Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) lezso6


lezso6
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

Végre. :R

A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.

(#2) szmörlock007


szmörlock007
aktív tag

Köszi a cikket. A bejelentés óta érdekelt, hogy is működik ez :)

(#3) westlake


westlake
félisten

Eleve az NVIDIA-nak is hasonlóképpen kellett volna ez publikálni, nem pedig úgy, ahogy tették. :(((

[ Szerkesztve ]

Play nice!

(#4) Abu85 válasza westlake (#3) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

És akkor mi marad nekem? :DDD

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#5) akoska07


akoska07
nagyúr

What is the NVIDIA RTX 2080Ti / RTX 2080 / RTX 2070

Ignore the marketing bullshit...

Az Amd a jövőbe mutat...De amikor az a jövő jelenné válna akkor az a jelen már régen a múlté... :DDD ....Na meg a horpadós ájemdééé

(#6) Taranti


Taranti
senior tag

Én már régebben ismertem az RTX DirectX Raytracinget, haverom a gall Mindenix magyarázta el. (Kíváncsian várom az Y térhódítását az informatikában.)

Amúgy köszi a cikket, tényleg kellett. :C

Úgy vélem, a játékokkal kapcsolatba hozott agresszivitás nem azok jellege miatt van, hanem (általában) csapnivaló minőségük okán.

(#7) RobbyJr válasza Abu85 (#4) üzenetére


RobbyJr
őstag

Neked így is sok minden marad! ;]

Nincs lehetetlen, csak maximum Te nem akarod eléggé!

(#8) szmörlock007 válasza westlake (#3) üzenetére


szmörlock007
aktív tag

Szerintem is kicsit kevés lényegi infót tudtunk meg a konferenciáról, bár az is igaz, hogy ez az általános játékosokhoz is szólt nem csak a ph-hez hasonló techoldalakat olvasó emberekhez, de jah, lehettek volna pár dologról egy kicsit bőbeszédűbbek is.

(#9) Norb79


Norb79
őstag

De mi az a DLSS? És az miért lesz jó, vagy nem jó?

(#10) Fred23


Fred23
nagyúr

Köszi az elmagyarázást!

Gondolom, ha a Star Citizen 1.0 elindul mondjuk két év múlva, sugárkövetés akkor sem lehet benne a brutális geometriai részletesség és hatalmas terek kombó miatt.

(#11) X Factor


X Factor
addikt

Gaming esetén csak az új irány első fecskéje, amire 10 év múlva majd úgy gondolunk vissza, h. itt kezdődött.

Engem egyelőre az érdekelne h. render esetén, amire most is leginkább használtak ray trace-t, lsd octane vagy redshift 3d, mekkora gyorsulás várható, és kukázhatjuk-e 10-esével az 1080-akat...

Make things work

(#12) NandoXXL válasza Fred23 (#10) üzenetére


NandoXXL
senior tag

Nyugi, gyűjtenek majd arra arra is.

(#13) Taranti


Taranti
senior tag

Amúgy itt felvetődik egy érdekes kérdés: felhasználói élmény szempontjából megéri-e jelenleg annyira csökkenteni a geometriai részletességet, hogy a sugárkövetés használható sebességgel fusson?

Úgy vélem, a játékokkal kapcsolatba hozott agresszivitás nem azok jellege miatt van, hanem (általában) csapnivaló minőségük okán.

(#14) lezso6 válasza Taranti (#13) üzenetére


lezso6
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

Egyéntől függ. Én pl bevállalnám, mert a pixelesedés után a megvilágítási hibák zavarnak a legjobban.

A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.

(#15) Fred23 válasza NandoXXL (#12) üzenetére


Fred23
nagyúr

Igazából ez már az Amazontól is függ, mert a motor az övék; de szerintem senki se szeretne elszállt gépigényt, a cél inkább az, hogy rengetegen megvegyék. 2 év múlva sem lesz az emberek többségének 2db RTX 2080Ti -vagy erőben azzal ekvivalens kari- a gépében, ami ráadásul a Star Citizen esetében vélhetően még úgy is kevés lenne.

[ Szerkesztve ]

(#16) noPublicFG


noPublicFG
senior tag

Abu, az utolsó bekezdésedben latolgattad a korlátok feloldását, kitolását. Ha jól értelmezem, akkor egy tisztességes HBM(2-3) -mel ez orvosolható lenne? Avagy ott a memória sebessége lenne a gátló tényező?

plus ça change, plus c'est la même chose

(#17) Abu85 válasza Fred23 (#10) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Az Amazon Lumberyard leginkább a Vulkan API-t használja. Van DX12-es portja, de nem fejlesztik annyira, mint a Vulkan módot. A Star Citizen is Vulkan API-t támogat csak. Oda ez nagyon sokára lesz elérhető, mert a Khronos a draftot a SIGGRAPH-on csak jövőre ígérte. És az még mindig csak a draft, a final onnantól még legalább fél-egy év. Legjobb esetben ez a Vulkan API-n úgy 2020 tavaszára lesz szabványosítva végleges formában. Addig is van persze lehetőség a sugárkövetésre, de csak az Anvil keretrendszeren keresztül, ami nem kapcsolódik szorosan az API-hoz.

(#16) noPublicFG: Mindegy a memória típusa, a lényeg a memória-sávszélesség. Csinálhatják HBM-mel vagy GDDR-rel is. HBM-mel azért érné meg, mert azért 1 TB/s-hoz 512 bites GDDR6-os konfigurációt kellene építeni, ami durván drága és fogyaszt is. Ez HBM-mel sokkal kedvezőbb.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#18) FollowTheORI


FollowTheORI
nagyúr

Jensen a preziben mondott valami olyat is, hogy egy sokkal kisebb részletességű számításból egy DeepLearning-el készített algoritmus alapján készítik el a végleges eredmény (tehát egy DL algoritmus egészíti ki a finomabb részleteket).
Szerintem ezért működhet ez a mostani gyengébb hardvereken is jól valós időben is, mert van benne egy ilyen "RT resolution scaling" szerűség is.
Erről nem sokat írtál, bár gondolom nem is tudni semmit szinte a prezis mondókán kívül. Nyilván ez az amit sokág fog az NV titokban őrizni, hisz senki más nem képes rá jelenleg.

Pl a tesszelációban és ugye a 4K checkerboard, stb... során is vannak ennek elég jó példái milyen jól tud működni egy ilyen "butított" számítás/részletesség, annélkül hogy kifeküdne egy amúgy arra a részletességre képtelen hardveren is.
Szerintem ez egy igen lényeges pontja enneg az egész valós idejű RT megoldásnak jelenleg, a cikkben leírtakon felül.

No de majd meglátjuk, a puding próbálja az evés ugye. :)

[ Szerkesztve ]

Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m

(#19) ÁdiBá


ÁdiBá
addikt

Valaki tudja, hogy most akkor a régebbi kártyákon semmilyen szinten nem érhető el ez a számitás?
Illetve ha elérhető honnan tudom hogy egy 1080Ti mire képes?
Nvidia magyarázott mindent, de azt, hogy fiúk.:
Ez elérhető a 1080Ti nél csak az 50% helyett megöli az FPS, vagy valami ilyesmire számitana az ember...
Számok alapján nincs mitől tartani, ahogy elnéztem a 2080-2080Ti képességeit, viszont....

[ Szerkesztve ]

ÁdiBá

(#20) Attix82 válasza Abu85 (#17) üzenetére


Attix82
őstag

Ha jól értem az Nvidia a DX12 felől közelítette meg a sugárkövetést az AMD meg a Vulkan-on keresztül? Melyik a jobb? Így elsőre a DX12 MS-en keresztül talán jobb megoldás támogatottság terén nem?

(#21) Raysen623 válasza Abu85 (#17) üzenetére


Raysen623
addikt

A végén még feltámad a Fiji és a Fury X :D De akkor a HBM-es NV karik is jól járhatnának, ha bennük lenne az a plussz tudás amit az RTX ad.

A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.

(#22) szmörlock007 válasza Abu85 (#17) üzenetére


szmörlock007
aktív tag

Abu, tippre mikorra várható a hbm3?

[ Szerkesztve ]

(#23) Steve_Brown


Steve_Brown
aktív tag

Zakatol a Hype vonat ezzel az egész sugárkövetéssel fedérzetén. A játékok enélkül is gyönyörűek voltak. Csak plusz egy dolog amivel gyorsítják a múlt generáció elavulását. Eddig nekem nem világos, hogy ezzel a húzással visszavetik-e magukat az AMD-vel folytatott versenyben vagy tovább fokozzák a lépéselőnyüket.

Tehát az egész sugárkövetés csak annyiban fog engem érinteni, hogy már komolyan viccesen elavult lesz a HD6950.

[ Szerkesztve ]

(#24) lezso6 válasza szmörlock007 (#22) üzenetére


lezso6
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

2020-nál nem valószínű, hogy előbb.

A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.

(#25) csiby222 válasza lezso6 (#24) üzenetére


csiby222
aktív tag

Szép szép ez a raytracing competitive játékoknál meg a kutyát nem fogja érdekelni.

Ha valaki fél a megfigyeléstől az használjon egy C64-t faraday kalitkában aggregátorról és hálózat nélkül. Ha nincs Nvidia Control Paneled itt leszedheted: https://www.microsoft.com/en-us/p/nvidia-control-panel/9nf8h0h7wmlt?activetab=pivot:overviewtab

(#26) Mahrenburg válasza lezso6 (#24) üzenetére


Mahrenburg
senior tag

Behúzhattad volna a nyelved, amikor felénk nézel.

"Egy fel nem használt Phenom II matrica olyan mint egy nap ami sosem kelt fel, egy múló szerelemről szóló dal amit sosem énekeltek, egy harcos szív amely sosem dobbanhatott..!" by Habugi

(#27) joey04 válasza csiby222 (#25) üzenetére


joey04
titán

engem meg a competitive játékok nem érdekelnek.

"Ha nem vennél a kezedbe gyorsabb telefont, akkor soha nem mondanád meg, hogy mennyivel gyorsabb telefonok vannak jelenleg a piacon."

(#29) b. válasza Abu85 (#17) üzenetére


b.
félisten

Abu az utolsó bekezdésben taglat dolog, amiben a sávszélesség növeléséves is elérhető gyorsulást írsz mit jelenhet a gyakorlatban a mostani genhez képest ? ( mámint a Turinghoz ) , ha tegyük fel marad ez a hardver GPU szintjén.

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#30) poci76


poci76
aktív tag

Úgy tűnik, hogy a Microsoft komolyan gondolja a RT előtérbe helyezését. Mi a realitása annak, hogy a következő XBOX húzó feauture-ének ezt szánják? Ebben az esetben, gondolom, az AMD-től ilyen képességgel rendelkező APU-t rendelnének, vagyis az AMD kalapjában is lehet valami, ha így van. Mit gondoltok erről?

(#31) csiby222 válasza joey04 (#27) üzenetére


csiby222
aktív tag

A világ nagy részét meg igen plusz a játékfejlesztőknek is abból van a több pénze lásd Rainbow, Fortnite, Pubg, Cs:go LoL.

Ha valaki fél a megfigyeléstől az használjon egy C64-t faraday kalitkában aggregátorról és hálózat nélkül. Ha nincs Nvidia Control Paneled itt leszedheted: https://www.microsoft.com/en-us/p/nvidia-control-panel/9nf8h0h7wmlt?activetab=pivot:overviewtab

(#32) szmörlock007 válasza csiby222 (#31) üzenetére


szmörlock007
aktív tag

Elég szomorú, hogy mindenbe szinte beleerltetik a múltit

(#33) #16939776


#16939776
törölt tag

Köszönjük a felhomályosító cikket és a GPU-forecast-ot.

Nekem annyi kérdésem lenne: ha ez jóval kisebb komplexitású jeleneteket igényel, akkor ennek lesz egy olyan mellékhatása, amitől a CPU teljesítménye még kevesebbé lehet hangsúlyos?

[ Szerkesztve ]

(#34) komi77


komi77
senior tag

Köszi a cikket! Felemás érzéseim vannak ezzel az új irányvonallal kapcsolatban. Lehet ebben akkora potenciál, hogy az Nv maga mögé állítja a játék készítőket, op rendszer fejlesztőket és nem utolsó sorban a játékosokat? Akik döntő többsége nem is érti miről van szó, csak az árat látják. Az meg külön plusz, hogy kb mikorra fog ez igazán jól működni. Minden esetre érdekes helyzetet hozhat ez a projekt. Pár év múlva lehet a legnagyobb természetességgel fogunk beszélni erről a technológiáról. Azt nem tudom mi lehet a legrosszabb forgatókönyv Nv-éknél. Ha nem produkálja a kívánt eladásokat, ha a program fejlesztők nem szimpatizálnak eléggé, ha a játékosoknak drága és nincs idejük kivárni a javulást stb. Meredek húzás bár lehet ettől lesznek egyedül állóak. :)

Szegény ember kézzel nőz.

(#35) Abu85 válasza b. (#29) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Mármint, ha az ALU-k száma változatlan marad és csak a memória-sávszélesség nő? Hát, ha nagyon átlagos terhelést számolunk, akkor sugaranként ma úgy 110-120 bájtról lehet szó, tényleg nem egy lecsupaszított geometriával, hanem egy kornak megfelelővel, ami azért úgy hét szint mély BHV-be belefér. Így ha mondjuk a 2080 Ti kapna 1,2 TB/s-os memsávszélt, de minden más változatlan lenne, akkor a sugárkövetésre vonatkozó effekt feldolgozási sebessége úgy kb. meg is duplázódna.

(#33) Duracellm...: A mai motorokban már nem annyira befolyásolja a CPU-ra vonatkozó terhelést a geometriai részletesség növelése vagy csökkentése.

(#30) poci76: A következő box 2021 körül jön. Kb. még a koncepciók kiértékelésénél tartanak. Ha megvan mit akarnak csinálni, akkor az AMD nagyon gyorsan össze tudja ám legózni. A Semi-Custom iszonyatosan tempós. A Subornak azt az új rendszerchipjét másfél év alatt összelegózták. A Microsoftnak persze kell két és fél év, mert ők biztos kérnek bele 3rd party IP-t, meg sajátot, de ez így is gyorsnak számít.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#36) tolgyesi007


tolgyesi007
csendes tag

Semmit nem értettem a cikkből de így is baromi érdekes volt.. olyan tudományosnak hangzott hogy nem tudtam nem végigolvasni. köszi Abu.. :DDD

(#37) joey04 válasza csiby222 (#31) üzenetére


joey04
titán

majd meglátjuk.

"Ha nem vennél a kezedbe gyorsabb telefont, akkor soha nem mondanád meg, hogy mennyivel gyorsabb telefonok vannak jelenleg a piacon."

(#38) b. válasza Abu85 (#35) üzenetére


b.
félisten

EZt olvastad ? [link]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#39) Abu85 válasza b. (#38) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Kb. erre számítottunk. De igazából a 2080-ra nem úgy tekintünk, hogy az 1080 ellen megy, hanem az 1080 Ti ellen, hiszen az 1080-nál 60%-kal is drágább, miközben a cikk szerint 20-50%-kal gyorsabb. Az 1080 Ti-hez lenne érdemes mérni, hiszen annál is drágább, de ott meg ugye...

A DLSS pedig egy trükk. Azért tud egy extra számítás gyorsabb lenni az eredetinél, mert mást nem számol. Ha ugyanúgy ki lenne számolva az, amit az 1080 kiszámol, és még arra menne a DLSS, akkor természetesen a DLSS sebességigénye csökkentené a teljesítményt, nem pedig növelné. Ezért közölték a natív 2080 eredményt is a DLSS mellett, mert ekkor számolja ugyanazt a két kártya. Csak ezt az apró betűs részben fejtik ki. :))

Azt is fontos kiemelni, hogy a HDR-ben az 1080 jó 10-(akár)15%-ot veszít a korábbi tesztek alapján, míg a 2080 inkább 1-3%-ot, ami nagyjából annyi, amennyit az AMD hardverei vesztenek HDR-ben.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#40) b. válasza Abu85 (#39) üzenetére


b.
félisten

Ez mindenképpen pozitív teljesítménynövekedés, ez alapján jobb, mint gondolják/ juk
DLSS re azt írja a cikkíró, hogy szerinte az eddigi legjobb eljárás amit látott, ráadásul ha jól értem, nem kell, hogy a játék támogassa, lehet aktiválni azokba is ahol nincs erre beépített támogatás, gondolom Expereince-n át.
Nincs apró betűs rész, hisz ez egyértelműen leolvasható a grafikonról amit mondtál. Engedd el ezt a fúrás dolgot kérlek.

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#41) Abu85 válasza b. (#40) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Én ennél jóval többet vártam az árazás alapján. Azon nem lepődtem meg, hogy a HDR-t és a 4K-t nagyon ráerősítették, mert az a Pascalnak a gyenge pontja. Tényleg nem akarok itt konkrét mérések nélkül ítélni, mert igazából még a beállításokat sem tudjuk, csak vonalakat felhányva egy diagramra, de maximum ~55% olyan helyzetben, ami az 1080-nak pont nagyon fáj, lásd HDR+4K, miközben a 2080 ára ennél nagyobb mértékben különbözik...

