Hirdetés

2024. május 5., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#151) freeapro válasza Valdez (#148) üzenetére


freeapro
senior tag

akkor stimmel, mert az APU sem 4 igazi magos

(#152) Abu85 válasza Malibutomi (#147) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Gondolom sok memóriát foglal le a streamingre. Azt csak ő tudja, hogy miért.

(#148) Valdez: Ez egy félreértés. Az AMD azért végezte ki a sima procis vonalat, mert az a koncepció és a HSA nem fér meg egymás mellett. Csak gondold el, hogy te mint játékos veszel egy FX-8350-et, és eközben az AMD a fejlesztőkkel a Kaveri kihasználását zsírozza le. Többet költöttél és mégis a Kaverivel rendelkező vásárló kap több funkciót és sebességet.
Eleve van feléjük egy olyan elvárás is, hogy PC-n is tegyék lehetővé ugyanazokat a funkciókat, amiket konzolon, így a játékmenet egyezhet PC-n is. A Fifát is azért butították, mert APU-ra van kidolgozva a rendszer. Sima processzoron nem fut.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#153) dergander válasza Abu85 (#152) üzenetére


dergander
addikt

Talán 2 év mulva érik be a HSA,addig még mindig az erősebb cpu és a nyers erő fog diktálni.

Még mindig az optimalizálatlan pc portok korát éljük,az amd fx még mindig fényévekkel jobb mint bármely apuja

(#154) Abu85 válasza dergander (#153) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Hogy mikor érik be azt nem tudom, de már kész az első verzió, és a második frissítés kész lesz a nyár előtt. 2014-ben nekik már a HSA-t mindenhova lesz a fókusz. Nem fognak azzal törődni, hogy ez kinek tetszik és kinek nem.

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#155) Fiery válasza Abu85 (#154) üzenetére


Fiery
veterán

Kesz van a HSA elso verzioja? Tenyleg? Hol a stabil Catalyst, ami tartalmazza a stabil HSA stacket? Ha kesz van, akkor az OpenCL compiler miert nem a HSA path-et hasznalja a legutolso Catalystban (14.2 beta) ?

Ne haragudj, de a kesz azt jelenti, hogy stabil a stack, es ha futtatok egy OpenCL kernelt, akkor az a HSA path-en fut le, es nem a hagyomanyos nem-HSA path-en (ORCA). Ha mas vason nem is, legalabb Kaverin igy kellene, hogy tortenjen, de nem tortenik me'g mindig. Es me'g honapokig nem is fog ez megtortenni, annyira gaz egyelore az AMD HSA compilere.

Megjegyzem, me'g az OpenCL 2.0 sem keszult el. Az majd akkor keszul el, ha nem ezt lehet a Khronos idevonatkozo weblapjan olvasni: "OpenCL 2.0 headers are not available yet." Egy ujabb PR-stunt, amibe a Khronost belehajszolta az AMD...

[ Szerkesztve ]

(#156) Lacccca87 válasza Fiery (#155) üzenetére


Lacccca87
őstag

Stabil dirver? Jó vicc csoda hogy ki tudtak egyátalán adni 2 betat ebből a nyomoronc 14.x driverből.

#Abu:
Abu azt tanácsolom hogy beszélj az AMD-s fejlesztőbrigáddal és magyarázd el nekik hogy nem úgy kell fejleszteni hogy mindenbe belekapunk egy picit aztán majd lesz valahogy hanem ha kidolgozunk egy funkciót az működjön rendesen. Példának okáért a ZC funkciót kijavítanák már (de ha valamikor lesz WHQL minősítésű 14-es driver - talán év végére elkészül ha ebben a tempóban haladnak - szeirntme abba is ugyanilyne sz@r marad már) hogy ne fagyjon szét a driver ha felébreszted a gépet. (ja bugreportot használtam még a 14.1betanal, nem sikerült javítaniuk azóta sem).

Szóval ha már ugyis cska a SW ről megy a pofázás náluk akkor ők is ráfeküdhetnének

[ Szerkesztve ]

(#157) Abu85 válasza Fiery (#155) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Futtathatsz rajta programot, ergo kész van ennyire. A Catalyst 14.x tartalmaz négy belső programot rá (JPEG dekóder és három videókra vonatkozó extra), és ott van még a LibreOffice 4.2.

Ne kössük ezt össze az OpenCL-lel. A HSA nem kötődik ahhoz. Az OpenCL-t csak kiegészíti, ahogy minden más nyelvet kiegészíthet.

Írtam korábban, hogy három lépcsőben lesz bevezetve. Az első lépcső a mostani. A második lépcső az AQL beépítése a 0.95-ös véglegesített HSAIL mellé. Ez lesz nyár körül. Erre hozzák a partnerfejlesztők a programokat (Sony, Adobe és a többiek). A harmadik lépcső pedig a runtime kiadása és a különböző nyelvek támogatásának kiterjesztése, de ez folyamatos lesz, illetve függ a HSA alapítványtól is, mert ők adják ki, de a következő APUxy rendezvényre van tervezve.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#158) Abu85 válasza Lacccca87 (#156) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Ez nem olyan egyszerű azért. Itt ezeket el kell kezdeni beépíteni, mert jönnek rá a programok. Nem csak egy, nem is kettő, hanem sok. Tehát itt ki kell szolgálni a fejlesztőket, hiszen nekik is benne áll a pénzük, amit elkölthettek volna másra is, de xyz technikában hittek és mindent a háttérbe szorítottak ezekért. Innentől kezdve hozni kell a meghajtókat és a támogatást is. Most éppen a Mantle és a TrueAudio a fókusz, de az év közepén folyamatosan épülnek be a HSA további elemei, hiszen jönnek a programok, amelyek ezek nélkül nem futnak. Még BIOS frissítések is lesznek.

A ZeroCore működik. Hétfő óta 35 ébresztésen vagyok túl. Ennek egy része 14.1, míg a másik része 14.2. Utóbbit szerdán raktam fel.
Hardverhiba egyébként okozhat ZeroCore utáni fagyást. Erre az esetre garancia a javasolt.

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#159) gbors válasza Abu85 (#158) üzenetére


gbors
nagyúr

a zero core van, akinél működik, és van, akinél nem. számos példa van mindkét oldalon. ennek nem az az uniója, hogy "működik" :U

Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

(#160) Lacccca87 válasza Abu85 (#158) üzenetére


Lacccca87
őstag

igen okozhatná HW hiba is és akkor tényleg a garancia a javasolt de akkor áruld már el hogy 13.12-vel miért működött?

(#161) Abu85 válasza gbors (#159) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Kérdés, hogy mi miatt nem működik. Szoftverhiba, hardverhiba/kompatibilitási gond, vagy telepítési probléma. A szoftverhiba akkor kizárható, ha a 13.9-cel vagy a 13.12-vel működött, mert azok ugyanazt a profilt tartalmazzák, mint a 14.1/2. Tehát marad a hardver/kompatibilitási és a telepítési probléma.

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#162) Fiery válasza Abu85 (#157) üzenetére


Fiery
veterán

Hogyan tudok futtatni egy sajat keszitesu programot? Ugy, hogy megirom HSAIL-ben, hogy ne kelljen olyan sokat forditgatnia a compilernek? Mert ha se OpenCL kernelt nem futtathatok a HSA path-en, se Javat, se C++-t, akkor nemtom, mikepp lehet ezt "kesz"-nek nevezni. Az a kesz, amikor irok egy SVM-et hasznalo OpenCL kernelt, es azt lefuttatja a driver (Catalyst) a HSA path-en.

"Az OpenCL-t csak kiegészíti, ahogy minden más nyelvet kiegészíthet."

Csak epp most nem egesziti ki, hanem vagy ezt hasznalod, vagy azt. Vagy leginkabb egyiket sem, hiszen az OpenCL 2.0 sincs kesz...

"Írtam korábban, hogy három lépcsőben lesz bevezetve. Az első lépcső a mostani. "

Azaz az elso lepcso, amit Te "kesz"-nek titulalsz, az valojaban egy belso hasznalatra tervezett ize, ami valojaban azt a 4 funkciot tudja ellatni (az emlitett 4 belso program), amit most ellat, azon kivul semmire nem jo.

"A második lépcső az AQL beépítése a 0.95-ös véglegesített HSAIL mellé. Ez lesz nyár körül."

Tehat nyar korul sem lesz me'g kesz, hiszen az AQL-lel me'g mindig nem lehet OpenCL vagy Java vagy C++ kernelt futtatni, ha jol ertelmezem. Tovabbra is csak HSAIL-ben lehet fejleszteni, ami semmivel se jobb, mint mondjuk x64 SIMD assemblyben nyomulni. Sot, az x64 SIMD assemblyt legalabb mar ismerjuk par eve, van benne gyakorlata (bizonyos) fejlesztoknek, mig a HSAIL egy teljesen uj nyelv, zero rutin.

"A harmadik lépcső pedig a runtime kiadása és a különböző nyelvek támogatásának kiterjesztése"

Marmint nem kiterjesztese, hanem bevezetese, ha elozoleg nem mukodik a dolog.

"a következő APUxy rendezvényre van tervezve."

Ergo iden mar nem lesz lehetoseg (a Kaverin vagy barmi mason) OpenCL 2.0-ban fejlesztett SVM-es kodot HSA path-en futtatni egy stabil driverben. Koszi, ez hasznos info, igy legalabb nem kell erolkodnunk nekunk sem a fejlesztessel, jo lesz a sima OpenCL 1.x az ORCA-n keresztul is iden :U

[ Szerkesztve ]

(#163) Dr. Akula


Dr. Akula
nagyúr

"Vajon képes lesz-e felvenni a versenyt az AMD Mantle API-val az új DirectX és OpenGL?"

Tekintve hogy Intel prociból "kicsit" több van mint AMD-ből, asszem hasznosabb ez mint a Mantle, bármennyi %-ot növel is.

(#164) Malibutomi válasza Dr. Akula (#163) üzenetére


Malibutomi
nagyúr

De mni köze ehhez az AMD /Intel prociknak?

(#165) gbors válasza Abu85 (#161) üzenetére


gbors
nagyúr

nem kizárható a SW probléma ilyen esetben sem, az AMD-nél különösen nem. már megint meg akarod magyarázni, hogy mindenki más a hibás, csak nem az AMD. a szomorú tény viszont az, hogy a zero core-t 2 év alatt sem tudták stabilizálni, ill. a felbukkanó hibákat profilozni. nekem konkrétan ez volt az utolsó csepp a 7770-nel - pedig pont abban a pillanatban a 7870 relatíve jobb áron lett volna, mint a 660.

btw., a Kaveri APU-ban van ilyen feature? várom az A8-7600-at, de ha az is zero core enabled, akkor asszem marad az 5500 vagy az 5700 :(

Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

(#166) Abu85 válasza Fiery (#162) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

A belső funkcióra természetesen a HSAIL a legcélszerűbb. Az AMD a saját cuccaihoz eleve mindig nagyon hardverközeli megoldást választ.

A LibreOffice már nem ezt használja, hanem OpenCL-t a cl_amd_svm és cl_amd_hsa kiterjesztéssel, amelyek elérhetők a driverben. Nem feltétlenül szükséges az OCL 2.0.

Egyszerűbb HSAIL-t írni, mint x86/AMD64 SIMD-et. Maga a vISA iszonyatosan le van egyszerűsítve pont ahogy a fejlesztők kérték. Alapvető tévhit, hogy ismert megoldások kellenek. A fejlesztők leginkább egyszerűbb megoldásra vágynak, amivel csökkenthető a time-to-market idő.
De egyébként itt olvashatsz egy HSAIL anyagot az egyik fejlesztőtől. [link] - nem listázott és nem publikus.

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#167) Abu85 válasza gbors (#165) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Úgy nem tartom valószínűnek, hogy a 13.9/12 ben ugyanaz a kód jó volt, de a 14.1/2-ben már nem. Még egyszer mondom, nem változott ezen a ponton a driver. Ha változott volna elképzelhetőnek tartanám. Meg eleve azért nehéz elhinni, hogy nekem ezen a héten már volt egy 36-ik hibátlan ébresztésem is pár perce, és ennyi mennyiséget szinte minden héten csinálok azóta, amióta megvan a HD 7850, illetve amióta leváltotta azt egy 270X.

Persze a Kaveriben minden benne van, ami a Hawaii-ban, plusz pár extra a HSA-hoz.

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#168) Fiery válasza Abu85 (#167) üzenetére


Fiery
veterán

A 14.1 es 14.2 Betaban mas dolgok is elsz*rodtak, pl. a VLIW-es GPU-kon az integer OpenCL kod (pl. crypto kernelek) neha hibasan fut le, persze hibauzenet nelkul. Mokas.

(#169) Abu85 válasza Fiery (#168) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Az OpenCL driver az változott. Annak van alapja. A ZeroCore profil viszont változatlan már hónapok óta.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#170) gbors válasza Abu85 (#167) üzenetére


gbors
nagyúr

nyilván nem azért nem tudták megoldani a dolgot, mert hülyék, hanem azért, mert ez valami több tényezős hiba, és nem fektettek elég energiát a pontos felderítésébe. lehet, hogy maga a ZC kód nem változott, de valami interface-elés igen... ki tudja? ezért is nem lehet kisszámú mintából következtetést levonni.

Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

(#171) Lacccca87 válasza Abu85 (#167) üzenetére


Lacccca87
őstag

Na akkor most légyoly kedves és magyarázd már meg hogy a 13.12 ben működő dolog mitől csesződik el ha "elvben" nem nyúltak hozzá?

(#172) siriq


siriq
őstag

Itt is tokeletesen elfer a hsz:
Beszeljunk a jatek kapcsan egy erdekes dologrol. Itt vannak az uj nextgen konzolok. A Thief(mas jatek eseten is) jatek esetebben meg kell emliteni par dolgot. Egyszer, a konzolon sokkal jobb eroforras kihasznalas all fent(elmeletileg). Erdekes modon a Thief jatek a konzolokon (ps4 xbone) 30fps es xbone eseten meg fhd felbontas sincs. Viszont a jatekot egy harom eves pc konfig bosegesen elviszi(60 fps es fhd felbontas). (lattam a ps4 vicc kategoriat surolo haj es egyeb megeleniteset). Kerdem en, akkor hogy is van ez? Itt van az uj APU a konzoloknal es nem tudnak fix 60fps-t?(Titanfall) Nem tudnak fix fhd-t(Thief). Hiszen meg csak a kezdeti nagy cimeknel tartunk. Mi van a 4k felbontassal. PC-n mar javaban megvalosithato. Hol van a konzol? Egy egyszeru 1920x1080-s felbontassal 60 fps fix nincs meg. Megjelelnitesben sem a Thief sem a Titanfall nem mulja felul pc-hez viszonyitva, sot. Rosszabb a megjelenitese nehany effectnek.
Sweetfx-el fogom majd vegig jatszni live stream-ben, jobb lesz a kepi megjelenitese szinek teren mint az eredeti. [link]
Most akkor mi van? A Nextgen sz@rabbul teljesit mint a harom eves pc? Hol van meg a mantle es a dx12? 2014-ben ilyet kiadnak nextgenre es mondjak, hogy a pc elavult? Ehh, nem ertem mire es, hogyan hivatkoznak neha. Nagy az ellent mondas.

[ Szerkesztve ]

Meg mindig nincs 1000 oras BF3 nev, kozben mar masok is erdeklodnek utana... Mar bevallottan nincs 1000 ora neki... Varjunk Dec 31-ig a Mantle-a.

(#173) siriq válasza siriq (#172) üzenetére


siriq
őstag

A velemenyem: konzol(uj apu stb. ezekben a jatekokban)=fail ha a egy harom eves pc-hez viszonyitom.

Jo lenne ha ezekrol a problemakro cikkeznenek. Nem csak ugy nna most itt a jatek irok par sort, aztan el is felejtettem. Rettentoen rontja a szinvonalat. Nincsen megfelelo tajekoztatas a gamepod-n. Elment a: minnel tobb hir de kit erdekel mi tortent kozben. Irjunk a megszokott semmirol.

[ Szerkesztve ]

Meg mindig nincs 1000 oras BF3 nev, kozben mar masok is erdeklodnek utana... Mar bevallottan nincs 1000 ora neki... Varjunk Dec 31-ig a Mantle-a.

(#174) FLATRONW válasza siriq (#172) üzenetére


FLATRONW
őstag

Teljesen egyetértek veled.
Sokan fogják azt mondani, hogy még csak az elején vagyunk és ugyanúgy fognak majd jönni szebb játékok, mint az előző generációra. Azonban azt nem veszik figyelembe, hogy ott effektek szintjén fejlődött a grafika és ennek az lett a következménye, hogy minél alacsonyabb lett a felbontás és az fps.
Tehát hogyha ugyanez elé nézünk most is, akkor ez már jobb nem lesz csak rosszabb.

(#175) Prof válasza Valdez (#150) üzenetére


Prof
addikt

Ertem, ugy teljesen rendben van. :B

(#176) siriq válasza FLATRONW (#174) üzenetére


siriq
őstag

Koszonom!

Szolok, hogy jon Abu es (mostmar lehet nem mert irom) probalja majd meg magyarazni. Erdekes dolgok ezek. Ez eddig arrol volt szo, hogy a nextgen tobbet tud stb. aztan kiderul valahogy megsem.
szerk: az a nextgen le van maradva 1-2 evvel es programozassal, ha ez bejon(mennyi ido?), akkor lehet rajta majd szepen publikalni a jatekokat. Viszont amig ez nincsen meg. Nem erdemes sem a konzolokrol sem az apu kategoriarol beszelni a koznoloknal. A jelelnlegi pelda/pedlak tokeletesen bizonyitjak.

[ Szerkesztve ]

Meg mindig nincs 1000 oras BF3 nev, kozben mar masok is erdeklodnek utana... Mar bevallottan nincs 1000 ora neki... Varjunk Dec 31-ig a Mantle-a.

(#177) siriq válasza siriq (#176) üzenetére


siriq
őstag

Meg annyit szeretnek hozza tenni: mi a felhasznalok nem a jovo megvalositasat szeretnenk varni egy faszeken, hanem eloben kiprobalni amikor bejelentik. Minden mas jelentektelen. Remelem nem kell megmagyarazni azt amit mar eddig is sokan irtak. PS4-t nov 15 en jelentettek meg. Most 2014 feb van. A hihetelen egyszeru mantle szeru felulettel programozva egy ilyen sz@rt adnak ki?

[ Szerkesztve ]

Meg mindig nincs 1000 oras BF3 nev, kozben mar masok is erdeklodnek utana... Mar bevallottan nincs 1000 ora neki... Varjunk Dec 31-ig a Mantle-a.

