Hirdetés

2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Normi™


Normi™
őstag

Kövezzetek meg,de nekem jobban tetszik kikapcsolva,valahogy természetesebb.

"It was me on that road. But you couldn't see me.Too many lights out, but nowhere near here.It was me on that road. Still you couldn't see me.And then flash lights and explosions"

(#2) darkarthur válasza Normi™ (#1) üzenetére


darkarthur
senior tag

Pont ezt akartam írni, csak elkéstem. :K

Samsung S23 Ultra 5G

(#3) Bici válasza Normi™ (#1) üzenetére


Bici
félisten

Szerintem csak jól kell tudni használni.
Ha úgy állítod be a falakat, hogy erősen verjék vissza a fenyt, akkor ilyen lesz, de ha az anyagának megfelelő tükröződést adsz neki, akkor közelebb kerül a valósághoz.
Sajna, kétséges, hogy a fejlesztők mértéktartóan fogják-e használni, legalábbis a gyakran előforduló üvegesen csillogó deszkákból, és a szárazon is tükörszerű aszfaltból kiindulva. :DDD

Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html

(#4) Duck663


Duck663
őstag

Nagyon gáz, ha azt mondom, hogy nekem igazából egyik sem tetszik igazán? Valahogy ha bemegyünk egy már félig széthullott, növényekkel benőtt raktárépületbe, akkor nem ez az amit látunk. Jó persze pont ilyenbe nem voltam.

(#3) Bici: Ha egy technikának meg akarják mutatni, az előnyeit, akkor már alapból jól kellene használni, nem? Hogy lássuk, mitől is jobb, mitől több.

[ Szerkesztve ]

Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.

(#5) Picturemaker


Picturemaker
őstag

Kicsit kivilágosítottam a "rosszabb" képet. Olyan lett, mint a másik.
Az viszont igaz, hogy a CryEngine SVOTI sokkal jobban hangzik, mint az, hogy világosítás. :)

[ Szerkesztve ]

A számítógép rendkívül alkalmas olyan feladatok megoldására, amelyek számítógép nélkül nem is léteznének!

(#6) FLATRONW


FLATRONW
őstag

Nekem is jobban tetszik a sötétebb kép. Ez a világos kép nekem olyan, mintha nem lenne rajta AO.
Nekem erről az erőforrások felesleges elpocsékolása jut eszembe. Az AO elsötétíti az alap képet, a megvilágítás pedig újra kivilágosítja.

(#7) duc


duc
aktív tag

Ne mondjátok már hogy a világosabbnál van bekapcsolva... szerintem fordítva, a sötétebbnél. Ha nem, akkor kár volt dolgozni rajta. A sötétebb képnél plusz árnyékok is vannak, pl a fa lombja a jobb oldali falon fent.

[ Szerkesztve ]

üdvöske, redmondi óriás, tetszetős, rendre, légkavaró, akár, megoldás, kicsike, ipar.

(#8) Bici válasza Duck663 (#4) üzenetére


Bici
félisten

De igen, de ha a fejlesztők többsége képtelen értelmesen használni egy effektet a végeleges eladásra szánt játékban, akkor miért nézzük ki belőle, hogy a demóban tudni fogja?

Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html

(#9) Duck663 válasza Bici (#8) üzenetére


Duck663
őstag

:D Ezzel mindent el is mondtunk a fejlesztőkről... kezdjék elölről... :D

[ Szerkesztve ]

Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.

(#10) #06658560


#06658560
törölt tag

Ezek közül egyik sem mutat valóságközeli állapotot.

(#11) DrGreen


DrGreen
csendes tag

Van jobb összehasonlítás is, ami talán megmutatja mire képes a technológia.

Edit: Gyors rátekintve amott a képekre, valóban a sötétebb képen van alkalmazva a SVOTI. Ott van pár szemléletesebb kép is.

[ Szerkesztve ]

(#12) imibogyo válasza DrGreen (#11) üzenetére


imibogyo
veterán

Egyértelműen a "sötétebb" kép a SVOTI-s... :K
Vagy a szöveget kell megcserélni, vagy a képeket...

[ Szerkesztve ]

(#13) sTERNI válasza imibogyo (#12) üzenetére


sTERNI
senior tag

Lehet, hogy csak Abu tesztel minket :)

"You travel with fascinating companions, Doctor."

(#14) UnSkilleD válasza Normi™ (#1) üzenetére


UnSkilleD
senior tag

a sötétebb a bekapcsolt, a felirat rossz a kép alatt

"Az internet olyan, mint az MTV: annak idején az MTV nagyon trendi volt, aztán hirtelen elavult” - Prince

(#15) Duck663 válasza DrGreen (#11) üzenetére


Duck663
őstag

Na ez már igen, annak az erdőnek egészen erdő szerű kinézete van. :) Még persze ez sem az igazi, de már alakul.

Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.

(#16) lenox


lenox
veterán

Az a baj az egesszel, hogy ami a kulonbseg lenne az nem latszik, ellenben ami latszik, mint kulonbseg azt egy megfelelo viewing transzformacioval is meg lehet csinalni a 2d kepbol 3d hokusz-pokusz nelkul. Szoval ez igy parasztvakitas.

(#17) alevan


alevan
őstag

de senki sem számolt a Crytekkel

Gyerekek, számoljunk Crytek bácsival: Crisis 1, Crisis 2, Crisis 3, ... . ;]

"Ezért lovagol a pokolba a konzumer IT piac. A hülye igények... . Azt sem tudod, hogy mit akarsz de az jöjjon havonta frissités formájában."

(#18) huskydog17


huskydog17
addikt
LOGOUT blog

Az a gond, hogy ezt a cikket javítani kéne, ugyanis fel van cserélve a kikapcsolt és bekapcsolt állapot.

Itt van helyesen még több összehasonlító képpel.

Amúgy szerintem nagyon látványos technika, ilyen és ehhez hasonlókat kéne használniuk a játékfejlesztőknek a parasztvakító motion blur és DoF helyett. Az egész piacon szerintem a CryEngine nyújtja a legrealisztikusabb és legszebb látványt.

Még egy dolog:
Abu, honnan jött ez az SVOTI, amikor maguk a fejlesztők is egyértelműen és félreérthetetlenül SVOGI-ról beszélnek? Lásd a fenti linket.

[ Szerkesztve ]

Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ

(#19) imi123


imi123
őstag

Miért érzem úgy hogy ez a cikk csak azért született hogy újra leírhasd hogy a Nvidia VXGI megoldása sz@r! ;]
Lehet velem van baj de olyan mintha csak a fényerőt tekergették volna.
Lehet mozgásban meggyőzőbb lesz.

[ Szerkesztve ]

Tévedni emberi dolog, de állati kellemetlen.

(#20) Duck663 válasza imi123 (#19) üzenetére


Duck663
őstag

"Lehet velem van baj de olyan mintha csak a fényerőt tekergették volna."

Hát apukám, ha te csak annyit veszel észre, mintha csak a fényerő változott volna, akkor menj szemészetre. :D

A huskydog17 által linkelt oldalon nézed meg az utolsó két képet. Vagy amin bent vagyunk és egy ajtón tekintünk ki.

Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.

(#21) imi123 válasza Duck663 (#20) üzenetére


imi123
őstag

Köszi!

Kicsit meggyőzőbb.
Kezdek spórolni új videó kártyára. :)

:R

[ Szerkesztve ]

Tévedni emberi dolog, de állati kellemetlen.

(#22) Normi™ válasza UnSkilleD (#14) üzenetére


Normi™
őstag

Értem,köszi,úgy már más!

"It was me on that road. But you couldn't see me.Too many lights out, but nowhere near here.It was me on that road. Still you couldn't see me.And then flash lights and explosions"

(#23) Abu85


Abu85
HÁZIGAZDA

Oké. Elnézést! Valóban felcseréltem a képeket a mentésnél. Javítottam. :R

(#18) huskydog17: Aki csinálta SVOTI-nek hívta a redditen. Igazából nincs jelentősége.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#24) Normi™ válasza Abu85 (#23) üzenetére


Normi™
őstag

Semmi gond,előfordul.

Nekem egy dolog ami nem tetszik,az ég hátrányára változik.Persze egy képből nem dönthető el teljesen,de a kikapcsolt állapotban természetesebb kék.

"It was me on that road. But you couldn't see me.Too many lights out, but nowhere near here.It was me on that road. Still you couldn't see me.And then flash lights and explosions"

(#25) imi123 válasza Abu85 (#23) üzenetére


imi123
őstag

Azt lehet már tudni hogy milyen API-val működik?

Tévedni emberi dolog, de állati kellemetlen.

(#26) Abu85 válasza imi123 (#25) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Amilyeneket a CryEngine támogat. Nem tűnik valami halálosan bonyolult dolognak. Sőt...

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#27) imi123 válasza Abu85 (#26) üzenetére


imi123
őstag

Lehet aki megírta a kódot kicsit másképp látja. :)

Tévedni emberi dolog, de állati kellemetlen.

(#28) Abu85 válasza imi123 (#27) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Aláírom, nyilván tisztelet érte azoknak, akik kifejlesztették. :)

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#29) imi123 válasza Abu85 (#28) üzenetére


imi123
őstag

Remélem a konkurensek is ráfekszenek a témára.

Tévedni emberi dolog, de állati kellemetlen.

(#30) Kristof93


Kristof93
senior tag

Sikerult a legrosszabb osszehasonlitast kivalasztani egy nem valami szep jatekbol... Ide erdemes menni all-leejteni: Baron Haussmann

Le is lehet tolteni a techdemot.

[ Szerkesztve ]

(#31) UnSkilleD válasza Kristof93 (#30) üzenetére


UnSkilleD
senior tag

hát ez tényleg brutális

"Az internet olyan, mint az MTV: annak idején az MTV nagyon trendi volt, aztán hirtelen elavult” - Prince

(#32) imi123 válasza Kristof93 (#30) üzenetére


imi123
őstag

Köszi a linket!
:R

Tévedni emberi dolog, de állati kellemetlen.

(#33) cheatergs


cheatergs
senior tag

Nekem úgy rémlik, mintha ezt a megvilágítósdit lövöldözgetnék a DX7-8 váltás óta. A világos kép olyan, mintha nem használnának shadereket.
Ugyanez volt a HDR bevezetésekor is. Van árnyék-nincs árnyék.
A global illumination DX10.1-es marketingjénél is ezt mutogatták.
És már megint...

A HDR-t se tanulták meg normálisan használni a fejlesztők (legalábbis nem emlékszem olyan játékra, ahol felismerhető, mégis látványos volt), a fény egy olvadt masszának hatott.
Ha ebből a global illuminationból lesz még valaha valami, akk se fognak értelmesebben bánni vele.

Mindig minden mindegy

(#34) Peat;)


Peat;)
veterán

Eddig is láttunk már nagyon szép fényeffekteket, már elég régi játékokban is. Nem tudom, szerintem nem az effektek útján kéne továbbmenni, mert azok már rég megelőzték a textúrák, modellek, objektumok részletességeit, látványosságát, szerintem ezeknél van nagy elmaradás, amit a cikkben szereplő kép is remekül prezentál..

(#35) Kristof93 válasza Peat;) (#34) üzenetére


Kristof93
senior tag

Pedig pont a valosaghu megvilagitas hianyzik meg mindig. Ha lehetne valos idoben szamolni a fenyvisszaverodest kevesebbet kellene bajlodnunk a modellekkel/texturakkal :)

@33: Ezek a szavak nem azt jelentik amit gondolod, hogy jelentenek :))

(#36) Strezi válasza Kristof93 (#35) üzenetére


Strezi
őstag

Nem pusztán kötözködés képpen ;) , de a linkelt techdemó hihetőségét nekem teljesen eltolta az alkalmazott pont fényforrás mozgatása nemsokkal az ablak előtt :W

Nézd meg az ablakkeretek árnyékait és nagyon kibukik a dolog.

Kicsit illúzióromboló, hogy egy amúgy valós, szépen bevilágított szoba csak egy lámpával van bevilágítva, nem pedig egy távoli nap modellel, valós napszaknak megfelelően :N

Mindez csak az oldalon linkelt videó alapján ;) Ha lehet kapcsolgatni a fényforrás típusát akkor kiegyezem vele :DDD

[ Szerkesztve ]

Használt LiFePo 15kWh akuk eladóak! ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...

(#37) Kristof93 válasza Strezi (#36) üzenetére


Kristof93
senior tag

Nappal megcsinalni pedig konnyebb, mint pont fenyforrasssal :N Es az arnyekok sem lennenek parhuzamosak. Egyebkent nappal van megcsinalva, nem pontfenyforrassal; beleneztem a jelenetbe az editorban.

(#38) bobalazs


bobalazs
nagyúr
LOGOUT blog (1)

Elég jó lett az összehasonlító kép, itt legalább tényleg látszik a különbség!

(#39) GodGamer5


GodGamer5
addikt

Végre a PC is kezd haladni a korral. Személy szerint örülök neki, hogy legalább a Crytek próbálkozik.

"Többször látsz Game Over képernyőt, mint Michelle Wild f@szt." "It's not a Loop, it's a Spiral"

(#40) imibogyo válasza huskydog17 (#18) üzenetére


imibogyo
veterán

SVOTI - Sparse Voxel Octree Total Illumination
SVOGI - Sparse Voxel Octree Global Illumination

Proper name is SVOGI, Crytek however uses SVOTI. ;)

(#41) brd


brd
nagyúr

Elsőre látványosnak hat, aztán belegondolva, ha a valósághoz közelítő ábrázolást akarják tuningolni vele, akkor ez arra nagyon gáz lesz. A külső fényerőhöz viszonyítva (már ami a valóságban ilyennek tűnik) a benti árnyékok túl sötétek. Ettől még a technika lehet jó, csak akkor meg kellene tanulni használni.

The only real valuable thing is intuition.

(#42) Ragnar_ válasza FLATRONW (#6) üzenetére


Ragnar_
addikt

Ha sötétebbre veszed az AO-t globál a mapon simán lehet sötétíteni az árnyékokat. Persze lehet, hogy űberalgoritmus számolja a materialnak megfelelő fényelenyelést meg fényvisszaverést, és nem lehet ezt az eredményt egyszerűen produkálni..

[ Szerkesztve ]

Ryzen R5 1600X - ASUS PIRME-B350 PLUS - 2x8Gb G.Skill Aegis 3GHz - Gigabyte 1070 G1 Gaming

(#43) laposonly11 válasza Ragnar_ (#42) üzenetére


laposonly11
senior tag

Vagy a kontrasztot növeled a monitoron, vagy szoftveresen. :DDD

[ Szerkesztve ]

Ordo est anima rerum.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.