2024. április 30., kedd

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Játékok rovat

RAGE - A dühös jövőkép

A RAGE technológiai és egyéb szempontból is egy más világot képvisel, mint a korábbi játékok.

[ ÚJ TESZT ]

Játéktér, mini játékok, autókázás és multiplayer

A harcról evezzünk át a játéktér kialakítására. Alapvetően lineáris játékkal van dolgunk, amit igaz a pályákra és a küldetésekre is. Minden pályát nagyon okosan terveztek meg, design szempontjából pedig első osztályú munkával van dolgunk mind a belső, mind a külső terepek esetén. Rengeteg apró részlet van mindenhol, művészi a kidolgozás minősége, gyakorlatilag olyan a játék, mintha egy festmény elevenedne meg előttünk (Carmack aposztrofálta így a legutóbbi keynote -jában és nem is tudnám jobban megfogalmazni).
Elvétve találunk olyan dogokat, amik kilógnak a környezetükből, minden részlet egyedi, nem nagyon látni ismétlődő elemeket. Egy ilyen romos környezetben játszódó játéknál ez nagyon fontos tényező, könnyen előfordulhat, hogy a játéktér részei nagyon hasonlóak és ismétlődőek lesznek. Ebben a játékban viszont minden terület és pálya jól megkülönböztethető és egyedi élményt ad még amellett is, hogy csak egy irányba haladhatunk és néha láthatatlan falakba ütközünk. A harcok során jól lehet helyezkedni, fedezéket mindenhol találunk, legfeljebb gyorsan kell odafutni nehogy túl sok ólmot kapjunk. A fejlesztők több easter egg -et is elhelyeztek a játékban érdemes őket felkutatni nosztalgia értékük miatt.

Nem került még szóba pedig fontos része a játéknak a járműhasználat. Az akció nagy része FPS nézetben zajlik zártabb területeken, de a különböző helyszínek között legtöbbször autóval közlekedünk. A járműveknek három típusa van, erősségük szerint csoportosulnak és versenypontjainkért fejleszthetjük őket. Igen, a játékban nem csak közlekedésre és a banditák elleni harcra használhatjuk a járgányokat, hanem versenyezhetünk is velük. A versenyek között vannak fegyveres és fegyver nélküli futamok, a helyezés alapján pedig versenypontokat nyerünk, amik további versenyek elérésére és az autóink fejlesztésére költhetünk. A járművek irányítása meglehetősen érdekes, még arcade szinten is irreális, de legalább nem nehézkes, és nagyon könnyen megszokható. Véleményem szerint egy alapvetően FPS játékban ez a szint bőven megfelelő. Fegyverből három félét szerelhetünk az autókra, golyószórót, rakétavetőt (hő követő rakétákkal) és plazma fegyvert. A célzás automatikus, a gép kijelöli a célpontot, nekünk csak a látótérben kell tartanunk és nyomni a tűzgombot.

Sokan kritizálták a játék autós részét és többen is megjegyezték, hogy szerintük felesleges, sőt időpocsékolás. Én személy szerint nem értek egyet ezzel, mert ha csak akkor ülünk be az autónkba, amikor a legszükségesebb (távoli küldetés vagy kötelező verseny, amiből összesen három van) akkor körülbelül 20 percet fogunk kocsikázni a teljes végigjátszás alatt. Könnyen látható tehát, hogy ha valaki nem akar autókázni, az nincs erre kárhoztatva erővel, ami szükséges az pedig bőven viselhető (a legtávolabbi küldetésekhez sem kell több időt töltenünk az autóban 1 - 2 percnél).
A játék ezen részére én úgy tekintek, mint egy kellemes színfolt, megtöri a monoton lövöldözést és frissíti a játékost. Semmi extrát nem tud felmutatni, de arra tökéletes, amire szánták.

Kép megnyitása nagyobb méretben

Az autós csatározás és versenyzés viszont nem az egyetlen üde színfolt a játékban, a készítők elhelyeztek néhány mini játékot is a városokban, amikkel két küldetés között múlathatjuk az időt. Van egyszerű kockadobálós szerencsejáték, kipróbálhatjuk ügyességünket a klasszikus késes gyorsasági játékban, (amiben az emberiség történelmében már valószínűleg több ezren vesztették el valamelyik ujjpercüket), versenyezhetünk egy pengetős mesterrel és végül de nem utolsó sorban kártyázhatunk is. A kártyajáték hasonló a Magic the Gathering –het (természetesen egyszerűbb, de az alap rendszer onnan származik), vásárolnunk kell egy alap paklit és ehhez gyűjthetünk még további kártyalapokat a pályákon. Kellemes szórakozás.

Nem igazán mini játék, inkább pénzkereseti lehetőség a helyi valóságshow. A Mutant Bash TV a Wasteland egy eldugott zugában székel, és mint az a nevéből is leszűrhető mutánsok elleni küzdelmeket közvetít. Minél ügyesebben írtjuk a hullámokban érkező mutánsokat az egymást követő szinteken, annál nagyobb jutalmat kapunk a végén. A pénzkereset mellett kiváló szórakozás is egyébként, illetve arra is nagyon jó, hogy gyakoroljuk a harcot.

A RAGE természetesen multiplayer lehetőségekkel is rendelkezik, ezekről viszont csak pár szót szólnék, mert nem olyan erős elemei a játéknak, mint az egyjátékos kampány. Az első mód a Wasteland Legends, ami egyfajta co-op, ám nem az egyjátékos történetet játsszuk végig a komákkal, hanem kisebb epizódokat a játék előtörténetéből. Ez szerintem egy nagyon ötletes húzás a készítők részéről, így azokat is el lehet csábítani multira, akik alapvetően csak a single játékot játsszák, de érdekli őket a sztori előzménye. A másik lehetőség az autós multi, ahol értelemszerűen járművekkel csaphatnak össze a játékosok.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.