Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) GhanBuri Ghan


GhanBuri Ghan
őstag

"Szintén megjegyzendő, hogy az Xbox One és a PlayStation 4 számára az Umbra 3.3 csak egy alternatíva, mivel ez a két rendszer olyan grafikus API-t használ, amin keresztül megoldható, hogy a grafikus vezérlő elvégezze az occlusion culling technikához szükséges előzetes leképzés, méghozzá úgy, hogy ennek eredményét nem a központi processzornak, hanem saját magának adja át, és így az eredmény elbírálásáról is a grafikus vezérlő gondoskodik. Ez a módszer nagyságrendekkel gyorsabb annál, mint amit az Umbra 3.3 kínál, de nyilván ehhez meg kell írni a megfelelő motort, így ha erre nincs idő, vagy szimplán nem kell minden eddiginél extrémebb komplexitású jelenetekkel dolgozni, akkor a legfrissebb Umbra is bevethető."

Jól értem, lehetne middleware-t írni arra is, hogy az occlusion cullingot a GPU végezze el, XO és PS4 esetében sokkal gyorsabban?

(#2) Abu85 válasza GhanBuri Ghan (#1) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Lehetne, de arra szerintem nem éri meg, mert eléggé speciális rendszerről van szó. Szóval ezt a fejlesztők saját maguk fogják megoldani.
A többi platformon ez nem lehetséges, mert a szabványos grafikus API-kban a GPU egy alárendelt szolgája a CPU-nak, így önmagát nem etetheti. Ha meg is csinálja az előzetes leképzést, az elbírálást már vissza kell adni a CPU-nak.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#3) Vico87 válasza Abu85 (#2) üzenetére


Vico87
tag

"A többi platformon ez nem lehetséges"

Lóf***t nem lehet. GPU-val gyorsított occlusion culling már évek óta van PC-n, az nem kizáró ok, hogy a GPU nem tud rajzolást/kernelt indítani (utóbbit viszont már újabban lehet). Ha nem tévedek, akkor az Umbrában is van ilyen opció.

(#4) dgabor80


dgabor80
tag

Hasznos kis cikk!!! Köszi szépen!!!
Crysis 2-nél nem ilyesmi volt a háttér gond a "mesterséges" gépigénnyel, hogy nem látható obijektumokat is számolt?

„Nem kell megtenned, a túlélés nem kötelező.” W. E. Deming

(#5) Abu85 válasza Vico87 (#3) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Az egy dolog, hogy a DX10 óta a GPU megcsinálja, de a CPU-nak vissza kell írnod az eredményt. Ez akkora veszteség, hogy inkább több motor is megcsinálja szoftverből, mert úgy hamarabb megvan.
A DirectX 11.X és a GNM API annyiban újít, hogy a konzolok IGP-je képes saját magát is megetetni, tehát nem szükséges az, hogy a processzor kiértékelje az eredményt. Megcsinálja ezt a grafikus vezérlő magán. Ez sajnos nem mindegy, mert egy visszaírás a CPU-nak nem egy olcsó dolog.

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.