Hirdetés

2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Cathfaern


Cathfaern
nagyúr

Az eset nagyon jól példázza, hogy mi a probléma az emberi sofőrökkel :)

(#2) #79335424 válasza Cathfaern (#1) üzenetére


#79335424
törölt tag

Pontosan. Mindenki azt hiszi, hogy ő az utak királya, pedig király csak egy lehet. Az pedig én vagyok. ;]

(#3) t72killer válasza Cathfaern (#1) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

Felvet még egy kérdést: a másik kocsit vezető idióta sofőrtől meg tud-e olyan hatékonyan védeni az automatika, mint pl egy rutinos taxis? Gondolom már készültek erre az algókkal, tuti nem ez volt az első agyhalott sofőr, akivel a gugliautó találkozott.

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#4) #06658560 válasza t72killer (#3) üzenetére


#06658560
törölt tag

A rutinos taxisnak jobb lesz minden esetben a reakcióideje, az autó gyorsabban fog reagálni neki, mint egy gépnek? ez alatt azt is értve, hogy a motor gyorsabban pörög fel, ha úgy lehetne megelőzni a balesetet?

(#5) Cathfaern válasza t72killer (#3) üzenetére


Cathfaern
nagyúr

A kérdés jogos, de amint az önvezető autók általánosan elérhetővé válnak, túltárgyalttá válik. Hogy miért? Mert jelenleg a jogosítvány megszerzését (autók kézzel történő vezetésének engedélyét) nem igazán lehet túl nagy korlátok mögé tenni, mivel a mai nyugati civilizált életmódhoz erősen hozzátartozik, hogy autóval tudj közlekedni. Szóval ha hirtelen szigorítanának a feltételeken, és a népesség ~10%-a szerezhetne jogsit, akkor lázadás lenne.
De ha lehet jogosítvány nélkül is autóval közlekedni önjáró autóval, akkor máris be lehet szigorítani és komoly pszichológiai és fizikai vizsgák mögé tenni a lehetőséget, illetve rendszeresen meg lehetne újíttatni (jelenleg ez azért nem alternatíva, mert nincs az a vizsgáztató kapacitás ami ezt fedezni tudná, töredék sofőrrel megoldható lenne). Illetve nyilván az elvételt is sokkal jobban meg lehet szigorítani, lényegében bármilyen komoly kresz kihágás esetén egy életre el lehet venni a jogsit, mert továbbra is tud autóval közlekedni (munkát végezni, stb.).
Így az első 1-2 év után az "idióta sofőrök" száma 0-ra fog csökkeni.

(#6) #79335424 válasza #06658560 (#4) üzenetére


#79335424
törölt tag

Nem. De a baleset után 1 percen belül megjelenik 10 másik taxis, akik úgy megverik a szabálytalankodó autó sofőrjét, hogy egy életre megtanulja, hogy nem szabad áthajtania a piroson. Persze, ebben a módszerben is van még finomítani való, mert a taxisok akkor is megverik, ha nem ő volt a hibás. Hiába, nincs tökéletes módszer. ;]

(#7) Tapsi válasza t72killer (#3) üzenetére


Tapsi
addikt

meg tud-e olyan hatékonyan védeni az automatika, mint pl egy rutinos taxis

Sokkal hatékonyabban tud megvédeni. De számos eset van, amikor a balesetet nem lehet megelőzni. Taxisok is gyakran csattannak.

(#8) t72killer

a rutinos taxis pl kiszúrja a huligánt a kormány mögött

Ezt senki sem tudja kiszúrni, mert nem vagyunk gondolatolvasók. Nincsenek szenzoraink oldalt, hátul, stb. Kicsit túlértékeled a taxisokat.

[ Szerkesztve ]

(#8) t72killer válasza #06658560 (#4) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

Nem, a rutinos taxis pl kiszúrja a huligánt a kormány mögött. Bár feltételezem, hogy az önjárók is figyelik a piros lámpa mögött mozgolódók tevékenységét, csakhát a roncsderbi egész más műfaj, másfajta algoritmusokat igényel, mint a szép szabályos KRESZ-követés.

#5: Na ez se holnap lesz... A ma jogsit birtoklóktól elég bunkóság lenne elvenni azzal a jelszóval, hogy vegyél a járgányod helyett egy csilivili 50eEUR-s önvezető csodát:Y

#7: Ideális esetben (jó szenzorok, jó algó) mindenképp elhiszem. Még a leghidegvérűbb sofőrnél is ott a reflexidő.

[ Szerkesztve ]

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#9) Blizzardking válasza #06658560 (#4) üzenetére


Blizzardking
őstag

Gondolom arra célzott, hogy annak a megítélése hogy mikor mondj le az elsőbbségi jogodról ahhoz hogy ne legyen baleset, illetve annak az megérzése hogy veszély közeleg, nagyon nehezen programozható, szemben egy rutinos sofőr intuíciójával. Illetve nehéz azt is leprogramozni, hogy van aki direkt megszegi a kreszt, hogy helyzeti előnyhöz jusson.
Egyébként én támogatom az önjáró autókat, rühellek vezetni, rengeteg hasznos dolgot tudnék közben csinálni, és ez az egész csak addig jelent veszélyforrást, amíg a hülye, egoista emberek is vezetnek autót. Ha csak önjáró autók lennének, nem lenne semmiféle baleset.

"Astral engines in reverse - I'm falling through the universe again..."

(#10) Foglalt név válasza t72killer (#8) üzenetére


Foglalt név
addikt

Az említettek jogosítványát önjáró autók nélkül is jobb lenne elvenni, de ez más téma. Egy önjáró autót viszont sokkal inkább el tudok képzelni egy megosztásos rendszerben és akkor máris nem 50eEUR a beugrója.

(#11) Scholes9 válasza Cathfaern (#1) üzenetére


Scholes9
nagyúr

Pontosan. Sajnos. Brutális, ahogy egyesek vezetnek, azonnal elvenném a jogsit tőlük. Utána talán elgondolkodna, hogy mi a baj...És nem is lenne ennyi baleset :(

PS5 + PS VR2 <-> XSX <-> 65” S90C

(#12) t72killer válasza Blizzardking (#9) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

Én szeretek vezetni, de egy önjáró nagyon kibővítheti a család lehetőségeit: pl ülök a melóban, és elküldöm a kocsit a gyerekért a suliba. Vagy meló után a munkatársakkal beülünk sörözni, akkor nem kell alkoholmentessel szórakozni. 2-3-10 órás úton unom a banánt? Vigyen a robotpilóta, én meg elsötétítem a spéci szélvédőt és benyomom a mozirendszert.

#10: közös nőnek lónak túros a háta;). Az még csakcsak belefér, mint a kisrepülőknél, hogy szerződésben rögzített feltételek (időbeosztás, szervizktg-ek, tisztítás stb) mellett megosztja 2-3 család, de azt nagyon nem komálnám, ha pl x időre puccbavágva vinném a családot valahova, a szomszéd gyereke meg előző este telehányta (ld fentebbi alkoholfogyasztási kérdés túltolva). Az autóm olyan, mint a ruhám, ideális esetben is olyan a csere, mint a katonaságnál használt (de fertőtlenített) bakancsot húzni - nem ideális esetben a fertőtlenítés elmaradt:Y

[ Szerkesztve ]

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#13) citkar válasza t72killer (#3) üzenetére


citkar
addikt

A rutinos taxis eléd vág, ellopja a féktávodat, jobbról kanyarodó sávból előz, tolakszik és neked kell kikerülni, hogy ne legyen baleset.
Tisztelet a kivételnek.

[ Szerkesztve ]

(#14) nemlehet válasza t72killer (#3) üzenetére


nemlehet
őstag

Arról nem is szólva, hogy Budapesten van párezer taxis, ellenben vagy 1 millió egyéb jármű. De pl egy kisebb városban jó ha 10 taxis van, de 10.000 autó rajtuk kívül.

Nem minden vezető profi, rutinos róka, sőt a többség nagyon nem az. Nem 1 anyukát ismerek aki életében nem váltott 3-as fölé, mert nem ment ki abból a kisvárosból autóval ahol lakik, vidéki útnál meg úgy is a férje vezet.

Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3

(#15) 8th válasza t72killer (#12) üzenetére


8th
addikt

pl ülök a melóban, és elküldöm a kocsit a gyerekért a suliba.

A legfontosabb dolgot az életemben biztosan nem bíznám rá egy gépre. Teljesen kizárt. 1: azt a gépet is csak egy ember programozta aki hibázhat a munkája során 2: ha jön a hülye barom bmw-s és már messziről látszik, baszik neki megállni a kereszteződésnél én lefékezek és annyi, a robotpilóta majd csak akkor fog reagálni amikor már rég késő lesz. Ebből a szempontból az ember mindig is egy lépéssel a gép előtt fog járni. Egyetlen esetben tudom elképzelni a sofőr nélküli autókat, mégpedig akkor ha soha senki ember fia nem ülhet be a volán mögé többé és csak és kizárólag ilyen önvezető vackok lesznek az utakon. Akkor azt mondom oké legyen, de addig nem. Ez még legalább egy 50-60-70év amit innen senki sem fog megélni. :N

(#16) #06658560 válasza Blizzardking (#9) üzenetére


#06658560
törölt tag

A célzásával a probléma: lámpával védett kereszteződésben szabadot kapva, mutasson egyetlen taxist, aki a keresztforgalmat sasolni fogja és nem hetvennel száguld át ötven helyett!

#12 t72killer: Taxit, vagy bármilyen közösségi közlekedést szoktál bármilyen gyakorisággal igénybe venni?

[ Szerkesztve ]

(#17) dabadab válasza 8th (#15) üzenetére


dabadab
titán

És most tekintsük meg, hogy az előrelátó, bölcs ember mennyivel tart a gépek előtt: [link]

DRM is theft

(#18) Blizzardking válasza citkar (#13) üzenetére


Blizzardking
őstag

Igen, vizsgáljuk már meg az önjáró autók baleseti statisztikáit egy olyan helyen, ahol ilyen a közlekedési morál mint nálunk. Persze Amerikában, ahol mindenki alapesetben szabálykövető, másfélszer ilyen szélesek az utak, és civilizált módon közlekednek (ergo jobban hasonlítanak az önjáró autó által preferált rutinhoz) kevés a baleset. Nálunk egy ilyen autó lehet hogy hátrafelé haladna a sorban, mire a Fradipályától eljutna a Kálvin térig mert mindenki elé vágna. Ő meg csak fékezne szegény, és próbálná betartani a követési távolságot, amiről Budapesten azt se tudjuk micsoda...

dabadab - igen, egy ilyen közegbe kéne implementálni egy önjáró autót mint amit linkeltél.

Kopi31415 - nincs ilyen :R
De most a "rutinos Taxis"-t cseréld fel "rutinos sofőr"-re, ne ezen a taxison lovagoljunk már. Mondjuk játszótér mellett pattog a labda az uttesten, én már fékezek is mert jöhet utána a gyerek, a gugülkár meg csak akkor fékezne ha kilép a gyerek, mert magasabb összefüggéseket nem tud láncba kapcsolni. De pont veled nem akarok vitatkozni, mert egyetértek és szívesen venném ha már lenne ilyen.

[ Szerkesztve ]

"Astral engines in reverse - I'm falling through the universe again..."

(#19) t72killer válasza 8th (#15) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

Mondjuk tegyük hozzá, nagyon békés útvonalról van szó, de jogos a meglátás. Amúgy nem kizárt, hogy az idiótákat nálunk hatékonyabban lehetne szenzorosan szűrni:

1. pontosan mérheted a sebességét (>gyorshajt=veszélyes, kerülendő)
2. alkalmasint jól elhelyezett kamera egy emberi sofőrnél hatékonyabban kiszúrhatja, hogy a delikvens telefonál-kütyül-újságot olvas-barátnőjét cs@csörészi > kerülendő
2b: azt is kiszúrja alkalmasint, hogy a balek nyárigumival csúszkál a havon
3. "bmw"-s > alkalmasint baleseti statisztikákhoz hozzáfér, milyen járgányok a neccesebbek (jöhet majd az "autórasszizmus" :DDD)

A szubjektív véleményed természetesen 100%-ban megértem, az ember a családját a lehető legnagyobb biztonságban akarja tudni. Én amúgy a kormány mögött maradva arra várok, hogy az önvezetők csodaszenzorait (radar ködbe-esőbe...) a mezei sofőrök is használhassák.

#18: masszívabbra kell tervezni, akkor gyorsan kulturálódna az Üllőin a közlekedési morál ;]

[ Szerkesztve ]

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#20) #79335424 válasza dabadab (#17) üzenetére


#79335424
törölt tag

Tini koromban a kedvenc filmem a Mad Max volt. De, ez se rossz.

(#21) 8th válasza dabadab (#17) üzenetére


8th
addikt

Ez semmire nem válasz.

(#22) ViZion


ViZion
félisten

Szerintem az ultimate megoldás az lesz majd, ha minden autó önvezető lesz és egymással is fognak kommunikálni. De ezt mi már nem fogjuk látni sztem... :U

Hold on, trying to give a fuck... Nope, not Happening • Powered by Fedora Linux • "Az élet olyan sz@r, szerencsére a felén már túl vagyok" Al Bundy

(#23) Snoop-y válasza dabadab (#17) üzenetére


Snoop-y
veterán

Es itt majd a robotauto azt csinalja hogy... :U

New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need

(#24) Cathfaern válasza 8th (#15) üzenetére


Cathfaern
nagyúr

"A legfontosabb dolgot az életemben biztosan nem bíznám rá egy gépre. Teljesen kizárt."
Gondolom akkor az utcára se engeded ki a gyerekedet, hiszen ott vezet egy csomó ember, aki ugye hibázhat a vezetés során, tehát bármikor felhajthat a járdára, vagy áthajthat a piroson (és így a gyalogosoknak szóló zöldön).

"ha jön a hülye barom bmw-s és már messziről látszik, baszik neki megállni a kereszteződésnél én lefékezek és annyi, a robotpilóta majd csak akkor fog reagálni amikor már rég késő lesz"
+
Blizzardking: "Mondjuk játszótér mellett pattog a labda az uttesten, én már fékezek is mert jöhet utána a gyerek, a gugülkár meg csak akkor fékezne ha kilép a gyerek, mert magasabb összefüggéseket nem tud láncba kapcsolni."

Ha jól értem ti önjáró autó szoftvert programoztok. Ha így van, akkor nem értem miért nem teszitek be ezeket a lehetőségeket az algoritmusba? Ha viszont nem így van, akkor honnan tudjátok, hogy ezek az algoritmusok mire képesek jelenleg, illetve mire lesznek képesek mire forgalomba kerülnek? :F

(#25) fordfairlane válasza Blizzardking (#18) üzenetére


fordfairlane
veterán

Persze Amerikában, ahol mindenki alapesetben szabálykövető...

Tessék???

x gon' give it to ya

(#26) Cathfaern válasza t72killer (#8) üzenetére


Cathfaern
nagyúr

"A ma jogsit birtoklóktól elég bunkóság lenne elvenni azzal a jelszóval, hogy vegyél a járgányod helyett egy csilivili 50eEUR-s önvezető csodát:Y"
Ugye azzal kezdtem, hogy általánosan elérhetőek lesznek, ami alatt arra gondoltam, hogy nem lesznek drasztikusan drágábbak egy nem önvezető autónál (igazából itt a fejlesztési költség nagy csak, a plusz szenzorok meg elektronika azért nem annyira nagy tétel egy autó árához képest).
Másrészt én nem gondoltam, hogy vegyük el bárkitől is a jogsit "csak úgy". Mindenki továbbra is használhatja a jogosítványát, viszont a legelső közlekedési szabályszegésnél, úgy mint: elsőbbség nem megadás, gyorshajtás, követési távolság nem betartás, stb. rögtön el lenne véve :K

(#27) dabadab válasza Snoop-y (#23) üzenetére


dabadab
titán

Megáll a piros lámpánál? Nem nyomja neki, mint állat, amikor nem lát / nem tapad? Nem rángatja autópályatempó mellett a kormányt?...

Meg hát a többi résztvevő is elég bambán és meglehetősen nagy reakcióidővel reagálta le ezeket a dolgokat.

(#21) 8th: szerintem elég szemléletes cáfolat arra az implicit állításra, hogy az emberek jó sofőrök. Persze, modhatod, hogy "anecdote is not the singular of data", de elég ránézni a baleseti statisztikákra, abból se fog sokkal hízelgőbb kép látszani.

[ Szerkesztve ]

DRM is theft

(#28) Snoop-y válasza dabadab (#27) üzenetére


Snoop-y
veterán

Igen o maga nem fog ilyeneket csinalni. De mit fog kezdeni azokkal akik majd csinaljak?

New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need

(#29) dabadab válasza Snoop-y (#28) üzenetére


dabadab
titán

Mondjuk nem néz bután, meg nem egy másodperces reakcióidővel kezd el csinálni valamit.

DRM is theft

(#30) t72killer válasza Cathfaern (#26) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

"viszont a legelső közlekedési szabályszegésnél, úgy mint: elsőbbség nem megadás, gyorshajtás, követési távolság nem betartás, stb. rögtön el lenne véve :K"

Korrekt:R. +ha személyi sérülést is okoz, akkor az autót/érte járó biztosítási összeget is elkoboznám a sérült javára.

#27: a tapad mondjuk épp egy érdekes kérdés: a gépnek ugyebár minimális a reakcióideje, ergo csak féktávnyi távolságot kell tartania. (bár a tipikus "tapadó" homo idioticus bőven féktávon belül szokott a csomagtartóba mászni)

[ Szerkesztve ]

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#31) #06658560 válasza 8th (#15) üzenetére


#06658560
törölt tag

"ha jön a hülye barom bmw-s és már messziről látszik, baszik neki megállni a kereszteződésnél én lefékezek és annyi, a robotpilóta majd csak akkor fog reagálni amikor már rég késő lesz. Ebből a szempontból az ember mindig is egy lépéssel a gép előtt fog járni."

[link]

(#32) #06658560 válasza Cathfaern (#26) üzenetére


#06658560
törölt tag

Feltételezem, amint ezek a rendszerek sorozatban gyárthatóak lesznek, azonnal jönnek a városi, vagy privát carsharing next level szolgáltatások. Havidíj ellenében akkor vihetsz autót, amikor akarsz. És akkor sokkal olcsóbbá válik a közlekedés, minimum városon belül. Megfejelve azzal, hogy a közösségi közlekedés is drasztikusan át fog alakulni- buszok, villamosok szükségessége, vonalak áttervezése lesz esedékes.

(#33) dabadab válasza t72killer (#30) üzenetére


dabadab
titán

A "tapad" részt a kerekekre értettem, mert volt a videóban pár hülye, aki padlóig nyomta a gázt havon is.

DRM is theft

(#34) t72killer válasza #06658560 (#31) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

Na pont az ilyen agyament, jelöletlen szitukban segít az önjáró: abban uis van egy pontos térkép, ami tudja, hogy csapda következik. Kanyarban viszont sajna a radar se lát, ilyen helyekre kutya kötelessége lett volna a közlekedésbiztonságiaknak stoptáblát kirakni, lévén nem belátható helyen kell adnod az elsőséget. Dehát a jobbkezes sajna erről szól:(

#33: ja, félreértettem:R

[ Szerkesztve ]

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#35) #06658560 válasza t72killer (#34) üzenetére


#06658560
törölt tag

A radar még belát a bokor mögé, az oszlop árnyékolása bizonytalan. Tehát még reagálni is tud esetleg.

(#36) Cathfaern válasza #06658560 (#35) üzenetére


Cathfaern
nagyúr

Önjáró autónak van egy hatalmas előnye ilyen helyzetekben az emberrel szemben: lehetnek szenzorok a kocsi orrán is, és így jóval könnyebben belátja a "beláthatatlan" kanyarokat (nem a konkrét videóra mondom, azt nem tudtam megnézni munkából, lehet azon nem segít). Nem kell egy jó méternyi részt kidugni a kocsiból, elég pár centi, és így mindenféle bokor meg útmenti ház / kerítés, stb probléma áthidalható.

(#37) t72killer válasza #06658560 (#35) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

Amúgy civilizált helyeken ilyen kereszteződésekbe tesznek a Star Trekből, SG-Atlantisból és egyéb Sci-fikből is ismert, űrsikló ktg-vetésű ... tükröt.

Teljesen off, de az évekkel ezelőtti BME-s tűzoltóbaleset ugrott be, amikor a halálesetért a high-tech navigációs megoldást hibáztatták. Jaigen nem volt kéznél kötél:W.

[ Szerkesztve ]

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#38) bambano válasza dabadab (#17) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

ott a robotautót max. letartóztatják...

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#39) #06658560 válasza Cathfaern (#36) üzenetére


#06658560
törölt tag

Az már a BMW hetes szériánál meg van oldva kamera képében. Nem kell önjárnia.

(#40) Blizzardking válasza Cathfaern (#24) üzenetére


Blizzardking
őstag

Engem 8th kartárssal ebben a kérdésben ne vegyél egy kalap alá, mert én kifejezetten örülnék az önjáró autók elterjedésének, én csak az aggályaimat írtam le, míg Ő - ha jól értettem - elutasítja az egész elképzelést.
Én lennék a legboldogabb, ha holnap már ezzel mehetnék dolgozni, annyira tele van a tököm ezzel a gyökér várossal (közlekedés szempontjából). Nálunk úgy kéne bevezetni, hogy rá kéne írni az oldalára:
"Robot vagyok, betartom a kreszt, nekünk vannak a legjobb ügyvédeink, az ütközőm vasuti sínből van". :DDD
Ha - kérdésedre válaszolva - meg kéne fogalmaznom mi ebben a veszélyes, azt mondanám, hogy egy fejlett, civilizált országból kiinduló fejlesztés implementálása Gyökérországba, ahol merőben más szabályok szerint működik minden. Egy amerikai fejlesztő arra fel lehet készülve, hogy pattog egy labda, de arra már nehezen, hogy hiába van előnyöd, akkor is rádhúzza a paraszt a kormányt, indexelés nélkül, mert tudja hogy nem akarsz pofozkodni egy sávváltás miatt, neki meg ez sima napindító rutin. Úgyhogy ha ezt bevezetnék nálunk, vagy rengeteg koccanásos baleset lenne, vagy ha kicsit defenzívebb lenne a szoftver, a saját sávjában nem jutna előre.

"Astral engines in reverse - I'm falling through the universe again..."

(#41) 8th válasza dabadab (#27) üzenetére


8th
addikt

szemléletes cáfolat arra az implicit állításra, hogy az emberek jó sofőrök.

Fantasztikus. Apropó, hol állítottam azt, hogy az emberek jó sofőrök? Azt állítom vannak szituációk amikor vezetés közben jó előre látod a másik viselkedéséből, hogy ebből balesetveszélyes helyzet alakulhat ki és már jó előre reagálsz, előre gondolkozol. Ezt a gép nem tudja. Azt csak azt tudja amit beprogramoztak neki semmi többet.

(#42) #06658560 válasza 8th (#41) üzenetére


#06658560
törölt tag

Csak azt árulnád el végre, ilyen nagy magabiztossággal mégis mire alapozod ezt?

(#43) Tapsi válasza 8th (#41) üzenetére


Tapsi
addikt

Nem mondom, hogy nem állhat elő ilyen szituáció, de nagyon ritka. Alapfeltétel az, hogy egy irányba haladjatok az úton, itt viszont nagyjából a ráfutásos baleset, esetleg az fordulhat elő, hogy rád húzza a kormányt előzésnél/párhuzamos úton. Ezeket miért tudja jobban kivédeni az ember, mint az automatika?

(#44) 8th válasza #06658560 (#42) üzenetére


8th
addikt

Néhány éve a Nagykőrösi úton kifelé egy ML mercis f*szkalap laza 120km/h-s tempóval (de lehet keveset is mondtam!) húzott el mellettünk a buszsávban épp amikor le akartunk menni a szervíz útra. Már messziről felfigyeltem rá mert cikázott hátul a sávok közt majd kivágódott a buszsávba ahol is nagyon-nagyon gyorsan közeledett. Másodpercek alatt mellénk ért és úgy elviharzott, hogy rendesen belengette a szele a nyomorult astrát amiben ültem. Nem tudom egy ilyen önvezető autó szenzora mekkora távolságot pásztáz hátrafelé de biztos nem 200+ métert. Előre lehet hátra biztosan nem. Teljesen biztosra veszem, hogy simán kihúzódott volna elé az meg vagy meg tud állni vagy nem. Ha elkezd kihúzódni és észre is veszi a tulkot lehet már akkor is késő visszamenni a saját sávjába mert mi van ha a barom is ott akarja megkerülni? A végeredmény megint csak ugyanaz lenne. Nem nehéz kitalálni mi maradna átlag alsó-középkategóriás kocsiból ha ~70km/h sebesség különbséggel telibe verné egy ilyen 2.2 tonnás suv. Akkor már elég sovány vigasz, hogy de az én autóm legalább szabályosan közlekedett a másik fél volt a hunyó. Te amikor vezetsz előre látsz a többi autón keresztül minimum két autónyit és látod mi történik kettővel előtted. Ezzel szemben az önvezető autó lesi a körülötte haladókat és rendszerint az elöl haladóhoz igazodik. De át nem lát rajta úgy mint egy ember. Én igen. Te is. És mindenki más is. Egy szenzor viszont nem. Erre írtam én fentebb, hogy Egyetlen esetben tudom elképzelni a sofőr nélküli autókat, mégpedig akkor ha soha senki ember fia nem ülhet be a volán mögé többé ergo ha eltűnnek az ilyen ML mercis közveszélyes f*szok az utakról és csak és kizárólag ilyen önvezető vackok lesznek az utakon. Akkor azt mondom oké legyen, de addig nem.

[ Szerkesztve ]

(#45) #06658560 válasza 8th (#44) üzenetére


#06658560
törölt tag

A kamionon a szenzor jobban átlát, mint te. Hátra fele is simán száz méterekre látnak már most a holttér figyelő rendszerek. Miért érzem azt, hogy alaposan lemaradtál a technika fejlődésétől és úgy próbálsz benne okos lenni?

(#46) t72killer válasza 8th (#44) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

Ez ugyebár vadállat, de ha úgy vesszük a mentő/rendőr is hasonlóan közlekedik, ha eset van. Ergo az algoritmus valószínű már adott az ilyen szituk kikerülésére (=lehúzódás, ha dulakodót lát), persze ahhoz gondolom ember kell, hogy alkalmasint ne húzódjon le (én nem mindig szoktam, ha nincs család, és a mitugri nálam kisebb súlycsoportba tartozik: ideje már, hogy valaki fizessen egy hátsó karosszériacserét, uis régen mostam már a kocsit ;])

[ Szerkesztve ]

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#47) 8th válasza #06658560 (#45) üzenetére


8th
addikt

Aha. És konkrétan mely autók holttér figyelő rendszere lát hátra fele is simán száz méterekre? Sorolj már fel párat kérlek roppant kíváncsivá tettél. Ha ennyire kened vágod a témát gondolom nem lesz nehéz. Ja, csak szólok a Volvót meg se említsd mert az biztosan nem ilyen (2010 XC90). Az meg, hogy mit érzel az legyen a te bajod. ;)

mod: Ó igen, a Tesla is szépen átlátott a kamionon... :C

[ Szerkesztve ]

(#48) 8th


8th
addikt

Igazából hidegen hagy a téma mert az én életemben - remélhetőleg - nem fognak elterjedni ezek a rendszerek. Ha pedig valami csoda folytán mégis, akkor amíg csak nem teszik kötelezővé a használatukat addig vezetek én magam. Tőlem aki akar az bőszen recskázzon két kézzel a tesla autopilotjára de biztos ami biztos alapon ha kamion közelébe ér azért eressze el a "botkormányt" és fogja meg a volánt hátha nem veszi észre a csodaautó az igazán elhanyagolható jelentéktelen méretű kamiont... ;]

(#49) bambano válasza 8th (#44) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

a nagy különbség nem az, hogy milyen távolságra lát el, hanem az, hogy hányszor.
amíg te másodpercenként 1-2 észlelést tudsz csinálni, és meg kell oszd a figyelmed az összes iránnyal, addig a hátrafelé látó szenzor sokkal többször nézhet hátra és csak hátra néz.

annak az esélye, hogy egy nagy sebességgel érkező autót a szenzor meglát, nagyobb, mint hogy te.

(#47) 8th a holttér az a kocsi környékén van, tehát százméterekre holttér-figyelőnek fogalmilag nincs értelme.

[ Szerkesztve ]

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#50) Cathfaern válasza 8th (#47) üzenetére


Cathfaern
nagyúr

Tesla nem onjaro, kar is idekeverni. Nem is mondta senki hogy az lenne.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.