Hirdetés

2024. május 5., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) cappa72


cappa72
nagyúr

Nem rossz dolog a digitális műszarfal, de... kell hozzá bizonyos felkészültség, érzék, értés.
Na meg a rtmf. Tehát először el kell tölteni pár órát (nem felet) azzal, hogy utazás nélkül az ember feltérképezze azt, hogy mi hol van, mi hogy működik, mi mire mit reagál, stb... Tehát kb. egy felkészítő tréninggel kellene kezdeni az autó átadását.
Sokan pedig nem így működnek, tehát beülni, menni vele. Aztán jön a meglepi, hogy te várjál... hol van a kézifékkat? Hja, hogy gombos? uppsz...
Az egyes "old-school" gombos megoldások eltűnésével nő a vezetés közbeni nem-odafigyelés esélye. Pl. fűtés/hűtés/klíma vezérlések. Ezek ha gombos megoldások, akkor ugyanott vannak mindig, nem függ attól a hozzáférés, hogy épp mi van a kijelzőn.
Illetve számtalan eset van, amikor a kijelző szimplán nem működik - vagy hw vagy sw oldalról, de ez most mellékes -; na akkor mivan'?
Tehát kitesztelni és kiforrott megoldást kiadni lenne az elsődleges. De megy ész nélkül a fejlesztés, és a piacra dobás.
Persze értem én, hogy agilis koncepció, meg piacvesztés, meg muszáj' fejelszetni.

Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért

(#2) bambano


bambano
titán

a subaru a biztonságra koncentrál? ahha...

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#3) cinemazealot


cinemazealot
addikt

1982. Már ekkor lehetett tudni, hogy a yoke kormány egy joke. :)

Tény, hogy nagyon jól néz ki, de kb. ennyi is az összes előnye. Addig, amíg az autó irányításához egy negyed fordulatnál tovább is kell tekerni, addig alkalmatlan a feladatára.

A műszerfal touchpad-esítését pedig konkrétan károsnak tartom addig, amíg (1) a telefon vezetés közbeni használatát a KRESZ tiltja, illetve amíg (2) elvész a lehetősége annak, hogy tök sötétben vagy odapillantás nélkül is képes legyek bármit be- és kikapcsolni.

(#4) Gargouille válasza cappa72 (#1) üzenetére


Gargouille
őstag

Egyetértek veled, de azért csak óvatosan, mert egy másik cikk alatt pont ugyanebben a témában én már megkaptam, hogy nem igaz az, hogy a fizikai gombokat nem kell nézni, azok szerintük ugyanannyira elvonják a figyelmet mint egy touchscreen... :DDD

Amúgy valóban érezhető egy ilyen "fejlesztés fetisizmus" mostanában, amikor már nincs funkcionálisan értelme (vagy akár ront is a használhatóságon), hanem már csak önmagáért való a fejlesztés. Szoftvereknél ez már elég rég óta trend sajnos.

Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.

(#5) #56573440 válasza cappa72 (#1) üzenetére


#56573440
törölt tag

" Tehát először el kell tölteni pár órát (nem felet) azzal, hogy utazás nélkül az ember feltérképezze azt, hogy mi hol van"

Ez alapvetően évek óta megvan ha nem évtizede... Idrive, szanaszét variált bajuszkapcsolók meg a millió gombos okoskormányok nem most jöttek ki, nyilván van egy tanulási görbe.

"Az egyes "old-school" gombos megoldások eltűnésével nő a vezetés közbeni nem-odafigyelés esélye. Pl. fűtés/hűtés/klíma vezérlések"

Na ezzel van a legnagyobb baj szerintem... Amíg egy "hagyományos, oldschool" kezelőfelület belátható időn belül megtanulható, és kvázi vakon kezelhető, addig a tabletes fűtés, klíma és egyéb vacakolás meg soha nem. Tök mindegy mennyi időt szánsz rá, mennyi érzéked van és hányszor olvastad el a manuált, oda kell nézz.

