Hirdetés

2024. március 28., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Polllen


Polllen
nagyúr

Kíváncsian várom.

"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"

(#2) LurkerSheik


LurkerSheik
senior tag

A következetesség csúcsa a névadás az xbox csapatban... :U

Új S23 / S24 / S24+ / S24 Ultra rendelhető! /// People with passion can change the world for the better |||

(#3) Strezi


Strezi
őstag

Itt a Scarlett devkit, írjam a részleteket?

Ja, nem szabad :N

... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...

(#4) b. válasza Strezi (#3) üzenetére


b.
félisten

Gonosz :DDD

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#5) oriic válasza Strezi (#3) üzenetére


oriic
HÁZIGAZDA

JÖhet privátban. ;]

Live-Die-Respawn

(#7) cskamacska válasza Strezi (#3) üzenetére


cskamacska
addikt

Új játékoknál meg lesz a fHD/60fps, vagy továbbra is a cinematic experience a cél? :))

"Para mis amigos todo, para mis enemigos la ley"

(#8) Puma K válasza Strezi (#3) üzenetére


Puma K
veterán

Hang vagy leírni a részleteket... :U ;] :D

"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘

(#9) oriic válasza Puma K (#8) üzenetére


oriic
HÁZIGAZDA

Ahogy ismerem az új Forma 1 játékon dolgozik...és kb. ennyit tudhatunk max. :D

Live-Die-Respawn

(#10) pzstm válasza Strezi (#3) üzenetére


pzstm
titán

arról ne, mert abban kicsit több a ram emlékeim szerint ;] :P

iPhone 15 Pro Max 256GB Black |Macbook Air M1|Xbox Series X|Írhatsz nyugodtan, de x64 alatt nem barátkozom :)| I'm not special...I'm just limited edition!

(#11) myckie2


myckie2
őstag

A minap keresgéltem google-ben és ezt találtam. Nekem teljesen reálisnak tűnnek az árak, bár év végéig még változhat sokat.

[ Szerkesztve ]

(#13) martonx válasza #32839680 (#6) üzenetére


martonx
veterán

Szvsz Sony a VR-el nagyon durván oda fog verni MS-nek, aki pont úgy lemarad, kimarad a VR-ből mint anno az okostelefonok hőskorában. Azért lapítanak, mert megtehetik, röhögnek a markukba, hogy mekkora rádöbbenés lesz a piaci megjelenésük után, amikor a csapból is az fog folyni, hogy a VR mekkora élmény, mennyire király, és hirtelen mindenki azt fog akarni.
Hardveresen meg 99%-ban ugyanaz lesz a két gép, ilyen téren teljesen mindegy melyiket választja a vásárló.

Én kérek elnézést!

(#14) CptAdamica válasza oriic (#9) üzenetére


CptAdamica
veterán

Akkor az új F1-es játékról mesélhet, úgy is kíváncsi vagyok, hogy idén sikerül e komolyabb fejlesztést véghez vinni. :D

Megyen!

(#15) opr válasza martonx (#13) üzenetére


opr
veterán

A psvr következő generációja nem a ps5-el egyidőben fog megjelenni. Kicsit tompítja a dolog élét, hogy cserébe a mostani psvr működni fog a ps5-el. :K

"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

(#16) #06658560 válasza Strezi (#3) üzenetére


#06658560
törölt tag

Mi a kedvenc póza? Utána cigizik?

(#17) #10949376


#10949376
törölt tag

Én azt a konzol veszem amire lesz next gen játék írva,csak akkor ,am felesleges megvenni ha régi játékokat futtatsz rajta ,meg jön pár parasztvakítású grafikai tuning.

(#18) PuMbA válasza #10949376 (#17) üzenetére


PuMbA
titán

Mivel az ilyen játékok fejlesztése több év munkája és hozzá a hardvert is meg kell minél jobban ismerni, ezért az elején főleg csak átírások lesznek :) Minden konzol generációnál így volt és lesz is.

[ Szerkesztve ]

(#19) #10949376 válasza PuMbA (#18) üzenetére


#10949376
törölt tag

Ja ,de most már van Ms ,Sony-nak rakat stúdió ,szégyen lenne ha nem lenne nextgen játék megjelenésnél ,több éve tervezik a konzolt tudják mi van benne ,mivel akarják akkor eladni parasztvakítással?

(#20) PuMbA válasza #10949376 (#19) üzenetére


PuMbA
titán

Hiába tervezik több éve a konzolt, ha csak 3-4 hónapja van ott a fejlesztőknél, mert az is sok idő, hogy elkészüljön egy véglegesre hasonlító cucc :) Kb. 1 év alatt nem raknak össze egy GTA 6-ot abban biztos lehetsz, mert annak 4 év a fejlesztési ideje.

[ Szerkesztve ]

(#21) zzola válasza martonx (#13) üzenetére


zzola
félisten

99% hasonlóságot alá is tudod támasztani, vagy csak böff?
A VR meg egy igen csak szűk réteget érint, szóval...

(#22) #72042496 válasza #10949376 (#19) üzenetére


#72042496
törölt tag

A PS4 Pro például nagyon lassú, de legalább hangos is mint egy porszívó. Én megveszem az új gépet, ha ilyen téren fejlődik. It's a Sony szóval bármilyen lehet végül, de azért bizakodó vagyok. Mostani játékokból is hosszú a backlogom, nekem azok is jöhetnek mondjuk 60 vagy 120 FPS-re patchelve, VRR-rel.

szerk: XBOX topik, ezért off.

[ Szerkesztve ]

(#23) antikomcsi


antikomcsi
veterán

Billentyű és egér támogatásról van valamilyen infó?

(#24) martonx válasza zzola (#21) üzenetére


martonx
veterán

Nyilván blöff, mivel hivatalos specifikációkat még senki nem közölt. :D

DE mindkettőben AMD APU lesz, miközben MS beismerte, hogy az Xbox One külön utas saját AMD APU-s architektúrája ballépés volt (emlékszünk még ugye, hogy XbOne-ban valami köztes gyorsító memória volt, attól várták a csodát, hogy a gyengébb specifikációk ellenére nem lesz gyengébb, aztán kiderült, hogy senki nem foglalkozik a külön gyorsító memória kihasználására saját motorok írásával).
Azaz full ugyanaz lesz a két konzol, az 1% esélyt annak hagytam meg, hogy lehet lesz maximum pár % eltérés a CPU, GPU órajelek, shaderek száma, fogyasztás paraméterezésekben.
A hardveresen gyengébb XBone-os indulás tapasztalataiból ráadásul azt is biztosra veszem, hogy mindkét cég árgus szemekkel figyeli a másikat, és egyik se engedheti meg magának, hogy ha az egyik 16GB memóriával indul, akkor a másik megelégedjen 12-vel. Vagy ha az egyik 3Ghz-ra belőtt CPU-val indul, akkor a másik azt mondja, hogy ááá nekem elég lesz 2.5

Na, és itt jön be a VR. Mivel adva lesz két full ugyanolyan hardver, azt marketingileg mégis jó hangosan meg kell tudni különböztetni egymástól.
Erre egyik jól bevált módszer az exkluzív játékok, amik szvsz mindkét oldalon oda lesznek tolva, ennek évtizedes hagyománya van (MS próbált e téren is ügyeskedni, rá is fázott, szóval most ő is oda fogja tenni magát e téren).
A másik módszer, hogy kihangsúlyozzuk, hogy a mi hardverünk tud valami olyan pluszt, ami lehet, hogy most még csak réteg termék, réteg igény (ráadásul lássuk be minden réteg terméknek indul, aztán idővel vagy elterjed vagy sem...) de igen, a mienk tudja, és nézzétek meg milyen fasza, a másik meg nem tudja. És erre jelenleg a legjobb lehetőség a VR, ami ráadásul jó dolog is, szóval nem lesz nehéz dolguk megtolni marketingileg, és az új generációs PS5-tel megdobni a köztudatba épülését, ismertségét.

Én kérek elnézést!

(#25) PuMbA válasza martonx (#24) üzenetére


PuMbA
titán

"A hardveresen gyengébb XBone-os indulás tapasztalataiból ráadásul azt is biztosra veszem, hogy mindkét cég árgus szemekkel figyeli a másikat, és egyik se engedheti meg magának, hogy ha az egyik 16GB memóriával indul, akkor a másik megelégedjen 12-vel."

Már nem figyelik egymást árgus szemekkel, mert közel vannak a gyártáshoz. Amikor véglegesítik a specifikációt, akkor nem fognak +4GB memóriát a semmiből odarakni, mert akkor tervezhetik újra az alaplapot, hogy odaférjen még egy memóriachip :)

[ Szerkesztve ]

(#26) pzstm válasza martonx (#24) üzenetére


pzstm
titán

és ha mégis az eddigi pletykák igazak lesznek nem csak Xbox hanem PS oldalon is? és tényleg 9,2TF lesz a Sony masina? :U

iPhone 15 Pro Max 256GB Black |Macbook Air M1|Xbox Series X|Írhatsz nyugodtan, de x64 alatt nem barátkozom :)| I'm not special...I'm just limited edition!

(#27) Slack válasza martonx (#13) üzenetére


Slack
tag

Szerintem meg nagyon jól teszik, hogy nem a VR -t célozzák. Nincsenek VR húzócímek, és a technológia sem alkalmas napi több órás játékra. (Sokan rosszul lesznek tőle...) Akkor meg minek?
Azt a részét értem, hogy van aki szereti, de attól még nem lesz jó üzlet.

(#28) martonx válasza PuMbA (#25) üzenetére


martonx
veterán

Nekem végülis tök mindegy, hogy azért mert árgus szemekkel figyelik egymást, vagy azért mert véletlenül pont ugyanaz lesz bennük, de az egészen biztos, hogy nem lesznek olyan bakik, mint 2013-ban, hogy ne ugyanaz lenne a két hardver (vagy legalábbis szignifikánsan eltérő teljesítményük legyen, amire jogosan mutogathat a másik).
És ahogy mondtad is, pl. ram, meg cpu mag terén utólag nem lehet könnyen ugrálni, ergo egészen biztos, hogy a főbb specifikációk abszolút egyezni fognak, némi órajeles játszadozást tudok elképzelni, amit akár egy frissített firmware-el is szabályozni lehet.

Én kérek elnézést!

(#29) martonx válasza Slack (#27) üzenetére


martonx
veterán

Van aki meg a mai napig is rosszul lesz az autóban. Ettől még réteg termékből elterjedt termék lett az autózás, természetesen nem 1-2 év alatt. A VR-el is szerintem ez a helyzet.

Én kérek elnézést!

(#30) Polllen válasza antikomcsi (#23) üzenetére


Polllen
nagyúr

Ez már a mostani generációban is adott.

A játékfejlesztokre van bízva, h használják-e vagy sem.

"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"

(#31) Slack válasza martonx (#29) üzenetére


Slack
tag

Persze még az is meglehet, hogy elterjed a VR. Meg az is lehet, hogy nem. Lehet, hogy 1-2 év, lehet, hogy 5. A konzolt meg most kell kiadni... Ezért gondolom azt, hogy amíg még PC -s fronton sincs előre törés, addig nincs is értelme egy konzolon erőltetni. A vásárlóknak is az az érdeke, hogy a valóban működő dolgokban legyen jó.
Még egyszer, nem vagyok a VR ellen, de szerintem az MS rérészröl nem rossz döntés, hogy nem a VR van a középpontban.

(#32) forgonati válasza Slack (#27) üzenetére


forgonati
őstag

Half Life kijön most rá, de szégyen hogy csak arra...

Keelah Se'lai!

(#33) opr válasza Slack (#31) üzenetére


opr
veterán

Amugy tok erdekes, a VR-al kapcsolatban most ugyan azokat a kritikakat olvasom, mint anno a 3d gyorsitokartyakkal kapcsolatban. Az ugras is kb ugyanakkora minosegben. Plane poen, hogy anno a 3d-s autos jatekoknal ugyanugy arra hivatkoztak sokan, hogy szedulnek tole.
Szerintem a VR nemhogy el fog terjedni, hanem az uj forradalom lesz, csak eppen meg nagyon uj szegeny, tele gyerekbetegsegekkel, pont, mint minden mas ilyen jellegu technologia az elejen.
Oszinten meg lennek lepodve, ha 10 ev mulva nem lenne alapfelszereles egy VR headset ~minden modern haztartasban.

"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

(#34) bulikavagyok válasza opr (#33) üzenetére


bulikavagyok
nagyúr

Szerintem sanszosabb, h 10-15 év múlva már emlékezni sem nagyon fogunk a VR-re.
Persze ez is csak egy tipp. :B

[ Szerkesztve ]

(#35) cskamacska válasza opr (#33) üzenetére


cskamacska
addikt

És a 3D gyorsítókártyákról melyik BBS falon vagy USENET csoportban hallottál kritikákat? :D

Pláne hogy a Voodoo után azonnal hatalmas népszerűségük lett, 3dfx-et pár hónappal megelőző gyorsítók pedig alig gyorsítottak valamit. 3D egyébként nem volt újdonság, csak a pórnép max játéktermi gépekben láthatta addig. Namost egy Valve Index után mi lesz az a nagy technikai lépés ami hirtelen megjavítja a mostani nem jó HMD-ket? :F

Valójában az van, hogy a CV1 már 4 éve folyamatosan megváltja a világot, és a már használható DK2 is jó 6 éves lesz. És ott tart a dolog ahol. :P

Dee, ha a MS nem veri VR-re az összes pénzét, akkor a XSX az menten megbukik, még mielőtt kijött volna. :))

[ Szerkesztve ]

"Para mis amigos todo, para mis enemigos la ley"

(#36) opr válasza bulikavagyok (#34) üzenetére


opr
veterán

Meglatjuk, mindenkeppen ebbol a kettobol az egyik lesz. Vagy eleri a kritikus tomeget es alap lesz, vagy elhal es csak emlek.
En nagyon drukkolok neki, hogy alap legyen, mert tenyleg egy mas dimenzio ;].

"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

(#37) GodGamer5


GodGamer5
addikt

Azért elég idegesítő, hogy az e3-ig semmi hardveres info nem lesz. Meg a Sony is leleplezhetné már a ps5-öt.

"Többször látsz Game Over képernyőt, mint Michelle Wild f@szt." "It's not a Loop, it's a Spiral"

(#38) #54625216 válasza cskamacska (#35) üzenetére


#54625216
törölt tag

A VR azért tart ott ahol, mert az utóbbi pár évben a GPU-k fejlődése megtorpant.
Az eredeti referencia hardver a 980Ti volt, azt a következő generációnál az 1070 hozta, majd jött a bányász láz, meg a verseny hiánya a top kategóriában, és a 1080Ti - 2080Ti közötti teljesítmény különbség már csak 30%, míg az ár a duplája.
Így - míg a VR indulásakor a korábbi GPU fejlődési trendet vették alapul - nem jutott el a tömegekhez a VR-t rendesen futtatni tudó hardver, ami befagyasztotta nem csak az eladásokat, de azzal együtt a tartalomkínálatot is.
A VR HMD-k ehhez képest igyekeznek kipaszírozni a piacból a maximumot és nem azért tartanak ott FOV-ban, felbontásban, képfrissítésben, stb. mert a fejlesztők nem tudnak jobbat, hanem mert nincs a pórnép birtokában olyan PC, ami mondjuk a szemenként 4K, 200 FOV, 120fps-t kihajtaná.
Ettől függetlenül a jelenlegi generációs HMK-is bőven hozzák azt az egyedülálló játékélményt, amit hagyományos monitoron sosem érsz el. A tartalomkínálatnak kell elérnie a kritikus tömeget, hogy beinduljon a "tartalom felgyorsítja hardver eladásokat, a több hardver meg tartalom fejlesztéseket" önerősítő folyamat.

Az új konzol generációval most valóban megnyílt az esély a változásra, mert már van elég tapasztalat a fejlesztők és a kiadók kezében is, hogy mi kell a jó VR élményhez.
Szvsz ha a következő generációs PSVR élményben eléri mondjuk az Oculus Quest szintjét, akkor a VR simán USP (unique selling point) lehet a PS javára.

(#40) pzstm válasza #32839680 (#39) üzenetére


pzstm
titán

nem baj, megmondták előttünk, hogy 99% ugyanaz. RDNA1 meg RDNa2, az csak eggyel nagyobb ;] :P

iPhone 15 Pro Max 256GB Black |Macbook Air M1|Xbox Series X|Írhatsz nyugodtan, de x64 alatt nem barátkozom :)| I'm not special...I'm just limited edition!

(#41) martonx válasza cskamacska (#35) üzenetére


martonx
veterán

A Valve Index már nagyon komoly VR Headset, 130 fokos látómezővel, 1440X1600-as szemekénti felbontással. Azaz technikailag a headsetek már egészen jók (nyilván a súlyukon még van mit csökkenteni, meg a vezetéket elhagyni).
Ami a komoly gond, az a tesztből is kiderül: https://www.tomshardware.com/reviews/valve-index-vr-headset-controllers,6205.html hogy jelenleg egy i7-8700K + RTX 2080-as kombóval se lehet rendesen kihajtani.
Ezért is mondom, hogy a jelenlegi VR nudli ahhoz képest, hogy mit fog tudni a PS5 VR-je, illetve az idén megjelenő új GPU generációk mekkora ugrást fognak hozni a VR képest PC konfigok terén.
Aki szerint most még sehol nincs a VR, az nézze majd meg egy next-gen GPU-val, vezeték nélküli VR Headset-tel (mindez 1-2 éven belül simán valósággá válik).
Én is opr véleményét osztom, hogy most még réteg termék egy csomó kételkedővel, akik sose próbálták ki, 10 év múlva meg teljesen alap lesz, hogy a bútorboltoktól kezdve a webáruházakon keresztül egy csomó mindent VR-en fogunk intézni.

Én kérek elnézést!

(#42) martonx válasza pzstm (#40) üzenetére


martonx
veterán

De olyan pletykákat is hallani, hogy a tavaly év végén kiszivárgott PS5 specifikációk nem igazak, és erősebb lesz :)
Kizárt dolognak tartom, hogy a Sony megengedhesse magának, hogy 9TFP-vel induljon el az XBox 12TFP-je ellen. Pláne, hogy a Sony VR-ezni is akar rögtön a megjelenéskor, amihez aztán kelleni fog a kakaó. De sebaj, elvileg mintha márciusra ígérték volna a PS5 hivatalos bejelentését, nem? Szóval hamarosan kiderül.

Én kérek elnézést!

(#43) pzstm válasza martonx (#42) üzenetére


pzstm
titán

meglátjuk. Legyen úgy. ígérték már februárra, meg márciusra is. E3-ig csak megtudjuk legalább a TF-ot ha mást nem is. :DDD

iPhone 15 Pro Max 256GB Black |Macbook Air M1|Xbox Series X|Írhatsz nyugodtan, de x64 alatt nem barátkozom :)| I'm not special...I'm just limited edition!

(#44) hombre[EU]


hombre[EU]
veterán

Ezt a 12tflops 40-44cu -ra becsülték. Valószínūleg ezekkel fogják számolni a raytracinget is. Az a kérdésem,hogy ebbōl mennyi erōforrást fog lefoglalni egy átlagos játéknál a sugárkövetés?

Life, Uh, Finds A Way

(#45) GodGamer5 válasza hombre[EU] (#44) üzenetére


GodGamer5
addikt

Ez nyilván játékfüggő lesz, mert nem minden effektet éri meg rt-vel számolni. Ráadásul újfajta kevesebb teljesítményt zabáló rt-t kapnak az új konzolok meg az új ősszel megjelenő vga-k, úgyhogy nagyon terhelésfüggő lesz a dolog.

#39 morgyi:
Az nagy fail lenne úgyhogy tuti kamu. :)

"Többször látsz Game Over képernyőt, mint Michelle Wild f@szt." "It's not a Loop, it's a Spiral"

(#46) hombre[EU] válasza GodGamer5 (#45) üzenetére


hombre[EU]
veterán

Akkor azt mondod: majd meglátjuk :D

egyébként a ps-nek saját megoldása lesz, nincs szüksége az rdna2-re,mert az dxr alá kell,nem?

Life, Uh, Finds A Way

(#47) antikomcsi válasza Polllen (#30) üzenetére


antikomcsi
veterán

Nem csak a játékokra gondolok.
Teljes támogatásra a-z-ig. Mintha egy PC-t használnál. Kezelőfelület, böngésző minden.

(#48) Vhiktor válasza PuMbA (#25) üzenetére


Vhiktor
veterán

Pedig a PS4 esetében pont ez történt, amikor hivatlaosan bejelentették a gépet több Rammal akkor a fejlesztők is csak pislogtak mert nem tudtak róla.

ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) web: tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi megjelenítő tesztelés: https://www.youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A

(#49) PuMbA válasza Vhiktor (#48) üzenetére


PuMbA
titán

Ott csak az oprendszer / játék által lefoglalható memória osztás arányán változtattak :)

[ Szerkesztve ]

(#50) GodGamer5 válasza hombre[EU] (#46) üzenetére


GodGamer5
addikt

Az rdna 2 azért logikus, mert az újabb utasításkészletekkel nyilván gyorsabb lesz a működése mint az alap rdna-nak. 5-10 évre terveznek, ezért nem fognak "elavult" architektúrát tervezni a gépbe. :)

[ Szerkesztve ]

"Többször látsz Game Over képernyőt, mint Michelle Wild f@szt." "It's not a Loop, it's a Spiral"

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.