öö
erre nem egy példát mutatnék neked
ugyanis
90 elötti 125 blokok még nem voltak fojtva, mert nem vol KW ban korlátozva az a1 jogsi
ami mindenhol a világon 125 ig terjed
igy találkozott az ember 25-30 vagy söt 35 loerös széria motorokkal(ettöl többet már nem igen lehetett kisajtolni belölük még a verseny verziokban sem akárki akármit mond)
cserébe alacsony életartam, szerviz igényes,és magas ,nagyon magas fogyasztású blokok születtek
90 töl szinte egyik 125 se erösebb 20 on loeröktől mivel még a környezet védelmi dolgok is rájöttek, katalizátor meg emiszios normák
ezért van az hogy a csunyábik 89 es honda 125 nsr megeszi a sokkal szebb 91 es 125 ös nsrt reggelire, és ezért szokták a az utobiba az elöbbi blokját belemüteni(ami sajnos váz áalakitásal oldható csak meg)
vannak elönyei is, hisz rémálom mikor egy 1/8 ad literes a családi 1.0 suzukinak a 3* át is produkálja fogyasztásban(a 2 t 250 esekröl ne is bezséljünk pláne a v2 vagy 3-4 hengeresekről amik nem ritkán képesek a 15.000 fölötti rpm ekre)
nem tul gazdaságos, hisz sok alatrészt emészt fel a nagyon rövid életartam, és ez idő alati szonyat környezetszenyezést hajtanak végre
és közel sem gazdaságos az üzemeltetésük
öszse hasonlítás képp: egy 400 as 4t sport gép nagyábol azt nyujtya amit egy 125-250 2 t tud
csak 4-5 literes fogyival és sokkal nagyobb életartammal
egy 600 as már bőven tulszárnyalja
amik e felett vannak azok már rakéták :D
tehát a régi nem feltétlen egyenlő a gyengébb teljesítményel
sőt
müszaki szinvonalban esetleg de nem feltétlen
bár a mai közvetlen befecskendezéses 2t motorokat nem lehet felülmulni ilyen téren(egy 4t motor ''tisztasága és takarékosága'' egy 2t motor erejével egyszerüségével és dinamizmusával)
akit bővebben érdekel az a vespa háza tájékán nézelögyön(pure jet néven fut, apriliánál di tech nek hivják
Akinek kell valami, vagy akar valamit munka időben keressen az itt megadott telefonszámon! Köszönöm.