Csakhogy az autógyártók szép lassan átmentek fullretardba, mert a kiállítóteremben azzal tudja eladni a cuccát. Pl már a primera (2001-2008) középre kitett műszercsoportja miatt is felkötöttem volna a mérnököt meg azt a nyomorékot is aki rábólintott hogy tök jó. Évek alatt is nehezen megszokható egyszerűen hogy nem magad előtt van a sebesség. Persze tök jól néz ki mert kvázi szimmetrikus de értelme az 0... Aztán jöttek a mégnagyobb baromságok, cimbora valami céges bálnájában volt gesztusvezérelt rádió, hangerő állításhoz az ujjaddal köröztél a tükör alatt, lehetett némítani, léptetni előre hátra meg ilyenek. Amikor úgy gondolta. Ezek a funkciók egyébként ott voltak a kormányon is.... De vedd le róla a kezed és integess ugyanazért a funkcióért és vagy megy vagy épp nem, de mer' az új és trendi.

Legyen kijelző tőlem, nem fáj. Legyen testreszabható meg minden, tök jó. Viszont az alap funkciókat mint a klímavezérlés, ülésfűtés, zenéhez tartozó cuccok, tempomat és társai, köd és egyéb lámpák maradjanak fizikai gombon, kapcsolón. Hovatovább ha nem navigálás a téma pl legyen főleg statikus, mert a szemem sarkából ha azt látom hogy valami folyamatosan ugrál, változik, pofázik, akkor az rettenet zavaró...
Pl nemrég a waze buggolt be, vagy épp megjavult fene tudja, de konkrétan ilyen 5 másodpercenként dobálta fel a badge-eket hogy gratulál, 5-50-100 pontot kaptam és milyen jó nekem. F-o-ly-a-m-a-t-o-s-a-n. Amikor elegem lett indítottam egy gmapsot és az irodában az asztalon hagytam hogy kifejtse mennyire boldog, vagy 50k pont értékben sikerült két napon és egy teljes éjszakán keresztül mennie amire abbahagyta. De amíg vezettem és dobálta mindegyiknél önkénytlenül odanéztem...

(#6) cappa72 válasza Gargouille (#4) üzenetére


cappa72
nagyúr

Számomra a fizikai gombok elhelyezkedése megszókható. A váltót sem figyelem (meg az indexet, meg a relfelktort, meg az ablaktörlőt, stb...) , amikor vezetek, mert pontosan tudom, hogy hol van, és hányadikban vagyok, és hova akarok váltani.
A többi normális fizikai gomb is hasonló kategória.
De hát ez megint alapvetően mindenkinél egyedi. Van aki könnyebben megszokja, van aki kevésbé.
(Szerintem sokan azt nem veszik figyelembe, hogy egy kijelzőn változnak az elérhető funkciók.)

mert egy másik cikk alatt pont ugyanebben a témában én már megkaptam, hogy nem igaz az, hogy a fizikai gombokat nem kell nézni, azok szerintük ugyanannyira elvonják a figyelmet mint egy touchscreen
Akkor mehetnék oda trollkodni ;] (persze nem megyek)

Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért

(#7) HThomas válasza cappa72 (#1) üzenetére


HThomas
senior tag
LOGOUT blog

Na meg a rtmf. Tehát először el kell tölteni pár órát (nem felet) azzal, hogy utazás nélkül az ember feltérképezze azt, hogy mi hol van, mi hogy működik, mi mire mit reagál, stb... Tehát kb. egy felkészítő tréninggel kellene kezdeni az autó átadását.

Igen, aztán a reptéren éjszaka beülsz a bérautóba, és nekiállsz egy órát olvasgatni, hogy melyik funkció hol van elrejtve a menü bugyraiban :)

(#8) opr


opr
veterán

Egyetértek a cikkben leírtak nagyrészével. Yoke kormányt életveszélyesnek tartom, nem engednék ilyennel szerelt autót forgalomba.
Azon felül a nagy központi kijelző jó dolog, amíg utazás közben annyi a feladata, hogy az android auto/apple carplay-t megjelenítse, és ennyi. Ha bármi miatt baszogatni kell menet közben, az szvsz életveszélyes, pont, mint a mobiltelefon. Ha út közben még értesítéseket is dobál meg egyéb baromságokat csinál, akkor pláne.
Plusz meg kell találni az egyensúlyt. Klíma, ülésfűtés, hifinek legyenek dedikált, fizikai gombjai (fizikai panelen érintőkijelző határeset, de nekem már az is kizáró ok).

"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

(#9) #56573440 válasza HThomas (#7) üzenetére


#56573440
törölt tag

tök mindegy, mert eddig se igazán volt szabvány semmire se... A legtöbb autómban alapvetés volt hogy jobb oldalon ha meghúzok egy bajuszkapcsolót akkor szélvédőt mos, ha megnyomom a végén a gombot vagy előre tolom akkor hátul pl. A céges fordban valaki megforgta a mérnök sörét és pont fordítva csinálták meg, ha húzod hátul mos ha a végét nyomod elöl... De az ablaktörlő sebességállító tekerője is pont fordítva van mint ahogy nekem logikus lenne... Kapott egy piktogramot mint a hangerő álíltás, növekvő oszlopocskák egymás után. Nekem nyilván ösztönösen úgy nézett ki a megoldás, hogy lent van a legkisebb oszlop fent a legnagyobb, hát akkor mint a hangerőnél lent a szakaszos ablaktörlő lassú, fent "hangos" avagy gyorsabb. Tippelj. Persze hogy nem. Nyilván emiatt nem mentem még neki senkinek, de nettó agyvérzés kerülget amikor húzom a nyomorult kart és elkezd hátul integetni az ablaktörlő pl... De a sebváltók is ilyenek helyenként, a bmw 1-es mögé balra előre tett rüki hiába van évek óta meg számomra valahogy nem az igazi... Kicsit idegesebb "elmészmárafszomba" 1-es szúrni nem igazán lehet, mert azonnal rossz irányba indul el :D

De ez a kezdetek óta így van, és volt ennél sokkal rosszabb is

[ Szerkesztve ]

(#10) Kinder


Kinder
senior tag

2 éve Tesla Model 3 P tulaj vagyok.
Soha többet nem akarok műszerfali gombokat nyomogatni, tökéletesen lehet használni a kijelzőt.
Ugyanis menet közben egyáltalán nem kell hozzányúlni.
Minden rajta van, amit menet közben információként tudni kell.
A klímát sosem tekergettem fél perceként egyik autómban sem, szóval még ezt a hisztit sem értem, de ha mégis kell, akkor hangvezérlés is van, ami kifogástalanul működik, ellentétben több más cég autójával.
Amikor a Yoke kijött, direkt 2 hétig néztem, hányszor nyúlok oda felülre, ahol ugye a yoke "üres"... nos, egyszer sem, pedig aztán mindenhova is autóval járok.
Üres hiszti az egész.

(#11) #56573440 válasza Kinder (#10) üzenetére


#56573440
törölt tag

"2 éve Tesla Model 3 P tulaj vagyok.
Soha többet nem akarok műszerfali gombokat nyomogatni,"

ezt konkrétan borítékolni mertem volna :DDD

(#12) cappa72 válasza HThomas (#7) üzenetére


cappa72
nagyúr

Igen, aztán a reptéren éjszaka beülsz a bérautóba, és nekiállsz egy órát olvasgatni, hogy melyik funkció hol van elrejtve a menü bugyraiban
+1 :)
Volt, hogy külföltön voltam 4 napos tréningen, több kollégámmal, és én voltam a sofőr. Nem értették, mit vacakolok este 9-kor még 10-15 percet, miután beültünk az autóba... indujjunkmán'... fáradtak voltak ők is.

Yoke, which is a joke... (mondjuk ez először a Nissan Juke-nál jutott eszembe...)

@#10Kinder
Ahogy írtam, ez egyedi preferencia mindenki részéről, tehát teljesen normális a más vélemény.
Ettől viszont ez még nem hiszti.

Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért

(#13) HThomas válasza #56573440 (#9) üzenetére


HThomas
senior tag
LOGOUT blog

Igen, ez tök jogos, de azért pár perc alatt ha végignézted az előtted lévő piktogrammokat akkor megtaláltad, hogy melyik funkció hol van és mehettél.

A sebváltók tényleg viccesek tudtak lenni, mondjuk én már évek óta alig találkoztam kézi váltós kocsival :)

Mondjuk a fő gond szerintem még mindig az, hogy egy érintőkijelzőt nehezebb menet közben kezelni, mint egy fizikai gombot.

Persze egy modern kocsiban valóban nem nagyon kell állítgatni semmit, megy magától a világítás, klíma, ablaktörlő...

(#14) #56573440 válasza HThomas (#13) üzenetére


#56573440
törölt tag

"Persze egy modern kocsiban valóban nem nagyon kell állítgatni semmit, megy magától a világítás, klíma, ablaktörlő..."

Teljesen egyedi a dolog és egyébként nagyon nem vagyok híve az automata dolgoknak még ezen a szinten se. Pl nézd meg hányan közlekednek automata menetfénnyel, mer' automata. Ja csak elöl pilácsol két led, hátul nettó semmi. És akkor se kap észbe a user amikor ködben megy, mert automata. Cimbora így csapott el pályán embert, 30-al menni tudott, lámpát kapcsoljon a számítógép mer sose csinált még olyat ő. Ahogy a modern autókban a szellőztetés is olyan hogy spórolós sokszor, automatán simán a belső keringetésre kapcsol mert az úgy eco, csak közben azt érzem hogy kezdek irreálisan fáradt és álmos lenni... Meg egyébként hiába modern kocsi, ha elindulok nyilván nem 23 fokos kabint állítok télen, mert melegedjen már inkább a víz meg az olaj előbb, tehát egyszer de leginkább kétszer utána hozzá kell nyúljak hogy jó legyen... Arról nem is beszélve hogy a nyomasztó elektronikák kikapcsolgatása már már olyan szint mint amit a pilóták felszeállás előtt végeznek de tényleg... Cimbora beszáll az autóba, és indul a preflight check. Almenü almenüjében startstop off, sávtartó off, automata vészfék off. Ha leállítja és elindítja újra, kezdődik előről...

(#15) gabor7th


gabor7th
addikt

" A megbízhatóság fontosabb"... na ha majd felhőre akarják rakni az autókat, hogy havidíjakat szedjenek, de közben meg nem fogják tudni kivédeni a hackertámadásokat... majd világos lesz mindenkinek, hogy ez egy zsákutca.

A számítástechnika új negatív trendjei: ujtechkor.blog.hu

(#16) HThomas válasza #56573440 (#14) üzenetére


HThomas
senior tag
LOGOUT blog

Az újabbakban már hátul is van menetfény, pont emiatt...
Klímával nekem ilyen gondom nem szokott lenni, nagyon ritkán kell hozzányúlnom, teszi a dolgát. Inkább az utasok szokták csavargatni a saját zónájukat, aztán a következő úton amikor egyedül megyek, nézem, hogy totál el van tekerve és visszarakom egyzónásra (aminek szintén tök jól jön, hogy van dedikált gombja).

Én kb azzal tudok egyetérteni, amit opr írt:
Plusz meg kell találni az egyensúlyt. Klíma, ülésfűtés, hifinek legyenek dedikált, fizikai gombjai (fizikai panelen érintőkijelző határeset, de nekem már az is kizáró ok).

(#17) cappa72 válasza HThomas (#16) üzenetére


cappa72
nagyúr

Hasonló módon egyetértek vel/tek:
meg kell találni az egyensúlyt. Klíma, ülésfűtés, hifinek legyenek dedikált, fizikai gombjai (fizikai panelen érintőkijelző határeset, de nekem már az is kizáró ok).

Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért

(#18) Cathfaern


Cathfaern
nagyúr

Igazából lehet ezen vergődni, csak egy probléma van: az autógyártóknak drasztikusan egyszerűbb berakni egy kijelző panelt és írni egy szoftvert hozzá, mint egyedileg tervezni gombokat és kijelzőket, ami mind külön elromolhat, készletelni kell, tervezni kell, tesztelni kell, beszállítócserék, stb.
Az, hogy mi kényelmesebb vagy biztonságosabb, az sokadrangú :)

(#19) opr válasza Cathfaern (#18) üzenetére


opr
veterán

Ezzel nem is feltetlen lenne baj, ha az olcsobb autokban lenne igy, de pont hogy nem igy van, konkretan meg felara is van az olcsobb, kevesbe biztonsagos, de latvanyosabb megoldasnak.

"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

(#20) bambano


bambano
titán

az is probléma, hogy alapvetően túl sok az információ a vezetőnek. és ha könnyen változtatható a műszerfal, akkor még több lesz.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#21) Cathfaern válasza opr (#19) üzenetére


Cathfaern
nagyúr

Még. Mert úgyis megvannak a bejáratott megoldások. De térjünk vissza rá 5-10 év múlva :)

(#22) HThomas válasza Cathfaern (#21) üzenetére


HThomas
senior tag
LOGOUT blog

Lemegy a divathullám, és utána majd az lesz a választható prémium extra, brutál felárral, hogy újra van dedikált klímakapcsoló a kocsiban és normális kormánykerék.

(#23) opr válasza Cathfaern (#21) üzenetére


opr
veterán

Latok realis eselyt trendfordulasra En is kozep/hosszutavon, de ma meg nem ez a helyzet. Kesobb? Remelem igazad lesz, kulonben leszek szarban 10-15 ev mulva, milyen kocsit vegyek. :D

"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

(#24) BoB válasza cinemazealot (#3) üzenetére


BoB
veterán

Ne kelljen továbbtekerni.

Páran biztos emlékeznek még a BMP-1-re:

:D

You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.

(#25) ANOka válasza cappa72 (#1) üzenetére


ANOka
őstag

A fizikai gombok helyett az érintőképernyő pont a tapintás érzékelést iktatja ki és helyezi át teljesen a látásra!
Aki rendszeresen használja az autóját, az előbb-utóbb megtanulja, hogy az adott kezelőszerveket merre találja.

(#26) cappa72 válasza ANOka (#25) üzenetére


cappa72
nagyúr

tapintás érzékelést iktatja ki és helyezi át teljesen a látásra!
A képertnyőre kényszeresen rátekintésére - ugyanakkor csak szerintem: merthogy ez megint nagyon szubjektív, attól függ, hogy ki hogyan "van bedrótozva". (pl. a műszaki agyam nem fogja fel a pénzügyi doglokat; viszont a pénzügyes nem képes egy fájlt linkelni, de keni-vágja a könyvelés mibenlétét)

Aki rendszeresen használja az autóját, az előbb-utóbb megtanulja, hogy az adott kezelőszerveket merre találja.
Ebben nem kételjedem, de itt is a bedrótozástól függ ez az időintervallum.
De nem mindenki használja mondjuk napi szinten, és nem mindenki képes megszokni (nem magamról beszélek, mert én kütyübolond/b'zi vagyok kb. 37 éve...); látom a körülöttem lévő embereket, legyen akár fiatalabb, vagy idősebb: bizony nehézséget okoz nekik a túlelektronizált autóféleség. Van, akinek már a 10 évvel ezelőtti BC (board computer) is bonyolult - azok már egy infotainment rendszertől is fejfájást kapnak. Még azok is, akik az érintőképernyős telefonjukhoz szoktak.

Tudom, erre felé megy a világ, meg a 87"-os telefonok felé, de hiába trendi, azért nem biztos, hogy jó felé.
Tippre a környezet/hatástanulmányok ebből ki szoktak maradni.
Bizonyos fokig maradi vagyok, de pl. a családi autónkon a kormányfűtést csak képernyőről lehet kikapcsolni. Na, persze a képernyő kifagy. Khm... hogy kapcsolom ki? Leállok, leállítom, 2-3 perc után beindítom, és akkor ha szerencsém van, akkor a kijelző már újra érzékel. Ez egy konkrét példa, ami velem történt meg. És ez bizony nincs leírva a hibajelhárítási jegyzékben. Tehát hiába olvastam el a 486 oldalas manual-t... de rátaláltam a neten, hogy nem is kellett volna leállítani, várni, hanem van egy 2 gombos újraindítási lehetőség.
És nem csak a Fordnál van ez.
Tehát azért arra is kellene gondot fordítani, hogy mi van, ha a képernyő megmurdel, nem? Ilyen esetekben jön a szerviz, hogy akkor majd sw-t kell frissíteni... azt' vagy megoldja, vagy nem.
Mivel ez a tapasztalat (elég keserű, de hál'istennek 2 év! után megoldották...), ezért gondolom, hogy nem rossz, nem rossz, szép, meg csillivilli', de alapfunkciókra célszerű meghagyni a pilótavizsga nélküli verziót. A lehetőség az egyszerű használatra szerintem lehetne alapkövetelmény.

Nem vagyunk egyformák. Nem lehet kijelenteni, hogy egyik jobb, mint a másik, mert eltérőek az igények. Inkább a "más" kifejezést használnám.
Egyik réteg rákap erre, másik réteg elfordul/megrémül.
Erőltetni semmiképp nem kellene, mert előbb-utóbb visszájára fordulhat.
Ez csak az én véleményem, és természetesen tiszteletben tartom másét is.

Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért

(#27) repvez


repvez
addikt

Alapjába véve az egész auto tervezés el van rontva, mert nem mint felhasználo értsd vezető szemszogéböl közelitik meg a dolgot, hanem különféle trendek és designerek ötletelését gyurják össze és , hogy milyen statisztikákat dob egy bizonyos algoritmus.
ÉS néha bejön egy egy ujitás néha meg nagyon nem. DE azt probálják marketinggel eladni ugy , hogy jó legyen és a vásárlora terelni a problémát, hogy az csak az ő gondja.
A másik, meg olyan mintha nem is hallgatnák meg a visszajelzéseket.
A mostani trendeknél ahhoz nem kell nagy ész, hogy egy tabletet odategyenek a konzolra, az ilyen autokat és nem is szeretem, hogy arra nem veszik a fáradságot, hogy beépitsék a müszerfalba.

A cikkben leirtakhoz meg anynit, hogy alapvetően , a körmánynal nem lenne nagy gond, mert normális vezetés közben nem kell nagy kormánymozdulatot tenni itt csak a rossz beidegződést kell elfelejteni, hogy nem fönt és alul fogom a kormányt , de a kormányzás nagyságába nem okoz problémát és ha hozzávesszuk, hogy a késöbbiekben az önvezetéssel lényegébe csak anyni dolga lesz a vezetőnek, hogy rajta tartsa a kezét, hogy beavatkozzon akkor nem nagy probléma a Yoke.
Városi vezetésnél egy kicsit már maceásabb.

Az, hogy manapság meg mindet az érintő kijelzöre tesznek az megint csak az, hogy nem a vezető igényeire tervezik a dolgokat,.Mert ha igy lenne akkor mindent a HUD-ra pakolnák, hogy ne kelljen levenni a tekintetet az utrol.ÉS egy érintőkijelzöünél hiába tudod, hogy melyik menübe mit állitasz, akkor is muszáj odanézni, mert nincs visszajelzésed rola, hogy tényleg jo helyen nyomod e meg a kijelzot és , hogy egyáltalán érzékelte e a bevitelt.

ÉS azt sem értem, hogy miért tömik enynire tele mindennel , mert ahogy emlitettem minden csak elvonja a vezető figyelmét. mobilozni nem lehet mert megbuntetnek, de a kijelzön, meg sorre jönnek az értesitések és pittyeg meg felugrik ablak, hoyg okézd le mert különben nem látod a GPS képét vagy épp önálloan áttervezi ha nem reagálod le.Meg minek bele böngészö és YT és hasonlok? vezetés közben nem használhatod, az önvezetés még nem olyan , hogy ezt kihasználd, az utasoknak meg nem kényelmes az elérése és ugyancsak elveszi a vezető figyelmét ha mégis használná az utas. neki meg mégse csinálnak egy külön kijelzőt a tuloldalra, hogy ö tudjon kezelni dolgokat vagy szorakozni, mig a vezető el van foglalva.
Az info rendszernek kellne lennie két részének, az egyik amolyan szerviz menu, hogy csak állo helyzetben és alkalmanként lehetne elérni beállitani, mert olyan funkciokat amiket ritkán vagy egyszer használ az ember egy kocsiban minek kell folyamatosan elérhetővé tenni ?
A fontosabb dolgokat meg a kormányra tenni, hogy ne kelljen levenni a kezet róla.
Igazábol a mai autokban nem igazán értem, hogy miért panaszkodnak az emberek a klima állitás hiányára is, mert azt is egyszer kell állitani, ha automata, mert egy fix értéket tart ha meleg vagy hideg van kint ahhoz nem kell nyulni .
Igazábol semmivel sem javult a helyzet a régi és az uj kocsik kapcsolatában a vezető leterheltsége szempontjábol, mert régen a kocsi kezelése miatt kellett figyelni, hogy szivató, fényszoro kapcsolgatása , fütés , motor szabályzása stb. manapság meg az info rendszer miatt .
Pedig manapság már meg lehetne oldani, hoyg alig kelljen a vezetőnek a kormányzáson kivul csinálni mást. a klima automata, a világitás automata, veszélyjelzők segitik .
Ehelyett csak tulbonyolitják az életét .

(#28) totron válasza cinemazealot (#3) üzenetére


totron
addikt

Felvenném a listára az álgombok betiltását is.

(#29) Somatom


Somatom
veterán

Nem értem, hogy mi a bajuk azzal a kormánnyal. 1500Ft -ból problem solved. :)

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#30) Zirowe


Zirowe
nagyúr

Most, hogy az autógyártók próbálják a cashflowt biztosítani mindenfajta kitalált előfizetéses modellel, szerintem rövid időn belül ott fog tartani ez a mindenhovakijelzőt mánia, hogy "jaj, de szép kijelző meg hud, milyen jól mutatna itt meg ott is egy szép, ízléses, abszolút nem zavaró reklám.."

We've jumped way beyond the Red Line. Limited supplies. Limited fuel, and now no hope! But I promise you one thing. On the memory of those lying here before you, we shall find it. And Earth will become our new home. So say we all!

(#31) cappa72


cappa72
nagyúr

Csak úgy itt hagyom, az autós topikban találtam:
Az autós infotainment-rendszerek veszélyesebbek, mint bedrogozva vezetni

Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért

(#32) Noukoum válasza cappa72 (#31) üzenetére


Noukoum
veterán

Nem meglepő hogy ott találtad. :D

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.