Mert multiban a játékos a tartalom.
Én még erősen emlékszem, mikor sok év szigorú egyedüli játék után első komolyabb "multi" játékként a Killing Floorban 30-40-60 fős moddolt szerverekre(Rallfo's Place, The Dedicated főleg, KF.de, Serveur KFK(Zombie-Hell.fr), Bad old Timers a modokért), és azokon lévő a törzsgárdára rátaláltam. Mikor RollTheDice-al valaki 20 fleshpound-ot a nyakunkba eresztett, és mindenki sikoltozva szaladgált minden felé, vagy Saddamizer "give me you money, i suck dick for money" fárasztó szövegeit nyomatta, vagy jango_bobba-val és snyper-el elvonultunk, és lestük hogy darálják le a többieket, majd a végén mindenki nekünk drukkolt hogy túléljük és következhessen az új hullám.
Aztán az 1000 óra Men of War Assault Squad 1 + MoWAS2 is bár némileg összefolyik, de nagyon szerettem minden percét, mert a benne lévő coopban pont olyan érzésem volt, mint gyerekkoromban a Hadtörténeti Múzeum terepasztalait és diorámáit lesve nem lehetett, kis hadikütyük csinálják a dolgukat, bónuszként kizoomolva néha kimondottan filmes élményt nyújt ahogy a tör előre a hadsereg. Ez sima SP-ben nem működik, mert borzalmas macera minden egységet egyenként babusgatni, StarCraft profikat teljesen lepipáló APM kellene hogy a coop élményét visszaadja. Persze az sem árt hogy jó brancsba kerültem bele, no meg rettenet jól modolható a játék, így szinte mindig új küldetés és térkép vár a csapatra.
De most tovább sorolhatnám, hogy milyen jó az ingyenes Renegade-X-ben anno kedvenc Command and Conquer stratégiáim tankjaival mászkálni, vagy az csapatjáték(pl egy csapat eltereli a bázis szélén a figyelmet, míg egy kommandó megszabotálja az Obelisk bázisvédelmet, míg a maradék tankokban vár, és lerohanja az ellenséget) eredményét élvezni.
No meg aztán Post Scriptum-ban vannak olyan helyzetek, hogy a Call of Duty demóját, a növényes játék(MoHAA) partraszállását együtt is háromszor lepipálja. Mikor meg kell rohanni egy ellenség által tartott falut, onnan géppuska sorozatok pásztáznak, ellenségre kért tüzérségi tüzünk nem elég hatásos, erre félúton egy másik MG42 is felugat az oldalunkban és kereszttűz alá vesz, mindeközben a gránátvetőik is végre belövik az utat, és csak a füstgránátok tartanak életben minket. És mi mégis tova rohanunk, megbújunk minden bucka mögött, fedező tűzre ellőjük lőszer javát, és kitartunk. Aztán megérkezik a páncélos erősítés, kapunk légi támogatást, és bevesszük a falut. Nna, a pálya ötöde máris letudva, de a páncélosok maradnak, mert StuG és Pz4 előretörésről számolnak be a felderítők, a szakasz PIAT-al megerősítve meg megy átkarolni.
Mindez természetesen folyamatosan kommentálva, mert nem hogy van VOIP, de szükséges is, szakaszvezetőtől parancsok csattognak, sebesültek nyöszörögnek és kiáltanak a felcserért, ki káromkodik, ki gyors viccet süt el míg megbújunk egy fal mögött amit a németek már lőnek is.
Persze ezeket az élményeket fel kell kutatni, nem lehet azt várni, hogy a nagy AAA kiadó valami jót majd alám tesz, és 100 millió dollár nem tévedhet. Mainstream multiból én is kiábrándultam(bár a The Secret World és a The Old Republic MMO-k nem olyan rosszak, persze ezek pont olyan fél-MMO-k amiket lehet egyedül is élvezni a történetért ), és bár ott is biztos lehet találni megfelelőt, csak keresni kell, de semmiképp nem lehet azt mondani hogy úgy általában a multi, na az szar, és halott, mert a simán hozhat az is olyan élményeket(és nem kizárólag its better with friends alapon, mert mint Őtotalbiscuitsége mondotta volt, watching paint dry is better with friends ) amit a SP nem tud nyújtani soha, de semmiképp a mai technológia szintjén.
[ Szerkesztve ]
"Para mis amigos todo, para mis enemigos la ley"