Sziasztok,
ez a topik azért jött létre, hogy a nagy e-roller tumultusban és kínai rendelési izgalmak közepette jusson időnk büszkélkedni az emberi erőnkkel hajtott rollerekkel is, és segíthessük az új roller vásárlása előtt állóknak.
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [eldiablo:] BMW E46 blog 6. rész
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [ldave:] New Game Blitz - 2024
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- [Re:] [bitpork:] 2024 Phautós tali zaba táblázat
- [Re:] [plevips:] Építkezünk 4. rész (2024)
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Útvonal
Fórumok » Sport, életmód, utazás, egészség » Hagyományos és extrém roller, kickbike, Boardy topikTéma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2020-09-26 22:01:06
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/prohardver.gif)
LOGOUT.hu
Hozzászólások
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/platypus.gif)
ans
aktív tag
Minél többet próbálj ki szerintem. Kipróbálható a Micro black is a Rózsakertben,az Oxelo-val van egy árban kb., mondjuk a kormány nem túl széles, és kézifék sincs.
És ha sok viacolor van, vagy rossz a felület, egy párnázott kesztyű sem árt.
[ Szerkesztve ]
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/m46.gif)
5-ös kezelő
senior tag
Ez a Razor A6 igen jól néz ki. Nagy kerék, alacsony padló /=könnyű hajtás?/, igényes kidolgozás a képek alapján. Oxelo-nál masszívabbnak tűnik az összecsukó rendszere. Első keréknél nem látok rugózást, ez mennyire fontos?
Melyik üzlet ajánlott? 46-62 ezerig láttam az árszórást.
Spartan Jumbo IV. nem annyira szép külsőre, képek alapján magasabban van a padlólemez /=fárasztóbb hajtás/, viszont jóval olcsóbb, elöl rugózik és van kézifék.
Jól foglaltam össze?
Ha most rögtön kellene döntenem ennyi információ alapján, a Razor-t venném.
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/axe.gif)
haruspex
aktív tag
ÁR érték arányban a spartan eléggé verhetetlen, de hosszabb távokra, és ha összecsukva is mozgatni szeretnéd, akkor megéri a Razor.
Elég vékony a dekkje, és annyira alacsony, hogy könnyen leér, a fékje konkrétan sz@r. Az összecsukó mechanikát sem tudnám teljesen őszintén dicsérni, bár fél évenként egy jó adag wd40 segít neki. Viszont könnyű, sokkal kevésbé fárasztó hajtani, a igazából 50 körül nem nagyon van alternatívája, úgyhogy ha van rá keret, ezt javasolnám a kettő közül, ezzel egy 10km/per nap távolság szerintem nem olyan nagyon megterhelő.
Amiben a spartan jobb, az a szélesebb dekk, az egyenesfutása jobb valamivel, szerintem a súlya, és a szélessége miatt. Valamivel jobban kisimítja talán az úthibákat, de nem egetrengető a különbség. Mind a kettővel át lehet menni a villamossínen akár. A kézifék alapban sem jó, és gyorsan 0 közelébe redukálódik a hatása, de kevésbé esel el, ha a kereket fékezed, jobb azt megszokni amúgy is. A razor talán kicsit minőségibb, és sokkal kevésbé fárasztó hajtani.
Volt mind a kettő, úgyhogy ha gondolod kérdezz nyugodtan.
[ Szerkesztve ]
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/m46.gif)
kotibor
tag
Sziasztok,
Felnőtt méretű, használható, összehajtható kickbike témában valakinek vannak tapasztalatai?
2004-óta csere-berélek, az ezt megelőző értékelési rendszer alapján: kotibor felhasználónak 227 pozitív és 0 negatív értékelésem volt---> http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=kotibor
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/bobrooney.gif)
Bobrooney
senior tag
Nekem nincs, de a téma már egy ideje foglalkoztat engem is.
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/m46.gif)
5-ös kezelő
senior tag
Már eddig is rengeteget segítettél, h vmi halvány fogalmam legyen a rollerekről.
Spartan melyik változata sikerült a legjobban? Jumbo I, II, III, IV közül. Nem fárasztom magam a keresgéléssel tovább, megveszem az egyiket. Ha nem jön be, jön a fújt nagykerekű valami, vagy elfelejtem örökre a rollerezést.
Duoker és Sportjátékshop oldalán a legolcsóbb a IV-es, 30-ból kijön.
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/m46.gif)
kotibor
tag
Volt egy szépségem, de bármennyire is szerettem, nem használtam így elkerült a háztól...de erről az illetékes fórumtárs, akihez került tud majd többet elárulni .
Nézegetem a külföldi oldalakat, az igazán "prémium" rollereknek nálunk nem árulják , a sokszor emlegetett magyar rollergyártóról sem tudni semmit, de tényleg semmit...
Egyszerűen nem látom fényesen a helyzetet, kis piac vagyunk, külföldről pedig rendelni kockázatos, gondolok most arra, hogy költséges és nagy a rizikó faktor amiatt mert ki sem tudtuk próbálni.
2004-óta csere-berélek, az ezt megelőző értékelési rendszer alapján: kotibor felhasználónak 227 pozitív és 0 negatív értékelésem volt---> http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=kotibor
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/m46.gif)
kotibor
tag
Teljesen egyet értek, ha van rá mód és lehetőség a kezdő lépcsőfokokat ki kellene hagyni, sajnos a sok pár tízezer forintos vacaktól is elmegy az ember kedve a rollerezéstől, mozgástól...és a jobb rollereket már ki sem próbálja. Rövid az élet, egy-egy esés, kudarcélmény teljesen elvághatja az ember hozzáállását.
2004-óta csere-berélek, az ezt megelőző értékelési rendszer alapján: kotibor felhasználónak 227 pozitív és 0 negatív értékelésem volt---> http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=kotibor
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/m46.gif)
5-ös kezelő
senior tag
Már szűkül a kör, látom az alagút végét. Még egyszer visszaolvastam az összes hozzászólást, figyelmesebben, mint eddig. Csak képek alapján, próbálni még nem állt módomban :
1. Spartan IV.
2. Spartan III. Ezen mintha jobb lenne a hátsó fékkar, és alacsonyabb a padló.
Valószínűleg mindkettő jó lehet a budapesti járdákon, és max. 4 km távra alkalmanként.
Köszönöm a segítséget mindenkinek! És karóra vásárlás előtt jó tanácsért nézzetek át az órás topikba.
(#250) 5-ös kezelő válasza 5-ös kezelő (#249) üzenetére
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/m46.gif)
5-ös kezelő
senior tag
Pillanatnyilag ez a típus áll a legközelebb a rendeléshez [link] /rugózás nélküli Spartan III/.
Kellően alacsony/nak látszó/ plató, nagy első kerék, masszívnak látszó hátsó fék, magas kormány, stabil váz, könnyű összecsukhatóság, szép vonalvezetés, megfizethető ár.
Remélem, jó döntést hoztam.
(#251) 5-ös kezelő válasza 5-ös kezelő (#250) üzenetére
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/m46.gif)
5-ös kezelő
senior tag
Itthon van a gép, nemsokára leviszem kipróbálni. Elsőre jónak tűnik, valóban masszív a váz, és tetszik a záró-nyitó mechanika. Fellépő teteje 9 cm magas, szabad magasság 6 cm, súly cca.5,5 kg. Fékkar műanyag, de erős. Ami nem tetszik, az a kormánycsapágy lötyögése előre-hátra irányban. Talán van rajta kónuszos állítási lehetőség, mint a bicajoknál, szétszedés után kiderül.
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/aggleany.gif)
aggleány
addikt
Sikerült kipróbálni? Hogy tetszik?
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/m46.gif)
5-ös kezelő
senior tag
Raktár utcától az óbudai Auchanig meg vissza, úgy 2x1 km lehet, túléltem. Kerékpár után ez a fékhatás szánalmas, egyszerűbb leugrani róla, mint várni, h megálljon. Nagy kerék ellenére minden pici járdahibát lehet érezni, talán mégis teleszkópost kellett volna vennem. Első kerék felemelve pörgetés után hamar megáll, és haladáskor sem szereti, ha előre helyezem a súlypontom - lelassul teljesen. Kormány a csapágy holtjátékát leszámítva kényelmes. Oldaltámasz jó lenne, de nincs rajta. Alja nem akadt fel sehol menet közben, "rogyasztani" viszont kell. Kis emelkedőket is kerülnöm kell, a HÉV felüljáró tetején az a kis púp is lelassított egy gyalogos tempójára. 15 perc alatt értem oda, gyalog húsz lett volna, tehát nem voltam túl hatékony. Az még érdekelne, h más rollereken is normális-e a csapágy játéka a kormánynál, és a kerékcsapágynak is ekkora-e a súrlódási vesztesége. Amúgy meg szép és tényleg stabil a váza.
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/aggleany.gif)
aggleány
addikt
Ez nem hangzik túl jól. A nem teleszkópos tömör gumisok sajnos tényleg minden járdahibát megéreznek. Nekem egy Oxelo Town 7 van, és a csapágynak nem érzem semmi holtjátékát, nagyon stabil kis cucc.
Tehát lényegileg egészen jó, de vannak apróbb nehézségek.
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/m46.gif)
kotibor
tag
Nincs lehetőséged visszavinni és mást is kipróbálni?
2004-óta csere-berélek, az ezt megelőző értékelési rendszer alapján: kotibor felhasználónak 227 pozitív és 0 negatív értékelésem volt---> http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=kotibor
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/m46.gif)
5-ös kezelő
senior tag
Biztosan lenne, csak macerás. Futárral vissza, előtte jegyzőkönyv, a használat miatti értékcsökkenés miatt kevesebb pénzt kapnék vissza, és nem biztos, h a rugózott kerekűvel elégedett lennék- ez a hátránya a netes vásárlásnak, nem lehet próbakört menni az üzletben.
Kormány csapágyon van állítási lehetőség, laza volt a leszorító csavar. Szétszedném megnézni, van-e elegendő zsír benne, de nem tudtam széthúzni a kormánycsövet. Játékot sikerült megszüntetni. Kerék kiszerelve sem túl virgonc, pörgetés után 6-7 mp-ig forog még, zsír van benne szemlátomást. Lehet, ez ilyen. És helyesbítek, a fékkar/fékpofa alumínium, a fekete festék belül már lekopott a fékezéstől, fémszínű.
(#257) 5-ös kezelő válasza 5-ös kezelő (#256) üzenetére
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/m46.gif)
5-ös kezelő
senior tag
Megint mentem vele, jót tett a kónusz beljebb csavarása, nem éreztem lötyögést. De azt hiszem, visszamegy és kipróbálom a Spartan III. dupla felfüggesztéses modelljét, bár annak csak 203 mm-es a kereke. Hátha komfortosabb lesz egy kicsit.
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/axe.gif)
haruspex
aktív tag
Amúgy lemértem a Spartan iV-et, és 9.5 centi a magassága, úgyhogy nem sokkal magasabb mint a III ezek szerint. Ha úgy sem akarsz sokat menni, akkor lehet egy gumikereővel jobban jársz, pl. a Razor a5 air-ra
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/m46.gif)
5-ös kezelő
senior tag
Megvárom, mennyi avulást von le a bolt, amiért teszteltem a III-ast. A tiéden a kéziféket szeretném majd kipróbálni, és az első teló hatásfokát. Konkrétan el kell döntenem, a hátsó rugózás a fontosabb, v a kézifék. Decathlonban meg közelről meg kell néznem a Commute 900 fékjének a működését. Konkrétan öreg már a térdem meg a bokám, h leugorjak a roliról vészhelyzetben /és minden akadály előtt/, mert gyorsabban tudok megállni így, mint a hátsó sárvédő kétségbeesett taposásával. Oxelo meg ebben jó. És már biztos, h csak fitnesz célra lesz, közlekedni igen veszélyesnek tűnik rolival - kanyarodó autó előtt nem tudtam megállni időben, maradt az ugrás/visszafordítás. Autós megállt, és én se mentem le a járdáról, de történhetett volna rosszabbul is. Mint sofőr, tudom h a járművezetők gyalogos sebességével közeledőkre tudnak felkészülni, és nem a zebrán a semmiből előkerülő és átszáguldó kerékpárosra, rolleresre, gördeszkásra. Nyílt terepen nincs gond, de városban rengeteg a holttér. A kanyarodó járművel azonos irányból érkezők vannak a legnagyobb veszélyben /pl. Dózsa Györgyről Andrássyra kanyarodó busz holtterében van a kerékpársáv, ugyanez van a 26-os busz bekanyarodásánál a Margitszigetre/.
Bocs a sok off-ért, de talán életet menthet.
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/bobrooney.gif)
Bobrooney
senior tag
Nagyon ritkán gurulok át rollerrel zebrán, igazándiból csak akkor amikor a közelben nincs egy autó sem.
Amíg hátsófékes rollerem volt addig pedig miután meghajtottam magam, egyik lábam folyamatosan a sárvédőn volt, ha fékezni kellene, illetve ha tudtam hogy meg kell állnom akkor sokkal korábban neki álltam lassítani, így elkerültem hogy ugrálni kelljen.