Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • N0rthF4c3

    tag

    válasz tarantawla #10212 üzenetére

    Szerintem a 25 km azért már elég jó táv egy dízelnek. Főleg úgy, hogy azért ezek az autók már korrektül bemelegednek viszonylag rövid időn belül télen is. Ordító telek nincsenek tartós tizenfokos mínuszokkal, szóval szerintem napi 50-60 km ingázásra tökéletes. Én átlag 70 kilométert megyek egy nap oda-vissza, de ha besokallok a várostól, akkor hazafelé inkább körbe megyek az M0-n, az csak hazafelé 80 km. Plusz befelé 35, az már 115. Szóval csak a munkába járás évente 10-12 ezer kilométer - és akkor még csak dolgoztam:D Olyan 20-30 ezer között szoktam menni egy évben cakli-pakli.

    Amivel szerintem nagyon sok minden megelőzhető minden autónál, az az, ha figyelsz rá. Ha tankolásonként azért rámérsz a guminyomásra, ha nem ordít folyamatosan a zene bent, hanem néha ráhallgatsz menet közben, vagy miután beindítod felnyitod a géptetőt és fülelsz. Ha pl szar úton, vagy fekvőrendőrökön figyeled, hogy koppan-e valami a futóműben. Ha 2 hetente ránézel a folyadékszintekre, figyeled bent a vízhőfok jelzőt és így tovább. Ennél többet úgysem tudsz csinálni, szóval ezt ki kell maxolni:D Én mondjuk gondolkodom egy VIDA-DICE kombón is, de elsősorban azért, mert érdekel a diagnosztika része.

    A részecskeszűrőhöz nem nyúlnék, csak ha gáz van vele. A hajtás folyadékait 50 ezrenként lecseréltetném, nálam most olajcserénél lesz esedékes. Egyébként biztosan van benne részecskeszűrő? Mert 2005-2006-2007-ben már 2 féle dízellel lehetett venni ezeket, a 163 és a 185 lovas változatot is lehetett kérni. Előbbiben nem volt még részecskeszűrő, az én 2006-os évjáratúmban sincs.

    Leállítás előtti járatás szerintem is max fél percig, de egy átlagos út után nem szoktam várni semennyit. Van benne egy olyan funkció (a tiédben is), hogy ha úgy érzékeli, hogy túl meleg a motor/turbó (valamilyen jeladók alapján - gondolom), akkor leállítás után még járatja pár percig a hűtőventillátort - nálam rendszeresen csinálja nyáron.

    A kifújó hang, és úgy alapból a karakteres turbó hang a D5 motoroknál alap. Meg kell szokni, illetve nekem nincs vele különösebb bajom, kifejezetten tetszik.

    Itt csekkolhatod, ez egy full egészséges motor/turbó hang D5 esetében:

    [link]

  • ffodi

    veterán

    válasz tarantawla #10212 üzenetére

    Nem kell ezt a dolgot ennyire túlgondolni. Ha nagyon hideg van és kint állt éjjel az autó a szabad ég alatt, akkor érdemes indulás előtt begyújtani a kályhát (ha van), és előmelegíteni, valamint az első pár kilométeren mindenképp óvatosan közlekedni vele. Ha garázsban van, és ott van legalább +5-6 °C, akkor még a kályha sem feltétlen kell, hanem indulás előtt legalább fél percet járatod és kész. Nyilván ilyenkor is érvényes az, hogy az első kilométereken (itt több az a pár, mint az előbb) tojás van a gázpedál alatt. Azt pedig szintén érdemes észben tartani, hogy a kályha a vizet melegíti, az olajat viszont nem!

    Megálláskor teljesen felesleges percekig járatni. Ha előtte tapostad neki, vagy valami kemény hegymenet volt, akkor érdemes a visszahűlés miatt ~30 másodpercig járatni, egyéb esetben nem szükséges néhány másodpercnél tovább.

    Amire még érdemes odafigyelni: A kocsid az évjáratából adódóan részecskeszűrős kell legyen. Ha mész időnként hosszabb utakat autópályán, akkor OK, ha nem, akkor viszont érdemes néha taposni neki mert bekoxolódik a DPF. Itt sem kell semmi különlegesre gondolni, csak annyi, hogy nem 2000-es fordulaton és alatta nyekteted, hanem 3000 felett tartósabban.

    Még egy fontos dolog: Soha ne hagyd kiürülni a tankot, ha teheted negyed állás körül tankolj rá.

    Sípoló hang: Legrosszabb esetben, a turbócső tömítése (és rögzítése) kezdi megadni magát. Ha ez a gond, akkor egyszer csak leköpi majd a csövet, és akkor érzed majd a csökkentett teljesítményt. Következő átvizsgáláskor érdemes azt megnézni. Tippre ugyan az az elrendezés, mint az S60-on, tehát a haspajzs levétele után egyből látszódni fog.

    Itt pedig egy szép lista, amit anno az S60-nal kapcsolatban összegyűjtöttem. Egy jó része érvényes a te kocsidra is.

  • BigBlackDog

    veterán

    válasz tarantawla #10212 üzenetére

    Indítás után én nem szoktam járatni, szerintem jobb neki, ha fél-egy perc után nyugodt tempóban, 2000-3000 közötti fordulaton elgurulgatsz. :) Ha jól értem, nincs programozható állófűtés. Mivel a szükséges vas megvan, így egy egyszerű programozással márkaszervizben fel lehet éleszteni ezt a funkciót is (60e Huf körül volt egy éve egy 2007-es S60-hoz). Én azt szoktam járatni hidegben 5-10 percet motor indítás előtt és érezhetően csendesebben indul így a jószág.

Új hozzászólás Aktív témák