Hirdetés
- Vissza a jövőbe film Peabody fészere baki.
- Ingyen kellene, de tegnapra
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Asszociációs játék. :)
- DVB-T/T2/C+FM+DAB USB tuner stick
- Gépház az asztalon. Soha nem fogom ezt megérteni.
- Készíts képet az igazi nevedből!
- Milyen mosógépet vegyek?
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
-
LOGOUT.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
mumtaz
senior tag
válasz ludsimon #60138 üzenetére
Nem azt mondtam, hogy a legolcsóbb. Ezt teljesen aláírom bármilyen formában. Nem is szeretem annyira az öreget. Főként a hozzáállása miatt nem, mert a legtöbbször, ha valaki bemegy hozzá valami ötlettel, akkor kapásból "leiskolázza". Nem a szakértelmével van baj, mert abban az öreg szerintem az egyik legjobb az országban. Sokkal inkább az emberekhez való hozzáállásával és az áraival. Képes egy 2000Ft-os olajat is 3000-ért adni.
Ami mellette szól:
- Az elismert szakértelme
- Az, hogy itt van a közelben, ami azért mindenféle jármű és idő hiányában - sajnos - szempont.
- Több, mint 25 éve "ismerem" és előtte még nagyapám is ott vette a Babettához az alkatrészeket.A főtengely felújítása 18000-be fájt anyaggal együtt. De azt hozzá kell tenni, hogy a felújító szettet a legolcsóbb helyről rendelte, amit én adtam meg Neki. Itt a felújító szett 7800Ft volt plusz 1500Ft szállítási díj.
Ha így vesszük, valamint azt, hogy nem egy egyszerű főtengelyről van szó - mivel az excenter tárcsát is le kellett venni a főtengelyről - szerintem nem volt sok az a 18000Ft. És ez ki van javítva, centrírozva, míg 30+ ezer forintos főtengely nem biztos, hogy nem üt. A régi Speedfighthoz rendeltem vatta új főtengót. Gyári dobozban jött, stb. Úgy ütött, hogy vissza is küldtem a fenébe.Egyébként az öreghez az otthonához kellett elmennem érte, mivel otthon megcsinálta. Érdekes módon otthon teljesen normális, emberséges. Még beszélgetni is volt kedve. Sztorizgatott. Meglepődtem.
Lauda: A főtengely már a mélyhűtőben van.
[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
válasz ludsimon #60143 üzenetére
Én sem mondtam, hogy olcsó. Egy drágább beavatkozásnál mérlegeltem volna.
Viszont:
Egy 5000-es beavatkozásnál ne kelljen már kaparásznom, hátha a másik 4000-ért megcsinálja Kőbányán (+idő, +bkk jegy). Másgelöl az Ő munkáját még ismerem is, míg a másikét nem.Nem mellesleg a 100-as speedfightom fúrását egyedül Ő vállalta, amikor még se bontott, se új alkatrészt sem lehetett találni hozzá. Mindezt 20000-ért csinálta anyaggal együtt.
Egy sima 50-es túlmérethez picit drága. De figyelembe véve a körülményeket én akkor előre többre számítottam.[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
válasz ludsimon #60148 üzenetére
Ne próbáld meg csak azért bizonygatni az igazadat, hogy bizonyítsd, jól döntöttél.
Sok mindentől függ egy jó gépműhelyes megítélése. Én írtam az érveket. Egyrészt engem biztosan ne akarj győzködni cca fél éves motoros tapasztalattal, hogy sikerült a legdrágábbat megtalálnom. Ott vannak az érvek és itt 25 éves saját tapasztalatom áll az öreg mellett. Mint írtam, számít az, hogy mennyit spórolok, ha a város másik végébe megyek egy ismeretlen szerelőhöz. Ha nagyon nagy a különbség, akkor talán, de egy 1000 forintos különbségért nem fogok elmenni a világ végére egy ismeretlenhez.
Másfelől volt olyan ismerősöm, aki próbált meggyőzni anno a Simsonomnál hengerfúrásilag. Bementem az öreghez és - akoor - 8000Ft-ért "becseréltem" a kopott 50-es hengert egy 70-esre. Havernak meg valahol a Nagykőrösi úton megfúrták a hengerét. 1-2 ezer km után szanaszét ment a főtengelye. Alapból nem a főtengellyel volt baj, hanem azzal, hogy a fúrást nem központosan végezték el. Értsd: felső holtpontban (meg persze alsóban sem) a hajtókar nem merőlegesen állt a dugattyúra, mivel a barom a fúrást nem a furat tengelyéhez központosította, hanem a kipufogó oldaltól volt "mérve a fura. Így az a része szinte érintetlen maradt, míg a legtöbb anyag a vele szemben lévő oldalról volt "eltávolítva. Haver meg baxhatta a számláját, mivel nem volt bizonyítható, hogy attól deformálódott el a főtengely. Nem mellesleg a blokkot is kiverte szó szerint. Hirtelen ment szét.És ezt egy elvileg 2 évtizedes gyakorlattal rendelkező műhely végezte el akkor 6000Ft-ért.
Szóval ne próbáljunk pálcát törni. Mindenki döntse el, hogy hajlandó-e inkább többet fizetni egy bejáratott és ismert szakemberre egy olcsóbb (útiköltséggel együtt talán ugyanannyi) szerelővel szemben, akit nem ismer.
[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
válasz body007 #60150 üzenetére
Jahh. Én meg itt koptatom az ózonréteget a 38-al. Mind1. :-)
Nem is akarok vitát indítani. Elég annyi, hogy mintha mindig saját magát akarná igazolni, hogy minden döntése helyes volt. De ezt mindig úgy adja elő, mintha a baromi nagy tapasztalata alapján döntött volna. Pedig csak annyi az egész, hogy mindenből az egyetlen döntés/szerelő/alkatrész alapján mond véleményt. Mindezt anélkül, hogy lenne összehasonlítási alapja. Ennyi az egész. Természetes, hogy számára az az egy a leg jobb, amit tapasztalt.Egyébként összedobtam a blokkot. Természetesen a henger/hengerfej még nincs rajta. Majd, ha holnap rakom be a helyére.
Kapott új főtengó csapágyat és tömítéseket. Holnap meglátom, mi lett az eredmény.
De most épp párom foglalja imáiba a nevemet, hogy a tűzhelyen melegítettem a blokkot, a mélyhűtőben fagyott a főtengely és cca 4-5 alkalommal trappoltam át a lakáson a blokkal.
Lapítok[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
válasz dzso22 #60153 üzenetére
Tudom, de a hőlégfúvóm a cégnél, fagyasztó spray meg nincs is.
Viszont attól most felkaptam a vizet, hogy össze-vissza annyi hiányzik, hogy a berohadt kipufogó csavarok helyére nincs mit betenni. Azok azok, amik berohadtak és el kellett törnöm, hogy le tudjam venni a kipufogót és a hengert.
Szt fog baxni az ideg, hogy csak emiatt nem fogom tudni beröffenteni holnap. 2 nyamvadt csavar miatt. -
mumtaz
senior tag
Igen bakker. Mirelitből meg Maggi kockából.
dzso22: nem azzal van bajom, hogyan szedjem ki, mivel nem tőben törtem el és be lett áztatva, hogy könnyű legyen kiszedni. Simán ki lehet csavarni. A gondom az, hogy semmilyen M6-os csavarom nincs itthon. Össze lesz rakva a gép és be sem indíthatom meg teljesen össze sem rakhatom 2 nyamvadt 6-os csavar miatt. Hmmm
A végén nem fogok bírni magammal és kikapom a Speedfightból.
-
mumtaz
senior tag
Nos. Bent van a főtengely. Nem zörög, nem kopog. Szép hangja lett, bár ezt a FELVÉTEL nem adja vissza, mivel van némi vetemedés a kipufogó karimáján a múltkori "leszerelés" miatt és ezért ott most kifúj. Majd megcsinálom, de nem akartam kalapálgatni Vasárnap délután.
Ami viszont aggaszt egy kissé az az, hogy mintha néha kihagyna a gyújtás. Hullámzó az alapjárata és kormos a gyertya. Félek, hogy ez meg annak a jele, hogy a kompresszor már talán kopott lehet egy kicsit.
-
mumtaz
senior tag
-
mumtaz
senior tag
válasz ludsimon #60187 üzenetére
Ahogyan írták is Neked, de korábban ezen már vitáztál egyet, hogy milyen jó a racsing kategóriájú olaj. De ezek szerint akkor el sem olvastad, amit leírtam.
A "gagyibb" olaj fasza a gyári gépekhez, amik nem olyan magas fordulaton üzemelnek. A felsőbb kategóriás olajak meg jók a magas fordulatú és tuningolt motorokhoz.
A gagyibb olaj elegendő kenést biztosít alacsonyabb fordulaton és az alacsonyabb hőmérsékleten tökéletesen elég, viszont magasabb fordulaton nem biztosít rendesen kenést.
A "racing" olajak magasabb fordulaton is tökéletes kenést biztosítanak, viszont magasabb hőfokon is égnek el. A gyári hőmérsékleten és fordulaton is ken, viszont nem ég el tökéletesen és lerakódik. Főleg a kipufogóba. -
mumtaz
senior tag
Apropó. Azt láttam már sok helyen, hogy az injektorosoknál a levegőkompresszor ugyanolyan. Mindegyikbe ugyanazt rakják gyártótól függetlenül. Legalábbis volt olyan "szakértő" oldal, ahol azt írták, hogy egyforma. Viszont több olyan eladót is láttam, ahol külön kiemeli, hogy morini, vagy piaggio blokkos ditechbe való. És van, ahol Jetforce-ba.
Most akkor van különbség köztük, vagy nincs. Ránézésre képeken mindegyik tök ugyanaz. Még a gyártó is.
-
mumtaz
senior tag
válasz ludsimon #60197 üzenetére
Azt megértem, hogy nem akarod kidobni, de miért nem akkor informálódtál, amikor még nem lötykölted össze?
Komolyan csak mentél a minőség után és saját kútfőből vettél racing olajat, mert azt gondoltad, hogy azzal biztos jobb lesz/jobban fog menni a moci?Akkor kellett volna kérdezni, nem most "vakarni a fejed". Tedd félre azt a Xado-val kevert olajat.
Vagy várjunk csak. Ez egy újabb adag Xado? -
mumtaz
senior tag
válasz ludsimon #60276 üzenetére
A fél laikusnak egyáltalán nem biztos. Ha már megkérdezi, az azt jelenti, hogy nem tudja, mire is kellene felfigyelnie. Leveszi a deknit és mit lát? Mit kéne látnia? Ő nem tudja. Ezért kérdezte. Meg ahogyan írta, hogy "állítólag új szíj" került bele, nekem az jön le, hogy nem Ő szokta szerelni.
[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
Jahh. Azt elfelejtettem említeni, hogy ma meg volt az első munkába menős útja a Jetforce-nak. Nem mondom, hogy sallang mentes, de haladás. Aztal mentem dolgozni és jöttem vele haza.
Majd részletezek. -
mumtaz
senior tag
válasz mumtaz #60295 üzenetére
Nos. Tegnap munkába a Jetforce-al mentem. A váci úton megállásnál kicsúszott a hátsó kerék. Lenéztem és láttam, hogy valaki elfolyatott valamit. Sávot váltottam, megint megcsúsztam. Akkor vettem észre, hogy ömlik a benzinem. Azinnal félre álltam, leállítottam. De a nyomás miatt továbbra is ömlött, ráadásul a forró kipufogóra. Kaparram az út széléről a port, meg a melós felsőmet tettem oda, hogy ne a kipufogóra follyon.
Lebontottam az oldalát és az injektorról lejött a visszafolyó cső. Hülye roppantós bilincs volt rajta. Az nyílt szét és ezért történt. Mákom volt, hogy múlthéten vettem kicsi bilincseket. Felraktam aztán uccu tovább.
A másik gondom, amit majd ellenőriznem kell, a ki-ki hagyó gyújtás. Ez most vagy a kompresszor kopása miatt van (kicsi levegőnyomás), vagy az üzemanyag nyomásszabályzója (túl sok benzin), vagy a valóban kihagyó gyújtás miatt van.
Olyat csinál főleg, hogy enyhén rángat. De volt olyan is, hogy egy fél másodpercre mintha levettem volna a gyújtást, aztán a kipufogóból hallottam hirtelen fújást, mintha a kipufogóban gyulladt volna be az elégetlen benzin. -
mumtaz
senior tag
válasz ludsimon #60359 üzenetére
A tuning folyamán a kompresszió nem sokat változik. Nem ezt befolyásolja a tuning. Az inkább a motor állapotát jelzi. Túl kicsi kompressziónál be sem indul. Túl magasnál meg szétmegy a moci. Anno széttuningoltam egy babettát. Csak felújító fúrás volt, de az átömlőt a hengerfejet és a préstávot módosítottam. Akkora lett benne a kompresszió, hogy 50 km után kilőtte a gyertyát. Szó szerint elszállt a gyertya a pipával együtt. A hengerfejben a gyertyamenetnek annyi lett. Dugó is ment a levesbe. Addig mondjuk jól ment. :-)
-
mumtaz
senior tag
válasz dzso22 #60366 üzenetére
Akkor még eléggé pelyhes tökű voltam ilyen téren és nem voltam tisztában a dolgokkal.
Egyébként elég nagyot szólt, mikor kilőtte.ludsimon: Szerinted miért lehet az, hogy a tuningolt robogók előbb hullanak? A tuninggal - pláne, ha a fordulatszám is emelkedik - egyértelműen gyorsabban kopik a henger. Nagyobb az üzemi hőmérséklet is.
Ráadásul, ha a tuning alatt a nagyobb hengert is értjük, akkor általános, hogy a 70-es henger hengerfala vékonyabb az 50-esénél, ami ugye kevésbé viseli a nyomást. Szóval beszélhetünk gyorsabb kopásról, nagyobb igénybevételről, amit ráadásul egy a gyárinál vékonyabb anyagnak kell(ene) elviselni.
És akkor itt még csak főként a hengerről beszélünk. -
mumtaz
senior tag
Felraktam egy hangfelvételt egy kb 15 perces menetről hazafelé jövet a Jetforce-al.
Van benne pár furcsaság. Az egyik egy érdekes, amolyan kopogó hang. Ugye a másik dolog a ki-ki hagyó gyújtás, amit a felvételen olyankor lehet hallani, mintha elvenném a gázt. Illetve van még egy furcsaság, hogy néha baromira képes kipörögni magát akár 9500-ig is, néha meg csak 8000-ig. Ha kipörgi magát, akkor gyönyörűen megy és nem hagy ki a gyújtás sem. akkor kb 80km/ó.
Illetve van mégegy dolog, hogy 60 környékén a fordulat hirtelen visszaesik olyan 7500-ra. Erre rájöttem, hogy valószínűleg azért van, mert a külső variótárcsán van egy enyhe bemaródás. Gondolom, annak idején ebben a tartományban volt legtöbbet a szíj és kikoptatta. Ez meg kb azon a tartományon van és amikor odaér a szíj, akkor hirtelen sokkal könnyebben ugrik nagyobb áttételre a szíj és ezért esik hirtelen a fordulat. -
mumtaz
senior tag
válasz Redneck #60400 üzenetére
Valami hasonló lesz a Speedfightommal.
Eddig, ahogyan számoltam 140-be volt a felújítás a vételárral együtt, miután megvettem és ebben nincs benne az idén márciusi és az azóta eltelt idő, amiben ugye benne van az új vízpumpa 18-ért, a hengerszett 23-ért, a csapágy és szimering szett 8500-ért. És utóbbiakból elmentem 1500 km-t. Köszönöm, nem kérem még egyszer. Szerettem a dögöt, mert próbált helytállni, de akkor sem. Viszont megtanított egy csomó mindenre és élveztem menni vele és jó is volt néha bütykölészni, de akkor is sok. Fájó szívvel fogok megválni tőle tényleg. -
mumtaz
senior tag
Ma reggel mértem egy GPS sebességet. Óra szerint 70-nél gps-el 64,7km/h. Nem is csal sokat. Viszont 75 volt a vége óra szerint. Nem is rossz ahhoz képest, hogy a motor nem tökéletes. Ha bemelegszik, akkor kevésbé hajlamos kihagyni a felsőbb fordulatszámokon, de az alapjárat akkor is ingadozik.
-
mumtaz
senior tag
válasz ludsimon #60421 üzenetére
Ne akarj már a nagynyomású csőre szűrőt rakatni Vele. Szerinted, miért nem rakatnak rá? Mert nem bírja.
Ezért van csak a tankban szűrő.horvathkrisz: Könnyen lehet egyébként hőmérséklet jeladó. Vagy több hiba egyszerre. Ha ég a lámpa, legalább van valami támpont. Ki kéne olvasni a hibakódot. Kevés benzinre nem dob hibakódot. Ha keveset kap, akkor fulladozhat, de ezt az ecu nem tudja, ezért hibakódot sem dob rá. Legfeljebb akkor venné észre, hogy nem stimmel valami, ha lenne lambdaszonda, de az 2T-nél nincsen. Tehát, ha hibakódot dob, akkor az inkább elektromos hiba lesz, mert az ECU csak azt képes figyelni. Bár van, amelyiken a benzinnyomást is nézi. Mosd át a tankot.
Milyen mociról is beszélünk?[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
Ma reggel csináltam egy pici videót az alapjáratról, illetve egy kicsit emelt fordulatról:
-
mumtaz
senior tag
válasz horvathkrisz #60426 üzenetére
Én kérdeztem. Szivattyú az injektor miatt van. A csövekkel nem hinném, hogy gond van. Mosd át a tankot.
-
mumtaz
senior tag
válasz horvathkrisz #60426 üzenetére
Nem tudom, hogy egyeznek-e a Purejet rendszerek, de itt egy Runner leírása, amiben benne van, hogyan lehet kivillogni a hibakódot: [link]
-
mumtaz
senior tag
válasz #68036352 #60442 üzenetére
A pontos árat nem tudnám megmondani, de az a vicces, hogy boltokban főleg a tuningra mennek rá é
S inkább hosszabb áttételt lehet kapni, mint gyárit. Bár átlag 15 és 30 ezer között. Gyári gépnél nem biztos, hogy jó ötlet a hosszabb áttétel.Mellesleg hogyan tudta ledarálni? Nem volt benne olaj?
Bilux: én az enyémbe - bár ez TSDI - nem is tudom, milyen görgő ment bele. Asszem 8g-os és nehéz. Még a speedfightomból kivett erősebb kontraszttal is nagyob nehezen vált vissza. A gyorsulásnál meg van némi fordulat esés. Szerintem a C-TECH erősebb a TSDI-nél.
[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
válasz ludsimon #60495 üzenetére
Ez nem tény bazze. Te tényleg érted a technikai megoldást? A benzincsap egy kötelező biztonsági berendezés ejtőtankos megoldásoknál. Ezért van a trabantban és nincs a ladában, pedig mindkettő karbis. A benzincsap nem szabályozza a karbi által "elfogyasztott" üzemanyag mennyiségét. A karbiban az úszó feladata tartani a szintet. Ha nwm így lenne, már az is befolyásolná a fogyasztást, hogy telitankkal, vagy majdnem üressel mész. Ha szar az úszó, vagy nem zár a tűszelep, akkor kellene úsznia a szívócsőnek a benzinben.
Csak egyszer próbáld ki a rendszert. Ha nem lenne csap és direktbe menne egy cső a tankból a karbiba, akkor sem folyhat a benzin a karbiból. Csak akkor, ha a tűszelep nem zár rendesen, mert mondjuk kikopott, vagy kilyukadt az úszó.
Szóval inkább Te ne vitatkozz a technológiai tényekkel.[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
válasz Casoli #60503 üzenetére
Mondjuk az vicces, hogy bizonygatja a hülyeséget, aztán egy csomóan felhozzák a valódi tényeket és technikai részleteket, de arra már nem reagál.
Birom ludsimont, de legalább ne próbálna meg mindenkit meggyőzni a hülyeségről, ha egyszer mindenki más egybe hangzó véleménye totál más, mint az Ő hipotézise. Nem tudom, miért nem képes felfogni, ha 4-5-10 nála tapasztaltabb ember egybehangzólag ugyanazt mondja, ami más, mint amit Ő egyedül állít.
Nem értem.
-
mumtaz
senior tag
válasz Casoli #60507 üzenetére
Na erre példa nekem a múlthét csütörtöki első utam a Jetforce-al. Na az volt ám a 100 méteren kb 1 littya benzin fogyasztás, mikor elfosta magát a csőbilincs.
Nem kicsit fostam össze magam, hogy esetleg felgyullad alattam.
Járdán meg üvöltöttem egy fickónak - miközben a melős felsőmmel próbáltam felfogni a spriccelő/ömlő benyát, hogy "nehogy idedobd a csikked a kurdsanyád". -
mumtaz
senior tag
-
mumtaz
senior tag
válasz DigitXT #60523 üzenetére
Én érdekes módon a Speedfightal soha nem köpettem be a gyertyát. A Jetforce-al eddig háromszor főként a hibája miatt, mert, ha úgy kapja el, hogy pont indításnál nem kap elég levegőt, vagy sok benzint kap (a hibát még nem azonosítottam), akkor beköpi. A háromból kétszer kivettem a gyertyát, ami - tekintve az elhelyezkedését - némi szentségeléssel járt. A harmadikra már nem kellett, mert - elolvasva a manualt - programozva van az átszellőztetés. Tehát ha full gázzal indítozok, akkor az ecu nem üzemelteti az injektort, tehát nem kap benzint a henger, csak friss levegőt.
-
mumtaz
senior tag
Pl.? A hűtőrendszer alkatrészei is korrodálódnak, csak a fagyálló korroziógátló is egyben, de csak egy bizonyos szintig. És ott is vannak kopó alkatrészek, amik a hűtőfolyadékba kopnak. Ezért szokás időnként cserélni és ilyenkor tanácsos át is mosni. Ha meg szíjas a vezérlés, akkor nehezen hiszem, hogy még vezérléscsere sem volt, amikor szokás szíjat, feszítőgörgőt és vízpumpát is cserélni. Ha nem így lett, az fasza, mert a vízpumpa csapágya tud úgy hirtelen elszállni, hogy a vezérlésnek is annyi és vele a szelepek, dugónak, esetleg hengerfejnek, stb.
Egyébiránt a vízpumpáknak nem is szokása ennyit kibírni.Tényleg nem kötekedni akarok.
Lauda: igaz is. A fékfolyadék. Amit 2-3 évente illik cserélni, mert vizet vesz fel a párából is, ami ugye meleg (fékezés) hatására felforr és "légbuborék képződik és lőttek a féknek.
[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
válasz enginev3.0 #60537 üzenetére
Gumipókkal, vagy sikaflexszel a homlokodra? :-D
-
-
mumtaz
senior tag
Alapeset, ha nem látod a lámpát, akkor óvatosan közelíted meg a kereszteződést és akkor nem kell satufékezned. A mögötted jövő igaz, hogy egy fasz kalap volt, de ahogyan Te sem számítottál rá, hogy hirtelen meg kell állnod, úgy Ő sem. Csak neki nagyobb a féktávja, mint egy robogónak. Perssze ehhez kellett volna igazodnia a követési távolságnak.
Én azt szoktam csinálni, ha nem látható, hogy meg kell-e állnom, vagy nem, akkor úgy közelítem meg a kereszteződést, hogy picit rálépek a fékre/behúzom a fékkart, hogy világítson a féklámpa. Így a mögöttem jövő is számíthat rá, hogy meg fogok állni. Nem túl jó egy nem látható lámpa felé úgy odamenni, hogy "úgyis zöld", aztán, mikor kiderül, hogy nem, akkor meg "UHH basszus, ez piros". Mi van, ha nem tudsz megállni és becsúszol a kereszteződésbe?
-
mumtaz
senior tag
válasz Redneck #60567 üzenetére
Ezt én is sokszor eljátszom, hogy annyira belejön a seggembe, hogy a sárgánál nem merek megállni, mert tudom, hogy a baromnak úgyis a gázon van a lába és azért tapad rám, hogy Ő is átérjen a lámpán és erre számít tőlem is.
Ezért vagyok inkább előzékeny és csak az a biztos zöld, amit láttam, hogy kicsivel korábban váltott zöldre.
Ludsimonnak ezek még nem beidegződött dolgok. Még nincs annyi tapasztalata. És bármennyire is furcsán hangzik és bármennyire is tartja már magát tapasztalt vezetőnek, nem az. Ehhez évek kellenek. Nem a szabályokat nehéz betartani, hanem tapasztalati alapon - amolyan emberi tényezőként - az emberi szokásokat és a tényleges, nem kresz szabályokon alapuló gyakorlatot megszerezni. Ez már inkább pszichológia alapú.
Ludsimon egyelőre szinte csakis a kresz szabályai alapján működik.Ludsimon: Hiába a négy kerék, de van ott még minimum 1 tonna súlykülönbség is. Egy robogónak sokkal kisebb a féktávja, mint egy autóé.
-
mumtaz
senior tag
Amit én leírtam a legutóbbi hozzászólásban, az mindenre vonatkozik. Az a tapasztalati dolog, amit írtam teljesen mindegy, hogy milyen járműre vetítjük rá. Lehet az akár gördeszkai s. Mondjuk azzal nem annyira közlekedünk az úton, de értitek a lényeget. Nem a jármű mérete, vagy fajtája a lényeg. Bár igaz, hogy a nagyobb motornál az adott járműre vonatkozó egyéb tényeket is figyelembe kell venni, amik jobban megosztják az embert. Több dologra kell figyelni. Csak ennyi a különbség, de az alap mindenre vonatkozik, amit leírtam,
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Házimozi belépő szinten
- Ingatlanos topic!
- Autós topik
- Viccrovat
- Milyen okostelefont vegyek?
- Nem teljesít túl jól a kasszáknál az aktuális Xbox generáció
- Milyen Android TV boxot vegyek?
- Vissza a jövőbe film Peabody fészere baki.
- TCL LCD és LED TV-k
- Azonnali fáradt gőzös kérdések órája
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen