Hirdetés
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- bambano: Bambanő háza tája
- bacsis: Gyere el a 10. BRSZK-ra!
- Lenry: Melléképületblog - 4. rész - Kocsibeálló
- bacsis: Támogassááá', hogy ingyenesek maradhassúúúúnk!!!!
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
Aktív témák
-
válasz
(ÉN)közPONT #4969 üzenetére
Hamár szervíz nyitásáról van szó, érdekességképp:
Pl. Hivatalos Suzuki szervíz akkor lehet egy bolt, ha a Suzuki gyártól megrendeli az alap szervíz kittet potom 1-1,5 milláért... Akkor hivatalosan, világranglista szinten a japán anyacégnél nyilvántartanak és így juthatsz gyári infókhoz, belső tipusszervízkönyvekhez, továbbképzésekhez - persze mind plusz pénzért. Tehát márcsak a lehetőségért, hogy infókhoz juss is keményen tejelni kell...
[Szerkesztve] -
No, a sportmotor.hu-n látható a 2006-os Suzuki GP gép, a GSV-R. Megint egy álomszép darab. Apropó! Hamár így sorozatban hozza a Suzuki a V4-es blokkú mocikat, akkor kérem alássan vajh miért nem dobják ki utcára, mikor a Honda tarol a piacon egyedülálló V4-es VFR-jével???
-
Ácsi! Ácsi!
Arról volt szó, hogy ha valakinek annyira nincs pénze, hogy hitelre sem tud bevállalni egy modernebb motort (ami használtan is 400e Ft-nál kezdődik reálisan), viszont mindenáron motorozni akar, akkor véleményem szerint még az is jobb a semminél, ha egy 80e Ft-os MZ-n ül. A forgalom sajátosságait, a motorozáshoz való hozzászokást (és itt én a stressz-re gondolok, ami a közúton való motorozásnál jellemző), a motorozáshoz szükséges reflexeket, a kanyarívek helyes bemérését, ehhez szükséges szemmértéket, látást egy MZ-n is meglehet tapasztalni, egyfajta gyakorlottságot lehet szerezni egy ilyen régebbi gépen is.
A versenyzésre meg csak azt tudom mondani, hogy aki nem látott legalább egy MZ kupát az úgysem tudja miről beszélek.. Nem egy 600-as japán, modern gépen ülő sportmotorost láttam pályanapon körbemotorozni MZ-vel a Hringen... Erről ennyit.
[Szerkesztve] -
válasz
Sátán44 #4934 üzenetére
Srácok! most nem azér, de a kispénzűek is motoroznak..
Ráadásul versenyeznek is, igaz hogy 250-es MZ-kel, de nem kell csak emiatt lenézni őket. Nagyon is jó kis társaság, írigylésra méltóak. (MZ kupa sorozat) [link]
Szóval akinek nincs pénze drága motorokra, nyugodtan vágjon bele ebbe! Még ez sem olcsó annyira, mert a versenyzés évi 100e Ft fölöttt jön ki valamivel, de ennél már szerintem tényleg nincs olcsóbb lehetőség versenyezni.
Aki meg simán csak motorozni akar, annak is jobb az MZ mint a semmi szerintem..
Egyáltalán a motorozást megtanulni, a forgalomban vezetés megszokására tökéletesen megfelel egy MZ. A fenntartási költségei szerintem ennek a nagymotor típusnak a legkevesebb, az alkatrészek olcsók, házilag javíthatók, népes tábora van, van kihez fordulni segítségért, keresztbe - kasul kilettek vesézve, így szerintem az egyik legjobb indulás lehet a motorozás felé... 250-es MZ-ket 80e Ft körül biztosan lehet kapni manapság...
Ha pedig erre valakinek az jut eszébe hogy úúú de mégis milyen gáz MZ-vel menni az tegye fel a következő kérdést: Motorozni akarsz vagy villogni? -
válasz
Topiccsendőr #4918 üzenetére
Tessék választani, mindkettő megkezdetlen darab..
-
Suzuki tesztvezetésen volt már valaki?
Úgytudom innen Iaicsy már igen.. Kíváncsi lennék miként zajlik ez? Az Auchan parkolójába lehet keringeni, avagy forgalomba is kilehet vinni kicsit a gépeket? Mihez van kötve a kipróbálás? Körökhöz a parkolóban vagy időhöz?
DRZ400SM-et, SV 650-est, meg a GSX-R 1000-est megnézném.. Bár utóbbitól egészséges félsz azért van bennem kicsit.. (mivelhogy ezres gépen még nem is vezettem..) -
válasz
SzalaiG #4749 üzenetére
1985-ös, az egyhengeres duplakipuffos változat és nagyon megvagyok vele elégedve. IGaz, 9e Km-el ezelőtt lett generálozva, így fogyaszt ennyi idősen is 3,5-4 litert/100 km-en (kényelmes tempóban ugyebár)
Véleményem szerint elnyűhetetlen, nagyon kényelmes darabok, bőven lehet 2-en is normálisan utazni rajta. (Kifejezetten hosszúkás az enyém)
Városi közlekedésre, ide-oda szaladgálásra tökéletes.
A Honda folyamatosan gyártja ezt a típust - ha jól tudom - 1960-tól kezdve... Persze updatelgetve a típust, mára már CBF 250-ként kapható. -
válasz
#25954560 #4654 üzenetére
Óóó a CB 400 mekkora egy motor! Én olyanon tanultam - szereztem meg a jogsit, szerintem is kurva nagy az a gép.. Rendes, igazi 'motor' kinézet, megvan a mérete, megvan a nyomatéka, mindene megvan, bírja a strapát, lehet nyúzni, szóval nagyon eltalált gép..
Viszont egy 1000-es K5-ös GSX-R-re már asszem előjönne az a kellene nekem feeling..
Nagyon átdolgozták a K4-es verzióhoz képest ám.. (hengerenként dupla injektor, alacsonyabb súlypont, új váz, designos kipuff stb...)
[Szerkesztve] -
Egy-két látványos motoros filmre én is kíváncsi lennék, rég láttam már valami jót ilyen témában.. (Legutóbb még egy éve amit Iaycsi-től kaptam Ghostrider meg Faster filmeket láttam, azóta semmit)
-
Srácok!
Nézegettem a Suzuki DRZ 400-as fekete Supermoto kivitelét.. hát nekem nagyon bejön, hatalmas jóság az a gép. Minőség mindenütt, jó kinézet, full digit műszerfal, karvastagságú telók, iszonyat keskeny test, minden a helyén van, szóval rulez. (Ha végre eljutok oda, hogy egy szalonból vadiúj motort vegyek, sejtem ilyen lesz)
Viszont nézegettem a terep kivitelét is és nagy különbséget nem fedeztem fel rajta, jóformán csak színben meg a gumiban.. Pedig úgy hallottam hogy mintha a futómű más lenne gyárilag , de nem vettem észre különbséget.. Valakinek van infoja erről? -
válasz
#25954560 #4512 üzenetére
Egy élmény lehetett....
Még jó hogy akkor csak nem vállaltam be decemberben egy 200 km-es utat Keszthely-Bp viszonylatban.. (Technikai okok miatt maradt csak el, már beöltözve, indulásra készen a kapuból járó motor mellett kellet kiállnom.) Érdekes hogy nemrégiben kb 60Km-ert mentem, az nem volt olyan vészes, igaz direkt vártam a jó, napos időre és 12-13 óra körül gurultam.
Aki még nem motorozott így télen talán túlvállalhatja magát, hogy majd jól beöltözik azt bírni fogja a hideget...
[Szerkesztve] -
Én új terepmotor vásárlásnál (főleg ha kezdőmotorról van szó) nem hagynám ki a Suzuki DRZ-400-asát! Szintént kiforrott, sokat dícsért tipus, igazán jó indulatú gép.
Mióta is halogatjuk a PH!-s motortalit? Ha jól számolom úgy egy éve...
Ezen a szombatonkénti Citadella gurulásokon részt vesz innen valaki? -
Srácok!
Tök jó motorosidő volt, ki motorozott máma??
Mer én igen, méghozzá nem is keveset!
Különben ugyan vérmérséklettől függ, de szerintem beöltözéssel megoldható a téli motorozás. Én most lenyomtam vagy 60 km-ert és csak plusz 1 nadrág, plusz 1 hosszúujjú póló volt az ilyenkor szokásos téli utcai viselethez képest (plusz motoros kesztyű, bukó, motoroscsízma, de ezek szokásosák máskor is) és egyáltalán nem fáztam.
Ugyanakkor van aki hülyére fázza magát és semmi pénzért nem ülne motorra mostanában, inkább teherkocsizza a motorját még a sarki szerelőhöz is egy kis vizitálásra, pedig simán lábon mehetne a gép...
Esetlegesen ha valaki vagy valaki valakije foglalkozott már Honda CB 250 essel, legyen szives jelentkezzen nálam!
[Szerkesztve] -
Anyááám...
Az a Yamaha V-MAX elképzelés nagggyon brutál - isten király!
Mint egy országúti démon úgy néz ki... -
válasz
Topiccsendőr #4431 üzenetére
Ez is jó lenne, csakhogy szerintem horribilis árat kérnének érte..
Olyan üzletekben néha kapható posztereket 800-900Ft körül adják, ami jó is lenne, csak a téma ami rajta van elég gyenge, az a bajom.. -
Srácok!
Valaki ismer-e olyan helyet ahol óriási - minőségi - motoros posztert lehetne beszerezni??
(nem ujságmelléklet-méretűre gondolok) Legalább olyan kellene, mint amiket bevásárló központokban, meg aluljárókban ritkán látni, olyan lapozós-poszter áruda méretekben.. -
Könyörgöm! Létezik ember akinek tetszik egy ilyen gép?
Már tényleg nem értem mit csinálnak azok ott a BMW motoros részlegénél, ha ezt is komolyan gondolják... Szerintem egyszerüen egy hányás ez a gép: -
válasz
fzr1000 #4340 üzenetére
No és akkor pont ehhez aktuális, hogy jövőre még feljebb emelik a motoros regadókat:
[link]
Érdekes én régebben azt hallottam, hogy egyáltalán a regisztrációs adó mint adónem EU ellenes, ilyen máshol nincs is csak MO-n és ezért az EU tanács szankciókat, illetve támogatások megvonását helyezte kilátásba ha nem törlik el MO-n... Erre meg ez a válasz...
Mindenesetre állítom, hogy a nagy 'agyasok' fejében az járhat, hogy a motorozás egy nagy úri, pénzes bolondság, és az ilyen extra luxust jól lehúzzák, elvégre azok motoroznak akiknek van pénzük.. (és valljuk be bármennyire is szar, ebben van valami.. ) Az más kérdés persze hogy nem ebből (vagy nem csak ebből) kellene pénzt begyüjteni, hanem jól lehúzhatnák akkormár pl minden gyártulajdonost, vagy akinek több autója, vállalkozása van ennyi erővel.. -
Komoly mi? -
válasz
fzr1000 #4336 üzenetére
Külföldről motort behozni 125ccm-est szoktak leginkább, amiket aztán rendszám nélkül hajtanak.. (Hogy a rendőrők hogy nézik el ezt a mai napig, már nem értem, mert igencsak lefutott ügy..) Ezeken a kis gépeken aztán tényleg sokat lehet keresni/spórolni, mivel jobbára semmi papírjuk nincs, mintha csak 50-esek lennének. Az itthoni áruk viszont a szakadtabbnak használtan 150e Ft-től kezdődik. (Nemhiába a használtmotor kereskedők/szerelők is ezeket hozzák be tucatszámra)
[Szerkesztve] -
válasz
TitiRii #4335 üzenetére
Én az autómat (1,3-as) a KÖBE-hez viszem, jó árai vannak és mellesleg ott dolgozom
Igaz a MÁV on-line kötése olcsóbb, de van valami havidíj mellé és azzal már elég minimális a különbség. A motorommal (250ccm) mindenképp a legolcsóbbhoz megyek, ami a MÁV lesz. (egyrészt úgymond idényjármű, másrészt motoros balesetnél számomra a motor kára a legkevesebb, az egészség fontosabb)
Különben meg ott a [link] kötelező elemző oldal...
[Szerkesztve] -
válasz
Topiccsendőr #4295 üzenetére
Mondjuk én nem igazán értek egyet a 750-es kategória létjogosultságával...
Szerintem manapság a 600-asok több mint elegendőek az utcákra, az 1000-resek meg inkább azoknak való akik már tudnak komolyabban motorozni és a pályán is nyomják..
Minek ide 750-es? -
válasz
TitiRii #4200 üzenetére
Sajnos az agressziv fellépés mindig kétélű megoldás: Vagy elrettent és akkor beválik, vagy felbosszant és még rosszabb lesz a helyzet...
Az az esemény azért emlékezetes marad nekem, mikor csak úgy 3-an - véletlenül csak úgy a forgalomból - összejöttünk motorosok egy lámpánál a hungárián, és volt köztünk egy 'lazább csákó' Ducatival. Míg piros volt a lámpa addig füstöltette a gumit, majd mikor átváltott zöldre hárman három külön sávban haladtunk (a dukis egykeréken), tempósan, lazán, nem valami gyorsan. Aztán mikor beértünk egy autót, a faszikám szószerint ráröffent egyet-kettőt a gázzal (szerintem full nyitott dobja volt a jó kis V2-esnek) és az autó úgy húzott le a legszélső sávba mint a kisangyal...
Csinálta a műsort a gyerek, - de vagy azért mert mindenki félt tőle hogy valami gebaszt csinál, vagy azért hogy egy ilyen állat inkább húzzon el mihamarabb a francba - mindenki elengedte anélkül hogy száguldozott volna. -
válasz
Integra #4195 üzenetére
Fényképezőgép nem volt nálam (most már eztán az is lesz), a helyszinelőket hívtam ki. Első meglátásuk az volt, hogy egyrészt már rég összekellett volna szedniük a jelzőtáblákat, másrészt meg szabálytalanul volt kirakva, viszont egy másik rendőr aki a jegyzőkönyvet vette fel a röntgen után, már azt mondta, hogy ez egyszerűen szopás, mert úgyis aztmondják majd a közterületesek, hogy ők rendesen kirakták, biztos valaki elsodorta és hibásan rakta vissza az oszlopot..
Meg attól tartok még, hogy majd a rendőrség hibásnak fog kihozni, mondván hogy túl gyorsan mentem, vagyhogy nem az útviszonyoknak megfelelően vezettem - erre aztán mindent rálehet húzni...
A tanulság, hogy igenis bekell öltözni (ezekután én már simán megfogom venni a 45e Ft-os bokamerevítős csízmát - mert csak egy sima, protektor nélküli bőr volt rajtam) a másik, hogy nem fog érdekelni hova megyek és hogy esetleg nem valami szalonképes az öltözékem, mindenféle protektort felfogok venni, harmadrészt, meg hogy sötétben ismeretlen terepen nagyon vigyázni kell, bármi heverhet előtted az úton. (pl hallottam már olyat hogy teherautóról leesett raklap hevert egy vidéki autóúton.. ) -
Na gyerekek, megtörtem a gépem...
Hétfő este a 4 sávos kerepesin mentem a keleti felé a belső sávban, amikor előttem felbukkant egy terelőtábla és miközben szüken kerültem a másik sávba, mikor elkaptam egy szinte láthatatlan szegélyező vasrudat, aminek a tetején kellett volna lennie egy villogó jelzőlámpának.. hát nem volt rajta és nem is vettem észre... Kb fél méterre lehetett a sáv közepén lévő terelőtáblától, csakhogy jóval kijjebb volt a két sáv közepén.
A bal kormányféllel elkaptam, a kerék balra befordult hirtelen, aminek következtében balra eldőlt a gép és így csúsztunk 13-14m-ert a jobbszélső sáv járdaszegélyéig..
Bevoltam öltözve, az dzseki bal alkarprotekrora, a felcsatolható külső endurós térdvédő és a csízma óvott meg. A bokámra így is akkora ütést kaptam hogy nemtudtam ráállni, bár a röntgen nem mutattott törést se repedést. (valószínüleg egyik oldalról az oszlopot kaptam el vele, másik oldalról pedig a motor esett rá...
A gépen tört a műszerfal, a tükrök, a lámpa, a vízhűtőtartály burkolata, a lábtartó kitört a konzolról, a tank behorpadt a visszavágódó kormányféltől.. hirtelen ennyi, az esetet vizsgálják, nem nyúltam a géphez még. A helyszínelők elsőre azt mondták hogy szabálytalanul volt kirakva az egész terelés. -
Hát én nemtudom hogy Ti hogy vagytok vele, nem titok: én idén kezdtem a motorozást egy 250ccm-es 2T gépen, ami 130Kg/45LE, ami nem nagy szám teljesítményben, viszont így is elég ritka, hogy már ezt az erőt is megtudjam mozgatni a Bp-i forgalomban. A városi tötymörgés nem a sportmotoroknak való (leginkább egyiknek sem). Ezérthát itt jön képbe, a nagyon is jogos - elsődleges - kérdés: Hogy mire kell a motor? Teljesen mást ajánlanék a városi A-B pontba való közlekedés céljaira, mint pl pályán való száguldozásra, vagy vidéki-környéki falvak, kisvárosok közti közlekedésre, avagy terepen, földeken történő mozgásra...
Persze az ember azt szeretné, ha mindenre jó lenne a gép, azonban ez nem nagyon lehetséges a mai kiélezett helyzetekben.. kompromisszumok viszont igen is vannak. Városba szvsz vagy egy jobbfajta supermoto, vagy egy 250-es 4T Honda CBF, esetleg Hyosung GT250R- speed 4T-je (csudaszép), a legmegfelelőbb, ha nem-robogó kategóriájú gépet akar valaki. -
válasz
TitiRii #4117 üzenetére
Jólvan B-Type, gondolkodj a dolgon - ennyit tudok mondani.
TitiRii - Haver épp tegnap vett egy '96-os Kawa ZZR 250-est, soros 2, pörgős motor, kényelmes, olyan túrázós, szép. 410e Ft volt. Egyébként meg egy rakat motorohírdetési weboldal van, ahol beparaméterezheted ccm, ár, stílus szempontjából a keresést. -
válasz
#70869248 #4114 üzenetére
Anno pár hónapja az aproneten hírdetett valaki egy 250ccm-es 4 ütemű, Honda (eredetileg az XL blokkja volt benne) triálgépet kb ugyanolyan állapotban mint a tied 50e Ft-ért. Megevett a fene, de nemtudtam akkor megvenni. 150e Ft a két gépért nem rossz ár, csak a gond, hogy ezek 'játékra' használhatóak csak, révén nincs papírjuk. Én pedig inkább csak a triállal 'játszanék'. Azt nem értem viszont, hogy miért nem jó neked úgy, hogy csak a BIG-et viszed a haverokhoz.....????
A másikat megvenném én. Nagyon szeretnék játszani egy olyannal értsd már meg...!
[Szerkesztve] -
and Check This Out! - Bővebben: link
-
Sajnálom én is a VTR SP sorozat leállítását a Hondánál, nekem ez volt az 'álommotor' 2-3 év múlva szerettem volna venni egy ilyet.. (Most 3,5 milla körül van az új ára, ami azért elég meredek..) Néha nem értem hogy miért állítanak le olyan sikermotorokat mint az NSR széria vagy ez. Egyre tudok csak gondolni: gazdasági okokból. Az eladási mennyiség számít ma már csak. A presztizs-imidzs sokadrendű dolog lett. Ez van, ilyen lett a világ.
Remélem a Suzuki SV V2-es szériát jócskán fogja még fejlesztgetni, más japán gyártóról nem is tudok amelyik csinálna V2 speed gépeket..
Persze ottvannak még az olasz gépek is, mint pl az Aprilia RSV, vagy a Ducati de valahogy az olasz gépekkel szemben fenntartásaim vannak (szervizelésük, alkatrészek hozzájuk valami iszonyat drágák, plusz állítólag az összeszerelésük hagy némi kivánnivalót maguk után)
[Szerkesztve] -
válasz
Topiccsendőr #3685 üzenetére
Én attól tartok, hogy mégha be is indul ez a Danuvia gyár, ugyanarra a sorsra jut mint a másik magyar Gaia, mely 50ccm-es segédmotorokat gyárt, vagy a szintén újjáéledt német MZ cég.. A nevük nem csillog valami fényesen, az új motorokat meg méregdrágán akarják eladni így a nagy japán multik már eleve verni fogják őket ár/teljesítményben és a kutya sem fogja venni a Danuviákat sem..
Egyetlen esély van, ha valami kimagaslót tesznek le az asztalra..
Csakhogy a magyar gyártás sajnos nem erről híres így eleve szkeptikusan nézem ezt a Danuviát.
Különben nem értem, hogy nem esik le pont a magyar gyártóknak, hogy itthonra olcsó, a szélesebb réteg számára megfizethető és megbízható motorokat kellene gyártani a népnek és nem überelni a japán meg olasz csúcsgépeket...
Ehh.. -
válasz
Topiccsendőr #3672 üzenetére
A mamiszki-hoz.
