Köszi a cikket.
Hm, érdekes bár valahol várható elvégre az optane az intel tulajdona. Már nagyon várom mivel rukkolnak elő
Kíváncsi leszek mit és hogy dolgoztak át az architektúrában.
[ Szerkesztve ]
Köszi a cikket.
Hm, érdekes bár valahol várható elvégre az optane az intel tulajdona. Már nagyon várom mivel rukkolnak elő
Kíváncsi leszek mit és hogy dolgoztak át az architektúrában.
[ Szerkesztve ]
(#2) Petykemano
abukám, mondhatnál valami bíztatót az AMD drukkerek számára
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
NAVIgyázzá csak, a próféta nevét szádra ne vedd. ABUISM is the only true religion.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
(#5) szmörlock007 válasza Petykemano (#2) üzenetére
Egyébként mivel a gpu piacon messze az nvidia termékeiből adnak el a legtöbbet, őket jóval érzékenyebben érintheti az intel belépése mint az amd-t.
Én az ilyen elképesztően titokzatos mármár misztikus beszédeknek nem vagyok értője.
De tudom, mivel lehet meghúzkodni az oroszlán bajúszát! Figyelj csak:
ABU!!!!
Az AMD mi a fenének építette bele a vegába az LDS pressure elleni technikai ellenlépéseket, amikor látható, hogy önmaga a félresikerült vega10-en kívül más komoly vega alapú megoldást nem fog piacra dobni. Igen kétlem, hogy a raven ridge-ben található 11CU-s IGP-t valaha is érintené az LDS pressure. Előbb földbe áll az mástól. Itt van persze a vega20, de hát azt meg nem lehet tudni, hogy mit tud és hogy egyáltalán halandó ember fogja-e valaha látni.
A következő meg a fenghuang... de hát ez ilyen kétes. Ez is elég kicsi ahhoz, hogy talán ne a futtatható wave-ek száma miatt váljon elsősorban szűkössé a hardver. De nyilván mivel ez PC-konzol, ezért itt kellhet hosszabb távra tervezni.
Aztán meg jön a PS5, ami a NAVI-val közös alapokra építkezik. Tulajdonképpen miért nem volt elég az LDS pressure-t a NAVI-ban kezelni? Láthatod, hogy a voltából se lett semmi. Ha jövőre érkezik egy NAVI esetleg, akkor azzal bőven elég lett volna reagálni erre az LDS pressure problémára.
Szóval érted. Arra keresném a választ, hogy minek beépíteni egy architektúrába olyan piacokon a jövőben megjelenő problémára, amely piacokra az AMD az adott architektúrát nem is szeretné eladásra vinni. Merthogy jelenleg úgy fest, hogy a néhány eladott vega 56/64-en kívül más vega nem nagyon fog a gamer piacon megjelenni.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
Mert ez így illeszkedett Raja grandiózus tervébe, csak aztán kidobták az öreget, mint macskát sz*rni, és vele együtt ment a Poor Vega is a lecsóba. Azóta az Intel építi az új grand visiont.
Ashy Slashy, hatchet and saw, Takes your head and skins you raw, Ashy Slashy, heaven and hell, Cuts out your tongue so you can't yell
Az LDS-pressure probléma az nem a GPU erejétől függ, hanem attól, hogy az ubershader erőforrásigénye kevés wave-et futtat-e a multiprocesszoron. Ez hajszál pontosan ugyanolyan mértékben érinti a legkisebb GPU-t és a legnagyobbat, hiszen maga a multiprocesszor teljesítménye esik tőle. Az mindegy, hogy hány CU van benne, mert a CU-kon belül alakul ki a limit.
Tudtommal a Navi más, mert az nem ilyen brute force módszerrel reagál, hanem valami dinamikus megoldást csinálnak hozzá.
Azt érdemes megérteni, hogy a probléma eleve azért alakul ki, mert az összes piacon lévő hardver erőforrás-kezelése statikus, még az érkező Turingé is, aminek ugye megegyezik a működése a Voltával, ebből a szempontból. Tehát a rendszer alapvetően úgy tölti be a futtatandó shadert, hogy szükséges összes erőforrást, ezen belül regisztert, LDS-t lefoglalja neki, függetlenül attól, hogy a futtatás során mennyit használ ezekből. Lehet, hogy a feléhez hozzá sem nyúl, de nincsenek felkészítve a GPU-k arra, hogy ezt dinamikus erőforrás-menedzsmenttel kezeljék. Az Intel, az AMD és az NV reakciója tehát egy kényszermegoldás, semmi több. Hosszabb távon nem hülyék ők sem, simán teljesen dinamikus erőforrás-menedzsmentben gondolkodnak, de ehhez nagyon bele kell nyúlni a hardverekbe, így a kialakuló problémát ideiglenesen nyers vagy trükkösebb brute force megoldásokkal kezelik. Az Intelnek ezzel sok dolga nem volt, régóta teleszarják regiszterekkel és LDS-sel a hardvereiket, ma már fogják a fejüket, mert ennek a tranyóköltség az ára, de az évtized elején egy teljes node előnyük volt, akkor ezt simán megtehették. Az AMD-nek a hardver eleve ott volt a legelső GCN óta, csak kicsit változtattak a vezérlésen, ami alig járt tranyóköltséggel, miközben a Vega óta dinamikusan tudják particionálni az LDS-t (igazából ezt az X1 és PS4 is tudja, tehát akkora fejlesztési kapacitást sem mozgattak meg, valamelyik helyi büfében lefénymásolták a semi-custom dizájnt ). Az NV pedig áttervezte a dizájnját, hogy alkalmazkodjon ehhez a problémához. Egyik elgondolás sem jó, de egyik sem rossz, addig kitartanak, amíg nem jön valami hardveres dinamikus implementáció.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Told ya'
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
Értem.
És mivel tudnád vígasztalni az AMD drukkereket?
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
Azzal, hogy nemsokára újra lehet menni oviba, és ott nem kell ilyen kérdésekkel foglalkozni. Egyébként majd megvigasztalja őket az Assassin's Creed Odyssey, vagy mi a tököm, az a görög fos.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Majd a next gen 2022-ben
Ha addig az AMD ki nem száll a dGPU piacról.
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
Készüljünk fel, hogy lesz kimenete is, vagy ez megint egy csak célfeladatra befogható gyorsító lesz?
Egy szlotos kártya van a képen láthatóan extra tápcsatlakozó nélkül, szóval saját erőből 75W....110W, szerverben "passzívhűtve" 150W TDP amire kilehet képezve. Ebből felemészthet 25-30W-ot a végtelen mennyiségű Optane memória intenzív használat mellett.
[ Szerkesztve ]
Elég szkeptikus vagyok, mert "Innentől kezdve pedig már csak jól kell árazni" és az Intel mint cég nem nagyon vág össze
"szépen le lesz váltva a mostani Kaby Lake-G, amely egyedi, AMD által tervezett Radeon GPU-t használ a CPU mellett"
Esetleg valami minőségibb business notiba nem akarják beleapplikálni véletlenül?
Rábasznánk, minerek nélkül is lenne 4 kiló egy videókártya.
Azért egy (U)HD630 mellé hiába raknak 10 terás vinyót.
Ne legyünk ennyire fiatalok, nem ez lesz az Intel első dedikált GPU-ja.
[ Szerkesztve ]
Mindig minden mindegy
Bizony ... a 740 jaj de szep tortenet volt... utana mar csak integralt volt de szerettem a 810Es alaplapomat...ppga-s celereonnal 😊
[ Szerkesztve ]
Same shit, different day!
Egybkent nem az intel 740 volt az elso dedikalt vgajuk? Volt belole agp-s verzio is, nem csak chipsetbe integralt.
[ Szerkesztve ]
https://www.ratingraph.com/
Lehet úgy értették hogy az 1. ami nem sereghajtónak készül eleve.
Az i740 az nem GPU volt, nem volt benne T&L.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Erre szoftver is kell... Meg jó pár dolog. Pozitív, hogy be szeretne szállni az Intel de ez szerintem túl nagy falat lesz.
Amit te szereztél, csak is te tudod elveszíteni.
A GPU elnevezést már a 80-as években is használták.
Az Nv csak marketingezte az elnevezést a Gef256 megjelenésekor, amely T&L-je csak 1 - nem sokat használt - lépcső volt a CPU tehermentesítésében, ami a Voodoo1, v még inkább az 86C911 óta tartott.
Ennyi erővel az összes mai chip VPU a Radeon 9700 óta.
Mindig minden mindegy
Sziasztok nem szeretnék offolni de nem ismerem ki magam itt.. segítene valaki hogy videokártya problémával melyik topikba irhatok? R9390-DC3OC-8GD5
Radeon RX 580 8GB TripleX Edition
Szerintem itt a helyed: [AMD Radeon™ R9 290 / 290X / 390 / 390X]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
köszönöm
Radeon RX 580 8GB TripleX Edition
Picit OFF, de vidám téma.
Az imént néztem vissza egy korábbi vicces videót... és mit láttam a végén?
Ezt:
Intel Core i9 3333Mhz Twin Turbo
Hajrá!
„Nem azért felejtünk el játszani, mert megöregszünk, hanem attól öregszünk meg, hogy elfelejtünk játszani.”