Hirdetés
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Ingyen kellene, de tegnapra
- Asszociációs játék. :)
- DVB-T/T2/C+FM+DAB USB tuner stick
- Gépház az asztalon. Soha nem fogom ezt megérteni.
- Készíts képet az igazi nevedből!
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Milyen mosógépet vegyek?
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
-
LOGOUT.hu
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
K Norbi
addikt
válasz szőröscica #19801 üzenetére
Egyet értek!
-
K Norbi
addikt
válasz atos19881101 #19863 üzenetére
Lakott területen belül nekünk a rekord 240! De még ment volna
Ez még 2006 ba volt, már rég nincs meg a havernak ez a GTI
M3 on nem sok ellenfél volt. A szart is kihajtotta belőle. Aztán elkezdte enni az olajat, félig meddig lefeküdt a Turbo, és eladta.[ Szerkesztve ]
-
K Norbi
addikt
válasz szőröscica #20017 üzenetére
Gyártási idő? ott a tetején. 5?
-
K Norbi
addikt
Ki melyik autót fogadná el? [link]
[ Szerkesztve ]
-
K Norbi
addikt
-
K Norbi
addikt
-
K Norbi
addikt
Skillet & bitpork
Nem tudjátok ti mi a jó! [link][ Szerkesztve ]
-
-
K Norbi
addikt
-
K Norbi
addikt
[ Szerkesztve ]
-
K Norbi
addikt
válasz Skillet #21000 üzenetére
Isten őrizz ilyen szar olajos fosokat beletenni!! [link]
Milyen előnnyel jár a sportlégszűrő?
Minimális teljesítmény-növekedés érhető el vele, de csak akkor, ha nyitott kipufogó is van a gépen, és az üzemanyag-ellátó rendszert is utánaállítják. A sportlégszűrő ezek nélkül semmiféle előnnyel nem kecsegtet, ráadásul az ápolása sok vesződséggel jár, így ha nem sajtolod ki az összes lóerőt a motorodból, leginkább csak pénzkidobás.
Olyan kérdést tett fel, amelyet nagyon sokan kérdeznek, és bizony van egy kis kuszaság a fejekben. A gyári szűrők 99%-a papírbetétes száraz szűrő. Ezek semmilyen gondoskodást nem igényelnek, csak cserét adott időközönként. Ha kezdenek eltömődni, akkor a légáteresztő képességük romlik, de nem szívnak be akkor sem szűretlenül koszt. A szűrési küszöbük márkától függően 5-15 mikron között van. A sportszűrők általában valamilyen szövet vagy szivacs alapúak, amelyeken a levegő áthaladva sokszor irányváltoztatásra kényszerül és a megfelelően kent szűrőbe a levegővel szálló szennyeződés beletapad. A szűrési küszöb nagyon függ a szűrő anyagától és a megfelelően felvitt, jó minőségű szűrőolajtól. Optimális esetben a szűrési küszöb akár 5 mikron alatti is lehet, egyes mérések szerint akár 2 mikron is. Viszont ha a felület elkezd telítődni, a szűrőolaj elpárolog, kiszárad vagy csak eltelítődik, akkor a szűrési küszöb (ellentétben a papírszűrővel!) nem csökken, hanem romlik, akár szűretlenül is átszívhat akár 1 mm-es részeket is. Persze a sportszűrők kisebb áramlási ellenállást képviselnek, ezért elméletileg a töltéscserét javíthatják. Viszont megfelelő működésük alapja a gyakori, poros úton közlekedve akár napi (!) tisztítás. Én az 5000 km-es tisztítást és kenést ritkának érzem, még városi környezetben is.
Ami pedig a kopást illeti, a szemcsemérettől is függ, hogy hova jut be, elsősorban a hengerfal és gyűrű kapcsolata a legveszélyesebb, itt okoz kárt a bejutó szennyeződés. Összefoglalva: a megfelelően kent és jó minőségű szűrőanyaggal szerelt sportszűrő szűrési hatásfoka elérheti a papírszűrőét, meg is haladhatja, de a szűrési hatásfok rohamosan romlik, ahogy a szűrő koszolódik, nem tömődik el, hanem szűretlenül "átszív". Versenyen ez előny, nem kell feladni a versenyt. A papírszűrő pont fordítva, viszont az eltömődik egy idő után, ezért pl. versenycélra alkalmatlan. Utcára én a papírszűrőt javasolom, biztonságosabb a motornak, sportcélra pedig a nedves szivacs vagy egyéb kent szűrőket.
[ Szerkesztve ]
-
K Norbi
addikt
válasz K Norbi #21050 üzenetére
A teljesítmény növekedése már nem ennyire egyértelmű kérdés. A belsőégésű motort úgy kell szemlélnünk, mint egy rendszert, amire a láncelmélet jellemző. Egy lánc csak annyira lehet erős, mint a leggyengébb szeme. Ha a leggyengébb szemet kicseréljük egy erősebbre, akkor a lánc is erősebb lesz. A motor töltéscseréjét befolyásolja a levegőszűrő fojtása, a szelepvezérlés ideje (vezérműtengely geometriája), az égéstér és szelepek szerkezeti kialakítása, a kipufogórendszer fojtása, hogy csak a leglényegesebbeket említsük. Ha ebben a láncban a legnagyobb fojtást, a legnagyobb korlátozó tényezőt a levegőszűrő jelenti, akkor annak cseréjével akár 2-5%-os teljesítménynövekedést nyerhetünk. Ha a legnagyobb fojtása a kipufogónak van, akkor hiába teszünk sportszűrőt, sajnos szinte semmit nem érünk el, kipufogócsere is szükséges, de akkor meg lehet, hogy a szívószelep mérete vagy vezérlési ideje lesz a szűk keresztmetszet.
[ Szerkesztve ]
-
K Norbi
addikt
Veszélyes vagyok Teszt: Az utak királya, vagy inkább a rémálma vagy?
[ Szerkesztve ]
-
K Norbi
addikt
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Gaming notebook topik
- Xiaomi Smart Band 7 Pro (Global) - ne okoskodj!
- Apple notebookok
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Nem teljesít túl jól a kasszáknál az aktuális Xbox generáció
- Milyen TV-t vegyek?
- Elden Ring
- Apple asztali gépek
- Ingatlanos topic!
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen