Hirdetés

2024. május 12., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) domos


domos
senior tag

Vezetni manuális, utazni automata. :)

If you don't do it enough, nothing's gonna really happen.

(#2) Luck Dragon válasza domos (#1) üzenetére

Csak az utazás. :)

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

(#3) #90088192 válasza Luck Dragon (#2) üzenetére


#90088192
törölt tag

Nem vagyok én majom habverővel, abból már kinőttem :DDD

10 év után ha nem muszáj nem akarok manuális járművet vezetni.

(#4) Luck Dragon válasza #90088192 (#3) üzenetére

Tíz éve ezelőtt mi volt a kiváltó oka? Melyik autó?

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

(#5) Lenry


Lenry
félisten

egyszer végigkuplugoltam egy Ducatot egy három órás dugóban Londonban. akkor megrepedt valami bennem a manuálváltó irányába.
aztán pár hónappal később egy automataváltós Vianoban csorogtam egy órát egy frankfurti dugóban, ahol megváltás volt, hogy csak rálépek a fékre, elengedem a féket. csodálatos volt.
aztán egyre többet vezettem automatát és végül a mostani saját kocsim is az lett.
rohadtul nem hiányzik a kéziváltó (bár nap mint nap hajtok olyat is, mert a céges autóm kézi).

persze ilyenkor mindig jön ezer szakértő, aki elmondja, hogy mennyivel szarabb meg bénább az automata, kár, hogy köztük talán egy ha van, aki értelmezhető különbséget tudna autózni a kéziváltó felé, a maradék 999 meg nem.

[ Szerkesztve ]

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#6) Hieronymus válasza Luck Dragon (#2) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

Néhány éve béreltem egy Volvót egy napra. Hatsebességes automata váltó, kellően izmos motorral szerelve.
Azóta gondolom úgy, hogy a valósi sportautókon kívül értelmetlen a manuális váltó.

Főleg városi forgalomban, ahol szinte folyamatosan kell váltani, sokkal kényelmesebb a az automata váltó.

Ma már az is szempont, hogy az új automata váltós járművek alapfelszereltsége az automata parkolás. Nekem nem gond, de sok embernek komolyan könnyíti meg az életét, ha csak a melyik oldalon illetve pérhuzamosan vagy merőlegesen akar parkolni. Aztán az első szabad helyen leparkol az autó önállóan.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#7) Lenry válasza Hieronymus (#6) üzenetére


Lenry
félisten

az új automata váltós járművek alapfelszereltsége az automata parkolás

mondjuk azért en bloc ezt így nem jelenteném ki

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#8) Luck Dragon válasza Hieronymus (#6) üzenetére

Én bevallom őszintén hogy engem az automata parkolórendszer megijeszt. Nagyon bizalmatlan vagyok ezzel kapcsolatban. De gondolom ez is olyan lenne mint a váltó, csak kipróbálás után változna meg a véleményem ezzel kapcsolatban.

(#5) Lenry
Ilyenkor a robotizált & automata váltó különbsége jut az eszembe.

[ Szerkesztve ]

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

(#9) Lenry válasza Luck Dragon (#8) üzenetére


Lenry
félisten

én nem vezettem még ilyen robotváltósat, úgyhogy nincs vele tapasztalatom, de: a főnökömnek két autója van, egy DSG Passat a céges, és egy robotizált kézi váltós Peugeot 5008 a családi kocsija.
ő azt mondja, hogy nem érez olyan egetrengető különbséget a kettő közt, mint amilyennek mindenki leírja.

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#10) Luck Dragon válasza Lenry (#9) üzenetére

Szerintem ez évjárattól is függ.
Régebbi robotizált szerintem nem lehettek annyira kifinomult mint a mostaniak .
Bár itt szerintem a kettő között az élettartalom is fontos szerepet is játszik, nem csak az alap működésük.

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

(#11) UnA


UnA
Korrektor

Azért az sem lehet véletlen, hogy a motorizáció őshazájában az autók 90+ százaléka automata váltós ;)

(#12) Luck Dragon válasza UnA (#11) üzenetére

És ez melyik ország lenne? Csak nem Németország?

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

(#13) bitpork


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Hehe... lassan érik az aknamunkám a PH-n és egyre többen merik vállalni :DDD
Két ember létezik- aki még nem próbálta de amint kipróbálja átszokik, és akik már felnőttek a dologhoz.
Nem mellesleg a jó sportautókban is automata van (porke, ferka, stb)

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#14) #64791808


#64791808
törölt tag

Ízlés dolga. Valaki kifejezetten szeret gépészkedni, szereti, ha az autó mindig pontosan azt és úgy teszi, amit és ahogyan ő akarja, beleértve a váltásokat is. Nekik a kézi váltó a megfelelő.

Én a magam részéről 11 éve döntöttem úgy, hogy veszek egy automatát és azonnal megszerettem. Azóta csak automatám volt. Az automatákon belül is volt duplakuplungosom (PowerShift és DSG is) és hagyományos bolygóműves, hidrodinamikus nyomatékváltóval. Én ez utóbbi mellett teszem le a voksom, dacára annak, hogy most DSG-m van (ez eddig a legszarabb), a következő autóm, ha megtehetem, hagyományos automata lesz.

Hagyományos automatából mindkettő Citroen volt, egy C4 és egy C5, ezek japán Aisin 6-os automaták voltak. Imádtam őket, ezek mindig pontosan azt csinálták, amit akartam.

(#15) #64791808 válasza Lenry (#9) üzenetére


#64791808
törölt tag

Azért nem, mert a DSG is egy robotizált kéziváltó, pontosabban két robotizált kéziváltó. Nekem az van, még egyszer nem vennék, főleg így dízellel nem.

(#16) Luck Dragon válasza #64791808 (#14) üzenetére

Azt hiszem a kedvenc váltod volt pont az amit én is megszerettem. Peugeot 308 EAT6.

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

(#17) Lenry válasza Luck Dragon (#12) üzenetére


Lenry
félisten

USA
az aktuálisan forgalomban lévő újonnan eladott kocsik 97%-a automataváltós

mod: nemrég találtam egy statisztikát, ami az előbbit támasztotta elá, de már nincs meg

[ Szerkesztve ]

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#18) UnA válasza Luck Dragon (#12) üzenetére


UnA
Korrektor

Az Egyesült Államok (Ford, General Motors, satöbbi).

(#19) Lenry válasza #64791808 (#15) üzenetére


Lenry
félisten

a DSG is egy robotizált kéziváltó, pontosabban két robotizált kéziváltó.

tudom ;)

egyébként én sem vagyok vele teljesen kibékülve, és őszinte fájdalmam hogy a VAG egyetlen autójában sincs már hagyományos automataváltó, az én B5.5-ös Passatom az utolsó generáció, amibe még az került.

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#20) Luck Dragon

Most már ezt is tudom. :R

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

(#21) bitpork válasza Lenry (#19) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Van. Csak a legnagyobb teljesítményűeknek van fenntartva.

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#22) szabonagyur


szabonagyur
félisten

10 év manuális volt kb, azóta csak automata ami saját.

Sokaknak meg ugye érzékük sincs a kuplungoláshoz, így ott főleg jó egy automata, akár friss jogsisnál is, hiszen legalább arra nem kell figyelni annyira elinduláskor, egy emelkedő is egyszerűbb vagy épp egy mellék útról megindulni.

Ha meg figyelnek a karbantartásra azért nem annyira anyagi csőd a dolog.

Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB

(#23) 8th válasza UnA (#11) üzenetére


8th
addikt

Ahogy mondod. Nem véletlen. Sokaknak ugyanis arrafelé leküzdhetetlen akadály egy kézi váltó.

"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."

(#24) gondoni


gondoni
csendes tag

Eddig csakis kézi váltósat vezettem, abból viszont jó sokat/sokfélét (darabszámban is km-ben is). Általában nincs velük bajom, emlékeim szerint apám Ignis váltója volt legbarátságtalanabb: kelletlenül, ragadósan járt, bár aztán hosszas unszolásra cseréltetett benne váltóolajat. :)

Bár dugóban araszolni nem igazán kellett velük, az évek haladtával a gépészkedési kedvem mégis alábbhagyott, így nem bánnám, ha lemondanék a folyamatos városi kuplung rugdosásról és váltóbot matatásról.

Az én fantáziámat a Renault új szemléletű hibrid / robotizált körmös kapcsolós e-tech hajtáslánca piszkálja, vajon mennyire kavarja fel a DSG megjelenése óta leülepedett állóvizet?

Árgus szemekkel figyelem és várom a tapasztalatokat, véleményeket...