Értem a DLSS-t, de ettől még nem fognak a tesztek ilyen alma-körte összeállítást mérni. Ott alma-alma ellen fog menni, azt maximum megjegyzik, hogy van még DLSS. Ezt be lehet kapcsolni a gyakorlatban, de mérni nem nagyon fogják. Mi se mérjük mondjuk a Chill folyamatosságát, pedig a valóságban nem igazán éri meg nélküle játszani. Remélem érted mire akarok kilyukadni. A teszteket nem fogják csak azért a Turingot más beállítással érni, mert úgy gyorsabb, miközben a beállítás el sem érhető a Pascalon.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#42) b. válasza Abu85 (#41) üzenetére


b.
félisten

Pontosan emlékeztet a Tomb raiderre. ne ítélkezzünk előre szerintem sem.. khm.... :DDD
DLSS nek így viszont nagyon sok értelme van és szuper megoldás, hisz végre nem egy olyan élsimítás, ami a felső kategóriás kártyák kiváltsága lesz csak, főleg ha véletlenül a 2060 is kap még RT magot illetve MI tensor magot. vagy micsodát.

Egyébként az ár durva. TPU-n azt fejtegetik, hogy csökkenteni fognak az árakon, de állítólag valóban hatalmas Pascal készlet van raktáron és a gyártók direkt ez miatt( is) árazzák fel ennyire.

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#43) Abu85 válasza b. (#42) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

A Tomb Raider meg van magyarázva, hogy miért fut így. Nyugodtan nézd meg a videót, amit a PCGH csinált róla. Láthatod, hogy egész jó a sebesség, amíg nagy tér felé nem fordul a kamera. Olvasd el a mai RTX cikket, a memória-sávszélességről és a geometriai részletességről, és látni fogod, hogy hol ütközik limitbe a rendszer.

Fejtegethetik, de miért is lenne az jó a gyártóknak?

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#44) b. válasza Abu85 (#43) üzenetére


b.
félisten

Mert a kezdeti lelkesedés után meg fog állni a lendület.
Szinte minden külföldi fórum, például a németek is el vannak hasalva az ártól pedig Nvidia most megvette őket kilóra a náluk bemutatott kártyával, meg kicsit magasabb az átlagkereset is. Elég sok komment van arról, hogy skippelni fogják a szériát.

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#45) gV válasza Abu85 (#41) üzenetére


gV
őstag

blogban szóban összehasonlítják az 1080 Ti-vel is:

GeForce RTX GPUs deliver 4K HDR gaming on modern AAA titles at 60 frames per second — a feat even our flagship GeForce GTX 1080 Ti GPU can’t manage. [link]

Én amit láttam a 2080-ból és a 2080 Ti-ből, (ezek jönnek ugye hamar, aztán nem sokkal később a többi) az nem rossz. [link]

vs

Én ennél jóval többet vártam az árazás alapján.

végülis akkor mit láttál korábban? h most már mégse "nem rossz"?

(#46) Abu85 válasza gV (#45) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Én arra számítottam, hogy annyival jobb lesz, amennyivel drágább. Persze tudom... bilibe lógott a kezem. ;]

Amit láttam az csak egy játék volt. A Doom. Értem nem a legjobb, de ott nem volt rossz. Mondjuk persze ott a Pascal pont szar, tehát ezt is beleszámolhattam volna.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#47) Steve_Brown


Steve_Brown
aktív tag

Most jöttem rá, hogy ennek a technológiának igazából a Telltale játékok alatt lesz a legnagyobb haszna. :Y Szinte interaktív filmeket csinálhatnak majd és ott nem is kell 30FPS-nél több. :DD

(#48) gV válasza Abu85 (#46) üzenetére


gV
őstag

Doom pff 1x végig mentem rajta azt uninstall. új szériát 2016-os játékkal mutogatni, helyedben mondtam volna ne húzátok az időmet :D

(#49) korner83 válasza X Factor (#11) üzenetére


korner83
tag

OTOYOS CEO szerint 4-8x gyorsabb a 10gigaray/sec-es verzió mint a P6000 régi gpu, viszont ez csak akkor fog a gyakorlatban is megjelnni ha átírják a render kernelt Optix alapúra ami már nem csak cuda magokat fog használni, hanem az RTX magokat is kihasználja. Octane esetében ez az Octane 2019-ben lesz csak benne, de előtte be fogják fejezni a 4-es verziót. kb 6-10 hónap mire kijön belőle a béta.

Itt találsz róla infókat: Link

(#50) Kvg válasza Steve_Brown (#47) üzenetére


Kvg
senior tag

ennyi :DDD

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.