Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ármester
Annyira azért megtanul az ember, hogy egy átlagos forgalomban szépen tudjon menni egy kézi váltós autóval. Nyilván nem lesz rögtön profi, ahhoz gyakorlás kell már, hogy jól is menjen. Ugye a jogosítvány nem azt jelenti, hogy tud vezetni, aki megkapja, csak ez sokakban nem tudatosul.
„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
-
-
#90088192
törölt tag
És Dabadab #60
Akkor te még nem használtál GM 4 gangos automatát, verseny üzemmódba.(Holden Commodore VS)
Behúzod az elválasztó kart 1 be majd gáz, tiltasnal vált el, amint lehet visszavalt amint tiltás alá esik a fordulat lassítás közben.
Szerintem nem sokan képesek ezt folyamatosan csinálni egy manuális váltóval.
Mindennek a tetejébe az egy hátsó kerekes, V6 3.8l motorral az elejeben. Jó buli volt, az volt a második saját autóm.[ Szerkesztve ]
-
#42431471
törölt tag
Gázfröccs indulás előtt, a váltó visszavált, és magasan tartja a fordulatot vagy 20 mp-ig? Amikor meg tényleg indulni akarsz, már a megfelelő fokozatban van, csak nyomni kell. Legalábbis nekem ezt az összes robotváltó meg dsg tudta amit eddig vezettem.
szerk: mármint nyilván kézzel is a megfelelő fokozatba lehet kapcsolni, csak ha valamiért azt nem akarja az ember...[ Szerkesztve ]
-
Eddig amivel volt dolgom az csak a hagyományos automata azoknál padlónál is gyorsabban váltott mint én kézzel. (benzinesek Astra 1.8 AF17, Avensis 2.0 u241) Egyedül ami nem volt jó az hegymenetben erőlteti 2k fordulatnál és érezni hogy szenved a motor, azaz hiányzik a tartalék, ekkor kézzel visszaváltok 3-asba vagy nyomom neki de akkor nem biztos hogy legális tartományban köt ki a sebességmérő.
Illetve lámpánál induláskor egyértelműen az automata a gyorsabb, az Avensisemnél sebességben marad egyből a féket felengedve indul, az Astra pedig kirakja üresbe ha 3secnél tovább állok a féken de az is gyorsabban berakja egyesbe míg én állok a féken kuplung egyes... Szinte mindig azt látom hogy sokkalta gyorsabban indulok el, ugyanakkor szerintem finomabban mint a kézi válltósok, és oda kell figyelnem ha van előttem valaki akkor ne másszak rá a hátára annyira gyorsan vállt. De mondom ez a hagyományos olajos 4 seb. automata. DSG-vel, CVT-vel, meg robotizáltal nem volt dolgom nem tudom azok milyenek.
Mert bár tudom hogy rutin kell és meg kell tanulni kézivel, de azért egy dombról felfelé kézifékkel elöl hátul autók lámpa előtt egy kezdőnek oda kel figyelnie, de egy automatával meg semmit nem kell csinálni csak gázt nyomni az megkapaszkodik és nem gurul vissza. -
Már bocsánat, de az, hogy rossz stílusban vezetsz, nem az autó hibája.
A fater vezetett ilyen így. Üzemanyag pazarló, kuplung gyilkos, és veszélyes előzési megoldás."kinyomott kuplunggal utolérem, megfelelő időpontban felengedett kuplunggal motorfékkel beállok mögé és haladok vele egy sebességgel. látom, hogy a szembejövő mögött nincs autó, visszakapcsolok kettőt, hármat, ahogy kiadja, gázt adok, zárom a kuplungot, és várok."
"...Erre a váltó megijed, hogy most tényleg menni kell? visszakapcsol először kettőt, majd rájön, hogy nem az igazi, visszakapcsol mégegyet...."
Nem megyünk az előzendő jármű fenekébe előzni és onnan nem kezdünk előzést nulla sebességkülönbséggel.
Sokkal nagyobb távolságig közelítjük meg a járművet. Ekkor nem kell a tükörleverős szerencsejátékba kezdeni az előzendő jármű mögött a nulla kilátás okán. Ha egy szembe jövő is azonos ütemben kukkant ki, akkor repül az oldaltükör.
A nagy távolság okán marad rálátás a közlekedési helyzetre. Ha a szembe forgalomban elegendő hely tűnik az előzésre, akkor az előzéshez jelentős sebesség többlettel érkezünk az előzendő jármű mögé és kezdjük meg az előzését. Ha mégsem lehetséges az előzés, akkor a nagy követési távolságot visszanyerve, várjuk az alkalmas forgalmi szituációt.Nem kell ütni a kuplungot, váltót és a motort. Ráadásul sokkal biztonságosabb az előzés, mert a teljes folyamatban látod a szembejövő forgalmat és megvan a kellő sebesség többlet.
Van aki még az autópályán is az álljunk be mögé stílust követi, gondolom megszokásból. Ott még értelmetlenebb ez a módszer.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
-
Így számolva igaz, egy másodperc amíg visszarakja, de ha akarom Avesisbe akkor elbillentem a váltót balra (D-ből S-be) amitől már akkor visszateszi (4-ből 3-ba pl)ha számítana az az egy másodperc. Aztán meg visszabillentem jobbra ha megvolt az előzés.
De egy padlónál meg kettesbe is visszarakja egy másodperc alatt 4-esből aztán lehet pörgetni 6000 fölé is. Félpadlónál meg 3-asba.
Astránál meg a váltókar tetején volt egy S gomb az is visszavett egyet azonnal ha megnyomtam.Hozzáteszem én nem vagyok egy sportosan vezető szóval nekem nem kell az az egy másodperc.
Ezek amúgy aisin/toyota váltók, az astráé egyszerűbb picike valami, az Avensisé meg egy nagyobb ami a 6 sebességesből van butítva. -
Amit leírtál az apáink stílusa volt.
Teljesen lényegtelen melyik autóval előzöl így közúton.
Megfelelő távolságtartás és nem kilométerek. Jobb esetben csak minimális sebesség korrekcióval nem visszalassulva, lehet előzni.Azt belátom, hogy ez a módszerrel több jármű sebességét kell figyelni és ezzel a feladattal nem mindenki birkózik meg.
Azért javasolnám, ha a stílusodban előzöl, akkor hátra is figyelj. Ne told ki az autód, a már előzésben lévő jármű elé.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
"ha kiraktam az indexet, már nem előzhetsz meg szabályosan."
Ha már más elkezdte az előzést, te nem kezdheted el. Pont.A "62" lóerős szekérrel pont úgy előztek, ahogyan te leírtad. Legfeljebb nagyobb távolságot kellet kalkulálni a szembejüvőre.
A módszer nem jó. Nem a teljesítménnyel van a baj.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
A kérdés értelmetlen.
Mit befolyásol a születési év?
Ha hatvan éves vagyok, akkor túl öreg.
Ha húsz éves vagyok, akkor túl fiatal.
A köztes időben még nem vagy már nem ... .Tényleg ezt a játszmát szeretnéd játszani?
Ehhez már öreg vagyok.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
A 1200-as Lada csak 60 lovas volt és négy sebességes. Ha volt neked, akkor tudod, hogy a fűtés csap az anyósülés felől könnyen kezelhető.
A Nm-ben sem tudott nagyot alakítani a hátsókerék hajtás.Gondolom láttál abban sz időben két párhuzamos féknyomot az országúton. A pokolba vezető út jószándékkal kikövezve.
Az előzni akaró járművet az előzött segíteni akarta, ezért fékezett.
Az előzést végrehajtó viszont vissza akart térni, mivel a Lada képtelen lett volna befejezni az előzést időben.
Mindenki ezt csinálta. Mögé ért az előzendő járműnek, kivárt majd kitört az előzéshez, követési távolságon belül.
Attól, hogy mindenki ezt csinálta, még nem jó a megoldás.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Tőzsde és gazdaság
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
- Call of Duty: Black Ops 6
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Eredeti játékok OFF topik
- Formula-1
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Gumi és felni topik
- További aktív témák...
- LG 86QNED916QA 4K QNED MiniLED 4K 120Hz.2 Év Gyári Garancia
- ASUS ROG Strix G15 Gamer laptop , R7 4800H , RTX 3050 Ti , 16GB DDR4 , 512GB NVME , 144Hz
- DJI Mavic 2 Pro drón két távirányítóval- 2 akku +Smart Controller +szűrőkészlet +táska +landing pad
- GAMER PC: Új i7-12700KF/14700 -Új RTX 4060 - Új 16/32GB DDR4 - M.2 NVMe SSD - GAR/SZÁMLA!!!
- S24 Ultra 512GB (Sárga)
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest