Hirdetés

2024. február 26., hétfő

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) paprobert


paprobert
senior tag

Alternatív cím: A Meteor Lake "glued together" az AMD szerint. :)

Egyébként egyetértek. Fizikailag távolabb kerülnek a részegységek, a nagyobb távolságon való jeltovábbítás mindig hátránnyal jár.
Igazából a gyártónak éri meg a chiplet stratégia, nem a vásárlónak.

[ Szerkesztve ]

640 KB mindenre elég. - Steve Jobs

(#2) GhanBuri Ghan


GhanBuri Ghan
őstag

Arra lennék kíváncsi, hogy mikor fogják a GPU-kban teljes mértékben alkalmazni a chiplet elvet, azaz nemcsak az MCD, hanem a GCD is több egyedi lapkából fog összeállni, vagy akár a GCD és az MCD egy chipleten lesz, köszönhetően az alapvetően párhuzamos felépítésének.

(#3) ergoGnomik válasza GhanBuri Ghan (#2) üzenetére


ergoGnomik
tag

Az Intel Ponte Vecchio felépítése tudtommal ilyen. Az AMD következő generációs (RDNA 4) GPU-jának is le(hete)tt volna ilyen konfigurációja, de elvetették (be sem fejezték) a MLiD szerint.

(#4) tasiadam válasza paprobert (#1) üzenetére


tasiadam
veterán

de asszem kiváló példa a 4650g, ami elvégre a 3600 + iGPU + bitches, de mégis idle sokkal kevesebbet fogyaszt, oké, 5w nem sok, de ha 25%-al számoljuk, sokkal. És a 4650g az monilitic, a 3600 pedig moduláris.

Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár

(#5) GhanBuri Ghan válasza ergoGnomik (#3) üzenetére


GhanBuri Ghan
őstag

Ezt nem tudtam, köszönöm az információt! Szóval akkor elméletileg lehetséges ilyen architektúrát építeni.

(#6) zooly válasza GhanBuri Ghan (#5) üzenetére


zooly
aktív tag

Ez nem egeszen pontos, "jatekra" is hasznalhato verziot jelenleg nem "lehetseges" chipletekkel megoldani (SLI szeruseg nelkul). A Ponte Vecchio pl. egyetlen ROP-ot sem tartalmaz, csak szamitasokra alkalmas - hasonloan kezelve, mintha lenne x darab egyforma GPU egy gepben.

[ Szerkesztve ]

https://www.ratingraph.com/

(#7) Dr. Akula válasza GhanBuri Ghan (#5) üzenetére


Dr. Akula
nagyúr

A Kaby Lake-G is ilyen volt, Intel proci + AMD IGP. Az se egyben lett legyártva.

(#8) Darmol válasza paprobert (#1) üzenetére


Darmol
senior tag

Ha bizonyos hátrányok mellett (pl. magasabb fogyasztás) bizonyos előnyökkel jár (pl. jóval olcsóbb) az miért ne érhetné még a vásárlónak? :U

A vérem piros. A sznoboké kék. Zöld a szörnyeké. avagy "Én annyira nagyon irigyellek téged, hogy beszélhetsz velem."

(#9) jattila48


jattila48
aktív tag

"fogyasztásbüntetés" meg "váltópont"
"Nem lehetne magyarul? Az iskoláját" (Mari)
OK, hogy angolból fordítottad, de így elég igénytelen.

„Kétségtelen, hogy nem tudjuk, mit tegyünk, de felkészültek és elszántak vagyunk.” - Olaf Scholz német kancellár

(#10) GhanBuri Ghan válasza zooly (#6) üzenetére


GhanBuri Ghan
őstag

Ennyire nem értek hozzá, el tudnád magyarázni nekem, laikusnak, hogy számításhoz miért, játékhoz miért nem jó a teljesen chipletes architektúra?

(#11) ergoGnomik válasza GhanBuri Ghan (#10) üzenetére


ergoGnomik
tag

Azért, mert nem ez a helyes kérdés. Azt kell megkérdezni, hogy mennyibe kerül és lesz-e aki kifizeti?

HPC alkalmazásokban az ár majdnem elhanyagolható, mert vagy közbeszerzés keretében vásárolják és az adófizetők pénzével mindenki bőkezű, vagy kereskedelmi célra megy, de várhatóan ki is termeli az árát és azon felül busás hasznot is hoz. Asztali számítógépeknél jobban megnézik mi mennyibe kerül. Az NVIDIA-nak általában elnézik ha arany áron adja a csúcs videokártyáit, az AMD és az Intel erről csak álmodozhatnak.

És egyelőre a chipletes felépítés túl költséges konstrukciót eredményez ha szerteszét vagdalják funkcionális részegységekre a GPU-t, szemben azzal ha csak a memóriavezérlőt válasszák le a grafikus magról.

Arról nem is beszélve, hogy megnöveli az energiafogyasztást. HPC környezetben ezt még esetleg ki lehet dumálni, de a játékos PC-ben őrülten zúgó ventilátort sehogyan sem.

(#12) GhanBuri Ghan válasza ergoGnomik (#11) üzenetére


GhanBuri Ghan
őstag

De a chipletes felépítésnek nem az lenne az előnye, hogy kisebb területű lapkákat kellene gyártani (kevesebb a selejt és a veszteség), illetve könnyebb skálázni a teljesítményt, csak egyre több chipletet kell egymás mellé tenni a magasabb kategóriájú GPU-kban? Mindkettő költségcsökkentő dolog.

(#13) ergoGnomik válasza GhanBuri Ghan (#12) üzenetére


ergoGnomik
tag

A chipletek bonyolult egybetokozása nem éppen költségcsökkentő tényező... És ha ott félremegy valami, akkor csupa jó lapkát kell kidobni. Ismerve a minket körülvevő fizikai valóságot nekem erős a gyanúm, hogy a tokozás kihozatala a bonyolultság növekedésével éppen úgy csökkenni fog, mint a lapkák esetében.

Én sem vagyok nagy tudor, de valami okának muszáj lennie, ha még mindig nem ez az elterjedt konstrukciós elv, pedig a megvalósítás már évek óta megy a gyakorlatban. Ha technikai korlát (látszólag) nincs, akkor gazdaságinak kell lennie.

(#14) GhanBuri Ghan válasza ergoGnomik (#13) üzenetére


GhanBuri Ghan
őstag

Hát, most rákerestem az interposerek bonyolultságára, kihozatali arányára, és az alapinformációkon kívül sok mindent nem találtam, szóval meg nem tudom mondani, hogy az interposer felépítése a fő limitáló tényezője a teljesen chipletes GPU designnak...

Ilyenkor lenne jó, ha lenne valaki, aki már beleásta magát a témába, és még el is tudja magyarázni a dolgokat :)

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.