Hirdetés

2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) truba


truba
tag

Jó írás, várom a következő részt.

(#2) Victoryus


Victoryus
addikt
LOGOUT blog

Nem rossz, csak többet vártam. pl hogyan lehet okostelefonnal, vagy tabbal összekötni, diagnosztizálni.

Eladó Lego: 42139 All terrain vehicle

(#3) szokolzs válasza Victoryus (#2) üzenetére


szokolzs
csendes tag

Nagyon egyszerűen:
Veszel egy ILYET
majd letöltöd EZT (a pro változat az usb-s, filléres elm327-el is működik).

(#4) Sopi


Sopi
senior tag

Nagyon érdekes téma, várom a folytatást :) !

Üdv,
Sopi

(#5) s8109csa


s8109csa
tag

Sziasztok!

Én csak nagyon távolról ugatom a témát, de figyelmetekbe ajánlom
Novoth Tibor írásair a totalcar.hu-n. Itt van egy link példának:
[link]
A lényeg, hogy az OBD kiolvasás és mondjuk okostelefonos megjelenítés az inkább a vagányság kategóriája, sajnos sokszor a hibakódok csak segítenek a problémáa felderítésében, de ahhoz mélyebb tudás szükséges.

Ettől függetlenül jó írás lesz ez, de hogy valóban diagnosztikának hívjuk, ahhoz majd kelleni fog az is, hogy milyen módokon vezérli az autó a beavatkozókat, pl mágnesszelepeket.

Köszi, hogy elolvastátok.

(#6) sztanozs


sztanozs
veterán

Címlapra, szerintem is egy kicsit tényleg rövidke lett - legalább egy oldal még hiányzik az elérhető csatlakozó-cuccokról, a szoftverekről és arról, hogy egyáltalán ez mire jó egy "végfelhasználónak".
Amúgy jó.

JOGI NYILATKOZAT: A bejegyzéseim és hozzászólásaim a személyes véleményemet tükrözik; ezek nem tekinthetők a munkáltatóm hivatalos állásfoglalásának...

(#7) Osynho


Osynho
addikt

Örülök a cikknek! Foglalkoztat ez a bt-os OBDII kiolvasás mobil segítségével. Ezzel kapcsolatban lenne kérdésem:1999-es Volvo V40 1.9D (70kw/95le motorkód: D4192T2, Renault eredetű) esetében hogy működne a dolog egy olcsó adapterrel? Milyen adatokat tudna kiolvasni? Feltételezem, elég korlátozott infókat kapnék, mivel ez még egy adagolós motor.

(#8) nbg válasza szokolzs (#3) üzenetére


nbg
senior tag

tudnal esetleg egy forumot ajanlani, ahol az okosok megmondjak, hogy az automban hol van elrejtve a port?

I'm not saying there should be a capital punishment for stupidity, but why don't we just take the safety labels off of everything and let the problem solve itself?

(#9) Osynho válasza nbg (#8) üzenetére


Osynho
addikt

Google nagy valószínűséggel segít. :) A kormány alatt, a műszerfalon, jobb-bal oldalon, esetleg a burkolat alatt szokott lenni.

[ Szerkesztve ]

(#10) nbg válasza Osynho (#9) üzenetére


nbg
senior tag

google pont nem segitett, azert kerdeztem... :) (Egy Audi A7-rol van szo...)

I'm not saying there should be a capital punishment for stupidity, but why don't we just take the safety labels off of everything and let the problem solve itself?

(#11) Pistiboy88 válasza nbg (#10) üzenetére


Pistiboy88
aktív tag

Vàltó és kartàmasz mögött, vagy kormànyoszlop alatt, biztositékdoboz alatt, középkonzol alatt. A VAG konszernes kocsiknàl annyira nem dugjàk el. Renault Scenic- ben is a marhàk a padlólemezre csavaroztàk, elég rosz helyre...

(#12) Gabor970 válasza szokolzs (#3) üzenetére


Gabor970
addikt

és ezzel lenne a 2005-ös twingomnak fordulatszámmérője? nem rossz móka.

Tanulj meg alkalmazkodni a körülötted levő világhoz, mert a világ nem fog tehozzád! /boda

(#13) nbg válasza Pistiboy88 (#11) üzenetére


nbg
senior tag

Koszi, utananezek... :)

I'm not saying there should be a capital punishment for stupidity, but why don't we just take the safety labels off of everything and let the problem solve itself?

(#14) dabadab válasza nbg (#10) üzenetére


dabadab
titán

"google pont nem segitett, azert kerdeztem..."

Mert gyenge a Google-Fud :)
[link], 7. es 15. oldal: a hatso ules alatt van, kozepen.

[ Szerkesztve ]

DRM is theft

(#15) nbg válasza dabadab (#14) üzenetére


nbg
senior tag

yeah, nagy vagy, koszonom! :)

I'm not saying there should be a capital punishment for stupidity, but why don't we just take the safety labels off of everything and let the problem solve itself?

(#16) Doze


Doze
aktív tag

Hello!

Minap nem nagyon voltam a gép előtt. Kicsit vérszegény lett a dolog, elismerem :N . A a köv. cikket majd hétvégén megírom adapterekről, progikról.

A Can-bus részt inkább csak linkelem majd..

(#17) Doze válasza Osynho (#7) üzenetére


Doze
aktív tag

Üdv!

Az autó 99-es lehet támogatja, lehet nem... a csatlakozók lábkiosztását kéne látni. Vagy a szervizkönyvben kiböngészni.

(#18) Doze válasza s8109csa (#5) üzenetére


Doze
aktív tag

Majd kifejtem miért nem igaz ez... :DDD, autószerelői véna igen kell. Mert könnyű rossz diagnózist felállítani. De a komoly felszerelés, nem azért drága mert komoly... Ha a rajta lévő szoftver ami drága GM esetén havi díj: 7000 dolcsi

(#19) haxxika


haxxika
senior tag

Szia!

Rendelkezem egy lengyelből rendelt ELM327-es interfésszel. Múltkor próbálgattam a kocsin, hogy be tudjam olvasni az adatokat, mert egy hibakód feljön és nem tudom mi lehet pontosan. 2 autó van a családban, egy 2002-es Volvo S60 D5, és egy 2007-es Volvo XC90 D5. Előbbin próbáltam, nem akart csinálni semmit (látszatra OBD II csatis az is), utóbbira ráraktam, és egyből tudott kommunikálni, azonban nem tudtam kiolvasni a hibakódokat (merthogy azon is előjöttek), viszont minden más adat jött, és tudtam monitorozni.

Kérdésem, hogy milyen interfész kellene, hogy tényleg tudjak is kezdeni valamit, ha előjön egy hibakód, és ne a szervízbe kelljen vinni a kocsit?

OnePlus 10 Pro | Eladó cuccaim: https://hardverapro.hu/tag/haxxika

(#20) truba válasza haxxika (#19) üzenetére


truba
tag

Nekem Volvo S40 2.0T (2001) van és az ODB II-es mivel én egy Autocom CDP Pro-val használom. ilyen

(#21) Tankblock


Tankblock
aktív tag

Hello,

A cikk pongyola és pontatlan.

KWP 2000 protocol K-vonalat használ, azaz soros porti kommunikációra épül. (Keyword Protocol 2000) Használják a japán autókban is előszeretettel.

Can BUS kvázi Lan (high speed és low speed) és ezen ülhetnek a különféle protokollok. pl TP protokol

és a Flexray kimaradt, meg miegymás. A kezdeményezés jó, csak így tovább. :D

Release the Beast....

(#22) Doze válasza Tankblock (#21) üzenetére


Doze
aktív tag

Hmm nem is azt mondtam, hogy a világon felelhető összes protokollt stb. leírom. De kicsit megmozgatni az állóvizet viszont érdemes.

Egyébként ha valamit tudsz ne tartsd magadban... :D

(#23) haxxika válasza truba (#20) üzenetére


haxxika
senior tag

Köszönöm, lehetséges, hogy a későbbiekben beszerzek egy ilyet.

OnePlus 10 Pro | Eladó cuccaim: https://hardverapro.hu/tag/haxxika

(#24) Tankblock válasza Doze (#22) üzenetére


Tankblock
aktív tag

Hello

[Olvasni való]

Az alkalmazásokról nem tudok sokat, de a diagnosztikai protokollokról tudok keveset. Lehet érdemesebb szétbontani a témát az alapoktól. Milyen kommunikációs csatorna, a csatorna feletti protokollok bemutatásával, majd arra ráépíteni a toolokat.

Üdvözlet Tankblock

Release the Beast....

(#25) hcl


hcl
félisten
LOGOUT blog

Fordokban (és másokban) használatos EEC vezérlések? Egy háromlábú csatlakozóra villog... :D
Az 1991-es autómban EEC-4 van, ami már jópár dolgot tud tárolni... (Csak lenne hozzá egy tuti megbízható hibatáblázatom, mert ami van, azokban a kiolvasott hibák olyan dolgokat szoktak jelenteni, ami nincs is az autón :D )

@ #5 s8109csa : Az igaz, de a hibakód kiolvasásért/kiütésért is horror pénzeket szokás kérni...

[ Szerkesztve ]

Mutogatni való hater díszpinty

(#26) Doze válasza hcl (#25) üzenetére


Doze
aktív tag

Olvasni olvastam már róla, de látni még nem láttam :DD, Amcsi weboldalakon csak van valami infó :F

(#27) hcl válasza Doze (#26) üzenetére


hcl
félisten
LOGOUT blog

Van, de nem sok minden. Amúgy vannak továbbfejlesztései is.

Mutogatni való hater díszpinty

(#28) Doze válasza hcl (#25) üzenetére


Doze
aktív tag

Ezt nézted már gondolom... van 2 még 3 digites kód is...Egyébként milyen autóról lenne szó? Motor, típus stb..

(#29) hcl válasza Doze (#28) üzenetére


hcl
félisten
LOGOUT blog

Escort MkV, 1991 :) EEC IV vezérlés, a kiolvasást már meg tudom csinálni évek óta, csak a villogás értelmezése a bajom :D
Szóval pl. nagyon szépen kivillogja a MAF szenzort, csak olyan nincs az autón. MAP van.

[ Szerkesztve ]

Mutogatni való hater díszpinty

(#30) Doze válasza hcl (#29) üzenetére


Doze
aktív tag

No valamit találtam, 1990-től volt egy olyan cucc (CFI) central point fuel injection, Vagy EFI ... ott is több hibakód táblázat van... szerintem ezt böngészd: Autodata Motor kód szerint is vannak osztályozva

[ Szerkesztve ]

(#31) hcl válasza Doze (#30) üzenetére


hcl
félisten
LOGOUT blog

Már böngéssztem, de nem sokra mentem :( Az enyém még a CFI-s. (jó is lenne egy EFI-s moci, azokkal kevesebb a gond :D )

Mutogatni való hater díszpinty

(#32) Doze válasza hcl (#31) üzenetére


Doze
aktív tag

Még szerintem max olyan dolog jöhet számításba, hogy lecserélték a vezérlőt.. nem típus azonos, max a kábelkorbács stimmelt.. Aztán ha nincs MAF akkor jó hogy küldözgeti a hibákat

(#33) dogi01


dogi01
aktív tag

Köszönöm az írást, örömmel egészítettem ki házidolgozatom témáját! :R:R

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.