Hirdetés

2024. május 2., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#36) janos666


janos666
nagyúr
LOGOUT blog

Pont nemrég gondoltam rá, hogy érdekes lenne egy Geforce 5900 vs. Radeon 9800 teszt a legutolsó Windows verzióval, amihez még mindkét kártyához elérhető működő driver, és ennek a driver-nek (a kettő közül öregebbnek) a megjelenését megelőző legutolsó gépigényes játékokkal (tehát olyan játékokkal, amikhez már lehet beépített optimalizációs profilja ezeknek driver-eknek).

Majd átnyálazom alaposabban ezt a szép hosszú cikket, de a tesztek közül elsőre rögtön a HL2-re ugrottam a bevezető oldalak után, ahol azt írod nem ment az FX5950 DX9 módban.
Ehhez két dolog rémlik nekem úgy ~10 évvel ezelőttről: eredetileg készült egy FX-re optimalizált DX render patch (pontosabban kettő is, az egyik a speciális, FX-ekhez "butított" PS2.0a shaderekkel), de a retail verzióba ez ugyan úgy nem került be, ahogy a tesztverziós HDR render patch sem (amit még a megjelenés előtt demóztak ATI kártyákkal, de a Lost Coast-ig kellett rá várni, mikorra teljesen átmentek vele realizmusból agyonig bloom effect-elt eyecandy-be és csak később racinalizálták kicsit az EP2-vel, ami szerintem még máig elmarad a régi techdemo-tól), hanem egyszerűen DX8.1-be rakták át.
Ugyanakkor, a -dxlevel 90 command line paraméterrel a retail verziót is rá lehet venni, hogy FX-eken is DX9-el fusson (normál PS2.0 shader-ekkel, semmi speciális PS2.0a). Persze nem feltétlenül lesz értékelhető egy ilyen teszt, hisz sem a játék, sem az FX driver-ek nem voltak erre a kombinációra optimalizálva (a játék sem számít rá, hogy FX-en fog DX9-ben futni, sem a driver arra, hogy a HL2 DX9-es render kódját kell majd kezelnie). De azért érdekes lehet.

Az eredeti HL2 megjelenéskori Source motorral ez még biztos működik (annak idején volt FX-em és kipróbáltam így), a ma használatos motorral, amire mára minden HL2 részt átültettek, már nem biztos, hogy ez még mindig él, de szerintem még mindig menne, mert az új dolgok az éven során mindig magasabb dxlevel paraméterhez lettek rendelve (ha jól rémlik talán 92-ről indul 90 után, aztán tuti jön egy 95 + talán van még egy, az újabb Source 1.x-ben: 98, amit a HL2 széria emlékeim szerint nem használ, csak más, EP2 utáni Valve játék...?)

Amit még nagyon szívesen kipróbálnék ma, hogy vajon a mai, friss HL2 motor HDR renderer-je is működik-e FX-eken (vagy bevesz-e egyáltalán olyan dxlevel-t, amivel működhet a HDR). Illetve ugyan ez Radeon 9800-ra, mert azt hiszem ezen hivatalosan is mennie kéne, de nem vagyok benne biztos (rég volt és nem volt ilyen VGA-m, ma már pedig nehéz ezt visszakeresni). Az FX-ről nem tudom, hogy képes-e egyáltalán HDR-re, mert DX9 miatt kéne neki, de tudjuk, hogy nem volt "tökéletesen DX9" kártya, illetve sok játék amúgy is DX8-ban használta és így a driver-t is ennek megfelelően optimalizálták... A 9800 biztos képes rá, csak azt nem tudom, hogy a Source motor konkrét implementációja is fut-e rajta.

[ Szerkesztve ]

TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.