Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • spammer

    veterán

    válasz abridabri #4081 üzenetére

    Miért kell dolgozat, miért kell javítani? Van olyan, hogy olvasónapló, vagy még egyszerűbb megoldásként, élménybeszámoló. De akár le sem kell írni, ha fejből el tudja mesélni órán, röviden, hogy miről szól, miért tetszik neki, mit értékel benne stb. Közben lehet, hogy más diákok is kedvet kapnak hozzá. Vajon a fórumok és közösségi oldalak miért működnek olyan jól, amikor pl. könyvekről, filmekről stb. van szó? Mert élményeket, véleményeket osztanak meg az emberek, beszélgetnek, megvitatnak dolgokat stb. Elindul egy "szellemi megosztás". Ezt nagyon szépen át lehet ültetni a tantermekbe is, ahol nem az számítana, hogy határidőre írj dolgozatot, meg az legyen, hogy majd a tanár eldönti, hogy a véleményed, gondolataid megfelelnek-e az ő szempontjainak/értékrendjének, aztán ha szerinte rosszul gondolod, akkor így jártál. Ismerjük a "mire gondolt a költő?" témát, meg a műelemzések értékeléseit... Ki kellene törnie a kőkorból a hazai oktatási rendszernek is.

    (#4084) mike1334: én nem. Volt, amit igen, volt, amit csak rövidítettben, de voltak olyanok, amiket nem, pl. a Kőszívű és az Egri Csillagok pont felejtős nekem. Egyébként attól, hogy magyar mű, meg hogy kötelező, számomra még nem lesz érdekesebb és értékesebb sem. Felnőtt fejjel egyébként az ember valószínűleg úgyis belekóstol a szépirodalomba, de az igazán jó művekhez kell is egy életkor és egy érettségi szint, na meg élettapasztalat, ami középiskolában még nincs meg, vagy csak elég kis mértékben. Továbbá azt is gondolom, hogy amikor annyi remek mű van, akkor mi a francért akarnék a pl. a Kőszívűvel szenvedni, mikor helyette olvashatok 1000 jobb/érdekesebb, ugyancsak szépirodalmi könyvet (és akkor a szórakoztató irodalomra még rá sem tértünk).

    [ Szerkesztve ]

    „A feketébe öltözött ember a sivatagon át menekült, a harcos pedig követte."

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés