Hirdetés

2024. május 3., péntek

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  PC játékok  »  NieR: Automata™

Hozzászólások

(#101) drachoHUN válasza Vistaboy (#100) üzenetére


drachoHUN
senior tag

Olyan nagyon sok türelem, azért nem kell hozzá. Csináld meg.

Forza JUVE!!!

(#102) morfondőr válasza [Prolixus] (#99) üzenetére


morfondőr
őstag

Köszönjük a színvonalas összefoglalót! :R

Steam/Uplay/Origin/GOG: racka_HUN /// Nintendo: SW-1554-0800-8714

(#103) vhunor válasza Vistaboy (#100) üzenetére


vhunor
őstag

Így pont az igazi végéről maradtál csak le :)

(#104) [Prolixus] válasza Vistaboy (#100) üzenetére


[Prolixus]
addikt

Ending E-t feltétlen nézd meg youtube-on. :K

I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

(#105) Vistaboy válasza [Prolixus] (#104) üzenetére


Vistaboy
veterán

Közben sikerült. De azért ilyen szivatást a végére... :DDD

"A battle has been fought, and is now over. Place your sword upon the ground, and rest in the temporal peace. After dozing in the warmth of a dream, a new day will begin." - Fate/Stay Night. Diablo III: Vistaboy#1222

(#106) [Prolixus] válasza Vistaboy (#105) üzenetére


[Prolixus]
addikt

Jól van az. Passzolt a játék narratívájához teljesen. Szerencsére ha segítséget kérsz, gyerekjáték a szekció. :) Kíváncsi vagyok amúgy hogy működik ez a dolog valójában...vajon ha nem áldozzák fel elegen a mentéseiket, aktuálisan nem lehet segítséget kapni?

Mondjuk persze inkább blöff/illúzió szerintem az egész, de már eleve hogy ilyen kérdések felmerülnek, sokat elmond a játékról, a lehető legpozitívabb értelemben.

I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

(#107) drachoHUN válasza [Prolixus] (#106) üzenetére


drachoHUN
senior tag

Közben írogatta, hogy éppen kinek az adata pusztult el. Gondolom azok közül írogatott ki nickeket, akik beáldozták a mentést. Talán ennyi.

Forza JUVE!!!

(#108) [Prolixus] válasza drachoHUN (#107) üzenetére


[Prolixus]
addikt

Igen, eléggé valószínű, hogy azok adatai voltak vizualizálva akik beáldozták a mentést. De ettől a (persze kicsit költői) kérdés még él...vajon miközben neked segítettek, tényleg elpusztultak az adatok? És ha nem lesz több segítő adat (mert mindegyik segítő elpusztult és/vagy nincs több jótét lélek aki beáldozza a mentéseit) akkor a jövő játékosai nem fognak tudni segítséget kapni? Azért az elég nagy kibaszás lenne, tekintve, hogy azt az utolsó hack szekciót szinte lehetetlen segítség nélkül megcsinálni. ;]

Alapból azt gondolnám, hogy az egész csak jópofa "vicc", de így, hogy a játék tényleg képes törölni minden mentésedet ha abba beleegyezel, már nem vagyok biztos.

[ Szerkesztve ]

I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

(#109) vhunor válasza [Prolixus] (#108) üzenetére


vhunor
őstag

Szerencsére nem nagy kunszt előtte kimásolni valahova a mentéseket :).

(#110) [Prolixus] válasza vhunor (#109) üzenetére


[Prolixus]
addikt

Feltéve, ha tudod mi fog történni...

I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

(#111) drachoHUN válasza vhunor (#109) üzenetére


drachoHUN
senior tag

Erre én inkább azt mondom: Sajnos...

Forza JUVE!!!

(#112) BOBAKILL válasza [Prolixus] (#99) üzenetére


BOBAKILL
őstag

Nagy Respect az írásért, igazán jól sikerült. :R :C 1-2 dolgot megértettem a korábban linkelt videókból, de így már sokkal tisztább a kép. A végét nem olvastam csak el mert most érek csak el a route B végére. Várom már a következő részt. :D

Más: Az összes trophyt összegyűjteni elég húzós lehet. Gondolom az összes ending kell hozzá. Nekem eddig az AHW endingek vannak meg meg most ugye lesz a B. De utánaolvastam és van egy pár még... :DDD
Hát ebből több végigjátszás lesz azt hiszem. :K Vagy ki kell másolni a mentést a vége előtt.

[ Szerkesztve ]

(#113) [Prolixus] válasza BOBAKILL (#112) üzenetére


[Prolixus]
addikt

Szívesen.

Csak egy trophy van amihez kell az összes ending, úgyhogy ha csak a lényeges endingek lesznek meg, akkor is max egyről kell lemondanod. Amúgy a játék végén lesz egy achievement/trophy store is, amiben pénzért "megveheted" a játékbeli pénzből (G) a trophy-kat és nem kell vele foglalkozni. Igen, ebben a játékban még ez is van. :DDD

Persze aki tisztességesen akarja kipörgetni őket az csinálhatja úgy is.

I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

(#114) BOBAKILL válasza [Prolixus] (#113) üzenetére


BOBAKILL
őstag

Neee... :DDD Milyen világ ez kérem? Pénzért mindent lehet? :DDD

[ Szerkesztve ]

(#115) BOBAKILL


BOBAKILL
őstag

Huhh srácok...hát a Soul Boxos hackelés feladta a leckét. Nem tudom hogy az utolsó láda lesz-e ez, de már frusztrál nagyon. Egyszerűen nem áll kézre ez a hekk, bill+egérrel lehet könyebb PC-n, de kontrollerrel nagyon bénázok. Ha átállítom easy-re a játékot és az easy chipeket rakom be akkor válik könnyebbé? Mert már kivagyok ettől a hekkeléstől. Pedig könnyű maga a játék. Főleg a route a-b gigászi bosscsatái tetszettek nagyon, de azok sem olyan nehezek.

SPOILER!!: Érdekes "érzelmi" reakciói vannak 9S-nek. Kíváncsi leszek mi lesz ebből. Kicsit felkapta a vizet, ami érthető lenne ha ember lenne. De azok (mi) ugye már rég kihaltak. Vajon mindenki meghalt? Emil érdekes módon túlélte. Vagyis a lelke.. Sok kérdés merült fel bennem amióta a kolléga írását elolvastam.

(#116) [Prolixus] válasza BOBAKILL (#115) üzenetére


[Prolixus]
addikt

Aha, ha megvannak az AUTO chip-ek, akkor easy-re állítva sokkal könnyebbé válik a hack. Nekem van kontrollerem is, játék PC-re van meg, elhiheted, bill+egérrel még nehezebb a hackelés. :)

SPOILER!

Elvileg minden ember meghalt, így vagy úgy. Amúgy 9S hiába nem ember, az érzelmei nagyon is valódiak. Többek között ezt a kérdést is pedzegeti a játék, hogy ez miért van/lehet így, és erre csak részleges választ adhat a black box-ok eredete. Másrészt az is érdekes hogy miért terveznék olyanra az androidokat hogy legyenek érzelmeik, ha közben meg tiltják az érzelmeket a YoRHa modelleknek? Ez (legalábbis látszólagosan) logikailag ellentmondásos dolog.

I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

(#117) BOBAKILL válasza [Prolixus] (#116) üzenetére


BOBAKILL
őstag

Maj ma este belövöm az easy módot és akor talán sikerül. Az megnyugtat valamellyest hogy nem csak én szenvedek a hackeléssel. ;]

Ha végeztem a játékkal akkor lehet zargatlak majd pár kérdéssel, tuti lesz még... :B

SPOILER!!: Izgulok 2B-ért, mert ugye elvileg a kardban van a "másolata". Gondolom választani kell a játék végén kettőjük közül... de én A2-t is nagyon bírom. Érdekes volt hogy miután "megölte" 2B-t, levágta a saját haját. Pedig nekem jobban tetszett hosszan, de ez részletkérdés. :DDD
Hatalmas volt a route B végén hogy amikor kiírták a játék címe alá hogy "or not to be". Zseniális volt! :)

(#118) [Prolixus] válasza BOBAKILL (#117) üzenetére


[Prolixus]
addikt

Ezt a hajlevágást én sem értettem, úgyhogy utánakerestem. Állítólag ez valami szimbolikus jelentésű dolog Japánban, ilyen elhatározottságot jelent valami újnak a véghezviteléhez, a múlttal való szakításhoz stb. [link]

Szal a kulturális különbségek miatt nem nagyon értettük azt a jelenetet. :)

I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

(#119) drachoHUN válasza [Prolixus] (#118) üzenetére


drachoHUN
senior tag

No ez új infó nekem is. Kösz!

Forza JUVE!!!

(#120) EFRM


EFRM
tag

a hackeléssel kapcsolatban (bar lehet h keson irok) controllerrel ugye tudjatok, hogy lehet celozni-lockolni a bal ravasszal? nekem ez nagyban megkonnyitette a jatekot amig ra nem jottem hogy van ilyen is, igy lehet oldalazni/tuzelni v hatra menni/tuzelni..

amugy nem veszes, de kihivas egy par

(#121) EFRM válasza Vistaboy (#105) üzenetére


EFRM
tag

en is megirtam az uzenetem a kesobbiek szamara :) save deleted

ps: fantasztikus jatek volt - evtized jateka nalam

[ Szerkesztve ]

(#122) Vistaboy


Vistaboy
veterán

Végre megvan a kovács, aki 4-es szintűre tudja fejleszteni a kardokat. Az erdei királyságban lévő kastélyban a trónteremből jobbra kimenve van alatta egy platform, ahol el kell húzni egy ládát, mögötte bujkál a fickó. Kár, hogy épp nem volt nálam elég mati, máskülönben már 4-es lenne mindkét kardom... na majd legközelebb. :)

"A battle has been fought, and is now over. Place your sword upon the ground, and rest in the temporal peace. After dozing in the warmth of a dream, a new day will begin." - Fate/Stay Night. Diablo III: Vistaboy#1222

(#123) drachoHUN válasza Vistaboy (#122) üzenetére


drachoHUN
senior tag

Itt mérges szoktam lenni, mert mindig húzogatni kell a dobozt... :W :D

Forza JUVE!!!

(#124) BOBAKILL


BOBAKILL
őstag

Hali srácok!
Megvanaz E ending is. Hát az a hackelés nem volt semmi a végén. :D
Meg szeretném csinálni a trophykat is, most ugye elvileg tudok ugrálni a fejezetek közt. Mit lehet még csinálni amúgy? Nyilván a befejezetlen küldiket többek közt. De nekem még hiányzik sztem pár fegyver meg a maxolásuk.

(#125) [Prolixus] válasza BOBAKILL (#124) üzenetére


[Prolixus]
addikt

Befejezetlen küldik, + van Emil első bossfight, Emil második bossfight (ez csak akkor elérhető ha minden fegyvert kimaxoltál, ergo első körben le kell gyakni Emilt is), a vidámparkban a trombitás nyúl is egy secret boss.

Nagyjából szerintem ennyi, próbálkozhatsz még az összes "vicc" endinggel. Nameg egy új végigjátszással, a nulláról, hogy most már minden a helyére kerüljön a sztoriban. :))

I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

(#126) BOBAKILL válasza [Prolixus] (#125) üzenetére


BOBAKILL
őstag

Köszi az infókat. :) Emil harcot eddig nem sikerült előidéznem pedig elvileg jól csináltam.
Azt a nyulas bossot megkeresem majd.
Említetted h meg lehet venni a trophykat elvileg. Merre keressem? Amúgy fegyverekből nem sok hiányzik a maxhoz. De még hiányzik fegyver is sztem.

(#127) [Prolixus] válasza BOBAKILL (#126) üzenetére


[Prolixus]
addikt

Asszem volt már írva a topicban az Emil harcok menete, keress vissza picit. A trophy dolog a Resistance camp-ben van: [link]

I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

(#128) BOBAKILL válasza [Prolixus] (#127) üzenetére


BOBAKILL
őstag

:R
Köszi, visszaolvasok akkor.

(#129) vhw


vhw
addikt

Lehetoleg keves spoilert emlitve: Volt mar olyan elvetemult valaki, aki visszament kesobb a szoke herceggel valo talalkozas helyere? Ugyanis semmi nem akadalyozza, nem dolt ossze, az oda vezeto ut jarhato. Viszont tele van kenyelmetlen alakokkal, amik igy elsore ugy tunnek vegtelenul spawnolnak. Van is it valami, vagy csak egy bajos daralo az ilyen eszementeknek, akik visszatoljak a kepuket?

"Mi' csinálsz apa? Kapcsold ki a gépet!"

(#130) [Prolixus] válasza vhw (#129) üzenetére


[Prolixus]
addikt

Szőke herceg? :F

I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

(#131) vhw válasza [Prolixus] (#130) üzenetére


vhw
addikt

Igyekeztem körbe írni; Adamre céloztam.
Sietve kell elhagyni a helyszínt a találkozás után - más játékoknál a hasonló felvezetést követően általában már nem lehet visszamenni a helyszínre; összeomlik az odavezető út, vagy a karakterünk valamire hivatkozva megtagadja a visszatérést: túl veszélyes, nincs ott semmi teendő stb.
De ebben az esetben gond nélkül vissza lehet menni az "arénába", ahol helyből 2 goliath biped és több med robot, kamikaze botok várnak ~38-as szintűek (én 20). Amint lerendeztem őket, újabbak spawnolnak a talajból.
Van esetleg teendő itt, vagy csak egy kedves meglepetés, annak aki üres gödörre számítva rohan le, vagy amolyan farmoló hely?

"Mi' csinálsz apa? Kapcsold ki a gépet!"

(#132) [Prolixus] válasza vhw (#131) üzenetére


[Prolixus]
addikt

Arra a helyszínre gondolsz ahol először találkozunk vele, a sivatagban? Ha igen, akkor mintha lenne ott valami quest később, mármint ami oda vezet...de nem esküdnék meg rá. Anno én oda visszamentem igen, jól meg is haltam mert jóval magasabb szintűek voltak az ellenfelek, ahogy írtad is. Nagy jelentősége viszont nincs, még ha tényleg vezet oda quest akkor sem, de mondom már homályosak az emlékeim ezen a téren.

I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

(#133) drachoHUN válasza vhw (#131) üzenetére


drachoHUN
senior tag

Nem emlékszem, hogy lenne ott túl érdekes dolog. Quest sem vezet vissza oda, ha nem csalnak az emlékeim.

[ Szerkesztve ]

Forza JUVE!!!

(#134) BOBAKILL válasza [Prolixus] (#132) üzenetére


BOBAKILL
őstag

Sztem arra gondol ahol a város alatt, egy űrhajóban vagy miben találkozunk a ádámmal és évával. Az tűnik aréna szerűnek, körbe-körbe lehet csak menni. Ott tényleg nincs semmi más.

(#135) vhunor válasza BOBAKILL (#134) üzenetére


vhunor
őstag

Nem, a barlang a sivatagban. Ebbe a szivatásba én is belefutottam, tudomásom szerint nincs ott akkor semmi összeszedni való, "csak" 20 szinttel nagyobb robotok akik begyaláznak, főleg a kis robbanósok :).

(#136) vhw


vhw
addikt

Megvolt a halas trukk - de azota a mentesek neveben szerepel az endings K. Ennek van jelentosege? (spoiler nelkul)

"Mi' csinálsz apa? Kapcsold ki a gépet!"

(#137) [Prolixus] válasza vhw (#136) üzenetére


[Prolixus]
addikt

Nincs. Ez is csak egy amolyan false/funny ending a sok közül. Abszolváltad a K endinget, ennyit jelent.

I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

(#138) BOBAKILL


BOBAKILL
őstag

Megvan a platina. Igaz pár trophyt vettem, de úgy érzem hogy ennyi járt. :D

(#139) vhw


vhw
addikt

Nagy maraton volt az utóbbi 2-3 nap, de sikerült kipörgetni Route B ~50%-ról a befejezésig (A,B,C,D,K).
Ami kimaradt elteszem egy későbbi alkalomra, talán a DLC mellé.

Azt viszont sajnálom, hogy a befejezések nem úgy "alakultak", ahogy a karakter végigjárta az útját... Nem volt hatása a végkifejletre az, hogy mennyire volt valaki agresszív, semleges, könyörületes, bosszúálló stb. Mennyi ismeretre/adatra tett szert, ami befolyásolhatja a döntéseit/viselkedését.
A lehetőségeket elintézik egy egyszerű eldöntendő kérdéssel.

Más: a fő sztorit befejezve most már megengedtem magamnak, hogy megnézzek lore magyarázó videókat, hogy kapcsolódik az Automata más játékokhoz.
De nem igazán foglalkozott egyik sem azzal, az aprósággal, hogy mégis miért találkozunk Emillel először egy gép formájában/testében, aki aktívan meg is támad, csak később visszakozik, mikor elfogytak a társai (gépek, vagy további Emil másolatok?).
Másrészt miért jelenik meg az erőtér a terminal körül (mint egy gép (machine lifeform) esetében), mikor céltalan városi bolyongása során elhalad egy előtt? (Route C Near factory terminal körül megjelenik)

"Mi' csinálsz apa? Kapcsold ki a gépet!"

(#140) [Prolixus] válasza vhw (#139) üzenetére


[Prolixus]
addikt

A "true ending"-et (Ending E) még feltétlen nézd meg youtube-on legalább!

"A lehetőségeket elintézik egy egyszerű eldöntendő kérdéssel."

Lehet sajnálni, persze sokkal jobb lett volna ha a döntéseinknek is van komoly következménye, de én két dolgot mondanék erre:

Egyrészt ez nem egy szerepjáték elsősorban, nem RPG, nem próbálta reklámozni magát soha úgy, hogy "döntések és következmények" gameplay, úgyhogy én nem is vártam el tőle.

Másrészt manapság a legtöbb ilyen módon reklámozott RPG-ben is csak illúzió, hogy a döntéseidnek vannak érdemi következményei (sokszor sajnos ráadásul nagyon is nyilvánvaló illúzió).

"De nem igazán foglalkozott egyik sem azzal, az aprósággal, hogy mégis miért találkozunk Emillel először egy gép formájában/testében, aki aktívan meg is támad, csak később visszakozik, mikor elfogytak a társai (gépek, vagy további Emil másolatok?)."

Azért mert ilyen nincs, ezt te értelmezted félre, nem figyeltél eléggé. Emil, pontosabban csak a feje, ami túlélte a Nier Gestalt eseményeit, a robotháborúk után legyengülten, emlékeit részlegesen elveszítve, egyszerűen elrejtőzött abban a gépben (valahogy, de Emil egy mágikus szuperfegyver, szal whatever...). Nem ő irányította a machine lifeform-ot, azon a helyszínen nem is voltak klónjai egyáltalán. Amikor 2B szétcsapja a robotot előbukkan az Emil fej, azt kérdezi, hogy "hol vagyok?" utána meg jól elmenekül, miután 2B meg 9S is egyöntetűen arra szavaz, hogy nyírják ki. Magyarul Emil kb abban a pillanatban ébredt fel amikor felnyílt a lekaszabolt robot feje.

"Másrészt miért jelenik meg az erőtér a terminal körül (mint egy gép (machine lifeform) esetében), mikor céltalan városi bolyongása során elhalad egy előtt? "

Mit értesz terminál alatt?

[ Szerkesztve ]

I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

(#141) vhw válasza [Prolixus] (#140) üzenetére


vhw
addikt

Akkor a kérdéses robot "agyatlan" volt? Hogy "működött"? Amikor a játék azt sugallja, hogy a gépek legkisebb "működő" egysége a gömb alakú fej modul, ami különböző extra egységekkel képezhet nagyobb, bonyolultabb létformákat.

Tény, hogy először azt kérdezi hol van, de annyi lehetőség közül miért pont ezt a módot választották egy régi szereplő visszahozására? Nem szimbolizál semmit? Miért visszakozott/menekült a kérdéses robot, amint elfogytak a társai és a saját HP-jának jelentős része? Ez meglehetősen példátlan.

Az előd játékok ismerete nélkül, illetve egy óvatlan pillanatban ajánlott youtube videók listájában elolvasott "Emil hidden boss" cím miatt már a Route B közben azon agyaltam, hogy ennek a karakternek kell legyen valami köze a megoldáshoz, ő lehet a háttérben. Egy weird, gép testben megbújó, archivumokban homályosan körülírt alak, aki még harcolt az idegenek ellen is, nem csak a gépekkel, számtalan klónt hozott létre, aki később egy rejtett boss is egyben (előzmény ismeretek nélkül számomra akkor még egy lehetséges true ending boss jelölt).
Persze látva a végkifejletet, már nincs sok alapja az egésznek...

Access point-ra gondoltam.

"Mi' csinálsz apa? Kapcsold ki a gépet!"

(#142) [Prolixus] válasza vhw (#141) üzenetére


[Prolixus]
addikt

"Akkor a kérdéses robot "agyatlan" volt? Hogy "működött"? Amikor a játék azt sugallja, hogy a gépek legkisebb "működő" egysége a gömb alakú fej modul, ami különböző extra egységekkel képezhet nagyobb, bonyolultabb létformákat."

Hol sugallja ezt, mivel? Szerintem semmi nem utal erre. Másrészt miért lett volna agyatlan? Csak a robot fejében lehet az agya?

Konkrétan nem tudjuk szerintem pontosan hol van az agyuk. Egyrészt még ha a fejükben is van, nyilván nem tölti ki az az egész nagy gömb alakú fejet, egy kis processzor méretű objektum is elég lehet. Másrészt a lore-ból kiderül, hogy a YoRHa black box-ok-at machine core-okból készítették, ergo a machine lifeform-ok és a YoRHa androidok tudata ugyanarra a struktúrára épül (ezt explicite kimondja a játék, nem én találom ki). Namost akkor a tudat szorosan kötődik az agyhoz? Mert ha igen, akkor a machine lifeform-ok agya konkrétan a machine core...az meg ki tudja hol van a testükben.

Az is simán elképzelhető, hogy valójában Emil irányította azt a gépet, de "tudatalatt", szóval irányította meg minden, de nem volt konkrét célja, leginkább amolyan zombimódra követte amit a többiek is csináltak. Erre utalhat az is, hogy pl az a robot amiből Emil kipattant végül, konkrétan el akart menekülni 2B és 9S elől, ezt 9S még meg is jegyzi a harc közben...de ezt te is észrevetted. Menekülő robot-ot márpedig valóban nem nagyon láthattunk rajta kívül a játékban emlékeim szerint, szóval ebben lehet szerepe volt valahogy Emilnek. De ugyanakkor annak sincs semmi értelme racionálisan nézve amit csinál...elbújik egy robotfejben, ugyanúgy támadja 2B-éket, majd amikor vesztésre áll a harc elkezd menekülni (minek? sokkal erősebb gyakorlatilag, mint bármelyik robot a játékban, nem sok oka lenne menekülni igazából...), aztán feleszmél, hogy "hoppá, hol vagyok?" majd megint elmenekül? Szerintem ebből nagyon az jön le, hogy az a robot nem Emil tudatos irányítása alatt támadta meg őket. Vagy tökre függetlenül működött Emiltől, vagy ha nem is, utóbbi nem tudatos szinten irányította.

"annyi lehetőség közül miért pont ezt a módot választották egy régi szereplő visszahozására? Nem szimbolizál semmit? "

Feltétlen muszáj szimbolizálnia valamit? Olyan fel sem merül, hogy Yoko Taro-nak nem volt jobb ötlete arra, hogy hozza be Emilt-t a sztoriba? Amúgy kérdezd őt. A játékai nem arról híresek, hogy minden részletre lehet explicit magyarázatát találni a játékban magában. Lehet jelentene valamit, de lehet semmit igazából...ki tudja.

"Persze látva a végkifejletet, már nincs sok alapja az egésznek..."

Pontosan. Emilnek nem sok köze van a játék konkrét eseményeihez, a nagyon távolról nézett előzményekhez van köze. Meg jópofa ugyanakkor tragikus alak, meg más szereplőt úgy igazán nem is nagyon lehetett szerepeltetni az előző Nier-ből, úgyhogy ha Taro át akart hozni valakit, az kizárólag Emil lehetett. Másrészt jó kis szócsőnek is fel lehetett így használni, elmeséltetni vele a játék távoli előzményeit satöbbi.

Az előző játékból írtam amúgy egy elég bőséges összefoglalót. Erre tessék, ha érdekel.

"Access point-ra gondoltam."

Ja azokra vendor machine megjelenésű cuccokra? Hát nemtom, én csak akkor láttam körülöttük ilyen "energiapajzsot" amíg még nem voltak felfedezve. Gépek mindig ostromolták, le kellett őket győzni, úgy lehetett feloldani őket. Olyat én nem láttam, hogy már egy feloldott helynél ismét előjött volna az a gömbszerű pajzs, szóval passzolok.

[ Szerkesztve ]

I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

(#143) vhw válasza [Prolixus] (#142) üzenetére


vhw
addikt

Hol sugallja ezt, mivel?

Számomra azzal, hogy ez egyezik meg minden általános gépen. A legkisebb lebegő változatuk (small sphere) gyakorlatilag csak egy gömb fej némi extra alkatrésszel. (az unit leírásoknál: "machine life forms are built from modular parts and have many variations" - vagyis egységes modulokból épülnek fel)
A machine core is gömb alakú (bár ez kifejezetten nem jelenik meg, hogy épp a fejből esne ki).
A szekta vezető gép feje esik le - jelezve, hogy halott.
Route A-B végén a földön heverő fejek (test nélküliek is) szemei kezdenek villogni.

Nyilván az alkotót kellene kérdezni - én csak felvetettem, hátha valaki ismeri a választ, hasonlóan megütközött rajta, vagy van saját elképzelése a magyarázatra.

Nekem felfedezés/aktiválás után is előfordult, hogy a közeli robotok miatt újra megjelent az erőpajzs (Pl.: Route A és talán B alatt is City ruin center access point rendszeresen lekapcsolt a közelben tanyázó gépek miatt)
Route C alatt Emil nagyobb köröket tesz a városban, ekkor elmegy a Near Factory nevű automata előtt is - ekkor bekapcsol az erőtér.

"Mi' csinálsz apa? Kapcsold ki a gépet!"

(#144) [Prolixus] válasza vhw (#143) üzenetére


[Prolixus]
addikt

Ez akár felfogható úgy is, mint egy olyan vizuális reprezentáció, amihez tud kötődni a játékos. A fejekhez tudunk, ha tegyük fel egy torzó lenne minden robotban közös, ahhoz kevésbé.

Amúgy tegyük fel a machine core az agy, és az a fejben van. Ez nem jelenti azt, hogy Emil ettől még ne lehetett volna ott ugyanabban a fejben. Emil egy mágikus szuperfegyver, testméret változtatás, vagy akár anyagi materializáció/dematerializáció nem jelent gondot neki. Persze értem én, ez is egy erőltetett magyarázat, de még mindig hihetőbb szerintem mint az a feltételezés, hogy Emil tudatosan rátámadt a két YoRHa egységre, majd utána úgy tett mintha nem tudná hol van és menekülőre fogta a dolgot, miközben egyrészt semmi oka nem lett volna sem a támadásra, sem arra hogy elmeneküljön (mert bivalyerős), mindezt csak azért, hogy később pedig tök barátságos legyen velük meg minden.

Ez egy Yoko Taro játék, nincs mindennek egzakt magyarázata (sajnos vagy szerencsére).

"Route C alatt Emil nagyobb köröket tesz a városban, ekkor elmegy a Near Factory nevű automata előtt is - ekkor bekapcsol az erőtér."

Aham. Hát tippre akkor ugyanazért, amiért akkor van rajtuk pajzs mielőtt felfedeznénk őket (és jellemzően le kell győzni pár mikrobit ezért, akik előtte pont a terminált ostromolták). A pajzs védi a terminált, bekapcsol minden esetben, ha nem YoRHa egység igyekszik azt megközelíteni (legalábbis a terminál úgy érzékeli, hogy meg próbálja közelíteni valami ami nem egy állat mondjuk). YoRHa felszerelés az összes, szerintem racionális feltételezni, hogy van beleépítve egy ilyenfajta védelem az összesbe. De az is lehet hogy csak valami bug volt neked, nemtom. :)

I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

(#145) NandorHUN válasza [Prolixus] (#140) üzenetére


NandorHUN
addikt

Amúgy semmi sem utal arra, hogy a true ending az az Ending E lesz... tekintve, hogy eddigi összes játékban a "legrosszabb" befejezés lett végül az igazi vége a játékoknak.
Pl. Drakengard 3-ban az A, Nier-ben a D etc... igaz, utána volt amihez kiadtak átvezető novellát, hogy teljes képet kapj, pl. Nierben is D vég elég "szar" lett, de utána a novellában Nier-t feltámasztják mégegyszer.

Itt is folytatás fog majd utalni rá végül mit választott Yoko Taro.

www.kamerapro.hu | FOTÓS TERMÉKEK SZÉLES VÁLASZTÉKA

(#146) janos666


janos666
nagyúr
LOGOUT blog

Vicces egy játék. Legalább egy órán át játszottam vele megállás nélkül úgy, hogy végig azt éreztem halvány fogalmam sincs arról, mit is csinálok épp (se story ügyileg, se játékmechanikailag, mert utóbbi folyton változott) -- bár ezt még viszonylag élveztem egy pontig -- de nem jöttem rá hol/hogy lehet menteni, ezért "nem hagyhattam abba" (+ még valahogy azt is nagyon jól megéreztem, hogy nagyon nem szabadna meghalni), míg végül meghaltam a kétkarú bányagép karmai közt (rögtön az első gyár után), és elnevethettem magam azon, hogy máris totál game over, 2 másodpernyi stáblista és főmenü. :)).

Az mennyire normális, hogy GTX1070-el 2160p60-ban, kb. mindenféle beállítástól függetlenül (High-Low) 30-40 körül mászkál az fps, miközben ehhez elférne a stabil 60, és látványban semmi nem látszik számomra indokolni ezt a gépigényt (pontosabban csak GPU igényt, mert a CPU feltűnően unatkozik)? Egyedül az Anti-Aliasing számít, hogy hova teszem, de le is vettem OFF-ra (úgyse csinál kb. semmit, de akkor 30 alá megy az fps), illetve kikapcsoltam a Blur-t (mint mindig minden játékban), mégis elég blur-os nekem a kép. :U screenshot
Lehet, hogy "kötelező" lenne hozzá feltenni egy újabb VGA driver-t? A 378.92-es van fent, mert ez az utolsó, amivel működik friss Win10-en az NVAPI HDR (illetve néhány más játékban durva "microstutter" szerű gondom volt az összes 388.xx-el, amit kipróbáltam).

[ Szerkesztve ]

TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

(#147) morfondőr válasza janos666 (#146) üzenetére


morfondőr
őstag

Nem egy szokványos játék, de épp ez miatt zseniális! A prologue alatt nem lehet menteni, de utána meg lehet nyitni mentési pontokat és tudsz manuálisan is menteni. Ne csodálkozz azon, hogy kicsit kaotikus az eleje és ne add fel, mert nekem az egyik legnagyobb élmény volt végig játszani! Ja és több végig játszás is van, a 3. pl. egy teljesen új szotri szálat ad, amiben nem csak itt-ott van újdonság, hanem majdnem az egész más. Az optimalizáció nagyon rossz, egy az egyben konzolport, ezzel nem lehet mit kezdeni, de a játék bőven kárpótol a kellemetlenségért!

Steam/Uplay/Origin/GOG: racka_HUN /// Nintendo: SW-1554-0800-8714

(#148) drachoHUN válasza janos666 (#146) üzenetére


drachoHUN
senior tag

FAR Moddal tehetsz egy próbát. Nekem biztos, hogy segített annak idején, bár AMD kártyám van és inkább a crashek miatt, no meg a felbontás javítása miatt tettem fel. De az FPS problémát is megoldottam vele.

A játék maga nálam sima 10/10. Úgyhogy hajrá.

Forza JUVE!!!

(#149) [Prolixus] válasza janos666 (#146) üzenetére


[Prolixus]
addikt

Jah, ritka szar konzolport, a fejlesztők teljesen magára hagyták a játékot, olyan patch aminek még 1-2 hónappal a játék megjelenése után ki kellett volna legkésőbb jönnie, azóta sincs sehol stb. Szóval ne csodálkozz, hogy az FPS nem olyan amilyennek kellene...le kell fosni. :)

Amúgy ahogy előttem is írták, totál "durr bele" módon indul (in medias res-nek azért nem nevezném), ebben a prologue szekcióban kb fel van vonultatva már rögtön a játék legelején, hogy milyen játékstílusra lehet számítani, és ez sem az a "könnyen megbocsájtó" jellegű játék, úgyhogy menteni sem lehet. De én is csak azt tudom tanácsolni, hogy ne add fel, a prologue után azért egyértelművé fog válni, hogy a játékidő jelentős része azért mégiscsak egy third-person nézetes hack&slash játékként fog telni, illetve az események is értelmet kapnak majd később természetesen.

Kicsit úgy lett megdizájnolva szerintem ez a Prologue, hogy "tessék, itt van, ezekre fizettél be, ha nem vagy elég elhivatott akkor ne is menj innen tovább". Amolyan próba jellegű, csak azok tapasztalhatják meg ezt a kiváló játékot akik legalább annyi energiát beleölnek, hogy átrágják magukat a hektikus, "nem tudom mi történik és miért és nem lehet menteni" bevezetőn. A kétkarú nagy robot amúgy már a Prologue vége, szóval már nem kell sok és tudsz majd menteni, és kezdődik igazából a játék hamarosan... :DDD

I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

(#150) NandorHUN válasza janos666 (#146) üzenetére


NandorHUN
addikt

Tedd fel a FAR-t + érdemes Windowed módban futtatni és Borderless gaming-gal feltenni Full Screen-re.
Illetve látványnál nálam ReShade is sokat dobott a játékon (bár melyik játékon nem javít a ReShade? :) ).

Mentés szempontjából egyedül az eleje trükkös, mert 1 missióban nincs mentés ez kb. 40 perc. Utána amint felébredsz lesz mentés.

Történet meg olyan, hogy rögtön az elejére bedob és azt is tegyük hozzá, hogy ez egy "nagyobb" sorozat spin-off-ja (Drakengard 1-2-3 + Nier), bár ezek ismerete nem feltétlen szükséges a játékhoz.
Történet meg igazából csak a legvégére lesz kerek 1-2 plot twist után. :)

Illetve még annyi megjegyzésem lenne, ha nekiugrottál, hogy mikor "befejezted a játékot" ~ 15-25 óra lesz.
És jön a 2. végigjátszás akkor vidd ki azt is, mert utána jön még hátra a játék nagyrésze... / sokan azt hiszik A ending a játék legvége, pedig nagyon nem :)

[ Szerkesztve ]

www.kamerapro.hu | FOTÓS TERMÉKEK SZÉLES VÁLASZTÉKA

Útvonal

Fórumok  »  PC játékok  »  NieR: Automata™
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.