Hirdetés

2024. május 31., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#21) Carlytoo válasza Mr X (#18) üzenetére


Carlytoo
aktív tag

Overdrive-nál a lock up nem működik megfelelően. Wandler, vagy lamella szvsz, vagy esetleg sztátor. Autópályán fix 130-nál (tempomat lenne a legjobb) próbálj meg neki picike gázt adni. Elvileg előhozza a hibádat.

addamnka: Akkor még nem foglalkoznék vele. Ha hozzányúlnak úgy is teljes felújítás lesz. Használd, ameddig nem csinál már idegesítően sz*r tüneteket.

[ Szerkesztve ]

"No sacrifice is too great, no treachery too small" - Inquisitor Horst

(#22) Carlytoo válasza bitpork (#20) üzenetére


Carlytoo
aktív tag

Én az utóbbi időben olyat is hallottam hogy nem szabad a váltót átmosatni géppel mert a nyomás elnyírja a fentieket mivel nem üzemszerű.

Ezt nehezen bírom elképzelni. Elő bírnak olyan nyomást állítani, ami nem haladja meg az üzemszerű nyomást.

"No sacrifice is too great, no treachery too small" - Inquisitor Horst

(#23) ncc1701 válasza bitpork (#20) üzenetére


ncc1701
veterán

Köszi az infót. Átmosást nem próbáltuk, inkább sűrűbben cserélgetem az olaj felét. Tavaly ősszel volt egy ilyen fél csere, de nem volt gáz szemre-szagra a leengedett olaj sem.

(#24) Mr X válasza Carlytoo (#21) üzenetére


Mr X
veterán

Közben beszéltem egy automataváltós szervizzel, a tünetek elmondása után kapásból rávágta, hogy elköszönt a citrom. Ez a jobbik eset, olcsóbb, mint egy váltófelújítás. 🙂

(#25) bitpork válasza Carlytoo (#22) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog

Lehet h nehezen képzeled el de a fantáziának ehhez semmi köze :) Kis nyomás kisebb mosás, több olaj a teljesen tisztához az meg ugye zsé amit itthon nem szeretnek/tudnak az emberek kiadni.

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#26) 8th válasza Carlytoo (#5) üzenetére


8th
addikt

Mindegy ki ő, egy magánszemély. Egy fővárosi családi ház udvarában működő egyszemélyes kis váltós műhelyt visz. Sokáig csak javítással foglalkozott az ember manapság a fő profil az lett, hogy versenyautókba épít megerősített dsg váltókat. 2015-ben dolgoztattunk vele először. Egy nagyon sokat futott import (ex-taxi) Touran tdi váltóját javította, az volt hat kilós műtét. Egy kisebb doboznyi cserélt alkatrészt adott át amikor mentünk az autóért. Azóta számtalanszor keresztül kasul bejárta az autó az egész EU-t. A váltó a mai napig mint az új.

[ Szerkesztve ]

"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."

(#27) ncc1701 válasza bitpork (#25) üzenetére


ncc1701
veterán

A váltóban levő szűrőt milyen gyakran kellene cserélni amúgy?

(#28) bitpork válasza ncc1701 (#27) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog

Anno Lujzinál olyat mondtak nekem hogy minden 150knál le a váltó és robbantani. Nekem egyszer volt szétszedve emiatt. Gondolom az is számít h évente csere van.

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#29) ncc1701 válasza bitpork (#28) üzenetére


ncc1701
veterán

Hát. Mondjuk gondolom ha leszedetem a kompett váltót, azt úgyis cserélik. Bár lehet elég levenni a váltó olajdeknit hozzá, gondolom ez típustól függ.

(#30) bitpork


bitpork
veterán
LOGOUT blog

Állítólag vannak olyanok amikben 2 szűrő van. A dekniset minden olajcserénél eldobják nekem, de anno Lujzinál mondták h van egy szűrő a váltó belében is amit csak leszereléssel lehet cserélni.

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#31) #89309696


#89309696
törölt tag

Egy BMW automata persze, hogy drága lesz. Egy BMW kézit is drágán csinálnak meg. Egy Opel vagy Suzukiban lévő GM pedig kb. elpusztíthatatlan, csak legyen belehugyozva valami lé és megy.
Az a 2 millió meg erősen Avalon, Novoth szintű árszabás, amit más szintén normális, de nem benyálazott helyen harmadáért megcsinálnak.
A DSG egyébként tényleg szar, ahogy minden duplakuplungos az, de nem azért, mert olyan könnyen tönkremennek, hanem mert semmi köze a normális automatához, csak egy fogyasztás és környezetbarátosság szülte gyötrelem amit le kellett hozni a személyautókba.

(#32) bitpork válasza #89309696 (#31) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog

Mondjuk a porsche nem környezetvédelem miatt használja hanem mert k*rva gyorsan vált :)

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#33) #90088192 válasza addamka (#7) üzenetére


#90088192
törölt tag

Hello

P-bol kivetel kozben azert rant, mert terheles alatt van. A helyes eljaras, amikor meg akarod allitani az autot, eloszor uzemi fek 0-ra lassit, majd a rogzito fek behuz, uzemi fek felenged, es P-be tesz.

Igy sosem terheled a valto rogzito mechanizmusat.

Az hogy rant az utolso fokozatban, igen durva, de lattam mar fube nyuszit, a valto olajat csereltek, csak a szurot nem. Pont ugyan ez.

Az enyem egy kis 4sebesseges japan csoda, Vontattam vele olykor kb 1.5-2T es igy amikor kb 60E utan lecsereltem az olajat+szurot, pont ugy viselkedik mint uj koraban.
Toyota Corola 1.8 2005-bol ha jol emlekszem.

(#34) Carlytoo válasza Mr X (#24) üzenetére


Carlytoo
aktív tag

Ezt mondtam én is. Nehogy kompletten felújíttasd .

"No sacrifice is too great, no treachery too small" - Inquisitor Horst

(#35) Carlytoo válasza 8th (#26) üzenetére


Carlytoo
aktív tag

Egy kisebb doboznyi cserélt alkatrészt

Amikor haverom váltóját csinálták (komplett felújítás), akkor a kombi csomagtartójába is nehezen fért volna el (elfért azért) a cserélt alkatrész, nemhogy egy kis dobozban.

Fehér Farkas: E39 530D GM váltója 390 Nm-re van hitelesítve. Az autó 410Nm erőt tol ki magából maximális forgatónyomaték alatt (gyári értékekkel). A GM bebizonyította, hogy nem nagyon tud automata váltót csinálni. Ott a ZF. Azok nagyon megbízható, jó váltók.

[ Szerkesztve ]

"No sacrifice is too great, no treachery too small" - Inquisitor Horst

(#36) ncc1701 válasza Carlytoo (#35) üzenetére


ncc1701
veterán

És akkor még rájön a csiptuning, ami dízelnél viccesen egyszerű.

(#37) Carlytoo válasza ncc1701 (#36) üzenetére


Carlytoo
aktív tag

Azt már említeni sem mertem.

"No sacrifice is too great, no treachery too small" - Inquisitor Horst

(#38) Adam289 válasza ncc1701 (#4) üzenetére


Adam289
csendes tag

Szia!
Nekem ugyanez a váltó ment tönkre egy 2009-es Saab 9-3 ban. Elégtek a lamellák, 3-ból 4-be nem tudott váltani. 230ezer volt benne mikor ezt történt, feltételezhetően nem bírta a nyomatékot(~430nm). Szerencsémre találtam gyári, full új váltót 500e ft-ért, így 0km-ről indult a következő élete :D Szakszervízben 30-40e km-es csereperiódust javasoltak a váltóolajra!

(#39) ncc1701 válasza Adam289 (#38) üzenetére


ncc1701
veterán

Akkor az lefelezi a gyári periódust kb. Az valami 80ekm. A szép az, h ezt a mocit 400Nm fölé szokták csippelni.

[ Szerkesztve ]

(#40) Mr X válasza Carlytoo (#34) üzenetére


Mr X
veterán

Még nem döntöttem el, hogy megmarad-e, vagy cserélem egy fiatalabb kéziváltósra. Nem biztos, hogy el mernék vele indulni egy külföldi útra, inog a bizalom.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.