Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#38) #54625216 válasza cskamacska (#35) üzenetére


#54625216
törölt tag

A VR azért tart ott ahol, mert az utóbbi pár évben a GPU-k fejlődése megtorpant.
Az eredeti referencia hardver a 980Ti volt, azt a következő generációnál az 1070 hozta, majd jött a bányász láz, meg a verseny hiánya a top kategóriában, és a 1080Ti - 2080Ti közötti teljesítmény különbség már csak 30%, míg az ár a duplája.
Így - míg a VR indulásakor a korábbi GPU fejlődési trendet vették alapul - nem jutott el a tömegekhez a VR-t rendesen futtatni tudó hardver, ami befagyasztotta nem csak az eladásokat, de azzal együtt a tartalomkínálatot is.
A VR HMD-k ehhez képest igyekeznek kipaszírozni a piacból a maximumot és nem azért tartanak ott FOV-ban, felbontásban, képfrissítésben, stb. mert a fejlesztők nem tudnak jobbat, hanem mert nincs a pórnép birtokában olyan PC, ami mondjuk a szemenként 4K, 200 FOV, 120fps-t kihajtaná.
Ettől függetlenül a jelenlegi generációs HMK-is bőven hozzák azt az egyedülálló játékélményt, amit hagyományos monitoron sosem érsz el. A tartalomkínálatnak kell elérnie a kritikus tömeget, hogy beinduljon a "tartalom felgyorsítja hardver eladásokat, a több hardver meg tartalom fejlesztéseket" önerősítő folyamat.

Az új konzol generációval most valóban megnyílt az esély a változásra, mert már van elég tapasztalat a fejlesztők és a kiadók kezében is, hogy mi kell a jó VR élményhez.
Szvsz ha a következő generációs PSVR élményben eléri mondjuk az Oculus Quest szintjét, akkor a VR simán USP (unique selling point) lehet a PS javára.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.