Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Videokártyák  »  [Re:] ATI RV410 versus NVIDIA GeForce 6600 (téma lezárva)

Hozzászólások

(#1) max-pain


max-pain
senior tag

A lapka – a versenytárshoz hasonlóan – hat vertex egységgel

:F
A GF6600 csak harommal rendelkezik...

(#2) Yutani


Yutani
nagyúr

Ezt is várjuk szeretettel! :)

#tarcsad

(#3) faster válasza max-pain (#1) üzenetére


faster
nagyúr

Szerintem ebben sem 6 lesz. De ha mégis, akkor már most tudható, hogy melyik lesz erősebb.

(#4) twollah válasza faster (#3) üzenetére


twollah
nagyúr

Melyik lesz az erosebb?

(#5) faster válasza twollah (#4) üzenetére


faster
nagyúr

Hát 6 vertex vs 3 vertex esetén az RV410. Ha nem lesz nagy órajelkülönbség.

(#6) engusz


engusz
veterán

Sorrendben: nVidia bejelnt egy káryát, ATI bejelnt egy kártyát, később ATI-t lehet kapni, nVidia-t nem

Jó lenne, ha ez a helyzet változna. :(

Nézzék meg közelebbről! Mert minél közelebb hiszik magukat, annál kevesebbet fognak látni.

(#7) Keitaro válasza faster (#5) üzenetére


Keitaro
addikt

Jamm, de a vertex shader csak egy dolog, és nem vagyok biztos benne, hogy 8 pipe kiszolgáláshoz szükség van hatra. Így azonos órajelen még nyerhet a GF.
Bár ne úgy legyen :DDD
Gondolom akkor itt is 128bites memóval kell számolni.

(#8) ftc


ftc
nagyúr

Én valahogy nem hiszek a kinai weblapoknak.

(#9) Kalwa


Kalwa
tag

Nem csalódtam az ATI-ban! :) Nvidia verő kártyákat hoztak össze megint, mert jobbak, okosabbak és szebbek :DD

ATI POWER FOREVER! :C

(#10) fLeSs válasza Kalwa (#9) üzenetére


fLeSs
nagyúr

Fizetnek neked, vagy mi? :F

"I press keys on a keyboard all day and click a mouse in front of a glowing rectangle. Somehow that turns into food and shelter."

(#11) faster válasza Keitaro (#7) üzenetére


faster
nagyúr

Ezért gyanítom, hogy nem lesz benne 6 vertex egység. Sok poligonnál, sok fényforrásnál számítani fog.

(#12) faster válasza fLeSs (#10) üzenetére


faster
nagyúr

:))

(#13) -=V3rthil=-


-=V3rthil=-
őstag

Én annak örülnék , ha a mainstream kátyákon is 256bites membusz ''csücsülne''.:F Asszem naív vagyok, de nekem az lenne a logikus, hogy az új generáció mainstream vonala az előző generáció high-end cuccaival vegye fel a versenyt... Persze ez simán lehet igaz a mostaniakra is, de akkor miért kell ilyenekkel visszafogni a hardware-t?:F Na nem mintha megerősítették volna, hogy az ATI is 128-as lesz...:) Reménykedjünk! Amúgy akkor az X600XT-t hova szánják? Low-endnek túl jó, mainstreamnek túl gyenge, és van is jobb. Nem értem:F És X700-nak hívják majd az RV410-est? Nagyon összekeveredtem...:t

hey-ho-let's-go

(#14) Parci


Parci
HÁZIGAZDA

8 pipeline mellé 3 vertex egység lesz -- eleve ''egy fél X800 XT''-ként lesz gyártva a cucc, szvsz (nem feltétlen lesz ott a maradék tranzisztor is, de így tervezték az egész családot).

dicranum scoparium + genista pilosa = :)

(#15) t-shirt


t-shirt
veterán

várható volt hogy az ati nem nézi tétlenül a 6600-at, az lenne a nagy meglepetés ha 265 bites lenne a mem rajta, bár akkor azt hívhatnánk 9800 nak is

[Szerkesztve]

(#16) LordX válasza -=V3rthil=- (#13) üzenetére


LordX
veterán

Minek? Mainstream kártya, tehát közepes teljesítmény közepes áron. A közepes teljesítményt 128 bittel is megcsinálja magas órajellel, viszont a 256 bites membusz jobban megdrágítaná a kártyát, mint mondjuk 500MHz-es GDDR3 memchipek használata.

Nem fogod feltuningolni a chipet full R420-ra. Hát istenem, nem ezért gyártják a kártyákat :P

(#17) Kalwa válasza fLeSs (#10) üzenetére


Kalwa
tag

Áhh... sajnos nem fizetnek! :) Én csak egy egyszerű ATI fan vagyok, tudod olyan, mint az Nvidia fan csak nekem van alapon nem úgy mint nekik volt eddig :DD

(#18) Drizzt válasza Kalwa (#17) üzenetére


Drizzt
nagyúr

Hát, lehet, hogy éppen mostanában fog megszűnni ez az alapod, te *****! ;]

[Szerkesztve]

I am having fun staying poor.

(#19) Drizzt


Drizzt
nagyúr

R9800-at akkor nem fogja verni egyik se?

I am having fun staying poor.

(#20) max-pain válasza Drizzt (#19) üzenetére


max-pain
senior tag

De, mindketto ;)

(#21) Goose-T válasza Kalwa (#9) üzenetére


Goose-T
veterán

Nem érzed úgy, hogy ez a kijelentésed jelenleg még elhamarkodott? Úgy értem, hogy még csak a GPU kódneve és a specifikációja van kész eddig. Ebből a tiedhez hasonló messzemenő következtetéseket nem igazán lehet még levonni.

Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar

(#22) faster válasza Parci (#14) üzenetére


faster
nagyúr

Ez lenne a legjobb. 3 vertex pipe, 8 pixel pipe, 500MHz órajel, 500MHz GDDR3 ram, 128 bites busz. Egy az egyben, mint a 6600GT, így egyértelműen látszana melyik GPU miben jobb/gyengébb a másiknál.

(#23) Drizzt válasza max-pain (#20) üzenetére


Drizzt
nagyúr

Hát, 128 bites memmel nem valószínű...

I am having fun staying poor.

(#24) max-pain válasza Drizzt (#23) üzenetére


max-pain
senior tag

Nezz at a GeForce 6600 temaba :)
Ezek utan szerintem eleg valoszinu :)

(#25) csudri válasza Kalwa (#17) üzenetére


csudri
őstag

Az ilyen sz@r flame dumát nyomasd inkább a Fáradt gőzben. Ott talán még nem röhögnek ki érte!

(végre egyszer meg tudtam úszni qrvaanyázás nélkül! :C! A francba, mégse! :(()

(#26) Docci


Docci
senior tag

Remélem lesz belőle AGP-s változat.(6600-ból elvileg lesz)

Erőt s erényt!

(#27) PodMAN válasza Kalwa (#9) üzenetére


PodMAN
senior tag

Kalwa,

Engedd meg hogy gratuláljak :C Ha szegény ATInak ilyen fanjai vannak, akkor inkább veszek nV-t.

(#28) rudi


rudi
nagyúr

Szerintem itt a lényeg a 0,11!!! Élből kihozzák 500 MHz-en és szerintem még lesz benne egy 100-as, ami tapasztalatok szerint frekvenciával PONTOSAN arányos shader sebességnövekedést hoz, vagyis potenciálisan +20% shaderkraft van benne.

A 3 vertex egység bőven elég lesz, mert általában a pixel shader szokott a szűk keresztmetszet lenni (sokkal több pixel van mint vertex!).

A mem sávszélessége szerintem csak nagyon magas AA és AF beállításnál meg felbontásnál lesz érdekes. 1024×768/4×AA/4×AF-hez feltehjetőleg elég lesz a 128 bit, de szerintem ATI-nál nyitvahagyták a kiskaput, és ha látják majd, hogy az NV is 256 bites GF6600-at tol és gyorsabb mint ők, akkor majd ők is meglépik a 256 bitet.

Fanozással meg álljatok le mert akkor bannolás lesz :(((

Resistance Is Futile. You will be assimilated!

(#29) -=V3rthil=-


-=V3rthil=-
őstag

Lehet, hogy elég a 128bit, majd meglátjuk. Ha 1024*768-ban 4*AA 8*AF mellett jelentősen verné a 9800Pro-t, akkor lehet, hogy váltanék. Csak ott lenne a rossz érzés, hogy nem egyértelmű a fejlődés:F...

hey-ho-let's-go

(#30) FlasH-BacK válasza rudi (#28) üzenetére


FlasH-BacK
senior tag

Hát azért 500mhz 128biten, az annyi, mint 250mhz 256biten, ami sztem egy r350-es gpu-t is visszafog. Pedig azok sokkal alacsonyabb órajelen futnak. Az rv410 pedig tul. képpen az eddigi adatok alapján egy felturbózott r350 lesz (mármint a magasabb órajele miatt). Namármost, a ma játékai (D3, HL2) szerintem zabálnak majd annyi mem. sávszélt, hogy az elég szűk legyen, kvázi nem lesz elég a 128bit:(

A másik: ATI-nak most kell eldöntenie, hogy 256bites buszt használ és letiltja a felét, vagy eleve 128bites nyákra teszi, mert utólag 256bitessé nem nagyon szokás tenni egy kártyát... (a 9500-nál meg 9800se-nél is előbb volt 256bit, aztán lett 128 bites)

De szvsz megmaradnak még a 128 bitnél, nehogy túl jó legyen a kártya...

(#31) Keitaro válasza FlasH-BacK (#30) üzenetére


Keitaro
addikt

Viszont egyre több shader van és az a GPU-t eszi, nem a memória sávszélt, úgyhogy még korrekt is lehet. Majd meglátjuk a teszteket. Régebbi játékokban valsz lasabb lesz mint egy 9800Pro, újabbakban meg talán gyorsabb.

(#32) Raymond


Raymond
félisten

Mindket kartya mainstream piacra van szanva igy nincs uzleti ertelme tobb mint 128bit-el gyartani. A megcelzott felbontas 1024x768 max 4xAA-val amihez az 500Mhz 128bit RAM nyujtotta 16 GB/s eleg.

Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

(#33) nap válasza faster (#22) üzenetére


nap
addikt

Lehet, hogy ugyanaz lesz, a ket kartya, csak a felirat lesz mas? :D
''az RV410 a TSMC üzemeiben fog készülni 110 nanométeres gyártástechnológiával – csakúgy, mint a GeForce 6600''

browser.tabs.insertRelatedAfterCurrent;false | wing32.dll -> Windows\SysWOW64 | január, február, itt a nyár...

(#34) t-shirt válasza nap (#33) üzenetére


t-shirt
veterán

és a tesztekben azt fogják nézni hogy az adott kártya forceware vagy catalyst driverrel a gyorsabb :D

(#35) Xmas válasza engusz (#6) üzenetére


Xmas
tag

flame gyanús duma, pont egy moderátortól...

(#36) Xmas válasza ftc (#8) üzenetére


Xmas
tag

Van benne valami. Lassan a PH!-nak is kerítenie kell egy kínai nyelvet ismerő munkatársat, mert a 2 idegen nyelven átvett hír esetleg akár torzulhat is...

(#37) faster válasza Xmas (#35) üzenetére


faster
nagyúr

Miért flame gyanús? Nem ezt történt a 6800-cal?

(#38) Xmas válasza t-shirt (#15) üzenetére


Xmas
tag

Nem hiszem, hogy bárki tétlenül nézné vagy nemnézné a másikat. Mindegyik épít az aktuális technológiája alapján minden szegmensbe, hogy lefedje a piacot. Egyszerűen csak eltér az, hogy ki mikor jelenti be, illetve az, hogy ki milyen készültségnél jelenti be... De ez már leginkább marketing kérdés. (sajnos)

(#39) Xmas válasza faster (#37) üzenetére


Xmas
tag

Ha már olyan jövő víziókat vetít ki valaki, amely negaív állásfoglalás valamely oldaon, akkor az flame gyanús. És lehetőleg ne moderátori accounttal művelje. Legalábbis szerintem illetlenség.

(#40) Xmas válasza Kalwa (#17) üzenetére


Xmas
tag

És itt a példa a ''felbátorodásra'' a hivatkozott hozzászólásban. Nos, ezért nem helyes moderátori accounttal állást foglalni...

(#41) faster válasza Xmas (#39) üzenetére


faster
nagyúr

Hogy micsoda??? :Y

(#42) faster válasza Xmas (#40) üzenetére


faster
nagyúr

Ez nem állja meg a helyét. A moderátornak is lehet véleménye, és ki is fejtheti, ez nem valamiféle pártatlann bírósági intézmény. Utalás arra, hogy a gyártás nagyon elcsúszott a bejelentéshez képest. És ráadásul még igaza is van. Ez egyáltalán nem flame.

[Szerkesztve]

(#43) Keitaro válasza faster (#42) üzenetére


Keitaro
addikt

Meg egyébként is, amit mondott az tény és írta, hogy jó lenne ha változna... na mind1

(#44) max-pain


max-pain
senior tag

A Beyond3D forumaban talalhato cseveges alapjan ugy tunik, hogy a 6 VS egyseg megsem hulyeseg az RV410 eseteben...

(#45) Pukii


Pukii
senior tag

SZERINTEM 0-10% al lesz gyorsabb a gf 6600GT az RV410 nél:

GF6800 Ultra: X800XTPE
GPU: 400MHZ 520MHZ
Pixel Fill Rate: 6400MPixel/s 8320MPixel/s
Texel Fill Rate: 6400MTexel/s 8320MTexel/s
Memoria orajele(effektív): 1100MHZ 1120MHZ
Memoria interfész: 256bit 256bit
Memoria sávszéleség: 35200MB/s 35840MB/s

GF6600GT: RV410:
GPU: 500MHZ 500MHZ
Pixel Fill Rate: 4000MPixel/s 4000MPixel/s
Texel Fill Rate: 4000MTexel/s 4000MTexel/s
Memoria orajele(effektív): 1000MHZ 1000MHZ
Memoria interfész: 128 bit 128 bit
Memoria sávszéleség: 16GB/s 16GB/s
A gf 6800 ultra =X800XTPE(sebeségre értem(tudom ,hogy ebbe rengetegen bele fognak kötni ,hogy ez nem igy van meg stb. ,de szerintem körülbelül egy szinten vanak(sebeségben))
GF 6800 Ultra: X800XTPE:
6400MPixel/s 8320MPixel/s
6400Mtexel/s 8320Mtexel/s
Mindkét esetben az X800XTPE nek 30% al nagyobb fill rate el tudja hozni a gf6800 ultra sebeségét.
Memoria sávszéleség: 35.2GB/s 35.84 GB/s
Az X800XTPE nek 1.7% nagyobb memoria sávszéleségel tudja hozni a gf6800 Ultra sebeségét.
Tehát ha azonos orajelen menének akkor 15.85% al lenne gyorsabb a gf6800 Ultra körülbelül(30%+1.7% =31.7%/2=15.85%)
Mivel a Gf 6800GT és az RV410 Memoriaorajele,GPU orajele,Fill rate ,Memoria interfésze ugyanojan lesz(Ha igazak a pletykák) ezért Várhatoan it is meglesz az a 15.85% os töblet a gf 6600 GT javára)
Mivel tudom ,hogy nagyon sok mindenen mulik még a sebeség ezért csak 0-10% al lesz SZERINTEM gyorsabb a gf6600GT.
Várom a kritikákat:))

''A DDR az a winchester?'' by Ziiip

(#46) Raymond válasza Pukii (#45) üzenetére


Raymond
félisten

''SZERINTEM 0-10% al lesz gyorsabb a gf 6600GT az RV410 nél''

Szerintem meg a teljesitmeny elony/hatrany a ket kartya osszehasonlitasa kozben programfuggo lesz mint eddig mindig, igy a megnyitott vita a szazalekokrol ezennel lezarhato. :P

Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

(#47) faster válasza Raymond (#46) üzenetére


faster
nagyúr

Némileg árnylja a helyzetet az is, hogy a legutóbbi hírek szerint az NV43-ban 3 vertex egység lesz(van), az RV410-ben viszont 6.

[Szerkesztve]

(#48) Raymond válasza faster (#47) üzenetére


Raymond
félisten

Harom van benne ugy nez ki. Itt egy teszt a Gigabyte kartyarol:
[L]http://hkepc.com/hwdb/6600gt-4.htm[/L]

Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

(#49) fLeSs válasza Raymond (#48) üzenetére


fLeSs
nagyúr

A 6600 GT-ben. De faster asszonta, hogy az RV410-ben lesz 6. :)

"I press keys on a keyboard all day and click a mouse in front of a glowing rectangle. Somehow that turns into food and shelter."

(#50) faster válasza Raymond (#48) üzenetére


faster
nagyúr

Igen ez oké, kérdés, hogy az RV410 6 vertex egysége mekkora előnyhöz juttatja az ATI chipjét.

Útvonal

Fórumok  »  Videokártyák  »  [Re:] ATI RV410 versus NVIDIA GeForce 6600 (téma lezárva)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.