-
Nahát!
Erről hallottatok már?
Mindjárt itt a magyar Danuvia motor!
Bővebben: link -
válasz
Topiccsendőr #3666 üzenetére
Különben kompressziómérő és nyomatékkulcsaim vannak, egyenlőre 'under construction' alatt áll a kis műhelyem, tavaszra készen lesz direkt motorszerelésre kialakítva (Régóta érlelődik már ez bennem --> egy szakmai tanfolyamot meg épp látogatok)
Ne tudjátok meg milyen érzés egész nyáron a szerelőt 'basztatni' hogy bassza meg mikor lesz már kész a motor... -
Nahát, hogy mi volt a tegnapi MotoGP futamon... elképesztő verseny volt.
Talmát sajnálom, pláne hogy másodszor is elbukott - reméljük máskor hidegvérűbb lesz, mert szerintem már-már törvényszerű volt, hogy aki nagyon keményen húzza neki az bukni fog..
A motorszerelőkről: Nekem lassan 2 hónapja áll a gépem szervízben, holott 2 hetet mondott rá először a szerelő. Mondanom se kell, az összes tököm televan már, nemtudom hány telefon, egyeztetés, stb után az egész nyár eltelik és még sehol semmi. Aztán meg majd ha valaha kész lesz nézhetem a szép nagy számlát.. De láttam én a dolgok miértjét: Persze sokkal egyszerűbb dolog egy új, 3 millás motor garanciális szervízeléséért végzett másfél óra pepecselésért elkérni 40e Ft-ot, mint az én motorommal foglalkozni amelyiken urambocsá kicsit dolgozni is kell.. Hát ez van. Ez a második motor amit szerelőhöz vittem (demárcsak ezt is azért mert már külön tárcsaegyengető gép kellett hozzá így azt én már otthon nemtudtam megcsinálni egyúttal nagyvonalúan rájuk bíztam hogy a motor papírjait, műszaki vizsgáját is intézzék el) de megfogadtam, hogy kész, elég, befejeztem, én motort többet szerelőhöz nem viszek, legalább jobban kitanulom - az amúgy is érdeklő - szerelési szakmát, mert ez számomra már szivatás...
(Amit pedig nemtudok megszerelni, akkor az adott hibás alkatrészt lefogom szedni, elvinni egy kisiparos mesteremberhez, hogy csinálja meg, és majd én sajátkezűleg szerelem vissza a motorra, de egészben, egyben odaállítani többet nem fogok motorral szerelőhöz) -
-
Hétvégi hungaroring EB-VB?
Néhány 'belsős' kép:
Bővebben: link -
Nekem egy boltban mesélték hogy az ABUS sima, szövettel burkolt lánca, ami 30+ ezer Ft körül van - egyik ismerősének a Virago chopperje volt ilyennel leláncolva, amit erővágóval (vagy láncvágónak is nevezik) próbáltak átvágni, de nem sikerült, keményebb volt a lánc és otthagyták a motort. Hogy flexxel ellehetne-e vágni: Szerintem flexxel majdhogynem mindent ellehet vágni, csak idő kérdése. Egy gyenge akkus flex lehet hogy olyan sokáig dolgozna egy ilyen láncon hogy inkább otthagynák a gépet. De pl ha feltörnek egy garázst ahol van dugasz és magukra csukva a garázsajtót szépen 'nyugodtan' tudnak dolgozni akkor szvsz mindent eltudnak vágni. Ezért jó kombinálni egy spécibb immobilizeres riasztóval a mocit, mert akkor az elektronikához is érteni kell. De még így is eltudják vinni ha egyszerűen feldobják egy utánfutóra és valami spray-el befújják a riasztó hangszóróját hogy miközben szállítják ne tünjön fel hogy valami sipítozik az utánfutón. Viszont tovább lehet nehezíteni a dolgot ha a riasztó hangszórója mélyen elvan dugva a moci belsejében és csak nagy szerelés árán lehet hozzáférni. (persze alapvető követelmény hogy a spéci riasztó saját akkuról menjen! nehogy egy mezei kábel átvágásával hatástalanítani lehessen). Még azt is lehet csinálni hogy olcsóbb megoldásokból sokat használsz pl lánccal lelakatolod, riasztós féktárcsazárat raksz elölre-hátulra (ezeket belehet állítani hogy milyen mértékű mozgásokra jelezzenek - igen érzékenyek tudnak lenni! ), kormányzárat bezárod, plusz valami távirányítós mozgásérzékelős riasztót, hevederzárat szerelsz a garázsba (ez amúgy is indokolt mert legalább a garázsban lévő egyéb cuccokat is véded velük) - ha van garázsod.
Ami a védekezés szépséghibája: egy ilyen ABUS lánc kurva nagy és nehéz, csak hátizsákban lehet magaddal cipelni ha az utcán parkolsz valahol. (Bár végülis nem baj, egy kis hátizomerősítés jól jöhet viszont..
A spéci riasztók pedig baromi drágák. (tán 60e Ft-nál kezdődnek)
Azon belül pedig pl a GSM rendszerű pager-es riasztókat simán közömbösíteni lehet egy mobiltelefon zavaró (avagy térerő kilövő) szerkezettel, amihez külföldön legálisan hozzá lehet jutni (pl templomokban, vagy a főnöki irodában megbeszélés alatt ne szólaljon meg senkinek sem a mobilja) A műholdas követőrendszerrel ellátott riasztókat pedig úgy hatástalanítják hogy a szerkezet fölé sima alufóliát avagy mágneses takarót borítanak miközben elszállítják a gépet.
Hapedig sokmindennel védekezel, akkor félóra miután elindulsz a sok kütyü hatástalanítása után - és ha még elfelejtettél valamit akkor nagy bukta lehet belőle
Viszont ha ennyi sokminden állat riasztóval van ellátva a gép és annak környezete, akkor lehet hogy még a profik is odébbálnak mert nagyon idegesek ám miközbe akcióznak, és tán elmegy a kedvük a sok meglepetéstől - mert idejük az nincs és igyekeznek minél csendesebben dolgozni.. Akkor lehet, hogy annyit csinálnak mindössze, hogy kifigyelnek és amikor a garázshoz érsz rádvetik magukat mielött bármit is tehetnél, ledobnak a mociról, kivágnak az autóból és egyszerűen elhajtanak, Te pedig csak lesel.. és ehhez nem is kell nagy tudomány - jobb ha saját magad is elvagy látva védelemmel: kés, boxer, gázpisztoly, gázspray, motorlánc (tán kéznél is van)
Szvsz amit elakarnak vinni azt úgyis elviszik, ezek az eszközök jóformán az amatőr vagy alkalmi tolvajok ellen lehet elégséges védelem a mai világban.
Szerintem.
[Szerkesztve] -
válasz
pini1020 #3176 üzenetére
A tesztek alapján jó kis gépnek mondható a Derbi GPR 125, de a kérdés az, hogy milyen állapotban lévőt akarnak mennyiért eladni? Amennyiben új gépre vágysz, vegyél inkább Aprilia RS 125-öt, azért is mert nagyobb a teljesítménye és azért is mert most 3 év garancia van rá! (3 év múlva meg úgyis eladod a gépet mert annyi idő alatt kinövöd - szerintem)
[Szerkesztve] -
Erről a cuccról valakinek valami tapasztalata van-e?
Bővebben: link
A másik dolog:
Adott egy probléma a motoromnál, miszerint az első fék használatakor 'hullámzik' a fékkar, azaz ütemesen kicsit be - kicsit ki jár magától amikor behúzom. Erre kaptam egy választ, miszerint az első fékkar hullámzása a féktárcsa agy görbesége miatt van, szemmel nem lehet mindig látni, de biztos görbe mert akkor pumpálja a kart..
Amennyiben ez így van, van valakinek ötlete, hogy ez hogyan orvosolható? -
Na, gratula Talmának! Csak így tovább, szépen, megfontoltan! feljebb és feljebb!
Hátha valaki hozzá tud szólni:
A vasárnapom nekem is motorszereléssel telt, most először néztem át a mocimat. Becsületére legyen mondva, annak ellenére, hogy amióta októberben leraktam rá se néztem, az akkut ki se vettem, a benzincsapot el se zártam - éshát kétütemű, berugókaros a lelkem - a második próbálkozásra simán beindult. .Viszont előjött egynéhány probléma. Pl:
- Az mitől lehet, hogy ha az első féket behúzom akkor olyan 'hullámosan' fog, a fékkaron érezni, hogy kicsit ki - kicsit be hord, holott szemmel benézve, a féktárcsában nem látszik hupli. (Hozzátartozik hogy komplett féknyerget és fékbetétet cseréltem rajta.)
- Akkor pl, azt honnan tudni, hogy mindkét henger jól működik, van gyújtás rendesen? (a két kipuffogó nem egyformán 'füstöl' - V2-es 90' -os blokkja van, hengerenként külön kipuffal, kipuff dobbal - tán emiatt? )
- Továbbá elment rajta az index és a duda, lehet hogy az akku nem elégséges töltése miatt? (a reflektor, meg minden más ugyanakkor müxik - gondolom ezek nem akkuról mennek, hanem a generátorról - akárcsak a Simsonoknál.)
- Végül pedig, azt hallottam, hogy a kétüteműeknél jobb kikötni a gyári külön olajzást és keverékkel használni.. (Bár nem értem hogy akkor a gyár miért tervezte a bonyolultabb külön olajzásra...) Ebben mi az igazság?
A vasárnap képe(szépe):
[Szerkesztve] -
No akkor nekem is lenne két 'hígagyú' kérdésem:
Úgy tudom hogy a fékfolyadékokat lehet egymással keverni, utántölteni stb.
De lehet különböző viszkozításúakat is? VAgy jobb leengedni az egészet és feltölteni egy fajtával? A másik meg: Abból nem lehet baj ha a gyárilag feltüntetett fékfolyadék helyett egy nagyob 'hőtűrő képességű' folyadékot töltök a mociba?
[Szerkesztve] -
Ejnye, hát épp ezért jó, hogy Rossi nem Hondán ül, hanem 'gyengébb' Yamahán.
Épp ettől lesz érdekes a verseny és nem olyan mint amikor a Forma 1-ben Schumi a Ferrarival már dög unalmasra alázott mindenkit mindenkor. Egyszer igazán csinálhatnának olyan versenyt, amikor a legbénább megy a legjobb motoron és a legjobb versenyző megy a legszarabb géppel, na akkor aztán megmutatkozhatna hogy ki is az igazi tehetség! -
válasz
dannnnn #3091 üzenetére
Ááá, egy frászt! Méghogy R1... ha lenne tuti belennék szarva, hogy egyszercsak ellopják..
Apropó, erről jut eszembe, ki hogyan tárolja a motorját? Van-e valami ötletetek hogyan lehet kivédeni a lopás esetét?
pl:
Egyik munkatársam egy régi ('84-es) Suzuki GSX-et 4 évig az utcán! tartott villanykaróhoz láncolva és 'mindösszesen' kétszer próbálták elvinni, de nem tudták beindítani és otthagyták.
A másik: Egy virago-t akartak megfújni, de a rajta lévő, mostanában kapható - a márkát nem tudom - 30e Ft körüli árú láncot egyszerűen nem tudták átvágni, csak a próbálkozások nyomai látszódtak rajta, a motor megmaradt.
Ahogy nézegettem különböző fórumokon, nagyon nagy számban lopnak Bp-en motort társasházi közös mélygarázsokból..
Azt is néztem hogy 20e Ft/hó körüli áron lehet egy ilyen garázshelyet kibérelni, amikor a CASCO kevesebből jönne ki jóformán. Vicc az egész. .
[Szerkesztve] -
Figyelem! Ez a lányka kizárólag Yamaha R1 tipusú kétkerekűre hajlandó felülni.. -
Titirii figyelmébe:
''Nem kaphat mentességet az eredetiség vizsgálat alól az a forgalomba helyezendő jármű, amely összeépítés során keletkezett, mivel fizikailag és jogilag ezzel egy új jármű jött létre.'' -- Ebből szvsz az következik hogy minden papírt újra kell csináltatni, új forgalmi, új törzskönyv tán még új rendszám is?
Basszus, haver 20e Ft-ért kínál nekem egy régi MZ TS 125-öst. Most néztem utána és kb 42e Ft-ba kerülne a papírok elintézése. (eredetvizsgálat 13e, biztosítás 3e, okmányiroda 16e, műszaki útvonalengedéllyel együtt kb 10e) Ennyit az egész motor nem ér jóformán.
Szar ügy.
[Szerkesztve] -
Kár volt Talmáért.. Annyira nem vagyok még képben vezetéstechnikailag, de amikor így tök símán megy a moci, mintha kötélen húznák, aztán hirtelen beszitál a kormány az kinek a hibája, vagy mitől következik be? (A 'nagy' Rossinál rengeteg ilyet lehetett látni az edzéseken, nekem úgy tűnt összehasonlítva pl a Hondával hogy a motorja valahogy rakoncátlankodik..)
-
válasz
TitiRii #3040 üzenetére
Azaz! The Incredible Machine nevű játék volt és még DOS alatt futott ha jól emléxem.. Hogy suliba mekkorákat játszottunk vele..
NAgyon LOL ez a Honda reklám..
És hamár reklám:
Motorbarkácsolóknak: A maróti könyvesboltban rendeltem egy angol nyelvű (Haynes kiadó) '82-es Honda XL 185-ös endurómhoz szervízkönyvet és szerintem nagyon tuti.
Szinte mindenféle régebbi és újabb motorhoz lehet szerezni, előfordul, hogy ugyanazon sorozatból több típust és évjáratot tárgyal (pl XL 125, 200, 250-es, '79-'86-ig) Nagyon részletesen bennevan minden létező adat, és a könyv azzal hírdeti magát hogy azt kézbevéve mint egy LEGO játékleírást összelehet vele rakni az egész motort nulláról.. és majdhogynem tényleg. (olyanokra is kitér pl, hogy gumit hogyan cserélj a motoron, a gyertyaelszineződésekből mire lehet következtetni, meghogy házilag milyen célszerszámot tudsz csinálni egy spec alkatrész szereléséhez, tárgyalja a tipuson végzett módosításokat, rengeteg robbantott ábrával és szerelés közben készített fotóval.) Igaz hogy kurva drága (8,5-11e Ft körül vannak) de szvsz megéri. (legalábbis annak aki eléggé kezdő a témában) Szinte minden létező motor típusnak van egy-két olyan egyedi 'biszbasza' amit tuti hogy elég nehéz lenne kispekulálni hogy most akkor az hogy is és miért is oda kell ahova...
Egyébként meg autós témában is nagyon ottvan az a könyvesbolt, csak ajánlani tudom mindenkinek. Én mikor ottvoltam elnézelődtem vagy egy fél órát.. -
Hát bárhogy is volt, ami megtörtént megtörtént, mindenesetre Rossi ezzel nemcsak Gibi-nek adott egy nagy lökést, hanem az egész motoGP-nek, élből az első 'mérkőzésen'. Ilyen izgalmas szezonkezdetnek én csak örülni tudok...
-
BAzz.. Jók ezek a motoros csízmák, de meglehet bennük dögleni, annyira melegek belül..
Hogy lehet egy ilyet nyáron kibírni? Pedig alig várom már hogy munkába járjak motorral. Jóhogy az ember tart váltócipőt, de óhatatlan hogy valami miatt ne viselje kicsit tovább mint kellene. A magasszárú motoros cipők amiket láttam meg mind 35e Ft körül kezdődtek..Áhh, ez van..
Dehogy mennyi motorost látok! Elképesztő. A munkahelyem közel van a váci úthoz, és messziről hallani mikor eldübörög egy motor. És szinte mindig valamilyen nagy gépet látni ám, nem kispályás - igazán városba való - szerkentyűvel tolják a népek..
(Pedig én tartom magam ahhoz a kijelentésemhez, hogy városba valójában nem kell egy 250ccm-nél nagyobb motor)
Kicsit hülye látvány volt a múltkor látni, hogy egy böszmenagy, vadiúj Honda cbr 1100-al, kb 10Km/h-val tolja reggel a krapek a dugót.. -
válasz
Integra #2947 üzenetére
Hmm.. Ennek a Guzzinak szerintem nagyon BMW-s a stílusa, de azért böszme egy nagydarab szép jószág.
Visszatérve a jogsihoz: Talán egyeseknek szükséges rossznak számít, meg drága, időigényes, meg macera, de ha egy tényleg jó tanárhoz kerülsz, akkor talán jópár évvel hosszabítod meg az életed, ennyit pedig meg kell hogy érjen mindenkinek. Ennyi. -
Egy kis gondolatmenet:
Hát hogy mit nem hall az ember egy ilyen jogsi szerzés folyamán.. külön naplót érdemelne hogy mi mindennel találkozni, miféle emberek jönnek itt össze..
Srác beállít egy 2 hónapos (9e Km-ert már beletett - bejáratta) 2005-ös Yamaha R6-al, csinálgatja szépen a rutint, a saját motorjával fog majd vizsgázni (érthető), leállunk beszélgetni vele. 2,6 Milla volt a gép, rögtön ledobta róla a gyári gumikat mert nem tetszett a mintázata neki, kapásból tuning kipuff rá, és élből halálfejes festés a vadiúj bukóra és a rendszámtábla módszeresen felhajlítva - elkerülendő a helyes leolvasás lehetőségét.. Haverja a múlt héten került kómába, szintén R6-al..
(Megjegyzem most 45e Ft-ért tudok korlátlan A bejegyzést az adatbázisba+pecsét meg minden - szintén a tanfolyamon megismert haver révén) A srác vett egy jogsit, aztán vette az R6-ost és aztán ez lett a vége..
Örület, hogy egyesek hogyan állnak hozzá ehhez az egészhez, magához a motorozáshoz. Ahogy a forgalmi gyakorlás folyamán mindig mondogatja az oktató hogy miken buktunk meg (pedig gyakorlott jogsi nélkül motorozókról, robogósokról, meg évek óta autóval közlekedőkről van szó), ahogy látni hogy mennyi felé kell motoron külön figyelni, hát ezt B-s jogsival talán álmomban se gondoltam volna. Ezelőtt mindig elcsodálkoztam mikor valaki mesélte hogy: na mostanában ez meg az a haverja maradt ott motorral, olybá tűnt - és a köztudatban abszolút ez van! - hogy a motorozás = már-már törvényszerű halálos baleseted lesz.. De mostmár kezdem látni hogy is lehet hogy tényleg sokan otthagyják a fogukat ebben. Komolyan mondom hogy külön kitételekkel engednék csak vásárolni motort, mert egyszerűen ezek a sportpályára való gépek nem valók akárkinek. Persze ez nem következhet be, mert első a business.. és az őrület marad.
[Szerkesztve] -
Korlátlan A jogsi megszerzéséhez ajánlom a MAMI motoros iskolát. Nem a legolcsóbbak ugyan, de egész jó a sikeres vizsgázási arányuk, és az idősebb Hartmann nagyon jó gyakorlati oktató.
-
válasz
#70869248 #2869 üzenetére
Hát szégyen vagy sem, én ezt a VTR sorozatot nem is ismertem eleddig! Jóformán csak a Suzukival vagyok teljesen tisztába hogy mikor mit hozott ki, a többi márka történetét kevésbé ismerem. Ez a VTR SP 2 nekem is nagyon bejön, bár azért nem ér fel nálam szépségben egy teljesen csupasz, ezüstmetálos, duplakályhacsöves Suzuki SV 1000-el..
Napersze a félidomos változata se olyan csúnya..
[Szerkesztve] -
Srácok!
Ismeri valaki a Hondákat, Yamahákat?
Csak úgy kíváncsi lennék, hogy e két cég gyárt-e V2-es, csupasz vagy speed motorokat? -
válasz
[lAyCsI] #2851 üzenetére
Nehem!
Mondom hogy tolni kellett egy 8-ast, plusz még 3 féleképpen kellett végigmenni a rutinpályán:
- Egyszer 14 darab hátranézéssel+karjelzéssel bólyák között kanyarogva és 8 mp-ig menve egy 3 méteres szakaszon baromi szűk helyen (ez nem is olyan egyszerű ám!)
- Másodszor kettesbe felkapcsolva, tempósabban haladva szlalomozni a bólyák közt + kétszer egyesben nyolcast leírni a motoron vezetve, igen szűkösen.
- Harmadszor pedig simán sprintelni kellett 3-asban a pálya végéig, ott lassan megfordulni hátranézéssel és karjelzéssel egyesben és megint vissza sprintelni, a végén intenzív láb + kézifékkel.. Mind három gyakorlatnál menet közben lábat letenni, bólyákat érinteni természetesen nem szabad. (tehát motorral lefulladni és a pálya felfestett határairól lemenni sem) -
Sisakkal kapcsolatban: Szerintem jó lesz az a sisak neked - ha már nem tudsz rá többet költeni. Inkább állvédőset vegyél mint állvédő nélkülit. A súlyról pedig: Nem olyan nagyon nehéz ez, és legalább látszik hogy van benne anyag!
A márkákról pedig: Lassan annyi bukósisak gyártó van mint égen a csillag, szinte lehetetlen mindet ismerni. Mondjuk tudni kell, hogy ez a 25e Ft-os kategória nem éppen a 'TOP'. Ha úgy fogásra/nyomkodásra érezhetően vastag és belsejének kiképzése tetszetős, valamint a csatok/állheveder biztosan és stabilan a helyén van és jó a fogása, akkor vedd meg és kész.
[Szerkesztve] -
válasz
TitiRii #2840 üzenetére
TitiRii! Várjuk a beszámolódat, hajrá, hajrá!
Különben én most csinálom az A-s jogsit, márcsak a forgalom van hátra.
A kresz meg a rutin(+műszak) csont nélkül meglett, utóbbinál nagyon jóindulatú volt a vizsgáztató, senkit sem buktatott meg. (én ilyet még eddig nem is tapasztaltam sehol...)
Honda CB 400-asokkal gyakorolunk/vizsgázunk. Az egész jogsit (vagyis a vizsgákat+tanfolyamot) kb 4 hét alatt lelehet tenni, ha valaki ott tud lenni a mindig soron következő foglalkozáson.. (ebből 2 hét a kresz, 1-1hét a rutin+forgalom) Az oktató noszogatja is a népet, hogy minél hamarabb 'pörögjenek ki'. Igaz azt is mondta, hogy olyan eddig nem volt, hogy valaki a forgalmi vizsgán simán átmenjen, szóval az a szivatós rész. Amire külön odakell/kellett figyelni: a vizsgákra jól bekell öltözni (értsd ezalatt: fullos, plexis sisak, kesztyű, magasszárú topánka vagy csízma (nekem emiatt pont a vizsga előtt kellett vennem egyet! - amit azonban nem bántam meg!) és zárt felsőkabát, valamint hosszúnadrág kell) Aki A korl.-ra megy, annak teljesen ugyanazt kell megcsinálnia mint az A korlátlannak, csak 250ccm-es motorral. (és úgytudom hogy 10e Ft-al olcsóbb a tanfolyam) aminek szerintem nincs értelme, jobb egyből 'nagy A-ra' menni, márcsak azért is, mert 2év után lehet csak legközelebb arra vizsgáznia. (érdekes módon ennek ellenére kb 1/3-a a társaságnak A korl-ra jön.. )
Mindent együttvéve nem olyan bonyolult az egész, persze nagyon sokat számít ha valaki előtte már több időt eltöltött valamilyen lábváltós motoron, és van pl B-s jogsija. Különben totál 0-ról nekikezdeni a nagymotoros jogsinak: azért az szerintem nem egy egyszerű dolog. Még a különben gyakorlott motorosok sem csinálják meg simán a 3 rutin pályát a gyakorlások kezdetekor. ( Ma már nem egy síma 8-ast kell tolni a géppel - bár az is benne van még mindig!)
-
válasz
TitiRii #2827 üzenetére
Hinnye a nemjóját!
Ez aztán csillivilli blokk lett.. Megkérdezhetem hogy mennyiért homokfúvatták meg szintereztették?
(Tegnap láttam a kistarcsai motorbontós faszinál egy böszme nagy Gilera endurót félkész állapotban (inkább félig leromlott) az olyanlehet mint a tiéd.. Amúgy ottaztán lehet alkudozni!
[Szerkesztve] -
válasz
TitiRii #2787 üzenetére
Simót 10e Ft-ért??
Nnna, ha tudnátok hogy mostanában a Simsonoknak újra 'divatja' van! (elég ha ránéztek a simson.hu oldalra)
Nemhogy 50-70e Ft-ot, de egy jobb állapotú S 51-es enduroért 100e Ft körüli pénzeket kérnek! Én jónéhány hibával együtt örültem hogy 40e Ft-ért kaptam decemberben egy normálisabb S 51-est.. - Komar-al való szenvedés után, már nagyon-nagyon örültem a Simónak. (különben tanulni vettem a gépet, ha beizzitom a Suzukit nyáron akkor lehet - jópénzé -megválok tőle, vagy széttuningoltatom az egészet)
Szerintem vidéken kellene olcsó szoci segédmotorok után kutatni, de 10e Ft-ért szinte tuti hogy csak alkatrésznek való állapotú darabot kapsz...
[Szerkesztve] -
válasz
#16741888 #2762 üzenetére
Háát azért a váltáson meg a kuplungoláson kívül nagyon sokminden van még amit lehet gyakorolni.. Hadd fényezzem magam kicsit: Én pl múlt pénteken mikor este a legnagyobb havazás volt, kimentem a Simómmal terepre (mátyásföldi reptérre) és a jégen olyan 360-fokos fordulatokat csináltam vele egyesben kerékkipörgetéssel hogy fülig ért a szám tőle!
Meg talán olyanokat sem árt gyakorolni, hogy állóra fékezed a hátsó kereket hogy kezdje el kidobni a hátulját - csakhogy szokd az 'érzést', meg az is nagy tanulság, hogy ha az első kormányt elfordítod kisebb sebességben már egy kis sárpamacson képes úgy megcsúszni a motor, hogy lekell tenned azonnal a lábad hogy ki ne forduljon alólad. Érdemes gyakorolgatni még a nagyobb sebességről történő vészfékezést, illetve hogy milyen hamar tudsz megállni a kerekek megcsúszása nélkül (természetesen az első és hátsó féket is együtt használva), gyakorolhatod még hogy kormányfogás nélkül milyen lassulásig tudod még irányítani a motort pusztán egyensúlyozással, illetve hogy szlalomozol akadályok között elengedett kormánnyal. Ezeket a dolgokat egy simóval meglehet csinálni, igaz az összvissz 75 Kg-os súlya, meg a motor gyengesége miatt nem lesz egy az egyben olyan élmény mint egy haccázas bandittal, de azért egy robogónál mindenképp több tapasztalatod lehet vele. (És akkor ezekután nézd meg a Mókus bemutatóját az átfordulós Simson Star-al..
)
[Szerkesztve] -
válasz
#16741888 #2746 üzenetére
Természetesen mindenféle segédmotorokerékpárt (azaz 50ccm-es gépeket) lehet B-s autósjogsival is vezetni. Különben akármilyen hülyén hangzik is, én tapasztalatból mondom, hogy egy totál kezdő motorosnak még egy Simson is megfelel a kezdéshez, hogy tisztába jöjjön néhány vezetéstechnikai dologgal..
-
válasz
#25954560 #2756 üzenetére
Hmm.. Ezzel együtt szerintem jó kis buli volt kilátogatni a kiállításra.
Talán egy dolog zavart csak: rengetegen voltak, szinte egymás sarkát taposták az emberek a motoros csarnokban. Azért volt néhány érdekesség számomra: pl hogy a JAWA gyár még él és 'virul' van néhány egész tetszetős gépe amit egész jó áron adnak (pl a 125ccm-es 4 ütemű endurójuk tetszik) Tetszett a streetfighter bemutató is, igaz rettenetesen hideg volt és a pálya amit használtak is elég ramaty volt, de azért kitettek magukért a srácok.Egyedül a motorteszteléseket hiányoltam (szombaton voltam) és bár hiába lehetett quadokkal ingyé menni, azért a motorok érdekeltek volna igazán. Mutatósak voltak a félmeztelen flangáló Aprilia hostess-csajok, dehogy porno'királynőkkel' pénzzé lehetett fotózkodni (asszem ráadásul felöltözve) az azért már durva volt szerintem.. -
Én holnap megyek a kiállításra, haverom már volt és mondta hogy tényleg tuti!
Egy kérdésem - Én is belefognék az endurózásba, már találtam is egy olcsó felújítandó Honda XL 185-ös gépet, amihez viszont nincs semmilyen papír.
Közúton is mennék vele néha, merthát ugye valahogy el kell jutni a városból egy dimbes-dombos helyre vele. Ez a papírnélküli/rendszámtábla nélküliség okozhat gondot, ha pl egy kies terepen megyek? (ELvégre rendőrök mit keresnének arra ahol senki sincs..) Vagy inkább rendezzem a papírjait, rendszámtáblát? (NA és ha igen akkor ez mibe kerülne nekem?) Sajnos 50ccm-es segédmotornak elég nehéz lenne beadni.. (180ccm-es 4 ütemű motorja van neki) -
Most ez a Blata nevezetű cég valami új arc a versenypályán?
Honnan kerültek elő? Mit tudni róluk? Ez a V6 elképzelés azért kicsit meredek szerintem, mindenestre nagyon érdekes.. -
Srácok!
Tudjátok hogy idén milyen motoros programok lesznek a köznépnek?
Ilyen programfüzetet hol lehet a neten megnézni, csak motoros témában? (kiállítások, börzék, próbamenetek mocival.. stb stb) -
A HONDA legújabb titkos fegyvere!!!!
Bővebben: link
Ezzel aztán odavernek a konkurenciának...
[Szerkesztve] -
Hhhhh.. minnyá eldobom magam...
Majdnem olyan szép mint egy motor... nem annyira de azért majdnem...
[Szerkesztve]
[Szerkesztve] -
válasz
TitiRii #2538 üzenetére
Nana! Már hogyne lenne mai technológiával gyártott csillagmotor!
Aki a sportrepülésben járatos rögtön rávágja, hogy a világ jelenleg legnagyobb teljesítményű orosz SU 31-es műrepülőgépe is csillagmotorral van szerelve..
(Nem véletlenül ácsingózik egy ilyen után Bessenyei Ferenc műrepülő világbajnokunk...) -
Hát nehéz kérdés ez azért, mert a cikkek, beszámolók, történetek alapján plusz technikailag is ugyebár minél több henger van, annál egyenletesebb a járás, hiszen eloszlik a nyomaték és a teljesítmény, ezáltal szép nyugis a gurulás.
Míg 2 hengernél rángatás, alacsony fordulatnál makrancoskodás, ugyanakkor persze jobban kilehet lőni evvel a fajtával..
A supermotoval két baj van (szerintem) azért elég drágák szoktak lenni és feleslegesen hangosak (persze a szép morajlásos dübörgést én is szeretem hallani, de nem a fülsértő dobhártyaszaggató kalapácsverést ami ezekre általában jellemző) ugyanakkor városba ugye értelmetlen egy 270 Km/h -ra képes speed motorral a dugóban tolakodni. Ráadásul nekem szubjektíve a naked, klasszikus, egy nagy kereklámpás járgányok a kedvencek, amikben megvan a retro feeling.. csakhogy ezekből is van sor4 illetve V2 igazából ez a dilemma. -
Na felteszem nektek is a nagy kérdést és most inkább szubjektív, saját véleményt várnék, hogy városi forgatagban való közelekedésre melyik a jobb választás: sor 4, vagy V2-es blokkal szerelt motor?
-
Ajánlom figyelmetekbe (ha még nem láttátok)
:
Bővebben: link -
Hááát ez kicsit szubjektív dolog szerintem, mert én erre meg mondhatnám, hogy az autósok meg ráhúzzák a kormányt a motorosokra. Nem adják meg az elsőbbséget nekik, nem engedik el őket, merthát az autó nagyobb vas mint a motor.. Szegény mocisok azért 'kénytelenek' gyorsan elhúzni az autók mellől, hogy ilyen ne történhessen meg..
(és ez nem vicc! ) Szerintem amúgy nincs szánalmasabb látvány mint egy sportmocival a dugóban az autókkal együtt csigatempóban araszolni.. -
Na én is szavaztam.. Hajrá kétkerekűek!
Különben kacsingatok az utcára ilyenkor.. Motorozott már valaki ilyen félig lefagyott ónos esős Budapesti utakon? Nagyon gáz? Inkább meg se próbáljam?
Peddig láttam már pár robogóst, egy MZ-st meg egy Yamaha-st akik húzták a gázkart.. Ahogy láttam futárok lehettek.. -
válasz
[lAyCsI] #2351 üzenetére
Hááát 'komolyabb vas' már megvan.. Képeket is linkelgettem róla lejjebb, egy Suzuki TV 250 Wolf-ról. Ugyan csak 250ccm-es és kétütemű, a múltkor egy motorszerelő kijelentette, hogy erre még ő is félve ülne fel..
(Tudni kell róla, hogy egy idomnélküli naked bike, amiben RGV blokk van.
A Suzuki legendás RGV blokkja mind a mai napig a legerősebb kétütemű, utcai motorokban megjelent blokk, amit a mai napig sem, - illetve feltehetőleg a kétütemű technológia elhagyása miatt- már nem fognak túlszárnyalni.. az Aprilia RS250-es sem ér a nyomába.. ) Ezt az RGV blokkot használták akkoriban a versenymotorsportban is Suzukiéknál és szinte egy az egyben beletették az utcai sport motorokba is.
Ha ezt a vasat kinövöm, akkor jelenlegi elképzelésem szerint egy Suzuki SV 650-esre váltok, az a másik kedvenc tipusom...
Egyébként meg én nem várok márciusig, télen is motorozni fogok, mégpedig egy Simsonnal.
Aktív témák
- Eladó Lenovo ThinkCentre M70q Gen3 számítógép + Lenovo ThinkVision E24-28 monitor
- ASUS X301 (RX170HD)
- Lenovo Thinkpad T495s Ryzen 5 PRO 3500U/16GB RAM/256 SSD/14" FHD touch Magyar bill. laptop eladó
- Lenovo ThinkPad X1 Yoga 4th i5-8265U/8GB/256GB NVME SSD/FHD Touch UltraBook garanciás
- Superconsole X2PRO retro játékkonzol 70000 játékkal + android box egyben
- PowerColor AMD RX5700XT 8GB / Újszerű állapotban / 6 hónap jótállással / számlával
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 7 9700X 32/64GB RAM RX 9070 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Honor Magic6 Lite 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Billentyűzet magyarosítás magyarítás lézerrel is! 10-15ezer közötti áron! Óriási betűkészeletünk van
- Telefon felváráslás!! Xiaomi 13T, Xiaomi 13T Pro, Xiaomi 14T, Xiaomi 14T Pro
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest