Hirdetés

2024. május 15., szerda

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#101) lenox válasza arn (#96) üzenetére


lenox
veterán

Illetve a hwgyarto is mondhatna, en futtatom a jatekaidat, fizess erte, kulonben nem teszem.

En ugy tudom, mondja is, nem ingyen adja. Ha akarna kerhetne erte idoaranyos dijat is, te meg eldontened, hogy veszel-e olyat vagy nem. Szoval ez pont igy van.

En se latom, hogy miert jo nekik, de eddig arrol volt szo, hogy tehetnek ilyet (megkulonboztetni cloud es nem cloud platformot), vagy nem.

#97:
Leginkabb abban mas, hogy egy-egy user utan nem mennek, meg ha esetleg az eula szerint cloudban nem is hasznalhatnad, de nincs annyira vedve ez ellen, vagy konnyu megkerulni, de itt az nv egy tamadasi pont, ahol meg lehet fogni sok usert, ha valamiert azt gondoljak, hogy ez nekik erdekuk, hogy mashogy legyen kezelve. Nyilvan azt gondoljak amugy, hogy idoaranyos dijert ok is tobb penzt kaphatnak ezert, mert aki fizet a GFN-ert, az a jatek berlesert is fizetne, osszessegeben tobbet, mint ha egy-ket jatekot megvenne. Valoszinuleg ez igaz is.

[ Szerkesztve ]

(#102) gyugyo79 válasza lenox (#101) üzenetére


gyugyo79
addikt

Mikortól lesz amúgy valami "cloud" mert láttam én már simán FTP egy szerverre mentő szoftvert is "cloud" -ba ment szuper képességgel reklámozni.

Tehát ahogy nem lokális hálózatban van ?
Vagy akkor ha "a szolgáltatásokat nem egy meghatározott hardvereszközön üzemeltetik, hanem a szolgáltató eszközein elosztva" ?

Vagy éppen amire rá akarják húzni a jogászok ?

(#103) arn válasza Predatorr (#98) üzenetére


arn
félisten

igen, amugy itt lehet megfogni az egeszet... mi van ha lemezen adjak ki? utana hogy ellenoriz a kiado barmit is?

az nvidianak annyit kellene tennie - ugyan akkor elesne a platform fuggetlensegtol - a user telepitse a sajat gepere, utana meg hasznalna egy ilyen remote gepet a futtatasara. ilyenkor mit mondana a kiado? nem tudnak leszedni a programot a listarol, ha fenn sincs rajta.

facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

(#104) gyugyo79 válasza lenox (#101) üzenetére


gyugyo79
addikt

Tehát azt gondolják, hogy aki már megvette tőlük a játékot egyszer az azután még egyszer fizetne azért is, hogy azzal játszhasson.
Mert a játék megvétele nélkül nem lehet játszani! Ráadásul komoly baj van a fejekben ha azt gondolják, hogy az aki ezt a szolgáltatást használná az pont az akiről 2 szer tudnak lehúzni ...
Mert aki nem veszi meg a hardvert és ezért választja ezt az utat pont az fog egyszer játékot venni utána meg fizetni azért még egyszer a kiadónak, hogy játszhasson vele ...

(#105) lenox válasza gyugyo79 (#104) üzenetére


lenox
veterán

Nem hiszem, szerintem azt gondoljak, hogy viszonylag keves van, aki mar megvette, de most megse ott jatszana, ahova vette, hanem GFN-n, viszont nem szeretnek, hogy aki ezutan megveszi, az egyszeri dijat fizessen, mikozben az nv mar kiszurte, mint sokat fizetni hajlando usert, ezektol a userektol ok is tobb penzt szednenek.

(#106) Vektast


Vektast
aktív tag

A Rockstar Games is kivette a GTA-kat a GFN-ből. Azért arra kíváncsi lennék mit szólnának ezek a kiadók ha legközelebb az Nvidia vagy a másik VGA gyártó tiltaná a játékot driverből...

A nehéz idők erős embereket formálnak. Az erős emberek jó időket hoznak el. A jó idők gyenge embereket formálnak. A gyenge emberek nehéz időket hoznak el.

(#107) SindaNarmo válasza Vektast (#106) üzenetére


SindaNarmo
tag

Első körben, hogy eggyel kevesebb optimalizációs probléma.
Utána vagy visszaraknák a támogatást vagy azok a játékosok kártyát cserélnének.

(#108) #54625216


#54625216
törölt tag

Szvsz a kiadók el akarják kerülni a "Netflix" jelenséget, amibe a filmforgalmazók és a tv csatornák lavírozták magukat, azaz hogy egy eleinte marginális piaci szereplőnek egy marginális piacra bagóért odaadták a tartalmat, az meg idővel a fejükre nőtt és kiszorította őket a saját piacukról.

A kiadóknak sokkal jobban megérné, ha maguk streamelnék a játékaikat, sőt ha a streamelés tényleg működik, akkor gyakorlatilag nem is lesz alternatívája.
Gondoljunk csak bele, hogy mennyivel csökkennének a fejlesztési költségek, ha a kiadóknak csak a saját hardverükre kellene fejleszteniük, ha pedig kevés a hardver, akkor házon belül növelhetnék a teljesítményt anélkül, hogy a következő konzolgenerációkra várnának, vagy a vevőiket szivatnák a magas hardverkövetelményekkel.
Ráadásul nincs konzol licensz díj, sőt idővel konzolok sem lennének, csak olcsó stream kliensek.

Persze ahhoz, hogy ez valósággá válljon még rengeteg fejlesztés kell, amit nyilván nem szeretnének a kiadók önerőből finanszírozni.
A jelenlegi műsor szerintem tehát arról szól, hogy jogilag magukhoz kössék a streamelés jogát, hogy amikor majd a technológia kiforrja magát és a játék stream piac a film streamelés szintjére nő, akkor a kiadók elindíthassák a saját szolgáltatásaikat.
Ha most belemennének abba, hogy a GFN jogilag csak hardver bérlés, azzal gyakorlatilag előre kiengednék a teljes stream piacot a kezük közül.
Így viszont ha az nvidia elfogadja, hogy a GFN különálló szolgáltatás és jogdíj köteles, akkor még mindig megkaphatja a stream jogokat ingyen vagy jelképes áron, a lényeg szvsz most nem az nvidia rövid távú lehúzása, hanem a stream jogok megtartása hosszú távra.

(#109) arn válasza Vektast (#106) üzenetére


arn
félisten

ezzel azert nem lehet jatszani, mert van alternativa :)

facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

(#110) arn válasza #54625216 (#108) üzenetére


arn
félisten

en ezt mar az elso geforce now korben felvetettem... a cloudnak nem a felhasznalokkal kellene partneri viszonyba kerulni, hanem a jatekkiadoval. a kiado berelne a cloudot az nvidiatol, es a felhasznalo egy komplett szolgaltatast kapna, a kiadotol berelni egy idore a jatekot.

ha igy megy az egesz, ugyis pillanatok alatt legyilkoljak ezt az uzleti modell, mert mindenki kihatral belole, sw nelkul meg egy hw sem er semmit.

[ Szerkesztve ]

facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

(#111) #54625216 válasza arn (#110) üzenetére


#54625216
törölt tag

Jelenleg ez amolyan Netflix stílusban körvonalazódik: azaz a GFN a felhasználókkal és a kiadókkal is szerződik. Az nvidia ez utóbbit akarta megúszni.
Szerintem engedni fognak mindkét részről, azaz az nvidia elfogadja, hogy nem csak hardvert kölcsönöz, hanem szolgáltat, a kiadók meg minimális díjat fognak felszámolni, hogy az nvidia-nak továbbra is megérje fejleszteni a szolgáltatást.
Aztán ha majd a streamen játszók száma eléri a kritikus tömeget a kiadók szépen kivonulnak a GFN-ből és elindítják a saját szolgáltatásaikat (ahogy a Disney is kivonult a Netflix kínálatából). Az nvidia szerintem nem is feltétlenül akarja a GFN-t hosszú távon életben tartani, nekik ez amolyan "proof of concept" szolgáltatás. A nagy üzlet a kiadók hardver ellátásában és a kliens hardverben lesz.

(#112) Cassi válasza #54625216 (#111) üzenetére


Cassi
senior tag

"a GFN-ből és elindítják a saját szolgáltatásaikat"

Ha az olyan egyszerű lenne! Még a Steamet sem tudják megkerülni a kiadók, mert sok felhasználó nem akar már n+1. alkalmazásboltot telepíteni még akkor sem, ha nagy kedvezményeket kapna. A cloud meg sokkal komplikáltabb és speciális tudást igénylő valami. Az Nvidia már sok éve foglalkozik ezzel, nem olyan könnyű utolérni. Ahogy a boltban csak Nvidia és AMD között választhatsz, ugyanúgy gaming cloud grafikus hardverből is csak ők ketten vannak.

(#113) Abu85 válasza Sinesol (#57) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

A konzolgyártóknak van is kereskedelmi szerződésük a kiadókkal. A Microsoft, a Sony, a Valve, az Epic, a GOG, stb. mind köt ilyet. Az nagy kérdés, hogy ezek mit tartalmaznak, nyilván nem adják ki publikusan, de ott vannak a szerződések, és bizony a konzolgyártók esetében van némi fix részesedése a nagyobb kiadóknak abból, hogy xy konzolon játszhatók a játékaik. Ez nem feltétlenül jelent egyébként pénzbeli dolgokat, lehet például reklámra vonatkozó tényező is, hogy teszem azt a Microsoft agyonreklámozza a Tomb Raidert, stb. A lényeg az, hogy ez egy kereskedelmi szerződésben fixálva van számos kérdéses tényezővel együtt.

A kiadók számára nem feltétlenül fontos az anyagi szempont. Ők kereskedelmi szerződést akarnak az NV-től is, akár olyan is megfelel, hogy az NVIDIA kötelezően megnézet pár reklámot az ügyfeleikkel, ami a kiadópartnereik érdekét szolgálja. Ez is egy megoldás. Viszont ami nem megoldás a kiadóknak az a kereskedelmi szerződés nélküli elérhetősége a tartalmaiknak. Azt a nagyobbak nem fogják hagyni, már a meglévő ügyfeleik védelmében sem, hiszen többek között nem tudják majd megmagyarázni például a Microsoftnak, hogy az NV-nek miért nem kell szerződés a tartalom elérhetőségéért, mikor ugyanúgy üzletet építenek erre.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#115) arn válasza Abu85 (#113) üzenetére


arn
félisten

teljesen mas a ket uzleti modell... ott a hw mas szolgaltatasok eladasara van, itt meg maga a hw a szolgaltatas. olyan, mintha a videokartya gyartonak minden fejlesztonek fizetnie kellene. miert is?

[ Szerkesztve ]

facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

(#116) dabadab válasza Abu85 (#113) üzenetére


dabadab
titán

Tehát a user vegye meg a játékot, bérelje a HW-t és ezek után még nézzen reklámot is.
Bloody brilliant!

DRM is theft

(#117) tom_tol válasza Abu85 (#113) üzenetére


tom_tol
addikt

Nincsenek ismereteim a témában ezért csak kérdeznék. Azt olvastam, a konzolokon nincs haszon a játékok hozzák a pénzt. Ha MS, Sony "fizet" a tartalom elérhetőségért mi is az ő hasznuk?
Másik. A kiadók kiadnak direkt konzolokra tartalmat. Még nem hallottam hogy GFN-re is adtak volna ki valamit.

(#118) RaZroX


RaZroX
addikt

Kár, pedig én többet is fizetnék érte, ha értékelhető válaszidővel tudnék CoD:MW-zni ezen keresztül... :W

This is the way

(#119) Abu85 válasza arn (#115) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

A kiadók szerint nem más az üzleti modell, és emiatt nem kér belőle az Activision Blzard, a Bethesda, illetve a Rockstar, a Square Enix, valamint az EA. Mindegy, hogy ki mit gondol, a kiadóké a tartalom értékesítésének a joga. Ha ők azt mondják, hogy valahol nem akarják elérhetővé tenni, akkor nem teszik elérhetővé. Ezzel egyébként magukat védik, illetve a partnereiket.

(#116) dabadab: Nem kötelező megvenni, a gépet sem kötelező bekapcsolni.

(#117) tom_tol: A játékeladások. De ettől a Microsoft, a Sony és a Nintendo is köt kereskedelmi szerződést a nagyobb kiadókkal. Ez tartalmazza, hogy az eladások után ki mennyit részesül, mik a reklámpénzre vonatkozó hozzájárulások, mik egyáltalán a reklámlehetőségek, illetve a konzolgyártók fizetnek a kiadóknak is azért, hogy tartalmakkal lássák el a platformjaikat.

A GFN-re nem tudnak kiadni, az NVIDIA nem köt kereskedelmi szerződést. Pont ez a baja a távol maradó (Rockstar, EA, Square Enix) vagy kiszálló (Activision Blzard, Bethesda) kiadóknak. Egyszerűen ez így nekik túl kockázatos, hogy nincs előre fixálva, hogy miért kinek mennyi jár.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#120) #54625216 válasza Cassi (#112) üzenetére


#54625216
törölt tag

Ugye most arról a hipotetikus jövőképről beszélünk, hogy nem lesznek erős hardverek a gamereknél, hanem csak vékony kliensek és minden streamen jön.

Hogy egy ilyen helyzetben a GFN meddig él azon múlik majd, hogy az nvidia meg akar-e maradni hardver gyártónak.
Ha mindent streamelnek, akkor ugye meg fog csappanni a home kategóriás grafikus vezérlők piaca, mert az egész gpu iparág átvált a szerver oldali megoldásokra. Ha viszont az nvidia a stream szolgáltatást megtartja magának, akkor ő lenne egyben a saját fejlesztéseinek a legnagyobb vásárlója.

Szvsz az nvidia megpróbálja majd elkerülni ezt a helyzetet, főleg ha cserébe n+1 kiadó stream szolgáltatásainak szállíthatja a hardvert.
Ugye itt nem csak a stream hardverről van szó, hanem a grafikus vezérlőkről is.
Ha az nvidia monopol helyzetbe hozza a GFN-t, akkor az ugyanúgy visszafogja a fejlesztést, mint a konzolok esetében. Nem upgradelhet évente, mert a kiadók nem lesznek hajlandóak olyan gyorsan az új hardver szabványokhoz alkalmazkodni. (A konzol hardverek élettartamát is első sorban a kiadók ellenállása tolja ki 5-6 évre.)

Ha viszont az nvidia egymással versenyző stream szolgáltatásoknak szállít, akkor folyamatosan lesz felvevő piaca, mert a jobb hardver rögtön kiütközik a szolgáltatás minőségében, így a kiadók egymást húzzák be a hardver upgrade-be.

User oldalról ráadásul a több szolgáltatós streamer piac teljesen más lenne, mintha n+1 alkalmazásboltot kellene telepíteni, mert lesz egy db. kliens a birtokában, a kiadók szolgáltatásai között meg úgy váltogathat, mint a tv csatornák között.

[ Szerkesztve ]

(#121) dabadab válasza Abu85 (#119) üzenetére


dabadab
titán

"dabadab: Nem kötelező megvenni, a gépet sem kötelező bekapcsolni."

Azt azért gondolom látod, hogy itt a játékkiadók a nagy büdös semmiért akarnak pénzt szedni, nem? Tipikus járulékszedői magatartás, ami társadalmilag káros.

Ha meg a userek megfogadják a jótanácsodat, és azt mondják, hogy nekik ez így nem hiányzik, akkor meg a kiadók sírnak majd a legjobban.

[ Szerkesztve ]

DRM is theft

(#122) Male válasza #32839680 (#114) üzenetére


Male
nagyúr

Ha jól emlékszem, korábban ezen már kötözködtek a kiadók...

(#123) Abu85 válasza dabadab (#121) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Tévedés. A kiadók a tartalmaik elérhetővé tételéért akarnak kereskedelmi szerződést kötni.

Társadalmilag az is káros, hogy ha valamit megveszek Epic Store-ra, azt nem kapom meg a Steamen, de ettől még a kiadóé a tartalom, ők szabják meg a licencelés feltételeit. Ha nem tetszik, akkor nem kötelező megvennem.

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#124) Male válasza Abu85 (#123) üzenetére


Male
nagyúr

Nade itt a Steamen veszed meg, és a Steamen kapod meg, nem?

(#125) Abu85 válasza Male (#124) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Pontosan. A licenc az adott platformra szól, és nem átruházható. Emiatt van belőle probléma most, mert a kiadók számára az átruházás probléma. A GFN-t egy platformnak tekintik, és ezért akarják a kereskedelmi szerződést a kiadót, ami védi őket a felmerülő problémás tényezők tisztázásával. Teszem azt olyan dolgokkal kapcsolatban, hogy az NVIDIA mennyi kompenzációt hajlandó fizetni a Valve-nak, hogy az ott árult tartalmaik elérhetők a GFN-en, és így a Valve nem fogja a kiadó seggét szétrúgni, amikor megkérdezik tőlük, hogy miért engedik egy másik platformon játszani a Steamen megvásárolt tartalmaikat. Ha van erre egy egyezményük, akkor mondhatják, hogy "semmi gond Gaben, az NVIDIA szerződésben vállalta a kompenzációt".

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#126) arn válasza Abu85 (#125) üzenetére


arn
félisten

Es mit fejlesztettek ezek a cegek erre az uj platformra, amiert a markukat tartjak?

Masik aruhazrol sincs szo, ugyanugy a steamet hasznaljak.

facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

(#127) Male válasza Abu85 (#125) üzenetére


Male
nagyúr

Ebben az esetben mit takar akkor a platform? Másik gépre átvihetem magammal... és átruházás sem történik, hiszen:
- eddig a saját gépén játszott vele, most egy bérelt hardveren játszik vele... ugyan az az ember.
- ...és ha eddig nem is játszott vele? Megvette Steamen, de nincs is érdemi gépe, így eleve csak a GFN-en teszi fel.

(Persze mióta a konzolok is egyre közelebb vannak a PC-khez, egyre nehezebb lesz azokra is ráhúzni, hogy egy másik platform.... legalábbis az én értelmezésemben.)

(#128) Abu85 válasza arn (#126) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Nem magától működik rajta a játék. Le kell rá portolni. Azért nem lehet rá telepíteni akármit, mert nem működik csak úgy, hogy veszed a PC-s kódot. Előbb el kell készíteni a játék GFN verzióját, aztán az fut rajta.
Ugyanez igaz a Google Stadiára is, meg minden más hasonló szolgáltatásra. Persze nincs szó sok módosításról, de a swap chain például teljesen eltérő. Ezt muszáj lekezelni a kódban.

(#127) Male: A kiadók eltérő platformnak tekintik azokat a rendszereket, amelyekhez bármennyit is módosítani kell a kódon, és így külön verziót kell rá csinálni, amit külön karban is kell tartani. Az NVIDIA szerint ez nem eltérő platform, de láthatóan a kiadók nem értenek ezzel egyet.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#129) arn válasza Abu85 (#128) üzenetére


arn
félisten

ezt az nvidia csinalta... az ms es a sony mennyi jatekot portolt a sajat konzoljara? meg barcsak ennyire lenne komplikalt a pc-konzol port.

[ Szerkesztve ]

facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

(#130) b. válasza Abu85 (#123) üzenetére


b.
félisten

a tartalmaik elérhetővé tétele az adott áruházon át történik, ehhez semmi köze annak, hogy én milyen hardveren nyitom meg a Steamet vagy a z Epic storet. Megvettem a játékot, ha egy Fujitsu laptopon nyomom vagy egy asztali PC-n vagy egy szerveren a felhőbe pont nem lenne hozzá semmi közük mert a hardverért én fizetek nem ők, mint ahogy a játékért is fizettem nekik amit ráadásul azon a felületen át használok amit ők biztosítanak nekem, azaz az Epic storon át a Steamen át stb...
Mondjuk rátettem volna a házamat melyik oldal mellett fogod letenni a voksot látva a címet,és kinek a jogait tartod fontosnak. Mert mi itt páran a felhasználókét, amik sérülnek ezzel a húzással.

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#131) dabadab válasza Abu85 (#128) üzenetére


dabadab
titán

"Nem magától működik rajta a játék. Le kell rá portolni"

Amit eddig láttam, az alapján semmi ilyet nem csinálnak, a játékokba nem nyúlnak bele.

DRM is theft

(#132) Male válasza Abu85 (#128) üzenetére


Male
nagyúr

Ahogy látom, a többiek erősen vitatják, hogy bármit is módosítottak a kiadók ezeken a játékokon ehhez. Ha tényleg kellett nekik módosítani, akkor oké, de erre előbb kellett volna szerződni, nem megcsinálni, aztán ha kezd beindulni, akkor előállni a követeléssel. (Ha meg nem kellett, akkor ezt nagyon nehéz megmagyarázni.)

(#133) lenox válasza b. (#130) üzenetére


lenox
veterán

Ahhoz mit szolsz, hogy az MS nem engedi az otthoni win licensedet hasznalni a felhoben? Mert ez buktatja am ezt az elmeletet.

(#135) Abu85 válasza arn (#129) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Az NV csak akkor tudja megcsinálni, ha megkapják a forráskódot. Nem minden kiadó adja oda. Nem mondom, hogy ez olyan hatalmas meló, elvégre swap chainről van szó, de akkor is igazodni kell a GFN rendszeréhez, az nem úgy működik, ahogy egy PC.

PC-ről konzolra és visszafelé portolni nehezebb, mert több API is különbözik.

(#130) b. : Ez a probléma. Mi garantálja azt a kiadónak, hogy Gaben nem rúgja szét a seggüket azért, mert Steamre vásárolt licencet visznek egy alternatív platformra? Erre szeretnének kötni egy kereskedelmi szerződést, hogy ha például Gaben problémázik, akkor az NV majd vállalja a kompenzációs költségeket, mert pénzért Gaben is elfogadja ám ezt. Csak nem mindegy, hogy ki fizet majd Gabennek, ha úgy gondolja, hogy megfeji őket.

(#131) dabadab: Muszáj belenyúlniuk. Nem létezik GFN-en az a swap chain, amire írták a PC-s portot. Ezt muszáj korrigálni. Nem nagy meló, mondhatni rutinmunka, de nem kihagyható.

(#132) Male: Szerződtek. Minden kiadóval volt egy tesztszerződés, hogy a GFN béta fázisában leportolják a játékokat, és tesztelik a szolgáltatást. Ezért most jött elő ez a probléma, mert amíg nem élesítették, addig a tesztszerződés élt. Az NVIDIA úgy gondolta, hogy ez a szerződés jó élesítés után is, míg a kilépő kiadók újat akarnak, mert a kereskedelmi működés teljesen más, mint a teszt. Utóbbival valószínűleg nincs baja egyik áruháznak sem, míg kereskedelmi szinten már ráncolhatják a homlokukat, és jó lenne egy szerződésben tisztázni, hogy ha a Steam bejelentkezik egy kiadónál, hogy nem lesz jó ez így, akkor a kiadó, vagy az NVIDIA állja a kompenzációt. Ez azért nem mindegy egy kiadónak. Szóval itt nem feltétlenül kell arra gondolni, hogy az NV-től fix összeget várnak, csak egy működési szerződést, mert a tesztszerződés már nem fedi le a kereskedelmi működés problémáit.

(#134) morgyi: A tesztre volt szerződésük. Az lejárt az élesítéssel.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#136) b. válasza Abu85 (#135) üzenetére


b.
félisten

de nem értem miért nevezed így.. Ez nem egy másik áruház, Steam vagy Epic store. Ez egy hardver,amiért fizetsz, fizikailag létező dolog, amit online kapcsolaton át érsz el. Nvidiának nem a platfromért fizetsz, hanem a hardverért , amit biztosít. A játék futtatása az adott kiadói storeon át megy..
rohadtul nem látom át mi köze mondjuk a Blizzardnak ahhoz , hogy én mit veszek az Nvidiától és milyen hardveren futtatom a játékot amit tőlük vettem.
Ha ott ülök egy Nvidiás szerverterembe és feltelepítem a játékot arra gépre amihez legálisan jogosultságom van akkor arról letilt az Epic mondjuk? mert itt semmi másról nincs szó csak egy rohadt nagy hatótávú vezeték nélküli egérről és billentyűzetről. Az a hardver amin fut az én részemre van bocsájtva pénzért, amíg játszok rajt..

de egyébként lehet , hogy valóban felesleges a rugózás és csak formalitásról van szó, Már persze ha naív vagyok ezt gondolom, de mivel ismerjük a kiadókat nagyon jól tudjuk valójában mi áll mögötte.

lenox : nem látom át az összefüggést.

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#137) Abu85 válasza b. (#136) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

A Blizzardnak van egy szerződése a kompatibilis store-okkal. Abban a szerződésben vannak olyan kitételek, hogy a licenc a store-ra vonatkozik. Ergo, ha a Valve úgy gondolja, hogy az NVIDIA rendszere ez ellen vét, akkor simán le tudja támadni vele a Blizzadot, hogy a licenc kiterjesztésére vonatkozó megegyezésük értelmében igenis kompenzálják őket az adott tartalmak GFN-en való elérhetőségéért. Ezt nyilván a Blizzard nem akarja, talán tudnak róla, hogy a Store-ok tulajdonosai vizsgálják a helyzetet, és mielőtt kést szorítanának a nyakuknak, kilépnek, hogy ne csapja le a tökeiket például Gaben. De ha az NV mondjuk kötne velük egy kereskedelmi szerződést, hogy például vállalják az ilyen problémás jogi kérdések esetében a kockázatokat, akkor vissza is mehetnek, mert ha Gaben nekik támadna, akkor van egy szerződés, ami védi őket, hogy az NV fizet. Ennyi. A kiadók a saját seggüket akarják védeni egy kereskedelmi szerződéssel, mert amikor az adott Store-ra megveszed a játékot, akkor egy szó sincs abban, hogy te azt a licencet viheted a felhőbe, így egy kérdéses pont van a levegőben, aminek logikus módon a kiadók nem akarják kitenni magukat.

Egyébként, ha elviszed egy saját VM-re a Steam-et, akkor az sem biztos, hogy törvényes, legalábbis a licenc ezen a ponton hiányos. Persze fűszál vagy az erdőben, tehát nem foglalkoznak vele, de a GFN az nagy, hogy a kiadók ne védjék be magukat. Nem véletlenül nincs a rendszeren az EA, a Square Enix, a Rockstar, a Blizzard és a Bethesda. Egyszerűen sok a szürke zóna jogi szempontból, és amíg ezt nem tisztázzák, addig jobb nem része lenni ennek.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#138) Male válasza Abu85 (#135) üzenetére


Male
nagyúr

OKs, így már értem. (...és végülis benne volt a cikkben is, csak annyit bonyolítottad ezzel a másik platform, meg nem átvihető a Steam - GoG között és hasonló dolgokkal, hogy a lényeg elveszett: az eddigi szerződés már nem érvényes, most megy a vita a folytatásról, és amíg nem rendeződik, addig ezek a címek nem elérhetőek.)

(#139) lenox válasza b. (#136) üzenetére


lenox
veterán

Ha kicsereled a kiadot az MS-sel, az nvidiat az AWS-sel, akkor ugy hangzik, hogy miert ne hasznalhatnad a windowst amit megvettel AWS-en:

Ez egy hardver,amiért fizetsz, fizikailag létező dolog, amit online kapcsolaton át érsz el. AWS-nek nem a platfromért fizetsz, hanem a hardverért , amit biztosít. A windows aktivalasa az MS-on át megy..
rohadtul nem látom át mi köze mondjuk az MS-nak ahhoz , hogy én mit veszek az AWS-tol és milyen hardveren futtatom az OS-t amit tőlük vettem.
Ha ott ülök egy AWS szerverterembe és feltelepítem a windowst arra gépre amihez legálisan jogosultságom van akkor arról letilt az MS mondjuk? mert itt semmi másról nincs szó csak egy rohadt nagy hatótávú vezeték nélküli egérről és billentyűzetről. Az a hardver amin fut az én részemre van bocsájtva pénzért, amíg futtatom as OS-t rajt..

Teljesen hasonlo a ket dolog, aztan megsem hasznalhatod az otthoni windows-odat. Kulon license kell cloud futtatasra. A Blizzard is ezt mondja. Az otthoni jatekodat nem futtathatod cloud-ban.

(#140) gyugyo79 válasza Abu85 (#137) üzenetére


gyugyo79
addikt

Te próbáltad, láttad, hogy működik a GFN ?
Vagy ha valaki nézte mostanában az mondja már meg, hogy most már nem így megy mint pld ebben a videóban ?

Tehát nem a Steam-en keresztül megvett játékainkat lehet pld játszani úgy, hogy ugyan úgy elindítjuk egy steam kliensben ami egy virtuális gépen fut ?

Mert egyszerűen nem értem, hogy van példának pld. a Valve felhozva mint akit ez zavarna ...

Mert viszont ha így van akkor azt magyarázza meg valaki, hogy miben más ez mintha a nappaliba streameli valaki az egy szinttel fentebb lévő játékra alkalmas gépéről a játékot ?

[ Szerkesztve ]

(#141) Prof


Prof
addikt

Tok vicces, hogy az emberek meg mindig teljesen alomvilagban elnek es eletukben nem olvastak el egy Terms of SErvice-t/EULA-t se....
Kb "Loszart" birtokolsz amikor fizetsz az online jatekkodert....
Ha netan online jatek akkor meg meg imadkozhatsz hogy a kb loszar szerverei meg menjenek par ev mulva is, hogy egyaltalan tudj jatszani (nem beszelve hogy legyen eleg jatekos)...

(#142) janeszgol válasza Prof (#141) üzenetére


janeszgol
félisten

Na látod ez a baj. A vevőnek semmi jogalapja nincs.

Aki csak foxposttal akar küldeni, attól nem fogok vásárolni!

(#143) gbors válasza Prof (#141) üzenetére


gbors
nagyúr

Szerintem az ide írogatók többsége nagy vonalakban ismeri, mit tartalmaznak ezek a remek dokumentumok, viszont a többségnek van annyi esze, hogy ezeket ne tekintse szentírásnak. Egyrészt azért, mert a benne foglaltaknak egy része behajthatatlan, másrészt azért, mert helyenként necces, hogy ütköznek hatályos törvényekkel, és ebben az esetben az adott passzusok szart sem érnek - max. annyit, hogy lehet velük ijesztgetni a naiv felhasználót.

Nem kell minden szart benyelni, amit az amerikai jogászok kitalálnak.

Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

(#144) MeszesKPT válasza #54625216 (#108) üzenetére


MeszesKPT
őstag

Pontosan erről van itt szó valójában. A cloud gaming gyerekcipőben jár még, de pont emiatt már az elején tisztázni kell a feltételeket.

Itt a legtöbben csak végfelhasználói szempontból nézik a kérdést, hogy nekik miért jó a jelenlegi GFN modell. Valószínűleg marad is, csak 5$ helyett 7$ lesz, ha csak Nvidia át nem vállalja.

GFN szerintem sem marad életben sokáig, pont azért mert az Nvidia csak hardvert nyújt. Ugorjunk előre sok évvel, amikor már minden csak streamelt formában fog létezni (tudom eretnek dolog ilyet ezen a fórumon mondani). A kiadóknak a legjobb az lenne, ha saját boltjukból vásárolva saját (vagy esetleg bérelt) rendszeren futna a játék, mondjuk egy appon a telefonodon vagy bármi más eszközödön. Egyszerűen azért, hogy a legtöbb kontrollt gyakorolhassák fölötte elvégre mégiscsak az ő szellemi tulajdonukról van szó. Számukra a GFN és társai csak egy köztes lépcső a fejlődés útján. Pont egy Netflix szerű helyzetet akarnak elkerülni.

Itt most versenyfutás folyik az idővel, hogy ki tud először igazán nagyra nőni ezen a területen. Szubjektív véleményem, hogy az MS van a legjobb pozícióban.

(#145) #54625216 válasza gyugyo79 (#97) üzenetére


#54625216
törölt tag

A GFN-en más kód fut, mint amit a Steamről letöltesz, tehát nem csak annyi a különbség, hogy helyileg máshol van a gép és máshol a monitor+kontroller, hanem a GFN egy önálló, játékokra specializált streaming szolgáltatás, ahol a játékok streamre specializált verziója fut.
Különben első indulásnál a GFN-en is csak egy bios üzenetet kapnál, hogy "missing operating system" aztán telepítheted a saját windows-odat meg amit akarsz a virtuális gépedre.

Az okozza a zavart, hogy az Nvidia üzleti modellje úgy kezeli a licensz kérdést, hogy amit Steamen megvettél, azt engedi futtatni.
A kiadók erre mondták, hogy nem az Nvidia joga eldönteni, hogy futhat-e a Steames licenszel egy új szolgáltatáson a játék, hanem a jogtulajdonosoké.

(#146) dabadab válasza #54625216 (#145) üzenetére


dabadab
titán

Sima Windows van alatta a virtuális gépen.

DRM is theft

(#147) gyugyo79 válasza #54625216 (#145) üzenetére


gyugyo79
addikt

Én régebben néztem meg, hogy milyen DE :

"a játékok streamre specializált verziója fut" -> Belenyúlnak a játékok kódjába? Írnak saját verziót? Az elég érdekes lenne mert én az utolsó indie sz@rt is láttam a steam fiókomban és el tudtam volna indítani és játszani vele mint ahogy a Steam Linken át. Azt viszont, hogy ezekből nincs speciális verzió az szinte biztos.
De a különböző kis millió DLC verziók is kezelve voltak. Ha ezt tényleg külön megcsinálták le a kalappal de kb képtelenségnek tartok.
Azt el tudom képzelni, hogy ha valaki felrakott már XY játékot azt vizsgálják és másnak át linkelik ha hasonlót telepít így az egyformákból csak 1 szer kell letölteni és telepítést végigvárni valakinek. (nekem azt is kellet tehát volt telepítés)

Most akkor :
Komolyan készül egy speciális verzió ? Vagy ez csak egy legenda ?
Alá tudod ezt támasztani egy linkel ?
Kipróbáltad? Láttad működés közben GFN -t ?

"Különben első indulásnál a GFN-en is csak egy bios üzenetet kapnál, hogy "missing operating system" aztán telepítheted a saját windows-odat meg amit akarsz a virtuális gépedre."
Nem, pont ezért fizetek esetleg a GFN -ért, hogy ne ez jöjjön be hanem a feltelepített rendszer amin nekem csak be kell lépni a a Steam (esetleg egy választó ahol, Steam/Origin/Battle.net/stb indítható) kliensbe, minden más meg ami nem kell nyilván tiltva elrejtve ....

Amikor én néztem :
Miután beléptem a Steam kliensbe és azonosítom magam megjelentek az általam vásárolt játékok amiket tudtam telepíteni és elindítani utána. Pont ugyan az az elv és lehetőségek voltak mint ami a Steam Linken át is meg tudok csinálni .

Mivel a Steam fiókon keresztül megy a felhozott példában pont ugyan azok a korlátozások élnek ilyenkor is mintha lokális hálózatból megy az egész ....

De én régebben néztem ezért is kérdezem, hogy most akkor már nem úgy van mint a fentebb linkelt videóban ?

Mert úgy érzem, hogy olyanok bizonygatnak itt dolgokat akik nem is látták és értik, hogy működik, vagy már nem úgy működik mint amikor én próbáltam ...

[ Szerkesztve ]

(#148) Abu85 válasza gyugyo79 (#147) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Belenyúlnak. A GFN egyedi swap chaint használ. Ahhoz módosítani kell a játékot. Egyszerű amúgy megtenni, de muszáj reagálni rá, mert a legtöbb cloud gaming cucc ott bukott el, hogy ezt a problémát nem kezelték, és a nem cloudra gamingre tervezett swap chain késleltetése baromira nagy volt. Emiatt használnak az ilyen cloud gaming projektek egyedi OS verziókat. Magában az OS-en belül kicserélnek egy csomó mindent.

Nagyjából 1500 játékot támogat a GFN. Ennyit sikerült portolni a Steam 30000+ játékából. Minden héten 5-öt portolnak.

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#149) b. válasza Abu85 (#148) üzenetére


b.
félisten

"Nagyjából 1500 játékot támogat a GFN. Ennyit sikerült portolni a Steam 30000+ játékából. Minden héten 5-öt portolnak."

Hihetetlen , vissza tért a király...stadia the best... vajon miért ez a negatív felhang.Ja megvan.

Amúgy ezek szerint ha minden héten 5 darabot portolnak, akkor 300 hete kezdték el portolni a játékokat, 2013-14 körül. or what...

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#150) Wesder válasza b. (#149) üzenetére


Wesder
félisten

A Stadia egy vicc:D
Vegyem meg oda is a jàtékot, csak hogy stream-elhessem, közben meg bàrmikor kukàzhatja a G.:C

I guess it's easy to see the world the way I do. The emptiness is a promise, the sin is just the proof.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.