Hirdetés

2024. május 1., szerda

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 05:03:45

LOGOUT.hu

Milyen projektort és kiegészítőket javasoltok házimozi vetítés kialakításához?
Mindenképp olvasd végig ezt az összefoglalót és ha úgy érzed, hogy nem kapod meg a válaszod, akkor tedd fel a kérdésed nyugodtan!
Ami mindenképp fontos lesz tudnunk ahhoz, hogy segítsünk:
- mekkora méretű képet szeretnél vetíteni, illetve milyen távolságból néznéd azt,
- mekkora a szoba,
- van-e korlátozás arra, hogy hol helyeznéd el a projektort (plafonról, vagy asztalról esetleg a szoba másik végéből szeretnél egy polcról vetíteni),
- mennyit szeretnél rá költeni (cég esetén ha kell számla, akkor nettó vagy bruttó árról beszélünk-e?),
Mindenképp szeretném felhívni a figyelmed, hogy ez a topik kifejezetten vászonra való vetítést támogatja, így annak megléte feltétel! Továbbá fontos kihangsúlyoznom, hogy a szoba/terem megfelelően sötétíthető legyen.

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#240) gyulaipal válasza gyulaipal (#239) üzenetére


gyulaipal
tag

OK, még egy kiegészítés ...

Van egy további lehetőség "képi üzemmódok" implementálására egy DLP-ben. A "csel" az, hogy a VIDI lámpavezérlés "hullámformája" szoftveresen választható, ezeknek a lehetséges "hullámformáknak" a paraméterei a lámpavezérlő memóriájában vannak tárolva.

Normál esetben a vezérlő a vörös szegmens idején ad egy "áramfröccsöt" a lámpára. Mivel az UHP lámpának (illetve a benne plazma állapotban levő higanygőznek) nincsen emissziós csúcsa vörösben, a vörös fény NEM a hagyományos módon (az elektronok különböző energia-szintű pályák közötti "ugrálása" során keletkezett fotonok) hanem "tisztán" feketetest sugárzás által keletkezik. A vörösből tehát ott sugároz sokat a plazma, ahol az a legmelegebb, ezek a pontok pedig ott vannak, ahol a legnagyobb áram folyik át a plazma állapotú gáz legkisebb felületén. Ezek a pontok a lámpa elektródáinak a csúcsainál vannak, tehát ezeken a pontokon keletkezik a vörös fény zöme (és optikailag az is nyilvánvaló, hogy ezek a pontok nem pontosan a foncsor fókuszpontjában vannak, a "helyzetük" pedig tovább romlik ahogy az elektródák kopnak és az ív idővel hosszabbá válik, ezért csökken a vörös mennyisége a lámpa fényében idővel).

A vörös szegmens alatt a lámpára adott áramfröccs megemeli a plazma hőmérsékletét, ezért egyrészt az ív végein még több vörös foton keletkezik, másrészt az ív közepén is megnő a kisugárzott vörös fény mennyisége. Ez azért fontos, mert ez a vörös fény viszont pontosan a foncsor fókuszpontjában keletkezik, tehát a foncsor pontosan a tüköralagút közepébe tudja azt fókuszálni, így ez a fény igen jól hasznosul.

A VIDI lámpavezérlés tehát komoly mértékben javítja az UHP lámpa által előállított fény "hasznosíthatóságát" azáltal, hogy a vörös mennyiségét megnöveli (amikor arra szükség van, azaz a vörös szegmens ideje alatt). A (csacsi?) gyártó viszont dönthet úgy is, hogy "jó" fény helyett inkább "sok" fényt "termeltet" a lámpával, azaz pl. a vörös szegmens helyett a zöld szegmens idején kapja meg a lámpa az "áramfröccsöt".

Magyarul a lámpa "hullámformáját" módosítva is lehet "bright" módot tenni egy DLP projektorba, a VIDI lámpavezérlést kihasználva. A kép persze egy zöld(es-kékes) szar lesz, vörös (szinte) "nyomokban" sem lesz a vásznon, a színeknek annyi, de a fényerő növekszik. Ha így vannak implementálva a "képi üzemmódok" egy projektorban, akkor nem éri el felesleges fény a DMD felületét "cinema" módban sem, azaz nem romlik (tovább) a kontraszt, ekkor a képi "üzemmódok" jelenléte "megbocsátható" lenne ... de a komoly gyártók még így SEM tesznek képi üzemmódokat a projektorokba ... mivel ez kb. tökfelesleges, hiszen aki sokmilliót kifizet egy gépért, ami referencia minőségű képet tud vetíteni, az ritkán akar zöldeskék szart nézni a vásznon...

A tény tehát tény marad: ha egy (DLP) projektor menüjében "képi üzemmódok" vannak, az valószínűleg nem egy komoly (DLP) projektor.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.