Hirdetés

2024. május 1., szerda

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#178) bteebi válasza 8th (#137) üzenetére


bteebi
veterán

Azért tegyük hozzá, hogy az Opel jómunkásautód került mondjuk 1-1,5 millába, egy elektromos kisbusz meg használtan is minimum 10, és az még full gagyi. Menj vele összesen 150 ezer km-t. Spórolj vele mondjuk 30 Ft-ot kilométerenként (többnyire az elektromos se ingyen van; ha otthon töltöd "ingyen", akkor vedd hozzá a napelem pár milliós beker költségét is a korrektség kedvéért). Az akkor 4,5 milliós spórolás. Az eddigi szervizeidet kerekítsük fel fél misire, és tegyünk hozzá még egyet, a későbbiekre. Vagyis 10 - 1,5 - 4,5 - 1 - 1 = 2, vagyis még mindig alsó hangon 2 millióval többe került az "új" elektromos szörny. Persze jobb esetben azért többnyire komfortosabb, mint a benzines/dízeles társa, viszont ha egyszer benézed vele a hatótávolságát télen, akkor nagyon megszívhatod. Pénzt meg arra is kell költeni, tankolni pedig hosszabb és macerásabb. És akár drágább is lehet, ha nincs szerencséd (pl. 150-200 Ft/kWh áron).

Oké, alapból persze olcsóbb fenntartani, hurrá. De ehhez ki kell pengetned pluszba kapásból mondjuk 8,5 milliót. Ha az nem zsebből megy, hanem a vételár egy része hitel, akkor még sokkal többet. Szóval pusztán anyagi oldalról nem annyira egyszerű a helyzet... De persze nem csak anyagi oldal van.

És ezzel együtt sokkal szívesebben vennék zsebből egy fullextrás Plaidet, mint egy 20 éves szívó benzines bármit.

Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.