Az FXAA-t már az elején kukázni kellett volna, egyszerűen elpacásítja a látványt, pl BF3 esetében, persze lehet csak az én szememet, de kimondottan bántja. Az MLAA 1.0 is kicsit gyengüsz volt, de a 2.0-val elég jól sikerült orvosolni a problémákat. Bár én továbbra sem vagyok oda a post-process eljárásokért... inkább nem kell AA és lássam az éleket mint, hogy pacákat lássak. Nagyobb felbontáson ez amúgy sem annyira zavaró.
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [koxx:] Bloons TD5 - Tower Defense játék
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] Android másképp: Lineage OS és társai
- [Re:] [HThomas:] Kia Ceed SW JD vs CD tapasztalatok
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Sub-ZeRo:] Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Hozzászólások
Badman 4ever
őstag
Van megoldás jó élsimításra, tudtommal az SSAA a legjobb, csak az nagyon erőforrás igényes.
Android: elavult, mókolt Linux kernelre rágányolt virtuális gép. Macrohard SpyDOS 11 - Something went wrong. :( Vigyázat, a pingvin harap! Házi szerver Tualatin Pentium III-S 1.4 GHz alapon, Ryzen nagyvas, Bulldozeres AMD laptop és Pine64 PinePhone - Arch Linux mindegyiken. Ender 3 Pro rules!
cucka
addikt
Amúgy ti láttok bármilyen érdemi minőségi különbséget a cikkben látható három kép között?
MongolZ
addikt
Az MLAA 2.0 tényleg szép. Én is így voltam vele, ahogy te, ha lehet, akkor nem használtam, de az az igazság, hogy valóban sokat tud dobni egy játék kinézetén...
#3: Igen. Tuti, hogy 100%-os a nagyítás?
[ Szerkesztve ]
juzer78
tag
Mondjuk, nézd a talaj textúráját.
MongolZ: Driverből nem kényszerítem, onnan csak a 16XAF van beállítva, profilokat meg nem állok neki kreálgatni, hol legyen és hol ne...
Badman 4ever: Persze az SSAA lenne a legjobb, de van ahol annyira kifekteti a videókarit, hogy diavetítés lesz, úgy nem nagy élmény játszani...
[ Szerkesztve ]
(#6) Dr. Romano
Dr. Romano
veterán
Vagy ötször kellett oda vissza kattintsak a két kép között mire megláttam a különbségeket. Ha ezt játék közben észrevenném, akkor nagyon büszke lennék magamra.
[ Szerkesztve ]
Ez....e...ee...ez egy.... ez egy FOTEL???
SylverR
senior tag
Igen. Nézd a fű éleit, és magát a talajt. A jobb oldali teljesen szétmossa. Középső kicsit mos. Bal oldali egész éles.
Nem!
Nikk
senior tag
Ez az a dolog amire azt mondom, hogy kutya se látja pláne játék közben...
DIGIC
ViZion
félisten
+1
Amikor nagysebességű ólommal akarnak análisan preparálni, na akkor szoktam is mondani, hogy "olyan homályos ez a fű B+", és futok tovább...
Aki még monokróm monitoron kezdett játszani az együtt tud élni ezzel sztem ha normális textúrák vannak, akkor a gyengébb élsímítás is elviselhető.
Hold on, trying to give a fuck... Nope, not Happening • Powered by Fedora Linux • "Az élet olyan sz@r, szerencsére a felén már túl vagyok" Al Bundy
SylverR
senior tag
Monokróm monitoron kezdtem, de ettől az igénytelen szétblúrolt élsimítástól hányingerem lenne hosszú távon.
Nem!
banhammer
veterán
Én se sok különbséget látok.
\m/ Minden lehetséges, kivéve forgóajtón átsíelni... \m/
Löncsi
őstag
Skyrim-ben látható FXAA nem túl jó valóban, nem nehéz felülmúlni.
[ Szerkesztve ]
Elvették a radírját, azt az egész élete egy nagy kompenzálás, hogy ő igenis kan és igenis 2 méteres a fallosza - by stranger28
juzer78
tag
Erre csak annyit mondanék, hogy menj szemészetre...
Abu85
HÁZIGAZDA
Tombácsi a driverbe épített AA-kat nézte meg. A Skyrimben a 3.11-es legújabb verzió van HUD skippel, ami jobb, mint ami a driverben van.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Löncsi
őstag
Ja, jó.
Ebben lehet jobb az MLAA, de ugye panaszkodtak páran, hogy az utóbbi meg a betűket mossa el olvashatatlan szintre. Kellene egy PH-s post-AA teszt.
De annak örülnék, ha minden gémben lenne egy SS3/Max Payne 3 szintű FXAA, máris lehetne kukázni az MSAA-t.
[ Szerkesztve ]
Elvették a radírját, azt az egész élete egy nagy kompenzálás, hogy ő igenis kan és igenis 2 méteres a fallosza - by stranger28
Abu85
HÁZIGAZDA
A betűk elmosását főleg a subpixel adatok hiánya okozza. Egyik driveres megoldás sem jut ehhez. Az MLAA 2.0 megpróbálja a subpixel pozícióra tolni a mintavételt egyfajta rekonstrukcióval, és ezért tud ügyelni ennyire a részletekre, de ez sem csinál csodát, mert subpixel adatok ettől nem lesznek. A betűknél tehát az MLAA 2.0 is torzít, noha nem annyira, mint az FXAA és az első MLAA. Ezt a problémát a játékokba épített megoldásoknál nagyon egyszerűen oldják meg. Szimplán kihagyják a HUD és a betűk szűrését, de ezt driverből nem lehet, mert az nem tudja, hogy a felirat a végső képen felirat, semmivel sem tudod neki megmondani.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Ł-IceRocK-Ł
addikt
FXAA ról se fogunk többet hallani.
"lol, rock, te egy kib*szott médium vagy. mit médium, HARD " by FireKeeper
Löncsi
őstag
Szerencsére az MLAA-ról sem.
Elvették a radírját, azt az egész élete egy nagy kompenzálás, hogy ő igenis kan és igenis 2 méteres a fallosza - by stranger28
lujó55
őstag
de sok sasszemű vérprofi van köztetek.
én sem látok semmi különbséget.
Ł-IceRocK-Ł
addikt
Pedig van rendesen.
"lol, rock, te egy kib*szott médium vagy. mit médium, HARD " by FireKeeper
lujó55
őstag
elhiszem, de ezen a notin nem látok különbséget. fel kéne húznom jobban a felbontást?
Ł-IceRocK-Ł
addikt
Eleve a mintaképek felbontása sem túl nagy. Főleg az 1 és 2 es között van látványosabb különbség, persze a 2. és a 3 as között is észrevehető. Az 1 és 3 között meg végképp.
Noti kijelzőn még nem próbáltam ilyesmit.
"lol, rock, te egy kib*szott médium vagy. mit médium, HARD " by FireKeeper
lujó55
őstag
biztos jó a technológia, de tényleg nem látok semmit. szerintem a Quadro-m nem tudja lekezelni. feladom
Ł-IceRocK-Ł
addikt
Nyomtasd ki
annyit nem ér az egész hogy b@szkódj vele
"lol, rock, te egy kib*szott médium vagy. mit médium, HARD " by FireKeeper
Nikk
senior tag
Aki lát különbséget annak vagy sasszeme van, vagy abnormális látása...
Eleve a különbséget észrevenni egy izgő mozgó játékon képtelenség, mert az ember akarva akaratlanul nem is arra koncentrál. Álló képen persze észre lehet venni a differenciát, de még úgy sem könnyű azért...
Arról nem is beszélve, hogy ezek a dolgok a monitorok felbontásának növekedésével egyre inkább érvényüket vesztik majd a későbbiekben minek következtében egyre kevésbé lehet majd különbséget észrevenni a különböző módszerek között...
Ezek már inkább csak marketing jellegű dolgok. Arról aztán meg végképp nem érdemes szólni egy szót se, hogy az emberek közel 100%-a azt se tudja mit kéne látnia a két kép közötti eltérésként, mindössze az fogja érdekelni, hogy kevésbé legyenek szaggatottak illetve recések az élek..
Aki meg itt Abu-n kívül tudja, hogy itt mit is kéne látnia... No comment...
DIGIC
Ł-IceRocK-Ł
addikt
Vagy normális monitora.
Attól hogy te vakon vagy elvtárs, attól még nem kell a többieket akik látnak le no commentezni, köszönjük.
[ Szerkesztve ]
"lol, rock, te egy kib*szott médium vagy. mit médium, HARD " by FireKeeper
juzer78
tag
Szerintem nem kell ehhez sasszem...
Az izgő mozgó képen is látni az elmosottságot, sőt sok esetben ott még szembetűnőbb...
Én FullHD-s monitort használok, illetve TV-n is ugyanezt a felbontást, és mindkét helyen majd kiszúrja a szemem...
A 4K-s monitorok még kicsit odébb vannak, hogy kevésbé bökje a szemem...
Lehet nekem azért van bajom, mert hobbiból fotózom, és talán innen ragadt rám a minőségi, tiszta látvány igénye...
A no commentre csak annyit, hogy attól még hogy te nem látod, még más szemét bánthatja ezeknek az eljárásoknak a gyengesége. Ezt pedig meg kellene próbálni elfogadni, mások az igényeink....
cheatergs
senior tag
Hiába, az Nvidiának mindig csak baja van az FX-ekkel!
[ Szerkesztve ]
Mindig minden mindegy
Dagidög
senior tag
Valóban nincs nagy különbség a három kép között. Mivel olyan kényszermegoldásokról beszélünk, amik a MSAA hiányában jönnek jól, ezért a képeket az említett élsimítás nélkül kellett volna lőni.
Mivel én néztem több játékban is a - ha volt - beépített edge AA-t, FXAA-t, SMAA-t és MLAA-t, illetve ha volt rá lehetőség, MSAA-t, CSAA, SSAA-t, ezért gondoltam néhány embernek megspórolhatok pár pillanatot, ha ezt megírom. Képek sajnos már nincsenek, de több játékban is teszteltem és szerintem egyértelmű a sorrend.
Játékokba épített Edge AA - csak egy blur effekt az élekre, ettől mozgás közben a recék még inkább "folynak" a képernyőn, néhány játékban viszont jó a képminőségre gyakorolt hatása, de ez ritka. Nem kíván sok erőforrást.
FXAA - blur nem csak az élekre, de szinte mindenre, így ha egy játékban igényes textúrák vannak, láthatóan szétbarmolja őket. Injectorként szinte bármelyik játékba betehető DX9, vagy afölé. Játék közben kapcsolgatható, így a különbséget is látni, illetve ha nagyon akad a játék, néhány FPS-t lehet nyerni kikapcsolásával. Nem kíván sok erőforrást.
SMAA - Enyhén simítja az éleket, de egyáltalán nem ront a képminőségen. Számomra a legígéretesebb injectoros megoldás, innen letölthető, ráadásul játék közben egy gombnyomással kapcsolható, lásd FXAA. DX9, vagy afölé. Nem kíván sok erőforrást.
MLAA - AMD-s kártyákon driverből kapcsolható megoldás, az első verziója a képkockán helyenként jól eltüntette az éleket, helyenként meg elmosta a képet és a feliratokat is szétbarmolta. A 2.0-s verzió már több élt tüntet el, de még mindig helyenként homályos és a feliratok - bár sokkal jobbak - még nem az igaziak.
MSAA - Az éleket szépen eltünteti, 2x-nek még nem látom értelmét, 4x MSAA már szépen eltünteti az éleket, 8x MSAA már a nagyítóval kereshetőeket is. Erőforrásigénye jelenettől és GPU architektúrától függ, általában magas. A támogatása az adott játékon múlik.
CSAA - képminőségre MSAA, kevesebb erőforrásigénnyel. Jelenleg csak Nvidia kártyákon támogatott. Ha QCSAA-ként szerepel, az csak a mintavételezésben nyújt mást, érdemi különbség nincs. Csak ott működik, ahol az MSAA is.
SSAA - A legjobb képminőséget nyújtja. Hátulütője, hogy hatalmas erőforrásigénye van, így a durvább játékokban használatához minimum high end kártya, de inkább high end SLI/CF rendszer kell. 2x még nem éri meg, 4x-től viszont kifizetődő.
Próbáltam néhány hibrid megoldást is:
Amennyiben valakinek az SSAA túl éles (igen, ilyen is van), annak megfelelő lehet az
SSAA+FXAA - az SSAA szépen eltünteti az éleket, az FXAA pedig kicsit természetesebb hatást kölcsönöz a jelenetnek, nem szúrja ki a szemed az éles kép.
MLAA+SMAA - a legtöbb él szépen eltűnik, de az MLAA miatt a betűk torzulnak, ezért én nem szeretem. Ha ez mást nem zavar, akkor egész jó alternatíva, de erőforrásigénye a CSAA-t nagyjából eléri.
A sorrend nagyjából így néz ki: SSAA = SSAA+FXAA > CSAA > MSAA > MLAA + SMAA > SMAA > MLAA > FXAA > Edge AA(pár játéknál az MLAA elé tehető, de ez nagyon ritka). Használjuk azt, amit az adott játék, illetve gépünk megenged.
[ Szerkesztve ]
Löncsi
őstag
Isten vagy, végre tudom mi az a CSAA.
Ez driverből erőltethető, igaz ?
Elvették a radírját, azt az egész élete egy nagy kompenzálás, hogy ő igenis kan és igenis 2 méteres a fallosza - by stranger28
Dagidög
senior tag
Igen, de csak olyan játékokra tudod, ahol a MSAA támogatva van. Kiválasztod az adott játékot driverből, az erre vonatkozó résznél (talán anti-aliasing settings) override application settings és ott beállítod a megfelelő értéket. Némely játék natívan támogatja, ott simán a beállításokból eléred - pl. Dirt 2-3.
[ Szerkesztve ]
Löncsi
őstag
Értem, köszi.
Néztem, a legkisebb CSAA mintavételezés a 8X és onnan lehet felfele lépkedni (16x/16xQ/32x). Teljesítményben kb hol helyezkedik el MSAA-hoz képest ?
Elvették a radírját, azt az egész élete egy nagy kompenzálás, hogy ő igenis kan és igenis 2 méteres a fallosza - by stranger28
ViZion
félisten
Köszönjük!
A gyakorlati tapasztalat sokszor többet jelent, mint a tesztek, meg demo videók...
Mondjuk engem kevésbé érint, középkategóris karikkal nem nagyon lehet élsímítgatni, mert érződik mindjárt, és a képregény mód sz@rabb, mint a csúnya élek...
Hold on, trying to give a fuck... Nope, not Happening • Powered by Fedora Linux • "Az élet olyan sz@r, szerencsére a felén már túl vagyok" Al Bundy
M@trixfan
addikt
Ez egy nagyon szuper összefoglaló volt, köszönöm! Ezek szerint a jó öreg MSAA meg mindig a legjobb képminőséget adja.
twitter: MatrixfanLive | Ősidőktől a PH!-n
SylverR
senior tag
Ha képminőséget nézzük, az öreg SSAA a legjobb, hiszen sokkal nagyobb felbontásban renderel, majd végül leskálázza. Mikor anno megnéztem egy 3650-esen egy FullHD videót lesklálázva a 1280-as monitoromon, totál meglepődtem, hogy szebb a képe, mint a 720p--be kódolt anyagnak. Szóval minőség terén SSAA jobb, az MSAA csupán hatékonyabb.
Nem!
tomchee91
csendes tag
Ezek szerint csak én vagyok itt az egyetlen aki szereti az FXAA-t? Lehet h kicsit jobban mossa az éleket mint a többi, de azért én még is csak szebbnek találom mint egy MLAA2.0-t. Meg nem is vágja a karimat haza FPS ügyileg.
Talán csak azért gondolom így mert nekem egy 1366*768 as monitorom van GTS450-el
De én igen is sajnálnám ha kukáznák az FXAA-t mert ezt driverből bármelyik játékra ráhúzhatom gond nélkül.