Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • RR-13

    őstag

    válasz .tnm #17246 üzenetére

    Örülök, hogy látod, hogy mit próbáltam körülírni, ami valóban nem egyszerű nem csak nekem, hanem kb. senkinek jelenleg. :U

    Nagyon fontos, hogy megkülönböztessük a kártya adatokat, a kártyabirtokos által "ismert" adatoktól, ugyanis itt nem arról van szó, hogy a kártya adat lenne az első faktor, még ha eddig így volt a köztudatban.

    A kétfaktoros vásárlási azonosítás a kártyabirtokossal közvetlen összefüggő, csak az ő által ismert adatokra értendő, vagyis nem a kártya "látható" adataira.

    Ilyen lehet a számlaszám utolsó 3 számjegye, telekód, netbank jelszó, kártya PIN kódja, stb.

    Ugyanakkor rendhagyó módon leírom ide, mert szóba hoztad az OTP-t.

    Ők már pont, hogy 2020. november 02-án bevezették az sms mellett, a +1 adatbekéréses azonosítást a vásárlás jóváhagyásnál mert, akinél nem érkezhet Push üzenetben, vagy nem használ alkalmazást, akkor annak sms-ben küldik ki a jóváhagyó kódot, és telekódot is kérnek "harmadik faktorként".

    "Az internetes bankkártyás vásárlások jóváhagyására a mobiltelefonos alkalmazáson kívül az SMS-ben kapott Internetes biztonsági kódot is használhatják az ügyfelek, amihez november 2-ától már az úgynevezett TeleKódot is meg kell adniuk."

    Forrás.

    [ Szerkesztve ]

  • István89

    tag

    válasz .tnm #17246 üzenetére

    de az is lehet, hogy ez csak a leginnovatívabb ;] hazai bankok lemaradása (bár akkor Gránit pl. nagyon lemaradt, mert január 1-ig már nincs 2 hónap, és eddig nem tájékoztatott, hogy mi lesz ezután)

    Korábban már írni szerettem volna, hogy a digitális bankunk (az első) még mindig nem küldött értesítést erről, bár nem csak ők vannak elmaradva.

    Tuti nem állnak jól, mivel ők is push jóváhagyást szeretnének.

    TW esetében amúgy nagyon jól működik PSD2. Azt vehetnék mintának.

  • RR-13

    őstag

    válasz .tnm #17246 üzenetére

    És ismét rövidebben is leírom, hogy nem a bankkártyát azonosítja az erős ügyfélhitelesítés, hiszen a nevében is benne van, hogy "ügyfél", hanem az ügyféli jogosultságot, és itt lehet a félreértés, hogy nem is a faktoron van a hangsúly, hanem az erős ügyfélhitelesítésen, ami a köztudatban nem terjedt még el annyira, ezért te is félreérthetted a különbséget.
    Nem a kártyát, a kártya adatokat kell "duplán ellenőrizni", hanem, hogy aki használja az jogosult-e rá.

    Pl. a PIN kód az nem kártya adat, hanem a kártya tulajdonoshoz kapcsolódó egyedi azonosító, ezért alkalmazhatják majd az sms-ben kiküldött kód mellett ezt is, a vásárlás jóváhagyásra, ha ezt választja valamelyik bank.

    Természetesen a CVC kód továbbra is kell, ahol eddig kellett, azonban ennek nincs köze, nem lehet része a most bevezetésre kerülő további két faktoros jóváhagyáshoz, "szigorításhoz." :N

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés