Hirdetés

2024. május 2., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#8) Abu85 válasza Petykemano (#6) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Az LDS-pressure probléma az nem a GPU erejétől függ, hanem attól, hogy az ubershader erőforrásigénye kevés wave-et futtat-e a multiprocesszoron. Ez hajszál pontosan ugyanolyan mértékben érinti a legkisebb GPU-t és a legnagyobbat, hiszen maga a multiprocesszor teljesítménye esik tőle. Az mindegy, hogy hány CU van benne, mert a CU-kon belül alakul ki a limit.
Tudtommal a Navi más, mert az nem ilyen brute force módszerrel reagál, hanem valami dinamikus megoldást csinálnak hozzá.
Azt érdemes megérteni, hogy a probléma eleve azért alakul ki, mert az összes piacon lévő hardver erőforrás-kezelése statikus, még az érkező Turingé is, aminek ugye megegyezik a működése a Voltával, ebből a szempontból. Tehát a rendszer alapvetően úgy tölti be a futtatandó shadert, hogy szükséges összes erőforrást, ezen belül regisztert, LDS-t lefoglalja neki, függetlenül attól, hogy a futtatás során mennyit használ ezekből. Lehet, hogy a feléhez hozzá sem nyúl, de nincsenek felkészítve a GPU-k arra, hogy ezt dinamikus erőforrás-menedzsmenttel kezeljék. Az Intel, az AMD és az NV reakciója tehát egy kényszermegoldás, semmi több. Hosszabb távon nem hülyék ők sem, simán teljesen dinamikus erőforrás-menedzsmentben gondolkodnak, de ehhez nagyon bele kell nyúlni a hardverekbe, így a kialakuló problémát ideiglenesen nyers vagy trükkösebb brute force megoldásokkal kezelik. Az Intelnek ezzel sok dolga nem volt, régóta teleszarják regiszterekkel és LDS-sel a hardvereiket, ma már fogják a fejüket, mert ennek a tranyóköltség az ára, de az évtized elején egy teljes node előnyük volt, akkor ezt simán megtehették. Az AMD-nek a hardver eleve ott volt a legelső GCN óta, csak kicsit változtattak a vezérlésen, ami alig járt tranyóköltséggel, miközben a Vega óta dinamikusan tudják particionálni az LDS-t (igazából ezt az X1 és PS4 is tudja, tehát akkora fejlesztési kapacitást sem mozgattak meg, valamelyik helyi büfében lefénymásolták a semi-custom dizájnt ;] ). Az NV pedig áttervezte a dizájnját, hogy alkalmazkodjon ehhez a problémához. Egyik elgondolás sem jó, de egyik sem rossz, addig kitartanak, amíg nem jön valami hardveres dinamikus implementáció.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.