(#25) nemlehet


nemlehet
őstag

Ezzel nem értek egyet. Alapvetően nincs bajom az automata váltóval, ha csak városban vezetnék valószínűleg azt vennék én is a kényelem miatt.
De kezdőnek iszonyatosan kontraproduktív, mert nagyon könnyen lankad a figyelmük. Gazdag suliba jártam így az osztály nagy része azonnal volán mögé ült amikor jogilag lehetett és bár nyilván kicsi minta (9 ember vs 8 ember) aki automata váltós kocsit kapott/használt friss jogsival mai napig borzasztóan vezet és 6-nak volt balesete ahol saját bevallásuk szerint a bambulás/mobilozás volt az ok.

Ha figyelni kell a váltásra az sokkal jobban kiélez egy kezdőt, sokkal jobban oda fog figyelni és próbál kicsit előre gondolkodni, hogy nah akkor itt akarok bekanyarodni akkor itt már váltok, itt már körbenézek stb. Plusz a figyelmetlen kihajtás elkerülését is segíti, mert egy kezdő ritkán tud kilőni álló helyzetből és így sokszor a "vétlen" sofőrnek van ideje reagálni.

Persze mindennel lehet vitatkozni, de amúgy is mivel Európában nem az automata váltós kocsik vannak többségben meg KELL tanulni kézi váltóval vezetni. Elég gáz szitu ha mondjuk azért nem tudsz egy melót elvállalni mert kézi váltós kocsi lenne a cégautó te meg nem tudod vezetni.... (megtörtént exbarátnőmmel)

Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3

(#26) buherton


buherton
őstag

Sőt lehet hogy egy nagy szerviz díját is eltudnám viselni behunyt szemekkel és összeszorított fogakkal.

Ez már vagy 16 éve nem igaz :N . A második generációs Prius robbant be az e-CVT-jével a köztudatba, ami minden addigi berögzülést és rossz szájízt eloszlatott az automata váltós autókkal kapcsolatban. Az össz szervizigénye kimerül abban, hogy 90k km-enként kell olajat cserélni.

tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!

(#27) buherton válasza nemlehet (#25) üzenetére


buherton
őstag

Aki nem váltós autón vizsgázik ő nem is vezethet váltós autót. A jogsiba bekerül, mint korlátozás.

tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!

(#28) szabonagyur válasza nemlehet (#25) üzenetére


szabonagyur
félisten

Ami Te írsz az már egy eléggé extrém példa, hiszen megjelent a telefonozás stb. az meg manuálisnál is megvan.

Dehogy kell megtanulni, elég sok cégnél simán opció az automata váltós autó, nálukn is bő 70%-a automata a ~200 cégesnek.

Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB

(#29) Freiherr válasza buherton (#27) üzenetére


Freiherr
őstag

Ez komoly? :DDD

XXX

(#30) szabonagyur válasza Freiherr (#29) üzenetére


szabonagyur
félisten

Persze, ha automatán vezetsz akkor csak arra van jogid, ha manuálisan akkor vezethetsz mindkettőt, másik kérdés, hogy azért automatát sem feltétlenül egyértelmű vezetni a legtöbb embernek először.

De pl. utánfutót is vezethetsz nem is tudom 2 év után, de ha előtte sosem vezettél tanulóként akkor igazából 2 évvel később sem fog jobban menni.

Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB

(#31) Hieronymus válasza Lenry (#7) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

Elnézést rosszul fogalmaztam.
Mi használunk 2-3 éves kéziváltós fiesztákat. Képesek be- és kiparkolni.
A Dacia esetében bizonyosan nem alapfelszereltség. Majd az lesz évek múlva, az automata váltó alkalmazása után.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#32) Silεncε válasza Freiherr (#29) üzenetére


Silεncε
őstag

Igen, van is ismerős aki így járt. Hasonló, mint pl ha szemüveges vagy, azt is beírják, hogy szemüveg nélkül nem vezethetsz

szabonagyur: az utánfutó a kezdők egyik korlátozása, a másik meg hogy nem vezethetsz külföldön (ez ha jól tudom, szintén 2 év)

[ Szerkesztve ]

(#33) MasterDeeJay

Minden nap vezetek hagyományossal és automatával is. Könnyű elszokni a kézitől ha nem használod. Én az automatánal a féket tapostam mint kuplungot első használatkor :DDD aztán a manuálisba meg simán berakatam kuplung nélkül sebességbe. :D
Szervízben a régebbi hagyományos automata nem feltétlen drágabb mint egy kézi. Annyi a titok hogy szigorúan olajat kell benne cserélni. Vannak persze rossz szériák. Van néhány gyártó aminél nem írják az olajcserét (sőt kifejezetten ráírják hogy nem kell cserélni!), nálam az Avensisbe is 260ekm után lett cserélve, hát totál barna volt az amúgy élénkpiros olaj.
Részemről a már totál kiforrott ősi hagyományos automatára voksolok.

Vintage Story PH szervere újra fut!

(#34) szabonagyur válasza Silεncε (#32) üzenetére


szabonagyur
félisten

Tudom, hogy nem vezethet ezt irtam, csak ha eltelik ket ev mi valtozik?

Utanfutoval tolatni szerintem 90%, koztuk en sem tudok.

Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB

(#35) dugo_ válasza Silεncε (#32) üzenetére


dugo_
veterán

18 éves kor alatt nem vezethetsz külföldön, nem friss jogsihoz van kötve.

A két éves utánfutózás pedig a forgalmi vizsgától számítódik, így nekem egy pihentetett, de 0 napos jogsival már le is telt... ;]

(#36) Hieronymus válasza nemlehet (#25) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

"De kezdőnek iszonyatosan kontraproduktív, mert nagyon könnyen lankad a figyelmük...."

Miért?
Mert nem kell folyamatosan a váltáshoz kapcsolódó feladatokra koncentrálni?
Hol a kuplung és mikor mennyire kell nyomni, Hol a váltó és melyik pozícióba kell tolni.Mindezek mellett a gázzal is kellene valamit kezdenini. Miközben még kanyarodni is kellene.

Automata váltó esetében "csak" kanyarodni kell. Nagyon elfonhatja a figyelmet a kanyarodásról az automata váltó. Szerintem nem.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#37) Silεncε válasza dugo_ (#35) üzenetére


Silεncε
őstag

Nekem is lejárt vagy 2 éve, más kérdés, hogy 4 éves jogsimban még nincs össz 200Km... :U :D

(#38) Luck Dragon válasza buherton (#26) üzenetére

CVT nem szeretem, ahogyan ordít a motor tőle... Hát nem tetszett.

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

(#39) Sethdobaloah válasza Luck Dragon (#10) üzenetére


Sethdobaloah
senior tag

2003-as twingo robotizalt valtojaval is lehet ugy kozlekedni, hogy soha ne bologasson valtasnal. Csak ha utcai versenyzonek erzed magad, azt nem tudjak(ták?) kezelni. Igazabol a nyel gazon kozlekedessel sincs baja, csak azzal nem tud mit kezdeni, ha a sofor nem tudja mit akar.

...csak én vagyok helikopter?

(#40) 8th válasza Luck Dragon (#38) üzenetére


8th
addikt

Jó az feltéve ha normális motorral (minimum 3liter V6) van párosítva.

"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."

(#41) Luck Dragon válasza 8th (#40) üzenetére

Így már is szimpatikusabb , várj csak ahm még sem. :DDD

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

(#42) szabonagyur válasza Luck Dragon (#38) üzenetére


szabonagyur
félisten

Egy alulmotorizált autónál DSG vagy bármelyik másik sem jobb ilyen esetben.

A legtöbb esetben ha bőg a motor ott van fordulat is bőven, ha meg ennyire pörgetni kell az sok esetben kis, szívó motor lesz.

Erre legjobb példa mondjuk egy Jazz, ha manuálissal vezeted és menni akarsz vele, esetleg előzni akkor ahhoz igen is felpörgeted 3000+-ra, pályán emelkedőnél 4000-re és akkor máris bőg a motor, CVT-nél ugyanez. Az meg egy másik adalék, hogy sokszor a zajszigetelés sem a legjobb ilyen esetben.

Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB

(#43) Kalandor


Kalandor
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

hasznaltauto.hu:

Összes autó: 98.187
Ebből automata: 28.482 (29%)

5 évnél fiatalabb összes autó: 28.166
Ebből automata: 13.639 (48%)

(#44) Luck Dragon válasza szabonagyur (#42) üzenetére

Ezért is írtam feljebb hogy ezért nem is tetszik a cvt, plusz maga a működési elve sem segít ezen ami a legjobban befolyásol engem, nekem fontos a hangkomfort hosszabb távon. Ezzel csak azt szeretném mondani hogy maga a cvt ami nem tetszik.
Nekem bőven elegendő amit próbáltam a Pug esetében ,ez tetszett.

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

(#45) bambano


bambano
titán

én nem tudom megmondani, hogy ceteris paribus automata vagy kézi.
ezt úgy értem, hogy nincs olyan tapasztalatom, hogy két, tök egyforma, csak a váltóban különböző autót vezessek egymás után. Két, nagyjából minden lényeges paraméterében különböző autót vezetek rendszeresen, egyikben egy nem túl penge kézi, másikban egy hidrós hagyományos automata van.

az automatát azért vettem, mert csomagban volt. azt a motort meg azt a hajtásláncot csak automatával adták. belenyugodtam. utazni jobb, vezetni határeset. az tény, hogy rendszeresen sikerül felborítani a programozását.

nem lehet megmondani, hogy melyik a jobb, mert a világ is változott körülöttünk. 2005-ben, amikor a kéziváltós szekeret vettem, még lehetett haladni. 2018-ban, amikor az automatát, majdnem minden bokorban traffi, nagy forgalom, stb.

az automata rosszabb. és? ki tudnám használni a kézit? nem. ha vennék egy 5.0v8 mustangot, amiben olyan a motor, hogy kezdene számítani, hogy kézi, talán számítana. mostanra lenne két kiló traffi büntetési határozatom.

az is tény, hogy amikor legutóbb Pesten jártam, az m3 bevezetőjén a shell kútig állt a dugó. az adaptív tempomattal meg az automata váltóval úgy mentem át az m3 bevezetőjéről a hungárián át az m5 kivezetőjéig, hogy egyszer sem nyúltam a pedálokhoz. tehát a tornaóra teljességgel elmaradt.

öregszünk. lustulunk. automatára váltunk...
:)

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#46) #64791808 válasza Lenry (#19) üzenetére


#64791808
törölt tag

Van, Audiban 3 litertől feltelé. Enné meg a fene...

(#47) buherton válasza Luck Dragon (#38) üzenetére


buherton
őstag

A CVT nem egyenlő az e-CVT-vel. Persze az e-CVT-vel is tud bőgni a motor, de melyik váltóval nem? Ajánlom egy Toyota hibrid kipróbálását. :K Amivel relatíve sokáig gondom volt az a sebességtartás. Hozzászoktam, hogy a motorhang alapján megyek és azzal jól be lehet lőni a tempót. Emlékszem még az első utamon lassan gyorsulok és elsőre még mentem 30-al aztán csak azt láttam, hogy megyek 70-el :) . Viszont ehhez is hozzá lehet szokni és most már ugyanúgy tudom tartani a tempót csak másra kell figyelnem.

tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!

(#48) Luck Dragon válasza buherton (#47) üzenetére

Ha lesz rá egyszer lehetőségem akkor kipróbálom.

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

(#49) koxx


koxx
MODERÁTOR

Csak automata. Budapesten egyenesen megváltás. Bár egy manuális Honda Jazzen tanultam ami nem volt annyira rossz, de saját autó vásárlása esetén fel se merült, hogy ne automata legyen.

#25: pont, hogy egy kezdőnek sokkal jobb az automata mivel a kézi váltás még nem vált rutinná így arra is külön mindig figyelnie kell. Sokkal több figyelem marad másra.

[ Szerkesztve ]

(#50) pető bá'


pető bá'
őstag

én nemrég fogalmaztam meg magamnak, hogy ha lenne egy ingázós-munkábajárós-utazós-városozós automata autóm, akkor feltétlen szükségét érezném egy bármilyen manuál váltós hétvégi autónak.. ami nem is kell hogy különösebben erős vagy sportos legyen, csak lehessen vezetni.. nekem a vezetés élményének legnagyobb részét a váltás adja. Erre az első pár km automata váltós autózás alatt jöttem rá. Egyszerűen unatkoztam, ami persze egy sokszáz km-es úton, meg napi dugózásban pihentetőbb utazást eredményez - de nálam elveszett a vezetési élmény.
Nagyon szeretek a visszaváltásokkal, gázfröccsökkel játszani, eltalálni a fordulatszámokat.. szóval legalább hétvégi-hobbiautónak kell egy manuál váltós autó :K Nekem.

"... and I hope you have a great day!"

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.