2024. április 30., kedd

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Játékok rovat

RAGE - A dühös jövőkép

A RAGE technológiai és egyéb szempontból is egy más világot képvisel, mint a korábbi játékok.

[ ÚJ TESZT ]

Összegzés és értékelés

Ezennel elérkeztünk az elemzés végéhez. Objektíven értékelve a játék nem hozott semmi újat, inkább egy üde színfolt az FPS –ek palettáján, mint igazi áttörés. Hagyományos iparos munkánál jóval több, de ha élhetek ezzel a szörnyű jelzővel, akkor a többség számára nincs meg benne az a bizonyos X faktor. Ez adódik a PC -s technológiai gyengélkedésből, a sokak számára zavaró közelről alacsony felbontású textúrákból, az MI szintjéből, a klasszikus történetből, a jól ismert témából és abból is, hogy a mai epikus jeleneteket felvonultató címekhez képest ebben bizony nincs sok epikus elem és az újrajátszhatósági faktor sem magas azon játékosoknak, akik csak végigszaladnak rajta. Ezeket a szempontokat figyelembe véve a játék 85% körüli értékelést érdemel.

Nálam viszont egészen más szempontok is megjelentek a végigjátszás során. A történet például számomra sem nyújtott kiemelkedő élményt, nem alázza le a S.T.A.L.K.E.R. -t vagy a Fallout-okat, de a játékhoz korrekt atmoszférát teremt. Szép lassan bontakozik ki, megismerjük a játékban elképzelt földi helyzetet és a helyünket a rendszerben. Nincsen tele grandiózus és arcon csapó jelenetekkel, a végjáték sem fogja beírni magát a történelemkönyvekbe, viszont végig konzekvens és hihető a maga nemében. Nem csinál belőlünk szuperhőst, pusztán elér az elejéről a végére, a megoldáshoz.

Emellett a játék képi világa egyszerűen csodálatos, számomra már művészi a kivitelezése. Nagyon látszik rajta, hogy a pályatervezők és grafikusok rengeteget dolgoztak rajta és apait – anyait beleadtak. Én alapvetően egy technológiai beállítottságú ember vagyok, mindig imádtam nézni, ahogy fejlődik az árnyékkezelés, a textúrázás, a modellezés, és úgy alapjába véve a játékok, de emellett nem vagyok grafika megszállott.
A RAGE technológiai szempontból egy más világot képvisel, mint a korábbi játékok, egy statikusabb, de a legutolsó részletekig kidolgozott világot. Más esetben húznám a számat, hogy 2012 –ben statikus árnyékokat látok (a szereplőkön és az autókon persze dinamikus árnyékok vannak) és alacsony a textúra felbontás, de ez a játék nem erről szól, hanem az összhatásról, ami annyira jó, hogy az összes többi realisztikus megjelenítésű (itt arra gondolok, hogy nem rajzfilmes, nem meseszerű vagy alternatív megjelenítésű) játék elbújhat mellette. Ez pedig olyan pluszt ad az erre fogékony embereknek, ami képes feledtetni az apróbb hibákat és még inkább segít elmerülni a játék világában.

A harcot is sikerült úgy kivitelezni, hogy mindvégig élvezetes marad, és a karakter animációk is eszméletlenül feldobják. Számomra van a játékban még vagy két – három újrajátszás, mert végig élveztem és szívesen folytattam volna még, na meg persze azért is mert először Hard –on játszottam végig, hogy a Nightmare megmaradjon a következőre.

Az én olvasatomban a játék 95% -ot kap. Azért nem 100% -ot, mert kicsit haragszom Carmack –re a PC –s társadalom arcon csapásáért és emellett találtam néhány olyan apróságot a játékban, amin lehetett volna még alakítani. Ezt leszámítva viszont mindvégig jól szórakoztam, nem volt olyan érzésem, hogy csak azért játszom a játékot, hogy vége legyen. Köszönöm id Software, ismét sikerült olyat alkotnotok, amit büszkén viselhettek.

Pro:

- fantasztikusan részletes művészi grafika
- kiváló pályatervezés
- élethű animáció
- végig élvezetes harc
- ütős hangok és zenék
- kellemes szabadságfok
- korrekt sztori
- hét év után végre id cím :D
- nem olyan rövid, mint a kortársai

Kontra:

- esetleges technológiai problémák
- közelről alacsony felbontású textúrák (engem nem igazán zavart)
- az MI nem túl kiemelkedő
- az epikus történések sok embernek hiányozhatnak
- lehetne hosszabb

Azóta történt

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.