A lapka – a versenytárshoz hasonlóan – hat vertex egységgel
:F
A GF6600 csak harommal rendelkezik...
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] Android másképp: Lineage OS és társai
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [HThomas:] Kia Ceed SW JD vs CD tapasztalatok
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Sub-ZeRo:] Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [ldave:] New Game Blitz - 2024
- [Re:] [eldiablo:] Kioxia XG6, BiCS please
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Hozzászólások
max-pain
senior tag
faster
nagyúr
Szerintem ebben sem 6 lesz. De ha mégis, akkor már most tudható, hogy melyik lesz erősebb.
twollah
nagyúr
Melyik lesz az erosebb?
faster
nagyúr
Hát 6 vertex vs 3 vertex esetén az RV410. Ha nem lesz nagy órajelkülönbség.
engusz
veterán
Sorrendben: nVidia bejelnt egy káryát, ATI bejelnt egy kártyát, később ATI-t lehet kapni, nVidia-t nem
Jó lenne, ha ez a helyzet változna. :(
Nézzék meg közelebbről! Mert minél közelebb hiszik magukat, annál kevesebbet fognak látni.
Keitaro
addikt
Jamm, de a vertex shader csak egy dolog, és nem vagyok biztos benne, hogy 8 pipe kiszolgáláshoz szükség van hatra. Így azonos órajelen még nyerhet a GF.
Bár ne úgy legyen :DDD
Gondolom akkor itt is 128bites memóval kell számolni.
Kalwa
tag
Nem csalódtam az ATI-ban! :) Nvidia verő kártyákat hoztak össze megint, mert jobbak, okosabbak és szebbek :DD
ATI POWER FOREVER! :C
fLeSs
nagyúr
Fizetnek neked, vagy mi? :F
"I press keys on a keyboard all day and click a mouse in front of a glowing rectangle. Somehow that turns into food and shelter."
faster
nagyúr
Ezért gyanítom, hogy nem lesz benne 6 vertex egység. Sok poligonnál, sok fényforrásnál számítani fog.
- Privát
- 2004-08-18 11:52:17
-=V3rthil=-
őstag
Én annak örülnék , ha a mainstream kátyákon is 256bites membusz ''csücsülne''.:F Asszem naív vagyok, de nekem az lenne a logikus, hogy az új generáció mainstream vonala az előző generáció high-end cuccaival vegye fel a versenyt... Persze ez simán lehet igaz a mostaniakra is, de akkor miért kell ilyenekkel visszafogni a hardware-t?:F Na nem mintha megerősítették volna, hogy az ATI is 128-as lesz...:) Reménykedjünk! Amúgy akkor az X600XT-t hova szánják? Low-endnek túl jó, mainstreamnek túl gyenge, és van is jobb. Nem értem:F És X700-nak hívják majd az RV410-est? Nagyon összekeveredtem...:t
hey-ho-let's-go
8 pipeline mellé 3 vertex egység lesz -- eleve ''egy fél X800 XT''-ként lesz gyártva a cucc, szvsz (nem feltétlen lesz ott a maradék tranzisztor is, de így tervezték az egész családot).
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
várható volt hogy az ati nem nézi tétlenül a 6600-at, az lenne a nagy meglepetés ha 265 bites lenne a mem rajta, bár akkor azt hívhatnánk 9800 nak is
[Szerkesztve]
(#16) LordX válasza -=V3rthil=- (#13) üzenetére
- Privát
- 2004-08-18 12:31:43
LordX
veterán
Minek? Mainstream kártya, tehát közepes teljesítmény közepes áron. A közepes teljesítményt 128 bittel is megcsinálja magas órajellel, viszont a 256 bites membusz jobban megdrágítaná a kártyát, mint mondjuk 500MHz-es GDDR3 memchipek használata.
Nem fogod feltuningolni a chipet full R420-ra. Hát istenem, nem ezért gyártják a kártyákat :P
Kalwa
tag
Áhh... sajnos nem fizetnek! :) Én csak egy egyszerű ATI fan vagyok, tudod olyan, mint az Nvidia fan csak nekem van alapon nem úgy mint nekik volt eddig :DD
Drizzt
nagyúr
Hát, lehet, hogy éppen mostanában fog megszűnni ez az alapod, te *****! ;]
[Szerkesztve]
I am having fun staying poor.
Drizzt
nagyúr
R9800-at akkor nem fogja verni egyik se?
I am having fun staying poor.
max-pain
senior tag
De, mindketto ;)
Goose-T
veterán
Nem érzed úgy, hogy ez a kijelentésed jelenleg még elhamarkodott? Úgy értem, hogy még csak a GPU kódneve és a specifikációja van kész eddig. Ebből a tiedhez hasonló messzemenő következtetéseket nem igazán lehet még levonni.
Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar
faster
nagyúr
Ez lenne a legjobb. 3 vertex pipe, 8 pixel pipe, 500MHz órajel, 500MHz GDDR3 ram, 128 bites busz. Egy az egyben, mint a 6600GT, így egyértelműen látszana melyik GPU miben jobb/gyengébb a másiknál.
Drizzt
nagyúr
Hát, 128 bites memmel nem valószínű...
I am having fun staying poor.
max-pain
senior tag
Nezz at a GeForce 6600 temaba :)
Ezek utan szerintem eleg valoszinu :)
csudri
őstag
Az ilyen sz@r flame dumát nyomasd inkább a Fáradt gőzben. Ott talán még nem röhögnek ki érte!
(végre egyszer meg tudtam úszni qrvaanyázás nélkül! :C! A francba, mégse! :(()
Docci
senior tag
Remélem lesz belőle AGP-s változat.(6600-ból elvileg lesz)
Erőt s erényt!
PodMAN
senior tag
Kalwa,
Engedd meg hogy gratuláljak :C Ha szegény ATInak ilyen fanjai vannak, akkor inkább veszek nV-t.
rudi
nagyúr
Szerintem itt a lényeg a 0,11!!! Élből kihozzák 500 MHz-en és szerintem még lesz benne egy 100-as, ami tapasztalatok szerint frekvenciával PONTOSAN arányos shader sebességnövekedést hoz, vagyis potenciálisan +20% shaderkraft van benne.
A 3 vertex egység bőven elég lesz, mert általában a pixel shader szokott a szűk keresztmetszet lenni (sokkal több pixel van mint vertex!).
A mem sávszélessége szerintem csak nagyon magas AA és AF beállításnál meg felbontásnál lesz érdekes. 1024×768/4×AA/4×AF-hez feltehjetőleg elég lesz a 128 bit, de szerintem ATI-nál nyitvahagyták a kiskaput, és ha látják majd, hogy az NV is 256 bites GF6600-at tol és gyorsabb mint ők, akkor majd ők is meglépik a 256 bitet.
Fanozással meg álljatok le mert akkor bannolás lesz :(((
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
- Privát
- 2004-08-18 20:51:00
-=V3rthil=-
őstag
Lehet, hogy elég a 128bit, majd meglátjuk. Ha 1024*768-ban 4*AA 8*AF mellett jelentősen verné a 9800Pro-t, akkor lehet, hogy váltanék. Csak ott lenne a rossz érzés, hogy nem egyértelmű a fejlődés:F...
hey-ho-let's-go
(#30) FlasH-BacK válasza rudi (#28) üzenetére
- Privát
- 2004-08-18 22:09:40
FlasH-BacK
senior tag
Hát azért 500mhz 128biten, az annyi, mint 250mhz 256biten, ami sztem egy r350-es gpu-t is visszafog. Pedig azok sokkal alacsonyabb órajelen futnak. Az rv410 pedig tul. képpen az eddigi adatok alapján egy felturbózott r350 lesz (mármint a magasabb órajele miatt). Namármost, a ma játékai (D3, HL2) szerintem zabálnak majd annyi mem. sávszélt, hogy az elég szűk legyen, kvázi nem lesz elég a 128bit:(
A másik: ATI-nak most kell eldöntenie, hogy 256bites buszt használ és letiltja a felét, vagy eleve 128bites nyákra teszi, mert utólag 256bitessé nem nagyon szokás tenni egy kártyát... (a 9500-nál meg 9800se-nél is előbb volt 256bit, aztán lett 128 bites)
De szvsz megmaradnak még a 128 bitnél, nehogy túl jó legyen a kártya...
(#31) Keitaro válasza FlasH-BacK (#30) üzenetére
- Privát
- 2004-08-18 22:14:34
Keitaro
addikt
Viszont egyre több shader van és az a GPU-t eszi, nem a memória sávszélt, úgyhogy még korrekt is lehet. Majd meglátjuk a teszteket. Régebbi játékokban valsz lasabb lesz mint egy 9800Pro, újabbakban meg talán gyorsabb.
Raymond
félisten
Mindket kartya mainstream piacra van szanva igy nincs uzleti ertelme tobb mint 128bit-el gyartani. A megcelzott felbontas 1024x768 max 4xAA-val amihez az 500Mhz 128bit RAM nyujtotta 16 GB/s eleg.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
nap
addikt
Lehet, hogy ugyanaz lesz, a ket kartya, csak a felirat lesz mas? :D
''az RV410 a TSMC üzemeiben fog készülni 110 nanométeres gyártástechnológiával – csakúgy, mint a GeForce 6600''
browser.tabs.insertRelatedAfterCurrent;false | wing32.dll -> Windows\SysWOW64 | január, február, itt a nyár...
és a tesztekben azt fogják nézni hogy az adott kártya forceware vagy catalyst driverrel a gyorsabb :D
Xmas
tag
flame gyanús duma, pont egy moderátortól...
Xmas
tag
Van benne valami. Lassan a PH!-nak is kerítenie kell egy kínai nyelvet ismerő munkatársat, mert a 2 idegen nyelven átvett hír esetleg akár torzulhat is...
faster
nagyúr
Miért flame gyanús? Nem ezt történt a 6800-cal?
Xmas
tag
Nem hiszem, hogy bárki tétlenül nézné vagy nemnézné a másikat. Mindegyik épít az aktuális technológiája alapján minden szegmensbe, hogy lefedje a piacot. Egyszerűen csak eltér az, hogy ki mikor jelenti be, illetve az, hogy ki milyen készültségnél jelenti be... De ez már leginkább marketing kérdés. (sajnos)
Xmas
tag
Ha már olyan jövő víziókat vetít ki valaki, amely negaív állásfoglalás valamely oldaon, akkor az flame gyanús. És lehetőleg ne moderátori accounttal művelje. Legalábbis szerintem illetlenség.
Xmas
tag
És itt a példa a ''felbátorodásra'' a hivatkozott hozzászólásban. Nos, ezért nem helyes moderátori accounttal állást foglalni...
faster
nagyúr
Hogy micsoda??? :Y
faster
nagyúr
Ez nem állja meg a helyét. A moderátornak is lehet véleménye, és ki is fejtheti, ez nem valamiféle pártatlann bírósági intézmény. Utalás arra, hogy a gyártás nagyon elcsúszott a bejelentéshez képest. És ráadásul még igaza is van. Ez egyáltalán nem flame.
[Szerkesztve]
Keitaro
addikt
Meg egyébként is, amit mondott az tény és írta, hogy jó lenne ha változna... na mind1
max-pain
senior tag
A Beyond3D forumaban talalhato cseveges alapjan ugy tunik, hogy a 6 VS egyseg megsem hulyeseg az RV410 eseteben...
Pukii
senior tag
SZERINTEM 0-10% al lesz gyorsabb a gf 6600GT az RV410 nél:
GF6800 Ultra: X800XTPE
GPU: 400MHZ 520MHZ
Pixel Fill Rate: 6400MPixel/s 8320MPixel/s
Texel Fill Rate: 6400MTexel/s 8320MTexel/s
Memoria orajele(effektív): 1100MHZ 1120MHZ
Memoria interfész: 256bit 256bit
Memoria sávszéleség: 35200MB/s 35840MB/s
GF6600GT: RV410:
GPU: 500MHZ 500MHZ
Pixel Fill Rate: 4000MPixel/s 4000MPixel/s
Texel Fill Rate: 4000MTexel/s 4000MTexel/s
Memoria orajele(effektív): 1000MHZ 1000MHZ
Memoria interfész: 128 bit 128 bit
Memoria sávszéleség: 16GB/s 16GB/s
A gf 6800 ultra =X800XTPE(sebeségre értem(tudom ,hogy ebbe rengetegen bele fognak kötni ,hogy ez nem igy van meg stb. ,de szerintem körülbelül egy szinten vanak(sebeségben))
GF 6800 Ultra: X800XTPE:
6400MPixel/s 8320MPixel/s
6400Mtexel/s 8320Mtexel/s
Mindkét esetben az X800XTPE nek 30% al nagyobb fill rate el tudja hozni a gf6800 ultra sebeségét.
Memoria sávszéleség: 35.2GB/s 35.84 GB/s
Az X800XTPE nek 1.7% nagyobb memoria sávszéleségel tudja hozni a gf6800 Ultra sebeségét.
Tehát ha azonos orajelen menének akkor 15.85% al lenne gyorsabb a gf6800 Ultra körülbelül(30%+1.7% =31.7%/2=15.85%)
Mivel a Gf 6800GT és az RV410 Memoriaorajele,GPU orajele,Fill rate ,Memoria interfésze ugyanojan lesz(Ha igazak a pletykák) ezért Várhatoan it is meglesz az a 15.85% os töblet a gf 6600 GT javára)
Mivel tudom ,hogy nagyon sok mindenen mulik még a sebeség ezért csak 0-10% al lesz SZERINTEM gyorsabb a gf6600GT.
Várom a kritikákat:))
''A DDR az a winchester?'' by Ziiip
Raymond
félisten
''SZERINTEM 0-10% al lesz gyorsabb a gf 6600GT az RV410 nél''
Szerintem meg a teljesitmeny elony/hatrany a ket kartya osszehasonlitasa kozben programfuggo lesz mint eddig mindig, igy a megnyitott vita a szazalekokrol ezennel lezarhato. :P
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
faster
nagyúr
Némileg árnylja a helyzetet az is, hogy a legutóbbi hírek szerint az NV43-ban 3 vertex egység lesz(van), az RV410-ben viszont 6.
[Szerkesztve]
Raymond
félisten
Harom van benne ugy nez ki. Itt egy teszt a Gigabyte kartyarol:
[L]http://hkepc.com/hwdb/6600gt-4.htm[/L]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
fLeSs
nagyúr
A 6600 GT-ben. De faster asszonta, hogy az RV410-ben lesz 6. :)
"I press keys on a keyboard all day and click a mouse in front of a glowing rectangle. Somehow that turns into food and shelter."