(#178) Prof válasza siriq (#172) üzenetére


Prof
addikt

Egyszeru megnezned az elmeleti teljesitmenyet a konzol chipeknek, amiket meg nem is hasznalnak ki (mert tobb ev egy jatek fejlesztese ra, az SDK-ja se kiforrott meg, a regi konzolra fejleszteni meg jobban megeri - 180 millio potencialis vasarlo)
A PC-nek aztan a 3 evvel ezelotti arukat es fogyasztasukat megnezheted a mai nextgen konzolhoz kepest.
Muscle car vs. takarekos kis-kozep auto. Sima matek, a jatekfejlesztes nem voodoo. Az elmult 10 evben nagyon sokat fejlodtek teljesitmenyben a PC-s VGA-k. Ezeket viszont legkozelebb a Steam Machine-ban lathatod "konzolban". (bar azon a fronton most nagy a csond, igaz az AMD dolgozott a linuxos driveren is)

Abban teljesen igazad van, hogy nem akkora valtas, mint az elozo generacio volt (ha Kaveri lenne benne akkor lenne kb. azon a szinten), ahol vesztesegesen gyartottak a konzolt, mostmar az AMD APU-val ez nincs igy. Tanultak a multbol, nem hulyek. A Sony-nak a PS4 profitot termel mar hardver szinten is, amit a PS3-nal evekig nem mondhattak el. Ezert vagyok azon a velemenyen, hogy hamarabb jon a kovetkezo generacio, kulonosen a 4K oriasi teljesitmenyigenye miatt, ami mar 5 ev mulva valos elvaras lesz.

Amit meg elfelejtesz egy jatekfejlesztonek nem az FPS es a felbontas hajhaszasa a lenyeges, hanem maga a jatek tortenet, feature-jei stb. Nem egy 4K eyefinity-s PC techdemo multi lovolde dontotte az eladasi rekordokat, hanem a 9 eves konzolon HD-ban futo GTAV. Nem azon gorcsolnek, hogy hogyan legyen FullHD mindenaron, hanem azon, hogy xy jatekmod milyen elmenyt nyujt mert latjak a sima HD-s anno, elozo gennel HD-ra felskalazott jatek is a jatekmenet alapjan fogyott, nem a felbontas/grafika miatt. A konzol kozonsege sokszor se a felbontast/se az fps fogalmaval sincs tisztaban, mert a jatek erdekli elsosorban.
Es akkor meg nem is beszeltunk a novekvo mobil piacrol es emiatti szandekosan kis hardver igenyu game design-rol.
Meg 1, de inkabb 2 ev mire jonnek a nextgen jatekok, ahogy ez az elozo generacional is volt, addig kapja a konzolos a 360/PS3 portokat amik csak izombol fognak gyorsabban nagyobb felbontassal futni az uj hardveren megspekelve par csicsaval :P

[ Szerkesztve ]

(#179) Prof válasza gbors (#165) üzenetére


Prof
addikt

Milyen csatin megy a jel a monitorodba D-Sub, esetleg atalakitoval?

(#180) siriq válasza Prof (#178) üzenetére


siriq
őstag

Rendben. Ott van a kihasznalatsag. Ezzel semmi gond. A fogyasztas nem ertem milyen szinten jon ide. Akkoriban meg nem voltak energia felhasznalasabol olyan megoldasok mint az nv 750/ti. A ps4 konzolt 2014 novemberben jelentettek meg. Igy felesleges eneriga szempontbol osszehasonlitani. Kesobbiekben mas jatekok lesznek mas beallitasokkal. Ezert lenyeges a 3rom eves pc.

Sajnos a mai nextgen konzol/ok meg a normalis ps-s 1920x1080-s felbontast sem tudjak hozni. Ertem en, hogy te szerinted mas is szamit. Viszont a nextgen nem tud egy konnyen osszerekhato 3 eves pc alapveto szinvonalat kepviselni ugy, hogy plusz(nem plusz hanem sz@rabb efektek vannak benne). efektek lennek a pc-hez viszonyitva. Peldault: tobb fps, efektezes es valoban latvanyosabb megvalositasa a jateknak. Sajnos jelen pillanatban ha Thief vagy Titanfall al szeretnel jatsznani, akkor mindenkepp pc-t ajanlanam. A fentebb irt okok miatt. Azt sem kell elfelejteni, hogy en kozben sttreamelem azt a szerencsetlen jatekot a pc-n es jobb elmenyt nyujt.
Rendben, majd jonnek, szerinted addig pc-n nem jon a dx12 stb? Mar most leboges a nextgen. Hangsujozom, itt a ph, gamepod stb. berkein berul, senki nem ir. Elegge egyertelmu miert.

[ Szerkesztve ]

Meg mindig nincs 1000 oras BF3 nev, kozben mar masok is erdeklodnek utana... Mar bevallottan nincs 1000 ora neki... Varjunk Dec 31-ig a Mantle-a.

(#181) siriq válasza siriq (#180) üzenetére


siriq
őstag

Nem szeretnek belemenni a frost engine-be. Amit bf4-s szinten latok az egy siralom. A vilagitas egy tesztura a falon. Konkretan, kilovod a vilagito testet es a falon semmi nem valtozik. Ez mekkor a LOLER kategoria. Valamilyen szinten megertem oket, de ez mar sok.

Szerk: mindjart csinalok video-t rola. A csoldalatos engine amit mindenkeppen hasznalni kell.

[ Szerkesztve ]

Meg mindig nincs 1000 oras BF3 nev, kozben mar masok is erdeklodnek utana... Mar bevallottan nincs 1000 ora neki... Varjunk Dec 31-ig a Mantle-a.

(#182) siriq válasza siriq (#181) üzenetére


siriq
őstag

A video el is keszult, sikeresen feltoltve. Szerintem nem kell magyarazni. [link]
A videoban talahato "megoldastol" roszabbat is tudok rogziteni. Egyebkent felesleges. A video magaert beszel.
Ha erdekel a Thief es egyeb jatek akkor mindenkeppen ajanlom: [link]

[ Szerkesztve ]

Meg mindig nincs 1000 oras BF3 nev, kozben mar masok is erdeklodnek utana... Mar bevallottan nincs 1000 ora neki... Varjunk Dec 31-ig a Mantle-a.

(#183) Dr. Akula válasza Malibutomi (#164) üzenetére


Dr. Akula
nagyúr

Szerinted?

(#184) gbors válasza Prof (#179) üzenetére


gbors
nagyúr

nem megy, hanem ment :) amúgy DVI, de miért érdekes?

Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

(#185) VirsLee válasza siriq (#180) üzenetére


VirsLee
őstag

Nem kellene ennyire egy szempont alapján összehasonlítani a konzolt és a PC-t...
Úgy tűnik neked csak az a fontos, hogy mi az elérhető legnagyobb felbontás és fps. Mi van, ha valaki nem ilyen szempontok alapján dönt?
Vannak olyanok, akiknek fontos:
- amit megvettek gépet, arra 8-9 év múlva is adjanak ki játékokat
- egy jól összerakott online szolgáltatás (pl. xbox live), nem tudok róla, hogy ilyen elérhető lenne PC-n (pl. folyamatosan látod melyik ismerősöd mit csinál, két gombnyomással csatlakozhatsz a játékához, stb...)
- egyszerűség: egy 2005-ben megjelent technológiát (xbox 360) minden macera nélkül tudsz használni ma is. Ugyanezt PC-n már nehezebben tudom elképzelni, ugyanis 2005-ben megvetted a géped egy windows xp-vel, dx9.0c-vel, majd frissítettél 2007 elején vistára és örültél, hogy van dx10-ed, amit 2008-ban frissítettél dx10.1-re, 2009-ben frissítettél gondolom win7-re és dx11-re, majd váltasz win8-ra a dx11.1 miatt és win8.1-re a leendő dx11.2 miatt? Ez csak a sw oldal, hw oldalon gondolom hasonlóan sok csere-bere ment, hogy az a gép még mindig alkalmas legyen egy 2014-ben megjelenő játék futtatására.
- kényelem: nem mindenki szeret napi 8-10 óra irodai meló után leülni ugyanúgy egy iróasztalhoz játszani és nyomkodni a billentyűket plusz rángatni a kis rágcsálót. A wireless controller, split screen multi is sok embernek tetszik. Egy gombnyomással bekapcsolod a tv-t és a konzolt is, majd egyszerűen kiválasztod a menüből, hogy mivel szeretnél játszani és kész.

Azokról sem szabad megfeledkezni, akik szerint azért jobb a konzol, mert ugyanahhoz a grafikai teljesítményhez fele annyi áram is elég, vagy az, hogy meg tudod venni 120e forintból, amiből nem kapsz olyan szintű PC-t, ami hasonló teljesítményre lenne képes.
Úgy látszik a nextgen kifejezés egy kicsit összezavart minden PC-s érzelmű embert, ez a következő generáció a konzolokból, nem az a célja, hogy 400 dollárból és 140 wattból 1000 dolláros, 400 wattos PC-ket verjen le. Ülj le egy ps3 és ps4 elé, látni fogod, hogy miért nextgen.

Játékoknál azokat érdemes nézned, ami már eleve csak az új architektúrára készül. A BF4-es lámpalövögetős video helyett inkább nézd meg a lenti két videót, ami PS4-ről van, ezek sem azért ilyenek, mert űrtechnikáról van szó, egyszerűen a fejlesztők ennyit tudtak összehozni nyitócímnek:
https://www.youtube.com/watch?v=iD2zI-3I2o4
https://www.youtube.com/watch?v=W0FGov9Ssy4

Mindenki tudja, hogy nyers erőben a konzol nem veszi fel a versenyt a PC-vel, azonban több száz millió vásárló alapján láthatod, hogy a fenti szempontokat is figyelembe veszik az emberek, nem csak a felbontás/fps párost. Nekem van PC-m, XBOX360-am és PS4-em is, sőt még telefonon is tudok játszani :)

(#186) Shing válasza VirsLee (#185) üzenetére


Shing
őstag

De most ki az aki 2005-ös PC-vel játszik? Egyszerűen már az is lecseréli a régi PC-jét aki konzolon játszik, mert elavult.
Miért kellene mindig váltani ha kijön az új DX, windows? Most hány DX11.1-es játékot tudsz felsorolni? Sőt, rengeteg játék csak és kizárólag DX9-el támogatással jelenik meg, még ma is.

Miért kényelmetlenebb a PC-s játék? Ugyan az van amit leírtál. Bekapcsolod, kattintasz 2-t az asztalon lévő ikonra és kész. Ez most mivel rosszabb? :F
Vezeték nélküli kontroller és TV csatlakoztatás szintén nem elérhetetlen.

Hagyjuk már, hogy egy PC 400W-t fogyaszt...
Azt írod, hogy ugyan akkora grafikai teljesítményt csinál meg 2x kevesebb fogyasztással. Az előző konzolokon nagyon sok játék még 1280x720 felbontáson se futott és a 30FPS-t se érte el. A mai konzolok pedig szintén nem teljesítenek tökéletesen. Mint felhasználó pedig teljesen mindegy, hogy azért, mert nem tudják a programozók kihasználni vagy kevés a hardver. 120ezer Ft-ért pedig a 30FPS/1080P nem nagy durranás PC fronton sem. És most még direkt a PS4-t hozod fel te is, mert az az erősebb konzol, de az Xbox még itt sem tart, ráadásul drágább...

A jól összerakott online szolgáltatásnak pedig ott van a steam. Én annyira nem használom, de tudom hogy nyújt olyan szolgáltatásokat amiket felsoroltál.

Azzal viszont biztos, hogy kevés dolog érte meg annyira, mint konzolt venni 2005-ben vagy megvenni az új konzolokat ma. Hisz tényleg rengeteg ideig kiszolgál. Viszont nem kell ezt se úgy sarkítani, hogy most minden konzolos 2005-ben vette a konzolját.

[ Szerkesztve ]

(#187) Malibutomi válasza Dr. Akula (#183) üzenetére


Malibutomi
nagyúr

Egy i5 egy 290X-el ugyanúgy profitál, sőt a legcsúcsabb hatmagos i7 is nagyot gyorsul egy 290cf-el, és nem pár fps a különbség. Pedig ott nem beszéltünk volna durva cpu limitről mantle előtt.

(#188) dergander válasza Malibutomi (#187) üzenetére


dergander
addikt

Ezért a mantle,ha nincs kihasználva a vga majd segít,ebből is látszik h szakmailag a cpun segít,holott elviekben nem erről van szó.

(#189) antikomcsi válasza Shing (#186) üzenetére


antikomcsi
veterán
LOGOUT blog

Annyira nem elérhetetlen, hogy Rayman Legends-et a nagy TV-n játszunk pc-ről vezeték nélküli kontrollerekkel.

Pont úgy lehet a kanapéról szórakozni, mintha bármilyen más platformon játszanánk.

Igaz ez nagyon off, de annyiból talán mégse, hogy mindegy, hogy mantle, vagy dx, konzol, vagy pc, ebből a szempontból nincs különbség.

(#190) VirsLee válasza Shing (#186) üzenetére


VirsLee
őstag

Egyetértek veled, hogy nem igazán fog 2005-ös PC-vel játszani az ember, mert egyszerűen mai játékokkal már alkalmatlan rá :) Azzal nem értek egyet, hogy csak úgy lecseréled a gépet, mert elavult ugyanis ha kiveszed a játékot a számításból nagyon nehezen avul el a PC. Én egy régebbi (C2D 2,26GHz) notebookot használok, aminél annyira volt szükségem, hogy ne legyen "elavult", hogy tettem bele egy SSD-t és bővítettem 8 GB-ra. Ez sajnos játékra használhatatlan, de amúgy teljesen jó :)

Igazad van, hogy lehet kontrollert és TV-t csatlakoztatni, de a gép vezérlése (nem a játéké) nem arra van optimalizálva, ezért gondoltam azt, hogy kényelmetlenebb.

A 400 wattot azért írtam, mert akinek én válaszoltam (siriq) egy kicsit komolyabb kártyát használ, ami terhelve önmaga többet el tud vinni, mint egy komplett konzol :)

Azért a PS4-t és az XBOX360-t hoztam fel példaként, mert azokon játszok.

A steam online szolgáltatásait nem ismerem, majd utána nézek.

Nem szerettem volna úgy sarkítani, hogy mindenki 2005-ben vett új konzolt, csak annyira akartam rámutatni, hogy a 2005-ös technológia 2014-ben is használható játékra, hisz nagyon sok új játék jelenik meg rá.

(#191) FLATRONW válasza VirsLee (#190) üzenetére


FLATRONW
őstag

Hidd el sokan játszanak 2005-ös PC-vel ma is mai játékokat minimális grafika (konzol grafika) mellett. És a konzolosok között is megvan az a réteg, akik már a sokadik Xbox360-t vagy PS3-at használják, mert kijött egy újabb vékonyabb kiadás vagy egy nagyobb HDD-t tartalmazó verzió. Ők mit kaptak grafikai szinten a plusz kiadott pénzért? Semmit. Nem beszélve arról, hogy egy konzol is elromolhat és akkor az megint plusz kiadást jelent, de fejlődés tekintetében megint nem kap semmit a felhasználó. Természeten a PC is elromolhat, de egy játékos hamarabb lecseréli, hogy ideje lenne elromolnia. A csere pedig minden szinten fejlődést jelent.

(#192) siriq válasza VirsLee (#185) üzenetére


siriq
őstag

Ez a cikk magert beszel. [link] Ennyi. "nextgen" a t@kom az.

Kivancsi vagyok, hogy itt mikor fognak egyaltaln irni errol?

[ Szerkesztve ]

Meg mindig nincs 1000 oras BF3 nev, kozben mar masok is erdeklodnek utana... Mar bevallottan nincs 1000 ora neki... Varjunk Dec 31-ig a Mantle-a.

(#193) VirsLee válasza siriq (#192) üzenetére


VirsLee
őstag

Nem is értem, hogy mit vársz egy ilyen játéktól? Ezt a játékot tudtommal 4 merőben más architektúrára fejlesztették (xbox, ps4: x86 apu, pc: x86 cpu+dvga, xbox360, ps3, ráadásul pc-n is külön dx és mantle)
Nézz meg egy killzonet (korábban linkeltem is két részletet a lámpalövöldözős videód miatt), az fullhd, 60fps. Azzal milyen problémáid vannak?
Az nem hiszem, hogy a konzolgyártók vagy a pc gyártók hibája lenne, hogy egy kiadó az igényesség helyett olyan játékmotort ír, aminek 2005-ös gépen is futnia kell.

(#194) Shing válasza VirsLee (#193) üzenetére


Shing
őstag

Az se 60FPS. :N
[link]

(#196) Peat;) válasza VirsLee (#193) üzenetére


Peat;)
veterán

A killzone szép játék, technikailag nincs vele baj részemről(játék most tökmindegy), én ezt vártam el mint minimum és ezt elérte az egyik konzol. Bevallom ezt a szintet az xbox one-tól vártam legalább, egyébként a ps4-től még többet. Mert ezt a benyomást keltették a cikkek. Mert a probléma azzal van hogy sorba jönnek azok a cikkek amik szerint a pc az ami labdába se rúg grafikailag, fizikában a konzolos lehetőségek mellett. A napokban volt egy hír egy készülő ps4-es játékról ami tényleg szép, de én úgy vagyok vele hogy már csak 1080p-s nem összevágott gameplay jeleneteknek adok egy kis bizalmat. E3 játékkiállítás után szerintem okosabbak leszünk!

(#197) VirsLee válasza Cobra652 (#195) üzenetére


VirsLee
őstag

Írtam is korábban, hogy nem a PC-sek számára következő generáció, így simán láthattál jobbat, főleg, hogy az általad használt videókártya nyitóára 10e forinttal több volt, mint a ps4 :)

(#198) VirsLee válasza Peat;) (#196) üzenetére


VirsLee
őstag

Én inkább a játékok szavatossága, tartalma miatt aggódok, ott nehéz találni bármi bíztatót.

(#199) siriq válasza VirsLee (#193) üzenetére


siriq
őstag

Tessek, 60 fps 1080p ps4: [link] , nem kell itt felni jonnek a cimek :D

Meg mindig nincs 1000 oras BF3 nev, kozben mar masok is erdeklodnek utana... Mar bevallottan nincs 1000 ora neki... Varjunk Dec 31-ig a Mantle-a.

(#200) FLATRONW válasza siriq (#199) üzenetére


FLATRONW
őstag

Vajon mennyire izzadtak meg, hogy sikerült ezt elérniük?:)

(#201) VirsLee válasza siriq (#199) üzenetére


VirsLee
őstag

Látod erről beszéltem, megint PC-ről portolnak PS4-re :D

(#202) BoneDragon válasza siriq (#199) üzenetére


BoneDragon
veterán

Ez már teljesen kihasználja az új konzolokat? ;]

(#203) gantum válasza VirsLee (#185) üzenetére


gantum
aktív tag

a steam tudja ezt a két gombnyomásos dolgot. :)

(#204) Prof válasza gantum (#203) üzenetére


Prof
addikt

Eleg elavult mar, nulla gombnyomas gondolat vezerles kene mar :D Aztan johetnek a cyborg gamerek.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.