Hirdetés
- ricsi99: Mire is jó az utánvét eröltetése használt cucc vásárlása esetén?
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- TheLázs: Mi várható el a betegtől...?
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Luck Dragon: MárkaLánc
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- eBay-es kütyük kis pénzért
- bambano: Bambanő háza tája
Új hozzászólás Aktív témák
-
Sok lesz így egyben, megpróbálok mindenkinek válaszolni.
(#18) adika4444: Próbáltam, de sajnos néha annyi időm nincs, hogy egy tweetet lökjek. Most, hogy próbálom az időmet átszervezni, talán lesz rá időm
(#20) kenwood:
"Nemelyiknek kellett 3-4 koszones,mire rajott,mi tortenik."
Egyszer csináltam, rájöttem, hogy nincs értelme, mert nem fogja fel, hogy mit is akarsz, cserébe néha jökat tudsz röhögni a vevőkkel, akik a delikvens távozása után olyan jelzőket tudnak mondani, hogy besírsz.
(#22) Hieronymus: 100%-ig egyetértek veled, de rengetegen vannak, akik még telefonba se bírnak köszönni...
(#23) Simi87: Én párat olvastam, ami még fent van, és - attól függetlenül, hogy nem írtam hozzá - 1-2 esetben egyet értettem veled. Pláne mikor nem voltál hajlandó összerakni a telefont. Velem ugyanez a "parasztvagyhogynemrakodöszeingyen" megtörtént, csak porszívóval...
(#24) Dluinet: Erről külön posztot tudnék írni. A boltunk úgy néz ki, hogy van az ajtó, és van mellette egy ablak. Mindkettőre kiírtam A3-as lapra, hogy leltár miatt zárva, amit 20 méterről lazán el lehetett olvasni. Az ablakra zért raktam ki, mert ha kopogásra nem nyitok ajtót, akkor az ablakhoz mennek, ahol premierbe rámlátnak. Kopognak az ajtón, majd az ablakon. Mutatom, hogy leltár miatt zárva vagyok, ki is van írva (mutatok az ablakon a papírra). Mondja a nő, hogy de az ajtóra nincs kiírva. Mondom neki, hogy ki van ugyanekkora méretben. A válasz: "Nem vettem észre".
(#31) h3lios: Igen, ezt olvastam, még mindig áll a sör
"Nálunk ebédszünet nincs, tehát akkor megyünk el amikor nincsenek és nem az eladó térben eszünk (inni sem lehet kint)."
Nekem van "ebédidőm" 1,5 óra (ezért hányan fognak utálni), viszont ritkán eszek ebédidőben, mert van egyéb adminisztratív dolgom, vagy épp el kell menni a 15km-re lévő bankba pénzt betenni, vagy SOS áruért kell mennem megyeszékhelyre, vagy bármi. Ha meg bent is maradok, akkor inkább az a jellemző, hogy gyorsan elvégzek néhány szervízt, még nem zargat senki, aztán ebédidő végeztével rendelek kaját, és betúrom - már ha van rá időm. De volt már rá példa, hogy az ebédidő végére rendelt kaja záráskor még ott volt érintetlenül...
"A kedvencem amikor kajáldánál látják a vodafone-os logót úgy érzik, hogy megérkezett az instant tudakozó."
Kedvencem, mikor a 15 km-re fekvő városban a tacskóban megkérdik, hogy mit keresek én itt, meg hogy ez meg az van-e a boltban, és mindezt akár egy laza szombat este 9-kor, amikor még átszaladsz a tacskóba gyorsan félrészegen, mert elfogyott a sör...
"Amivel a cikket kiegészíteném, hogy tanuljuk meg a sorszámhúzó használatát. ".
Igen, az is megérne egy külön misét. Pláne itt faluban, a postán nincs sorszám, és úgy mögédállnak, mint akit meg akarnak b×ni.
"A másik, hogy amikor valakinél vannak NE menjünk oda olyannal, hogy csak 1 kérdésem lenne." - Kiegészíteném a "csak egy oldalt kéne fénymásolni" mondattal
-
h3lios
addikt
Piros szolgáltatónál melózok, hát a leírt dolgok 90%-át tapasztaljuk mi is bőven, csak sajnos a negatív oldalról. A kedvencem az, hogy 11 órás nyitvatartás mellett nem képesek időben bejönni. Oké aláírom, hogy van aki 7-ig 8-ig dolgozik, de nem hiszem el, hogy minden napja ilyen. Ez már barátok között is durván rabszolga munka. Én is ha el akarok menni valahova tudok rá időt szakítani. Ha más nincs elkérem magam a főnöktől egy délelőttre, hogy el tudjam intézni a dolgaim (pl. forgalmi vizsga).
A másik amit imádok, hogy zárás után, ahogy te is említetted még bent vagyunk és épp leltározunk / zárjuk a napi dolgokat. Emberünk limbó bajnokot megszégyenítve behajol a rács alatt és jönne oda hozzánk, hogy szolgáljuk ki, mert neki ez az utolsó nap a határidőből. Utána kikapcsolják a kártyáját... Az ilyenekkel nem lehet mit csinálni, sajnos vannak még ilyen emberek a világon. Ha magától nem megy ki majd a bizt. őr viszi ki.
Nálunk ebédszünet nincs, tehát akkor megyünk el amikor nincsenek és nem az eladó térben eszünk (inni sem lehet kint). A kedvencem amikor kajáldánál látják a vodafone-os logót úgy érzik, hogy megérkezett az instant tudakozó.
Amivel a cikket kiegészíteném, hogy tanuljuk meg a sorszámhúzó használatát. Amennyiben nincs ne rohanjunk a másikat letaposva az első szabad pulthoz, mert nem biztos, hogy valóban szabad az, attól függetlenül, hogy éppen nem ül ügyfél az ügyintéző előtt. Sok esetben valamilyen belső folyamat (szopóroller) miatt nem tudunk azonnal ügyfelet hívni.
A másik, hogy amikor valakinél vannak NE menjünk oda olyannal, hogy csak 1 kérdésem lenne. Mert valszeg az illető nem fog válaszolni. Pláne ne olyan kérdéssel, hogy xy csomagban vagyok, mennyi lenne ez meg az ? Mert erre nem 1 mondat a válasz..
-
kenwood
veterán
Amit meg sok elado nem tud felfogni,hogyí a vevonek joga van egy bizonyos pontig butanak lenni.
Nagyon sokan keptelenek egy hulye kerdesre targyilagosan valaszolni.
Vagy szandekosan ketertelmu valaszt adnak,vagy hozzafuznek valamit a mondathoz,hogy erezze magat hulyenek a vevo.
Ez nagyon rossz hozzaallas,egy jo fonok az ilyeneket elobb-utobb eltavolitja.A gonoszsag,bunkosag mas tema,szerintem azt nem kotelezo lenyelni,bar azert elso lepesben finoman is lehet jelezni,hogy "en is ember vagyok".
-
Mélységesen egyetértek veled.
Sokan azt hiszik, hogy az eladóval mindent meg lehet csinálni, még munkaidőn kívül is.
Valami csicskának vagy rabszolgának tekintik.Miközben a kedves vevő még az ajtóra kirakott óriási táblát sem tudja elolvasni, hogy zárva.
Csak a tényleg bezárt ajtó létezik számukra. -
(#10) Bazsesz:
"..igen, alapvetően ez lenne a társadalmi norma, hogy ha nem is mikor belépek, hanem mikor sorra kerülök köszönök...A társadalmi norma, továbbra is az, hogy az eladó köszön előre, amikor a következő vásárló kerül vele kontaktusba. A vásárlás befejeztével, az eladó köszöni meg a vásárlást és elköszön a vásárlótól.
A vásárló kettő alkalommal köszönhet előre. Amikor belép az üzletbe és amikor távozik.Egyik esetben sincs kőbe vésve, a köszönési kötelezettség. Egy kis üzletben, ahol az eladón kívül még ketten vannak az üzletben, köszön a vásárló. Ekkor mindenki vissza köszön neki, tehát le van tudva az eladó köszönése is.
Nagy területű üzletben, ahol már százötvenen vásárolnak, nem kell belépéskor köszönni.
Nincs kinek.
Ilyen helyeken tovább bonyolódik a helyzet. Ha egy eladó segítségére van szükséged és csak olyat találsz, aki éppen dolgozik, például árut pakol, akkor köszönj. Utána érd a segítségét.Ha olyan eladó van a közeledbe, akiknek a feladata veled foglalkozni, akkor Ő köszön neked előre.
Ilyenek a pénztárosok, ameddig még vannak. Ő köszöni meg a vásárlást, Ő köszön el.
A feladata elvégzése alatt, legalább egyszer szemkontaktusba kell kerülnie a vásárlóval, miközben kedvesen mosolyog.
A kék-sárga, piros i-vel üzletlánc német üzleteiben, majdnem szó szerint, minden pénztárnál ki van ragasztva a pénztároló kazettára. -
viralmind
aktív tag
Az ilyen nem koszonok, kene, lesz, aggggygygyama, ize mize hoze-t ki kell zavarni a pics@ba, hogy most kimesz , ujra bejossz koszonsz es ember modjara eloadod mit szeretnel , hany darabot, mivel szeretnel fizetni/ez egyebkent egy kulon tortenet mikor all a kassza felett es a faszat vakargatja a kartyaval es neked ki kellene talalnod ebbol hogy kartyaval akar fizetni/.
-
kenwood
veterán
Biztos,hogy nem buntetnek meg ,ha fel oran belul vagy,az felett pedig mar nem realis.
Elegge lekezeloen van vegig megfogalmazva,nem az jon le belole,mint ebbol a posztbol.
A koszonesre en is allergias vagyok.
Olyat mi is csinaltunk a kollegammal ( tolem tanulta),hogy bejon az ember,tudomast sem vesz rolunk ,otthon erzi magat.Nehany perccel kesobb odajon a pulthoz :
- abbol van kek ?
- jo napot kivanok !
- abbol van kek ?
- jonapot kivanok!Nemelyiknek kellett 3-4 koszones,mire rajott,mi tortenik.
De egyebkent meg ez sem fer bele, mert eladokent semmi alapom nincs egy vevot koszonesre kotelezni,hiaba erzem azt emberkent, hogy igen. -
Hű, valahol nagyon elnéztük a sorokat egymás közt.
"A harmas pont a legnagyobb baromsag ami letezik."
Az a baromság, hogy köszönni illik, vagy az a baromság, hogy ha nyitvatartási időn felül sokkal később adok ki blokkot, mert engem büntetnek meg?
Én főleg a nyitvatartási idő felfogásáról próbáltam írni - ezek szerint nem sok sikerrel, nem adtam át. Írok egy gyakorlati példát:
Most 16:30-kor lezártam a pénztárgépet, bezártam fizikailag a boltot, megfordítottam a táblát, hogy ZÁRVA vagyok. Viszont bent vagyok a boltban, mert nem akarok a buszmegállóban fagyoskodni, ezért inkább böngészgetek, netezek, vagy mikor mit csinálok. Ilyenkor látják, hogy bent vagyok, rángatják az ajtót, kopognak, ordibálnak befele, és csörgetik a telefont, hátha azt felveszem. És hiába mondod nekik, hogy zárva vagy, csak fújják a magukét.
Még egyszer, hogy tisztázzuk: engem azért fizetnek, hogy kiszolgáljak a teljes nyitvatartási időben. Szeretem a munkámat akármennyire mást hoz le az írásom. Nincs semmi bajom a vevőkkel, tudom mindegyiket kezelni minden esetben. Próbálok minden esetben valami pozitív megoldást találni a problémára, még akkor is, ha ez azt jelenti, hogy reggel 3 órával hamarabb kell bejönnöm, vagy este 8-ig bent ülök azért, hogy az ügyfélnek jó legyen, vagy annyi munka van, vagy rendelni kell, vagy takarítani (amit mondjuk nekem mint alkalmazottnak baromira nem fizetnek ki). Ha valamelyik részével problémám lenne, akkor váltanék - amit eszem ágában nincs.
Általában úgy szoktam ha valaki pont záráskor esik be, meghallgatom, hogy mit szeretne. Ha 2-3 percen belül meg tudom oldani, akkor megoldom, ha több időt venne igénybe, akkor pedig annak megfelelő módon adok választ, de talán kettő alkalom volt az elmúlt évben, mikor azt mondtam, hogy nem tudok segíteni.
Mégegyszer, valszeg - sőt biztosan - rosszul fogalmaztam meg a bejegyzést, nem ez volt a célom.
Üdv: Bazsesz
-
adika4444
addikt
Érdekes cikk.
többek között ezen cikk miatt is igyekszem én is normális lenni az eladókkal. Nekem semmi plusz energiát nem okoz h normális legyek, neki meg csak jól esik.
Kedvencem egyébként az amikor boltban ott vagyok, odamegy a pulthoz és egyszerűen közli: "két sört" a jónapot meg ilyesmire meg a reagció nulla.
Egyébként a bolti sztoriknak itt a LOGOUT-on a lelőhelye, vagy van Tvitter, Facebook? Előző posztban asszem volt vmi ilyesmi de már nem emlékszem pontosan. Tudom, tudom olvassak vissza, de ugye lustaság.... -
kenwood
veterán
Jo ez az iras.
Foleg vallakozoknak.
Ha eladot keresel,akkor toltess ki egy tesztet vele,es ha olyan valaszokat ad,mint az iras keszitoje,akkor koszond meg neki az erdeklodest,es vegyel fel valakit,akihez szivesen jarnak vissza a vevok.Szinte minden pontja olyan tipikus "orulj,hogy nalam vasarolhatsz".
A harmas pont a legnagyobb baromsag ami letezik.
A nyitvatartasi ido a belepesre vonatkozik,nem pedig a tavozasra,normalis helyen legalabb fel oraval a zaras utan jar le a munkaido.Nagyobb forgalmu uzletekben ezt ugy oldjak meg,hogy a zarora pillanatban bezarjak az ajtot a vevokkel egyutt,es onnantol csak kifele lehet menni,de egyetlen vevot sem fognak kidobni.
En irtam mar be a cba panaszkonyvebe,mert 19:55-kor nem akartak beengedni.
Dolgoztam az agglomeracioban,a delutanos muszak 21:00 kor ert veget ,addig fizettek nekem.
a vonatom 21:31kor indult (a kovetkezo 22:31),az allomas 1.7 kilometerre.altalaban 20:55 magasssagaban leszamoltam a kasszat,de ha valaki utana akart vasarolni,akkor kiszolgaltam,es ujraszamoltam,majd atoltozes utan picit jobban siettem.
Ha valaki 20:59 kor meg nezelodott,akkor udvariasan megkerdeztem,hogy szeretne-e meg vasarolni valamit ,mert lassan zarunk.
Egyszer volt egy paros,akik ajandekot akartak venni a faternak,es nagyon bizonytalanok voltak,plusz vartak egy harmadik ismerost.elmondtam nekik,hogy mi a szitu,es mondtak,hogy varjam meg a haverjukat,csereben kivisznek kocsival a vonathoz. -
pyrannha
senior tag
Sajnos ezeket én is átéltem már, tényleg bosszantó.
A kedvencem az volt, amikor nyitás előtt 5-10 perccel már konkrétan verték az ajtót és nem voltak képesek megérteni, hogy nyitás előtt nem adhatok el semmit, mert adott esetben megbüntethetnek. Nem őt, engem!
Ja, hogy az őt nem érdekli? Akkor engem miért érdekeljen az, hogy ő siet?Amúgy ha valaki nagyon unatkozik, akkor látogassa meg az óbudai Ironclad szaküzletet... Na ami ott van attól még a mai napig felidegesítem magam. Van egy nyitvatartási idejük, de gyakorlatilag csak azért van kirakva, mert kötelező.
Volt hogy 6 egymást követő alkalommal akartam vásárolni, de egyszersem voltak nyitva.
Van egy papír az ablakban, hogy ha nincsenek nyitva akkor ezt és ezt a számot hívjam fel. Persze egyszer sem vették fel...
Szeptember elején még mindíg ki volt ragasztva az augusztus 20.-ai ünnepi nyitvatartás... 😡
És nem hanyagságból, csak egész egyszerűen basztak azóta kinyitni.
Az eladó flegma stílusáról már nem is beszélek.
Én érezzem magam megtisztelve, hogy elkölthetek náluk egy szaros melós kesztyűre 10e Ft-ot...Minden tiszteletem a Tiéd, hogy ezeket napi szinten át kell élned és még nem vagy semmilyen tudatmódosító rabja! 😉
-
yerico
senior tag
Valóban, szerintem is illik köszönni belépéskor, és .... TATATATAM... az eladónak is illik visszaköszönni. Ha ezt nem teszi meg, távozáskor természetesen nem köszönök, hiszen minek. Nehogy azt higyje bárki is, hogy a boltba belépéskor az a normális, hogy az eladó visszaköszön. Sokszor már az is eredmény, ha 2 perc alatt az egyébként semmit sem csináló eladóval sikerül szemkontaktust kialakítani, és a segítségét tudom kérni, mert keresek valamit. Szemkonktaktus nélkül köszönni se nagyon szoktam.
-
KTU
addikt
Nagyon ott van.
Minden évben zárat kell cserélnem, 2 évente pedig kilincset, úgy el csavarjákÉn is ajánlani szoktam hogy fényképezze le mi kell.
Nem fogom tudni neki megmondani, vagy előhívni neki az emlékeit hipnózissal.Őőőő.... vinnék .......... , tudja mit szoktam vinni.
- Mikor is volt?
Fél éve.Hát persze, ha emlékeznék rá éhen halna a családom,
mert akkor azt jelenti hogy rajta kívül alig foglalkozok mással. -
lynda.com
-
tomazin
veterán
lesz vs kérek.
nemrég voltunk "A" kocsmában és látszott a pincérünkön, hogy nincs éppen jó kedve. megkérdeztük, hogy mi a baj, mondta, hogy semmi, csak vannak nagy parasztok és most az egyik igencsak kiborította.
mivel már nem voltunk szomjasak (a pincér srác meg nagyon jó fej), így az a feladat kerekedett ki, hogy kérni kell tőle egy sört a lehető legbunkóbb módon. kb 10perc próbálkozás után mondta, hogy jó, most már másik asztallal is kell foglalkozni, de annyit elárul, hogy a közelében sem jártunk a jóképességűnek. -
(#1) alkatraz3000: Lesz, csak össze kell szedni
(#2) SwissBread, (#3) Blindmouse: Persze, hogy szomorú, tudom, hogy nem jut el azokhoz, akiknek írtam, csak úgy megírtam...
(#4) Sotho: Ó, engem nem frusztrál jó ideje az ilyesmi, csak ki kell adni a karácsonyi fáradtságot.
(#5) shteer: Danke
(#6) bodrik11: igen, alapvetően ez lenne a társadalmi norma, hogy ha nem is mikor belépek, hanem mikor sorra kerülök köszönök. Alapvető dolog lenne az is, hogy a termék nem lesz, hanem kérek, De ebben a régióban nem szokás kérni (lesz egy sör vs. kérek egy sört). De hát ez van, ezt kell szeretni
Szerk:
(#8) szalontai: Meglepődnél pedig. Január 4-én leltároztam, ezt egy A3-as lapra kb. 15 centis betűmérettel kiírtam az ajtóra, hogy leltár miatt zárva (nem akarok hazudni, kb. 20 méterről lazán el tudtam olvasni). És tépkedték az ajtót ezerrel, meg kopogtak. A 3 perccel zárás előtt meg olyan dolog, hogy ha zárás után max 1-2 perccel tudom zárni a gépet, akkor minden rossz szájíz nélkül megteszem. Ha tegyük fel 18-ig vagyok nyitva, akkor ha bejön az ember 17:59-kor fénymásolni egy oldalt, akkor megteszem, mert meg kell tennem ,emrt ezért fizetnek. De ha bejön és 500 oldalt akar másolni, akkor se zavarom el a 'csába, hanem tudtára adom, hogy maximum holnapra tudom fénymásolni.
-
CaNNa3IS
senior tag
A vevőnek mindig igaza van.
:-)
Nem kell ennyire túlspirálozni. Ha nem tudsz kiteljesedni válts munkahelyet. -
tomazin
veterán
válasz
SwissBread #2 üzenetére
+1
először azt hittem, hogy egy ne gyere már be 3perccel zárás előtt sírás lesz (ami hozzáteszem jogos, de rengeteget lehet hallani), de meglepődtem, hogy ilyen rettentően bonyolult dolgok vannak leírva, mint a köszönés, a nyitvatartás minden esete...
-
potyautas
tag
Ezt a változatot támogatom.
Előfordult velem, hogy benzinkúti bolton csak keresztülvonultam, mert ott volt a WC. Hálás voltam, hogy senki nem köszönt rám. Amikor kifelé jövet mégis elhangzott a Bon giorno, meglepetésemben csak a Jó reggelt jutott eszembe.A poszt eleje ironikus, vicces. A végére derült ki, hogy valójában a bosszúságodat akartad kiírni magadból.
-
shteer
titán
Klassz
Bazsesz-féle eladót minden boltba!
-
Sotho
őstag
Szar, ha ennyire frusztrált vagy a munkahelyed miatt, szerintem válts.
-
Blindmouse
senior tag
Ez még ilyen Glove and Boots stílusban elmenne, de így csak szomorú. Amúgy ne aggódj, célközönségig nem jut el.
-
SwissBread
csendes tag
Annyira nagyon szomorú, hogy ezeket le kellett írni.
-
alkatraz3000
senior tag
Akkor most jöhet egy kis csemegezes is a barmokrol
Új hozzászólás Aktív témák
lo Elérkezettnek láttam az időt, hogy írjak egy kis segédletet ahhoz, hogy hogyan vásároljunk személyesen a valós életben....
- Évtizedek óta létező technikát dobott ki az AMD-féle RDNA 4 architektúra
- Xiaomi 14T - nem baj, hogy nem Pro
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Cyberpunk 2077
- Bambu Lab 3D nyomtatók
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- Telekom mobilszolgáltatások
- ricsi99: Mire is jó az utánvét eröltetése használt cucc vásárlása esetén?
- Nem áprilisi tréfa lesz a Motorola Edge 60 Fusion
- További aktív témák...
- Új Lenovo IdeaPad Slim 5i Prémuim Gamer Processoros Laptop 14" -30% i7-13620H 16/1TB FHD+ OLED
- Új Lenovo Yoga 6 x360 Érintős Hajtogatós "Kis Gamer" Laptop Tab 13,3" -35% Ryzen 7 7730U 16/512+Toll
- AMD Ryzen 7 3700X
- Zsír Dell XPS 13 9305 Prémium "Kis Gamer" Ultrabook 13,3" -50% i5-1135G7 16/512 FHD IPS Iris Xe
- Maono Lite AM200 Podcast Equipment For Creators
- Bomba ár! HP EliteBook 850 G2 - i5-5GEN I 8GB I 256GB SSD I 15,6" FULL HD I Cam I W10 I Gari!
- "Új" 512GB Western Digital SN740 NVMe SSD meghajtó garanciával hibátlan működéssel
- Bomba ár! HP Elitebook 8560W - i5-2GEN I 6GB I 320GB I 15,6" FHD I Nvidia I W10 I Garancia
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 5 5500 16/32/64GB RAM RTX 4060 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Samsung Galaxy S22 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest