Hirdetés

2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) joysefke


joysefke
veterán
LOGOUT blog

Bocs, de ezt nem tudom kihagyni: helyesírási hiba nélküli címeket szeretnék látni.

Minél valósághűbb grafikát szeretnék látni. Nekem tök mindegy mivel érik ezt el, ezért a technikai döntések a megvalósítással kapcsolatban maradjanak szépen a szoftverfejlesztők, architektek kezében. A raytracing már 10-15 éve fel felbukkanó téma, ennek ellenére még egyetlen RT-grafikán alapuló játékkal nem játszottam...

(#2) kikikirly válasza joysefke (#1) üzenetére


kikikirly
senior tag

Ray Tracing mögé felsorakozott Microsoft,Nvidia, AMD. Fizika motor mögé mikor volt ilyen felsorakozás? Szerintem még soha,de hogy mostanába nem, az fix.

(#3) joysefke válasza kikikirly (#2) üzenetére


joysefke
veterán
LOGOUT blog

Tök mindegy ki hova sorakozik, amíg a tényállás az, hogy az egyik technológia működik a másik pedig nem...
Egy statikus techdemó =/= működik..

(#4) Ghoosty


Ghoosty
őstag

Mivel én Blizzard féle, kicsit rajzfilmes, de könnyen megkülönböztethető objektumokat preferálom, ezért én egyértelműen a jobb fizikát várom, ami a játékmenetre is hatással van. Minimum elvárás:
-lövedékek ballisztikus pályán közlekedjenek
-rombolható épület esetében se maradjon állva, mert 2 pixel még nem lett kilőve.
-hullák ne essenek át a tereptárgyakon

(#5) Cifu válasza kikikirly (#2) üzenetére


Cifu
nagyúr

Azt remélem azért vágod, hogy itt almát körtével hasonlítasz össze. A Ray-Tracing egy leképezési módszer, a fizikai motor viszont általában az adott játékmotorba van integrálva, esetleg hozzáfejlesztve. Ráadásul önmagában a fizikai motor nehezen megfogható dolog, lévén különféle részei vannak, ütközésvizsgálat, clipping, cloth effect, hair effect, robbanások vizsgálata, rombolható környezet és a többi.

Az, hogy a Ray-Tracing mögé most felsorakoztak a gyártók, sacc per kábé semmit sem jelent. Láttunk mi már ilyet az elmúlt években, volt időszak már a 2000-es évek elején, amikor az RT-re akartak építkezni. Tech demo szintig akkor is eljutottunk. Nem lett belőle semmi. Korábban a vertex grafikát istenítették (a pixel ugye két dimenziós, a vertex 3D, és a vertex grafikánál minden 3D-s vertexekből épül fel), abból még játékok is lettek - majd tüntek el a sűllyesztőben.

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#6) kikikirly válasza Cifu (#5) üzenetére


kikikirly
senior tag

Azt értem hogy két külön dolog.És igen a kettőnek az összehasonlítása volt a célom.Leképzésbe mostanra megközelítettük a realisztikus szintet, fizikába viszont messze vagyunk a valósághűtől.

Nem kell csak a Raytracing gondolkodni, a sima leképzés is fejlődik még mindig, 3-évről 3-évre azért van előrelépés, fizikába nincs.Fejlesztőknek leképző csiszolgatása helyett vagy mellett el kellene kezdenie foglalkozni a mozgó dolgokkal is.

[ Szerkesztve ]

(#7) elithun


elithun
őstag

Engem nem érdekel melyik kerül előbb a játékokba, ha az út végén mindkettő megvalósul majd.

Ugyanúgy "zavar" a rossz fizika, mint a tükröződö felületeken a hamis tükörkép.

Bocs, de ban/ben ragot is használd légyszi'.

„Minden egyes tapasztalat közelebb visz a megértéshez.”

(#8) kikikirly válasza elithun (#7) üzenetére


kikikirly
senior tag

Javítva.
És köszönöm mindenkinek aki eddig szavazott. :R

[ Szerkesztve ]

(#9) Chaser


Chaser
titán

fotorealisztikus grafikát szeretnék látni, nem érdekel milyen technikával megoldható:) valamikor huszonéve azt hittem, mára már rég alap lesz

_tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus

(#10) kemotox


kemotox
addikt

En jo tortenetet, erdekes karaktereket, fordulatokat, mely jatekmechanikat es balanszolt multit akarok.

(#11) kikikirly válasza kemotox (#10) üzenetére


kikikirly
senior tag

Ezek ellen magam se tiltakoznék. :K

(#12) Viktor77


Viktor77
titán

Mivel a grafika számomra sokadlagos tényező, így fizika.

Csinálni kell. Kész. Pont.

(#13) Hieronymus válasza kikikirly (#6) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

"És igen a kettőnek az összehasonlítása volt a célom."

Nem tudod értelmes módon.
Az egyik azt határozza meg, hogy egy adott pillanatban milyen objektumokat lát és milyen perspektívából a játékos.
A másik meg azt határozza meg, hogy milyennek látja a játékos ezeket. Az egy vagy több pontból érkező fény, az objektum felületének leírása alapján határozza tükröződést/ a fény útját. Sugár követéssel egyetlen objektumot sem lehet megmozdítani.

A sebességváltót és a turbófeltöltőt sem lehet összehasonlítani. Nem értelmezhető probléma, hogy melyik a jobb.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#14) kikikirly válasza Hieronymus (#13) üzenetére


kikikirly
senior tag

Nem is így akartam őket összehasonlítani.Annak ahogy te is mondod, nincs értelme.

(#15) UnA válasza kemotox (#10) üzenetére


UnA
Korrektor

Ott a pont. Kinek kell a realisztikus látvány (satöbbi), ha egyébként abszolút érdektelen az egész?

Ez persze filmre is igaz. :)

(#16) KISDUCK válasza Ghoosty (#4) üzenetére


KISDUCK
addikt

Én is jobban örülnék a jobb fizikának, visszafogott grafikával játszottam mindig szóval az jobban érdekelne meg tankoltam már ilidiant 1 fps-sel. :D

(#17) kemotox válasza KISDUCK (#16) üzenetére


kemotox
addikt

Egy jó kis turn based rpg, nyami.

(#18) KISDUCK válasza kemotox (#17) üzenetére


KISDUCK
addikt

Turn based? Én WoW-ban tankoltam 1 fps-sel 25-ös raidben. Ventrin mondták hogy álljak ki a területiből és visszakérdeztem hogy milyen területiből? :))

(#19) kemotox válasza KISDUCK (#18) üzenetére


kemotox
addikt

Értettük elsőre is, hogy 1 fps-el tankoltál, inkább értsed te is a poént :D

(#20) KISDUCK válasza kemotox (#19) üzenetére


KISDUCK
addikt

Ja bocs nem kapcsoltam ez még új, én erre csak a képregény üzemmódot ismertem. :)

(#21) Feruendios válasza kikikirly (#2) üzenetére


Feruendios
aktív tag

Vannak mar iszonyatosan jo fizikai motorok, de azokat hiaba rakod be egy JÁTÉKba semmi elvezeti faktor nem lenne, ha GTA-ba nem ugratna a kocsi fel palyan at, hanem 1,5m elemelkedes utan totalisan becsapodna a foldbe...

Sajnos mar nincs magyar billentyuzetem :(

(#22) kikikirly válasza Feruendios (#21) üzenetére


kikikirly
senior tag

Jól mondod, játéknak nem az a dolga hogy realisztikus legyen,hanem hogy szórakoztató.Fizikai motor is a betáplált értékek alapján működik, szóval kettő nem zárja ki egymást. GTA 5-be mit gondolsz mitől repül 20 métert, élek gyanúval hogy a fizikai motorba az van betáplálva.Szerintem is király hogy a GTA-ba akkorákat lehet ugratni. :) :R

(#23) TTomax


TTomax
nagyúr

Én már néha annak is örülnék ha pl valamibe belebotlok és nem egy nagy darab,akkor repüljön már vagy 5métert,de ne úgy mint egy darab hungarocell,ne legyen már odabetonozva az asztalhoz,földhöz,stb....

★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"

(#24) lezso6


lezso6
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

Én már csak egy sört kérek.

A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.

(#25) Chaser válasza Feruendios (#21) üzenetére


Chaser
titán

ugyanakkor egy fps ami reális pályán játszódik, alap, h jó fizika legyen benne, akkor is ha járművet is használhatsz, ugyanez szimulátornál is
kiábrándító, mikor x elem reagál lövésre, y nem, x is csak annyira h szétesik vagy sérül
rengeteg kis apróság van, ami hiányos

_tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus

(#26) ->Raizen<-


->Raizen<-
veterán

Egyértelmű hogy fizikai motort. Alig látható a javulás cserébe erőforrás pazarlók lesznek ezek a ray tracing effektek. Ezekkel avultatják el a régebbi szériás vga kártyákat hogy vedd az újat 1500 dolcsikért. ;]

(#27) SunyaMacs


SunyaMacs
aktív tag

A procit vagy a kártyát vagy minkettőt fogyassza jobban?

(#28) kikikirly válasza SunyaMacs (#27) üzenetére


kikikirly
senior tag

Mire gondolsz?

(#29) kemotox válasza kikikirly (#28) üzenetére


kemotox
addikt

Jön a bikiniszezon, fogyni kell ;]

(#30) SunyaMacs válasza kikikirly (#28) üzenetére


SunyaMacs
aktív tag

Titan V vagy Core i9 kelljen hozzá?

(#31) kikikirly válasza SunyaMacs (#30) üzenetére


kikikirly
senior tag

Fizikára gondolsz?Mafia 2-be Apex PhysX-el(Nvidia GPU PhysX) tudta a törmelék fizikát, méghozzá tökéletes minőségbe, szóval szép folyékonyan volt ,,animálva" nem akadt meg semmi ilyesmi.Akkor GTX 580 volta csúcs kártya. Killing Floor 2 Flexhez 980GTX ajánlott, 780TI-al all settings max, 55 alatt nem igen volt fps-em.
CPU-s fizikába szerintem nincs további potenciál. Technikai dolgokhoz nem konyítok, tapasztalat mondatja velem.

Nvidia inkább használta marketing eszközként, szóval az optimalizáltság nem feltétlen volt elsődleges szempont, inkább hogy az aktuális szériából többed adjanak el.Szóval nem kell ehhez TitanV, nem úgy mint a Ray Tracinghez, oda ugyebár Titan V is bőven kevés. ;]

(#32) YADA


YADA
tag

Egyiket sem, jatszhato jatekot lanek szivesebben.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.