Hirdetés

2022. december 1., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) ergoGnomik


ergoGnomik
tag

Szerintem két félreértésen alapul, így alaptalan az aggodalmad.

Az, hogy egy nagy költségvetésű fejlesztő használná pl. az UE5-öt, az nem feltétlenül azt jelenti, mint amit egy indie csinálna. Amikor elég nagy a ráfordítható keret, akkor bizony testre szabják az ilyen motorokat a játék és a motor fejlesztőinek együttműködésével. Amit a kis cég nem engedhet meg magának és ezért nem is férhet hozzá, azt a nagyok megtehetik és a kódhoz is kapnak betekintést, módosítási jogot és alapos műszaki támogatást. (Gondolj például a Star Citizen botrányra!)

Az is egy félreértés, hogy ha megnézel azonos motorral készített játékokat, amiket ráadásul valamilyen nyilvános vagy a motorhoz licencelt asset library felhasználásával raktak össze és ezek erősen hasonlítanak, akkor minden játék pont ugyan úgy fog kinézni, függetlenül a ráfordítható erőforrások (pénz, idő, emberi munka: grafika, programozás, zene és hangok) mértékétől. Nos, ez biztosan nem igaz. Már az első, még DOS-os 3D játékmotorok felhasználásával is nagyon különböző hangulatú játékokat tudtak összerakni a stúdiók. Azóta az ipar jelentőseket lépett előre.

Ha tudsz költeni a szükséges munkára, akkor a licencelhető motorral is teljesen egyedi programot tudsz létrehozni. Az indie és kis költségvetésű stúdiók itt behozhatatlan hátrányba kerülnek, amit csak nagyon hosszú fejlesztési idővel tudnának kompenzálni. Ezt meg nagyon nehéz anyagilag fedezni, így maradnak azok a megoldások, amitől az egyediség csökken.

(#2) FLATRONW


FLATRONW
őstag

Én sem igazán félek attól, hogy nagyon hasonlóak lesznek az U5-ös játékok. Amelyik studiónak megvannak a forrásai, azok nagyon egyedi dizájnnal rendelkező játékokat tudnak csinálni. Pl. A Gears is egy agyon módosított U4-et használt, eléggé egyedi látványvilága volt más U4-es játékokhoz viszonyítva. Vagy itt van az U5-ös STALKER 2, azon kevés in-game videó alapján, amit láttunk belőle, egyáltalán nem emlekeztett semmilyen korábbi UE-es játékhoz,szerintem teljesen megmaradt a korábbi részek hangulata.

(#3) b.


b.
félisten

Nagyon egyetértek azzal amit leírtál. Főleg a CD projek-tet sajnálom.. Például a z agyon ócsárolt CP 2077 működőképes állapotában is jobban és egyedibben nézett ki, mint a Matrix plasztik arcade demója sőt kis túlzással ha valaki megnézi ezt a 8 éves Battlefield jelenetet[link] akár még jobbnak is láthatja.
Én speciel jobbnak látom sok szempontból...
TR ben lehet amúgy hogy jó lesz az UE5, Witcher 3 ban viszont....

Valoszinuleg lesz egy biztos sebesseg es lesz egy altalanosan jo,de nem kiemelkedo sablon szint ami konzolon is elmegy...
Par eve Xbox 360 ra jott dok hasonlo es ezek rendelkeztek ilyen sablonosan szep /plasztik grafikaval.

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#4) 7 válasza ergoGnomik (#1) üzenetére


7
addikt

Egyetertek veled. Meg annyit tennek hozza, hogy az eddigi homebrew engine mar kicsit elavult, es azt ujra gatyaba razni eleg nagy lelegzetvetelu dolog. Viszont az UE5 igeretes, es nyilvan alaposan korbejartak, hogy mennyire felel meg egy uj TR jatekhoz.

Ahogy te sem, ugy en sem tartom eredendoen problemasnak ezt a dontest. Nyilvan lehet ezt jol es rosszul is csinlani, de ez sokkal inkabb mulik a studion, mint az UE5-on.

Copyright © 2000-2022 PROHARDVER Informatikai Kft.