vizsgál, biztos van rá mód, hogy generálj, pl. fedélzeti kompresszor...
Ebből egyiket sem próbáltam még, de tippnek jó 😊
(#7) KissFerenc
Tisztelt Kérdező!
Alkoholszonda témában a Hivatalos Alkoholszonda weboldalon olvashatsz bővebben és választ kaphatsz minden alkoholszondákkal kapcsolatos kérdésedre is egyben. Rövid válaszom pedig, hogy egy megbízható, eredeti alkoholszonda NEM verhető át. Ha a sofőr ennek ellenére "gyanús", lehetséges más tudatmódosító szer (valamilyen kábítószer) befolyása alatt áll, nem alkohol hatása alatt. Úgy láttam az általad említett webáruház kínálatában alkoholszonda mellett drogteszt is vásárolható, lehet azzal is érdemes lenne meg próbálkozni.
[ Szerkesztve ]
bejegyzés Alkoholszonda és számítógép összekapcsolása kérdés!