Hirdetés

2024. július 19., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Barret001


Barret001
addikt

Mégis mire számítottak? Drágán szart árulnak,csak másodiknak érdemes megvenni... Vagy játszani. Ez meg be is határolja a vevőkört.

(#2) enginev3.0 válasza Barret001 (#1) üzenetére


enginev3.0
félisten

Egyet se tudok venni (újat, benzinest) nem hogy másodikat :D

A sas száll ide - száll oda, de a szálloda nem sas ide - sas oda || Logitech <3 || Xiaomi 4 Pro gen2 <3

(#3) VIC20


VIC20
őstag

Ej, ej, ezek az EJ-k...

(#4) jerry311


jerry311
nagyúr

Nahaaaaaat...
Ki gondolta volna, ha minden ceg arat emel es rekord profitot termel, akkor az embereknek nem marad penze draga uj autora. :DDD
Nahaaaaaat...

(#5) KROK640


KROK640
veterán

És azért még gomba mód szaporodnak az akkugyárak az országban... nem lesz ez így jó :(

Inkább azt kérdezzék miért nincs szobrom, mint azt, hogy miért van...

(#6) enginev3.0 válasza KROK640 (#5) üzenetére


enginev3.0
félisten

Majd ha jön az új szupermegváltó akkumulátor, világnagyhatalom leszünk

A sas száll ide - száll oda, de a szálloda nem sas ide - sas oda || Logitech <3 || Xiaomi 4 Pro gen2 <3

(#7) jerry311 válasza KROK640 (#5) üzenetére


jerry311
nagyúr

Ha az uj akkugyar nem termel soha csak uresen all, az meg mindig kisebb kar, mintha azt a sok szart jo magyar-kinai modra beengednek talajba, kozeli patakba.

(#8) KROK640 válasza enginev3.0 (#6) üzenetére


KROK640
veterán

vagy nem :P

Inkább azt kérdezzék miért nincs szobrom, mint azt, hogy miért van...

(#9) KROK640 válasza jerry311 (#7) üzenetére


KROK640
veterán

Teljesen egyetértek!
De az lenne a legjobb, ha meg se épülnének.

Inkább azt kérdezzék miért nincs szobrom, mint azt, hogy miért van...

(#10) Dißnäëß válasza jerry311 (#4) üzenetére


Dißnäëß
veterán

A magyar amúgyis nagyot csúszott le az elmúlt években, de a fejlettnek mondott világban is nagy átlagban tovább nyílt az olló, veszi egy szűk réteg akinek nagyon van, azt se tudja, mennyije, a maradék túlélő középréteg meg inkább nem vesz, mert döcög még a 2006-os S-Max..

POKE 16017,44 ..... SYS 2077

(#11) enginev3.0 válasza KROK640 (#8) üzenetére


enginev3.0
félisten

Amíg olaj van, addig biztos nem, az meg már 100 éve fogy el, szóval :N

A sas száll ide - száll oda, de a szálloda nem sas ide - sas oda || Logitech <3 || Xiaomi 4 Pro gen2 <3

(#12) ripla


ripla
őstag

A napokban olvastam, hogy az EU is úgy döntött, hogy mégsem olyan veszélyes a fosszilis anyagok bányászata, ami persze egy kényszer szülte helyzet, pont a kínai beáramlás miatt. Az már egy másik kérdés, hogy az ilyen világvégi balkán országok, mint pl. Magyarország, szélesre tárt kapukkal fogadja a kínai néphadsereg felkent hőseit...

(#13) KROK640 válasza enginev3.0 (#11) üzenetére


KROK640
veterán

Már elfogyott a '90-es években :DDD

Inkább azt kérdezzék miért nincs szobrom, mint azt, hogy miért van...

(#14) aprokaroka87


aprokaroka87
nagyúr

Tehát a lufi kipukadt, egyébként meg térjünk vissza az egészre olyan 25-30 év múlva.

(#15) KROK640 válasza Dißnäëß (#10) üzenetére


KROK640
veterán

Ez sajnos egy nagyon is helyénvaló meglátás.
Rendszeresen járok nyugat európában (főként nyugat Ausztria és Németország, de Csehország, sőt szlovákia és van bőven) és azt látom, hogy a magyar marad le. A legdurvább ez Szlovákiával összehasonlítva, '88-ban mikor először ott jártam, még Csehszlovákia néven jóval le volt maradva. 2005-ben Cseh ország már jobban állt mint MO, szlovákia még le volt maradva, de látszott, hogy jön fel. Manapság, meg szlovákia is rég előzött.

Aztán ahogy írod is, világszintű jelenség az, hogy nyílik az olló, a középosztály nagyrésze lefelé szakad, az a kevés pedig aki emelkedik, annak egyre több lesz. Lehet, hogy 40-50 év múlva a világ sokkal polarizáltabb lesz, lesznek a szupergazdagok, és a többiek, akik csecsemő koruktól halálukig egy minimum szinten eldöcögve is elképesztő adósságokban élik le az életüket. (Remélem nem így lesz, de erre is látok esélyt sajnos)

Szerintem aki nagyon EV-t akart, az már megvette magának, még a támogatott időszakban, mikor egy rakás előny járt vele. Szerintem aki eddig nem vette meg, az vagy nem akar, vagy a támogatásokkal együtt sem engedheti meg magának. --> jelentős keresletcsökkenés.

Inkább azt kérdezzék miért nincs szobrom, mint azt, hogy miért van...

(#16) Narxis válasza KROK640 (#9) üzenetére


Narxis
nagyúr

+1

el kell takarítani innen ezeket az akkugyárakat.

Thanos was right.

(#17) KROK640 válasza Narxis (#16) üzenetére


KROK640
veterán

+1

Vagy ha már annyira kellenek, és biztonságosak, akkor tegyük mindet egy helyre, és köré költöztessük az ezekkel kapcsolatos döntéshozókat, és a politikusainkat. És vagy életvitel szerűen ott él, vagy elveszíti tisztségét, mindenféle végkielégítés nélkül :D
Érdekes lenne megnézni, hogy hány gyár és meddig üzemelne.

Inkább azt kérdezzék miért nincs szobrom, mint azt, hogy miért van...

(#18) Narxis válasza KROK640 (#17) üzenetére


Narxis
nagyúr

Felcsút tökéletes hely lenne erre, mehet oda az összes ha már muszáj. :)

Thanos was right.

(#19) Barret001 válasza KROK640 (#15) üzenetére


Barret001
addikt

Németeknek sem kell... [100 000 eladatlan elemes autó]

(#20) janeszgol válasza KROK640 (#15) üzenetére


janeszgol
félisten

A 2000-es évek elején még a románokon röhögtünk, hogy egy üveg Cola 2500-3000 lei (nálunk meg volt mittudomén 200ft). Aztán most meg 1 lei 79-80Ft.

(#21) nevemfel válasza janeszgol (#20) üzenetére


nevemfel
senior tag

Levágtak négy nullát. Ez ám a fejlődés.

Rally against apathy draws small crowd

(#22) haxiboy


haxiboy
veterán

Megérte az új akkugyárat felhúzni a sok támogatás miatt...
Arról ne is beszéljünk hogy egy átlagember hogy fog valaha új autót venni. :U

Premium Mining Rigek és Gamer/Workstation gépek: tőlem, nektek :)

(#23) SkyLine3000


SkyLine3000
addikt

A Toyota sem erőlteti az e-autókat. Vajon miért? Én sem ebben látom a jövőt, max egy lehetséges alternatívát. Lassan jönnek a magas hatásfokú belsőégésű motorok is. Első autónak, aki sokat megy, nem való e-autó. Másodiknak meg nagyon drága. Elsőnek is.

(#24) arnyekxxx


arnyekxxx
veterán

A végén még csökkenteni fogják a villanyautók árát extraprofittermelés helyett? Hát hová vezet ez?

(#25) MasterDeeJay

Eleve olcsóbb legyártani, szervízelni, karbantartani, fejleszteni az elektromosat. Ennek ellenére nem adják olcsóbban. Hogy is van ez? (a kérdés költői)

Vintage Story PH szervere újra fut!

(#26) janeszgol válasza nevemfel (#21) üzenetére


janeszgol
félisten

Nem értem. Annyit akartam kihozni a történetből, hogy a román lei erősebb már ,mint a forint, pedig a rendszerváltás idejétől "pár" évig nem így volt.

(#27) jalos válasza janeszgol (#26) üzenetére


jalos
csendes tag

Igy könnyű erős devizát gyártani, hogy levágjuk a 0-kat:
10000 lej helyett lett 1 lej! Ezt mi is megtehetnénk, és akkor a forint lenne a legerősebb valuta a világon.

1 eur = 400 HUF, de ha levágunk 4 nullát akkor: 1 eur = 0,04 Ft, azaz egy forintért 25 eurot adnának. Király kenne mi? F-szt, semi köze az valuta numerikus értékének a gazdasághoz.

A gyakorlatban akkor szoktak vágni ha kényelmetlen a túl nagy számokkal bánni a hétköznapi életben.

(#28) secretgarden


secretgarden
aktív tag

Nagy probléma a töltés városokban, ahol az emberek tömbházakban laknak. Ott nem játszik a "töltjük a beállón/kertben/garázsban", hatodik emeletről meg töltőkábelt kilógatni az utcán parkoló elektromos autóhoz nem ildomos...

(#29) ripla


ripla
őstag

Erről voltak már infók, hogy miért nem olcsók az elektromos autók. Függetlenül attól, hogy az autógyárak is profitból élnek, a magas ár abban IS keresendő, hogy a vevőnek nem egy fapados autó kell, hanem 3 utas klímát akar, elektromosan állítható ülés kell, tévé a hátsó ülésre, napfénytető, színes belső világítás, önvezetés, minőségi hangfalak, okos rendszer, arcfelismerés, anyámkínja.
Ezek meg önmagukban lehet hogy már tömegtermékek, de sok kicsi sokra megy, így aztán együttes erővel nyomják az árat felfelé.

A töltés is marha egyszerűen megoldható lenne, ha mindent telepakolnának napelemekkel. Ja, hogy akkor kvázi ingyen energia lenne mindenhol? Hát az meg kinek jó? Mert az elektromos áramot szolgáltató cégeknek biztosan nem.
Ezeken bukik meg a dolog, egy gyönyörű utópiában élhetnénk, ahol minden ideális lehetne az élethez, csak hát azok a fránya cégek, akik mindent kézben akarnak tartani, ez itt a probléma.

[ Szerkesztve ]

(#30) janeszgol válasza jalos (#27) üzenetére


janeszgol
félisten

Hogy mi?
1 euró 5 román lei.
1 euró 400 ft
1 lei 80ft. Azaz pont kijön a matek.

Nulla levágásával nem változna a deviza értéke?

[ Szerkesztve ]

(#31) nevemfel válasza janeszgol (#26) üzenetére


nevemfel
senior tag

2005-ben a régi lejt átváltották újra. 10000 ROL (régi lej) => 1 RON (új lej)

Rally against apathy draws small crowd

(#32) kilua


kilua
senior tag

Akkor mi növekszik, mert régebben olyant olvastam hogy az elektromos autók miatt a benzinest sem veszik. Akkor nem az elektromos autók piaca nem növekszik, hanem az autó eladásoké úgy ahogy van.

(#33) jerry311 válasza kilua (#32) üzenetére


jerry311
nagyúr

UK-ben hibrid novekszik nagyon, mikozben a diesel megy lefele a lejton.

Megertem, szerintem is egy hibrid a megfelelo valsztas, de mar a Prius 2 ota ezt mondom. (nem feltetlen a Prius a jo valasztas, de valami nem mild hibrid)
Van-e ra penzem? Nincs, 10 eves 1.6-os diesel Golfra volt penzem.

(#34) Cassi


Cassi
senior tag

"A General Motors például 2025-ig 1 millió EV-t akar eladni, de eddig csak 21 930-at sikerült."
Aki elhiszi béna autógyárak hasraütésre beböfögött számait, az meg is érdemli.

(#35) Barret001 válasza Cassi (#34) üzenetére


Barret001
addikt

Csak kellett volna egy piaci felmérés,ami valahogy kimaradt...

(#36) Diopapa válasza ripla (#29) üzenetére


Diopapa
addikt

Erről készített egy komoly elemzést egy amerikai autós újságíró, aki szerint úgy néz ki a képlet (az EV-t félretéve), hogy az autógyárak rájöttek, hogy nagyobb / jobban felszerelt autókkal jobban lehet kopasztani a vásárlókat, ergo kevesebb autóval ugyan akkora profitot lehet elérni, mert az extrákkal megtömött nagyobb autókon több a haszon. Amivel talán nem nagyon számoltak, hogy előbb-utóbb elfogy az a réteg, akik megengedhetik maguknak a drága autókat is. Azt gondolom, lenne igény a fapadosabb autókra, az EV-kre is. Ha igazam van, ezek visszajönnek, ha már végleg beállít a földbe az autóipar.

[ Szerkesztve ]

Citizen Diopapa / Commander Diopapa "SC csomag olyan, mint a barackfa, unokáidnak veszed - .tnm / De pálinkát nemlehet főzni belűle - *SkyS1gn"

(#37) arnyekxxx válasza ripla (#29) üzenetére


arnyekxxx
veterán

ll, hanem 3 utas klímát akar, elektromosan állítható ülés kell, tévé a hátsó ülésre, napfénytető, színes belső világítás, önvezetés, minőségi hangfalak, okos rendszer, arcfelismerés,

ezekből nekem pont egyikre sincs igényem egy autónál és szerintem nem vagyok egyedül azzal, hogy egy fillér felárat nem fizetnék ezekért.

(#38) haxiboy válasza arnyekxxx (#37) üzenetére


haxiboy
veterán

Hát, azért van néhány "extra" aminek ma már rég nem extrának kellene lennie.
Az elektromosan állítható ülés, elektromos tükrök, tolatóradar/kamera már simán elmehetne alapfelszereltségnek, nem hiszem hogy az a néhány motor meg filléres kamera és szenzor olyan nagy felárat jelentene a valóságban mint amennyit elkérnek érte...

A legtöbb autógyártó nem is gyártja a full alapmodellt, és a franc sem fog másfél évet várni egy fapados autóra...

Premium Mining Rigek és Gamer/Workstation gépek: tőlem, nektek :)

(#39) Z_A_P válasza ripla (#29) üzenetére


Z_A_P
addikt

Mekkora bullshit gyujtemeny.
Tudod mi kellene a vevoknek? 15000 euroert ( 6M HUF) egy kenyelmes tagas egyszeruen es olcson szervizelheto, 150LE-s, 5 szemelyes 400km-t tudo kombi (v suv) villanyauto.
Eleg 1 zonas klima, kezzel allithato ules (de azt sokfele), nem kell belso kinai vilagitas, okos rendszer, lcd tv, kormanyt rangato kamera, sok hangszoro, semmi, nem kell.
Fogadjunk hogy tobben vennek azt mint amit irtal 40000 euroert.
Jaa, hogy ez nem volt mint opcio?

[ Szerkesztve ]

OK

(#40) Feketelaszlo válasza Diopapa (#36) üzenetére


Feketelaszlo
senior tag

Ez az amerikai piacon teljesen áll is, de Európában nem a magánszemélyek vesznek főleg autókat, hanem 50+%-ban flottavásárlók. Persze ebben benne van az adócsalás is vastagon, hiszen pl. a Porschék nagy része is cégautóként kerül forgalomba, de a flottavásárlói preferenciák nálunk erősen torzítják a piacot. S ebből következik az is, hogy az autógyártók nem aggódnak amiatt, hogy a vásárlóknak elfogy a pénze amíg az ő üzletáguk is gyarapodik.
Persze ez nem univerzális - vannak márkák amik már most 2009-es szintű eladatlan készleteken ülnek - ha ők nem kezdenek valami bomba akczióásba akkor jövőre beindulnak a kereskedők csődjei.

(#41) Ribi válasza Z_A_P (#39) üzenetére


Ribi
nagyúr

Plusz volt a totalcaros cikk, hogy valaki kicsit megnyomta a lökhárítót, amibe bele vót rakva az önvezetős kamera meg érzékelő meg miaszar így csere több misi. Na ilyen szarok miatt is annyi amennyi. Persze ez mindenkinek kell, mert hát ez a jövő...
Mindegyik "elektromos autót" csinál, nem egy autót, ami mellesleg elektromos.

[ Szerkesztve ]

(#42) K0vasz


K0vasz
aktív tag

jók lennének ezek az EV-k (nem csinálnak zajszennyezést, helyi légszennyezést, tök jól mennek), csak még mindig túl sok macera van velük, főleg ahhoz képest, amennyibe kerülnek. szerintem a legnagyobb probléma, hogy ha nem tudod otthon tölteni, akkor kábé használhatatlan az egész, és hát elég sokan laknak lakótelepen/belvárosban, vagy csak olyan helyen, ahol a mélygarázsban nincs töltő, és az nem kicsi "kényelmetlenség", hogy szabad töltőre kell vadáászni a városban, ahol aztán órákra ott kell hagyni a kocsit, hogy fel is töltődjön. mindezt úgy, hogy ugyanannyi pénzből vehetsz olyan kocsit is, amit 5 perc alatt fel tudsz "tölteni" a minden második sarkon elérhető benzinkutakon

(#43) BaLee


BaLee
addikt

Nem igazán értem a gyártók problémáját. Szarok az EV eladások mindenhol, itthon meg pláne (de most majd az EV támogatás megdobja amíg el nem fogy a keret). Nézegettem pár elektromos autót és mit látok? Az év eleji árhoz képest több modellnél is június elején emeltek 5-5%-ot. Hova a francba emelnek még?
Egy normális hatótávval rendelkező elektromos autó 14 de inkább 15 millió. És olyan dolgok nincsenek benne mint fűthető első ülés... Benne van persze minden polgárpukkasztó hülyeség amire nincs az embernek szüksége vagy kb. sosem használja.

Rakjanak össze egy értelmes felszereltségű modellt, mint ahogy Z_A_P is írta és el fogják kapkodni villámgyorsan. Visszagondolva volt pár hasonló modell, el is kapkodták őket hetek alatt. Miért próbálják erőltetni az emberre a 15-20 milliós autókat 400 ezres nettó fizetés mellett?

(#44) Eclips21


Eclips21
őstag

Szerintem az is rettentően nagy baj hogy csak tamogatasokkal veszik az emberek ami jelentősen torzítja a piaci versenyt. Nem kell semmi támogatás és akkor lehet valós árakat látnánk. Napelem piacon is a panel ára felére estek vissza mikor megszűntek a nagy támogatások europa szerte.

(#45) Narxis válasza Eclips21 (#44) üzenetére


Narxis
nagyúr

Ennyi, de ugye megy a nagy zöld business. Pénzért bármit.

Thanos was right.

(#46) tibaimp


tibaimp
nagyúr

Olcsóbban kellene adni az EV-ket, nem büntetővámot rátenni...

A tehén egy bonyolult állat, de ÉN megfejtem...| 2016-tól az tuti, hogy az angyalok is esznek babot...

(#47) Gargouille válasza Z_A_P (#39) üzenetére


Gargouille
őstag

Tök egyetértek. Nekünk egy Ford Focus II kombi a családi autó, nekem tökéletesen megfelel ez az autó minden szempontból, nem hiányzik a tolatóradar, nem kell ülésfűtés, tempomat meg semmi, teljesen jól használható. Ha újra vennék autót, akkor is egy ilyet keresnék de sajnos már nincs, így ezt fogjuk addig használni, amíg megy, Most 15 éves.

EV-t egyáltalán nem vennék, igazából akkor se tudnék vele mit kezdeni, ha ingyen adnák, mert társasházban lakom, közelben nincs is töltő, az meg nonszensz, hogy állandóan azon kelljen matekolni, hogy hol tudom tölteni az autót és mikor kell visszamennem érte... ennyi erővel már a tömegközlekedés is jobb megoldás. És nyilván nem csak én vagyok vele így.

Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.

(#48) kilua válasza Diopapa (#36) üzenetére


kilua
senior tag

Fapadosabb elektromos autókat (ami már nem annyira rossz) kínai gyártók kezdtek el gyártani, akkora sikerrel hogy az EU vámháborút indított.

(#49) Narxis válasza kilua (#48) üzenetére


Narxis
nagyúr

Igen, hogy később ne függjünk ezen a területen is Kínától.

Thanos was right.

(#50) Mr K válasza ripla (#29) üzenetére


Mr K
senior tag

Egy 45kWh-s (250-350 km-es hatótáv) aksi 300-350 kg. Egy nem túl erős villanymotor, meg a hozzá való körítés +100. Masszívabb alváz, erősebb rugók, fékek, abroncsok, stb. még + 100. Azaz egy villanyautó minimum 300-400 kilóval nehezebb, mint egy hasonló kategóriájú ICE. (És ez a plusz súly nagyon drága komponensekből jön össze ráadásul.) Szóval nem a sok kütyü miatt drága az elektromos autó, az már csak a keserű pirula megédesítése...

''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.