"Szintén megjegyzendő, hogy az Xbox One és a PlayStation 4 számára az Umbra 3.3 csak egy alternatíva, mivel ez a két rendszer olyan grafikus API-t használ, amin keresztül megoldható, hogy a grafikus vezérlő elvégezze az occlusion culling technikához szükséges előzetes leképzés, méghozzá úgy, hogy ennek eredményét nem a központi processzornak, hanem saját magának adja át, és így az eredmény elbírálásáról is a grafikus vezérlő gondoskodik. Ez a módszer nagyságrendekkel gyorsabb annál, mint amit az Umbra 3.3 kínál, de nyilván ehhez meg kell írni a megfelelő motort, így ha erre nincs idő, vagy szimplán nem kell minden eddiginél extrémebb komplexitású jelenetekkel dolgozni, akkor a legfrissebb Umbra is bevethető."
Jól értem, lehetne middleware-t írni arra is, hogy az occlusion cullingot a GPU végezze el, XO és PS4 esetében sokkal gyorsabban?