Hirdetés

2024. május 6., hétfő

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#112) llax válasza plömplöm (#111) üzenetére


llax
senior tag

Mivel a benzin nagyon összetett elegy, ne forráspont adatokat keress, hanem az üzemanyagok gyártói adatlapján az "átdesztillált mennyiség" környékén keresgélj. A benzinnek 70°C-ig akár 50%-a, 100°C-ig 71%-a elforr. Ez az, ami bemelegedő motornál gyorsan és biztosan eltűnik az olajból.

A magasabb forráspontú összetevői is erősen illékonyak, akár télen, fagyban kiöntve is szinte nyomtalanul tűnik el a teljes mennyiség. Persze az olajjal elegyedve már nem adják ilyen könnyen magukat, de a magas hőmérséklet ott is segít.

Nem csak a teljes töltet hőmérséklete nézendő. Hanem pl. a csapágyaknál, sok tonnás nyomás alatt a helyi hőmérsékletek, amik mindig jóval magasabbak (bőven 100°C felett), mint az olajteknő tartalmáé.

Ha megnézed a (hűtővíz) hőszenzorok kialakítását, szinte mindnek van egy kiálló, vízbe mélyebben nyúló része, pont azért, hogy elsősorban a víz, és ne az általa hűtendő, annál melegebb (tipikusan) hengerfej hőmérsékletét mérje. A hűtővíznél mindig lesznek melegebb helyek a hengerfejen, üzemmelegen kicsivel 100°C felett is, az olaj ott is megfordul.

Egyébként a dolog kipróbálható motoron kívül is... (lehetőleg jól szellőző műhelyben vagy szabad levegőn) Nem kell minden összetevő forráspontját (az akár 200°C) elérned, tartósabb (sok perc) 80-90°C-on az olajhoz adott benzin 98-99%-a "eltűnik". (a maradékhoz több idő és/vagy magasabb hőmérséklet kell)

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.