Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
DeFranco
nagyúr
azt meg tudja nekem mondani valaki, hogy az mk1 fóka antennájánál hol kellene lennie a menetes résznek, a csonkon vagy az antennán?
megrepedt a burkolat az antenna tövénél, valószínűleg elérett. le akartam tekerni, de annyira be volt gyógyulva a menet, hogy mire leszedtem, cafatokban lógott rajta a fekete burkolat. mondanám hogy elbarmoltam, de mint mondtam el volt érve már, meg amúgy is volt rajta egy ~5 centis repedés.
szereztem egy corsa antennát, gondolván hogy biztos sztenderd a csatlakozás, de ott az antennán van a menetes lyuk (anya), és a csonkon a menetes csavar (apa)
a leszedett antennán viszont fordítva, ott az antenna az apa. vagy annyira elbarmoltam, hogy kibarmoltam valamit a csonkból is
szóval hogy van ez? (és ki tud eladó antennát picipénzért?)
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
gyanús, hogy akkor beletekertem az ellendarabot. megpróbálom kitekerni valamivel, szerintetek mit használjak? kombináltfogót?
logikus lenne amúgy, hogy ezek csereszavatosak legyenek még márkák között is, jobban járna mindenki ha egy menetre járna az összes, olcsóbb beszerezni.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
kis fekete "kacsaszalag" megoldotta a problémámat, némi matt zsugorfóliával meg teljesen esztétikusra is formázható, jobban szétbarmolni nem akarom, de az lesz, hogy kap wd40-et 'szt nekiesek.
melegíteni hogy lehetne? láng fölé csak nem tartanám, hajszárító meg édeskevés nyilván.
fotókat elnézegetve ellendarabos lesz az, kigyógyítható... a kompatibilitás nyilván kérdéses, de lehet még ilyen méretváltót is lehet szerválni valahol... na ez még a jövő zenéje, egyelőre legyen kiszedve.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz Sub-ZeRo #5821 üzenetére
jó lett volna egy előtte-kép is (tudom már mindegy) mert kíváncsi lennék a változásra.
mostanában én sem vagyok elégedett a hagyományos tungsram halogénnel, de úgy látom, hogy amíg tart a vetítési kép (tehát kb. amíg lelejt az aszfaltig) addig el is világít nagyjából. nem tudom menniyvel lenne valóban messzebbre látni egy ilyen izzóval. hogy fehéresebb a fény, és emiatt jobb a látási érzet, az tiszta. valamivel biztos erősebb is, ez is tiszta. de szívesen látnám a gyakorlati különbséget is.
-
DeFranco
nagyúr
válasz LamaCube #5850 üzenetére
függ sok mindentől, hogyan használja, ráadja-e gyújtás előtt, mennyire fitt az akku, a generátor, az elektromos rendszer.
de szerintem főleg attól, hogy milyen az izzó. ezek a "túlhúzott" 150%-osak hamar "elmelegednek". ettől még jók, csak nem tart ott a technológia hogy igazán tartósak is legyenek. szerintem.
-
DeFranco
nagyúr
válasz Pardise #5929 üzenetére
ide válaszolok, de vonatkozik az egész threadedre:
nem az a baj, hogy nem master race gyári, vannak jó vagy akár a gyárinál is jobb aftermarket cuccok.
egyébként meg nyilván semmi közöm hozzá, hogy mit mire cserélsz az autódon amíg a gyalogosvédelmet meg a menetbiztonságot nem érinti, ha plüssszarvacskákat találsz ki gigantikus műszempillákkal akkor azt raksz fel.
viszont az kőkemény tapasztalat, hogy ezekkel a csiricsáré bazári szirszarokkal max. rontani tudsz az autó megjelenésén, javítani szinte biztosan nem. ezekkel csak azt éred el, hogy semmi stílusa, semmi összhangja, semmi harmóniája vagy kiegyensúlyozottan sportos/egyedi megjelenése nem lesz az autónak, hanem úgy fog kinézni mint amikor a vásári dzsipó az elsőszülött gyerekét először felengedi egyedül a haverral pestre és beszabadulnak a homasitába.
ezeket a sportos stílusjegyeket, extrákat, módosításokat überfizetett mérnökök és designerek boncolják évekig a tervezőasztalon, nem fogsz tudni még a közelébe sem jutni annak amit szeretnél.
láttam már elég ilyet, k.va büszkén púposkodik tibor a verda mellett, szépen akkurátusan felsorolva a tartalomjegyzék a kocsi oldalán, de úgy van vele a szerencsétlen, mint a botoxozott szilikonozott cicababák, látja, de legalább érzi ő hogy azé' annyira nem sikerült a trökk de magának se vallja be igazán.
na ezért preferáljuk a gyári állapotot, mert nagyon ritka, hogy azon érdemben és konzisztens összhangban lehessen javítani. ilyen neonzöld kerékanyával meg karbonra húzott motorháztetővel meg főleg nem.
ha sportos megjelenést akarsz tetszettél volna st-t venni vagy rs-t.
#5976: na igen és akkor innentől kezdesz el te is hazudgálni magadnak, nem baj ha egy kicsit lötyög a központi furat, á kicsit be is lóg a dobba, nem érdekes, szerzünk rá módosítót meg majd óvatosan kanyarodok nézd meg milyen szép, karbon gecc... kár azért az autóért, komolyan...
@SzlobiG: te futóművedet nyalja el nem az enyémet. én 10g súlyt megérzek ha nincs a helyén, jobb napokon 5g-t is.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz Pardise #5981 üzenetére
vannak amivel lehet játszani, de KF-fel osztókörrel tuti nem játszanék. magamnak betartottam szigorúan a szélességet és az ET-t is, de ott van kicsi játéktér. tény hogy a futómű arra van hangolva ami gyárilag mérete, jobban nem fogja kímélni egy szélesebb vagy terpesztőbb felni az biztos.
-
DeFranco
nagyúr
válasz Goose-T #5991 üzenetére
ehhez képest ahány helyen néztem annyiszor változott, hogy a sima favágó mk1 fóka központi furata 63,3 vagy 63,4. akár a kocsi oldaláról néztem a specifikációt akár a felni oldaláról...
nyilván én is érintett vagyok a vibrációs porblémám miatt amit akár ez is okozhat (meg vagy 6 más ok) nem két helyen néztem meg hogy mi a valós érték.
-
DeFranco
nagyúr
én sem értek hozzá, de el tudom hinni amit Goose-T írt.
meg érted, ha a kocsi lefelé tűr 63,3-ról a felni meg felfelé 63,4-ről akkor az lehet nagyobb is. meg alapból a gyász, hogy ahány hely annyi infó, azért ennek triviálisnak kellene lenni, mint a gumiméreteknek, ami fixen le van írva minden átmérőre...
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz Dj Sügi #6117 üzenetére
nem kell hogy elkezdjék rángatni a kilincset, elég ha bármiért kellemetlenül vagy veszélyben érzed magad, már nagyon jó érzés, hogy ott van az ajtó bezárva. ilyen pedig volt már többször.
nem erőszak, el lehet dönteni, hogy kinek melyik megoldás tetszik, én szeretem és örülök hogy van ilyen.
szerk: nem mellesleg ott ül a gyerekem a hátsó ülésen.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz bull84ghia #6120 üzenetére
belso zarasra ott a gyerekzar. a gyerel helye a gyerekules miatt ugy is fix es nem is ultetsz oda mast pont ezert.
-
DeFranco
nagyúr
válasz Pardise #6271 üzenetére
ezt inkább ne csináld, többet ártasz vele. amíg hidegen jár a motor, addig nem épül fel a megfelelő olajnyomás, és nem melegszik át az olaj sem, így minimumon van a viszkozitása. a motor kopásának legnagyobb részéért ez a kezdeti pár kilométeres hideg üzem a felelős.
ha alapjáraton "melegíted" a motort, akkor ez a hideg üzem még jól el is nyúlik ahhoz képest, minta ténylegesen mennél vele, és 2-3k körüli fordulatszámon menne a motor (így lenne rendes olajnyomásod és hamarabb túllendülnél a kritikus perióduson).
magyarul ezzel az alapjáratos "melegítéses" bohóckodással csak ölöd a motort. menj vele havonta egy-kétszer egy 20km-es kört, és közben ismételgesd, hogy "többet nem leszek akkora balek, hogy nem veszek téligumit"
volt erről valami cikk a TC-n ott jól leírták, már nem emlékszem melyik, de talán az "a nyomaték öl nem a fordulat". hasznos olvasmány.
szerk: meg ez: [link]
Az álló helyzetben melegítés azért nem jó, mert a motor lassabban melegszik, több savas víz gyűlik össze az olajban és úgy szennyezünk, hogy közben még csak nem is haladunk egy métert sem.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz Richard! #6377 üzenetére
racsingbenzin, jobban nyomtad tudat alatt
a személyes véleményem az, hogy nincs varázslat, egy tukkó mk1 szívóbenzin fókának tök mindegy mit raksz bele 95 felett mert "nem tudja olvasni". hiába öntesz bele satólafittyet boroskólát csinál abból is.
az ilyen jobban megyen meg halkabban tüktüköl szerintem placebó. ahogy az írás is írja, lefelé van romlás, ha tényleg valami kannásat tankolsz bele, de egy rendes szabvány 95-ről felfelé csak a swagfaktor.
nem értek hozzá, véleményem van.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz Real_Necro #6447 üzenetére
nagyon nem szeretem ezt a megoldást a focusnál, az van, amit a többiek mondanak, nagyon kell figyelni és rá kell szokni, hogy először a kocsit nyitod, aztán a csomagtartót. és kulcs a zsebbe.
extra szívás, hogy mk1 fókánál még három varázspálca-koreográfiát is el kell hadonásznod napkelet felé, hogy egyáltalán reagáljon a kocsi a gombra, mert csak úgy parasztosan nem nyitja mint minden másik autónál, hogy az utca végén rákacsintok a kulcsgombra, és már nyit is.
nem, állj mellé 35 cm-re, szélvédőtől kicsit balra, napnak háttal, félrebiccentett fejjel toppants hármat, nyomd a gombot, hadonássz fél percig és talán kegyeskedik nyitni.
vagy lehajtott fejjel megadod magad és bedugod a zárba a kulcsot lehetőleg úgy hogy minél kevesebben lássák, hogy úgy nyitod mint apád a zsigulit. ezt a kört elvesztetted. megint.
-
DeFranco
nagyúr
válasz radi8tor #6452 üzenetére
kézzel nyitható zárszerkezet kell rá, kilincs vagy gomb, és le van a gond. ennyi.
a távirányító cseréje gondolom nem két forint, ugye?
egyébként fura, hogy neked ilyen jól működik, általában mindenkitől azt hallom (focus tulajtól) hogy elég kelletlen a távirányítója. többiek?
kettős nyomásnak nem tudom mi az oka, a bukkanó biztos nem, mert az ajtónyitást jelző lámpa kivillan arra is, ha ki van nyitva de nincs felnyitva.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz jozsi252 #6522 üzenetére
ahhoz gyárilag milyen lapát van? keretes vagy aeroblade-szerű?
a gyárilag keretes karokhoz nem minden esetben passzol a blade lapát, mert nem olyan a kar kiképzése, nem olyan erővel nyomja, nem úgy van tervezve az egész. van, hogy a szélein eláll, felugrál, stb.
van aki szerint jó, nekem a fókán gyárilag keretes volt, olyat is vettem rá, valeo-t. meg vagyok vele elégedve.
-
DeFranco
nagyúr
válasz radi8tor #6586 üzenetére
kérdés, hogy mi a szándék. ha amúgy úrvezetsz, napszaknak megfelelően köszönsz és rutinellenőrzés van nem szívóznak. de ha kilinccsel előre kapnak ki a forgalomból és a ledes tompítottadnál csak a küszöbneon verte ki jobban a szemüket, akkor ott még a rosszul felvarrt kormánybőr is felkerül a lapra.
-
DeFranco
nagyúr
valakinek van regisztrációja a mondeo.hu-ra a jelenlevők közül?
emiatt a hsz miatt kellene kis segítség, kellene a srác (jaxi) elérhetősége, vagy ha ez nem lehetséges, akkor segítség, megkérdezni tőle, hogy hol csináltatta a zárjavítást.
úgy néz ki nálam is kell majd kezdeni valamit a problémával, mert már nem nyílik a motortérzár egyáltalán. lesz még pár köröm, mert sokat nem erőltettem és sokat nem is kentem, de lehet nem fogok vele boldogulni
ha zárcsere akkor zárcsere, az 30k lenne kb. a szerelőm szerint, de olvasok olyanokat is, hogy javítással orvosolható, sőt sokszor csak szétcsúszik két alkatrész és azt kell helyretenni, ezeket megnézném először még.
-
DeFranco
nagyúr
válasz Real_Necro #6621 üzenetére
köszi szépen ketten is ugrottatok segíteni, nagyok vagytok
-
DeFranco
nagyúr
válasz radi8tor #6624 üzenetére
pótkulccsal se megy, próbáltam.
mintha lötyögne a betét, akkor viszont "csak" szétesett a szerkezet, van ilyen, viszont mivel eddig nem rázogattam a kulcsot benne, nem tudom eddig milyen volt, nincs összehasonlítási alapom.
alaposan meg kellene nézni, de amikor nappal otthon voltam -10 fok volt, ilyenkor meg este már nincs humorom.
kell egy meleg hely, mélygarázs vagy garázs, egy flakon wd40, egy zseblámpa, meg egy tiszta placc ha alá kell feküdni és lehet próbálkozni. kb. 3-4 hibalehetőség van amit a netről eddig összeszedtem.
-
DeFranco
nagyúr
folytatódik a motortérzár saga
valószínűleg nem fogom tudni megoldani önerőből sehogy sem, próbálkoztam meleg garázzsal egy éjszakára (már amennyire meleg egy garázs, de lakóházzal van egybeépítve, így ennél klimatizáltabb helyre nem tudtam volna vinni) nem segített, bő wd40 szintén nem, alá is mentem, finom tapogatásra sem találtam olyan pontot ahol bele tudtam volna nyúlni a nyitásba. a hűtőt meg ezért nem szedtem le, a kulcsot sem akartam szétkaparni ezért a zárban, hogy tovább erőltessem.
azt észrevettem, hogy a kulcs a zárban érdekesen "kotyog" mintha valami szétugrott volna belül, és elszabadult volna a betét vagy a betéten belül valami.
csináltam róla egy videót, aki mk1 fóka közelébe kerül a közeljövőben, rápróbálna, hogy ez normális-e, vagy normál esetben a kulcs feszesen áll mint katiban a gyerek? (értelemszerűen amíg jó volt, nem "kotyogtattam" )
ha viszont ott valami szétesett, azt én már ki nem nyitom. a gond az, hogy akkor innentől az van, hogy kitolom gödre és jön a fúró, meg az új betét, 30k.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz bull84ghia #6697 üzenetére
normális lakatosom nincs, kóklerhez meg nem viszem.
a mondeos topicban linkelt tagnak írtam, nem válaszolt, marad a gödi csapat. ők megoldják, de úgy, hogy lefúrják és csere, tehát nem lesz olcsó.
más megoldásról még senki nem mesélt (itt is kérdeztem) így egyelőre ez az egyetlen általam ismert létező megoldás.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
néztem de nem találtam ilyen threadet, pedig elvileg ez típushiba.
nagyon ratyi az a fórummotor, nagyon nehezen igazodom el rajta, így elég ritkán jutok el addig, hogy kérdezzek is. akkor meg jön a szokásos kettő okosjános aki bedob valami triviális de használhatatlan pöffenetet és megette a fene az egészet.
de egy kérdést megérhet, ez igaz.
-
DeFranco
nagyúr
válasz bull84ghia #6704 üzenetére
igen, van ilyen megközelítés, de ahhoz le kell venni a hűtőt, annyira meg nem merem megbontani, nem értek hozzá. van amit szétkapok, egy ajtókárpitot simán megbontok de a hűtőkörhöz nem nyúlnék.
ha lent van a hűtő hozzáférhető a zár, kioldod, megnyitod a zárnyelvet kézzel és nyitva a motorháztető.
ennek a szerelőnél van egy rezsiórája meg egy ára.
innentől lesz érdekes a kérdés, hogy mi a rossz és mennyire.
ahogy nézem 3 elem van: zárbetét a rúddal és a zárszerkezet
ha a betét jó vagy javítható (pl. csak szétcsúszott valami) akkor érdemes alulról nyitni és hozzáférni, mert nem kell betétet cserélni, cserébe hosszabb ideig pöszmögnek vele, ami plusz munkadíj
ha a betét nem jó, akkor felesleges, mindenképp kuka, lefúrják, meg kell venni a betétet munka van ezzel is de nem annyi.
ha a zárszerkezet a rossz és lefúrják a jó betétet, akkor buktad a betétet, és cseréled a zárszerkezetet is.
ezért nyomozom, hogy ilyenkor mi szokott megmihálylani és hogyan, mert nem mindegy.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest