2024. április 30., kedd

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Játékok rovat

RAGE - A dühös jövőkép

A RAGE technológiai és egyéb szempontból is egy más világot képvisel, mint a korábbi játékok.

[ ÚJ TESZT ]

Akció - első felvonás

Ha már szóba került a nehézség, akkor ideje rátérni az FPS akcióra. id játékról lévén szó úgy sejtem, hogy senki sem gondolta azt, hogy ebben sok hiba lesz. Alapvetően nagyon élvezetes a harc, az irányítás kiváló, a különböző gadget -ek és lőszerek között könnyű váltogatni (a lőszerek közül az adott fegyvernél választhatunk a CTRL lenyomásával egérrel, de a fegyver számának újbóli lenyomásával is, a gadget -eket pedig az F1 - F4 gombokkal változtathatjuk, illetve Q -val használjuk) és jó őket használni.

Az egyik leghasznosabb és legélvezetesebb eszközünk a wingstick lesz, egy háromágú bumerángszerű éles dobó fegyver, amivel könnyedén levághatjuk az ellenfelek fejét. A fegyverek esetében sikerült úgy megalkotni a klasszikus lerágott csont arzenált, hogy egészen egyedinek hat.
Használhatjuk az ökleinket, kapunk forgótáras pisztolyt, AK-szerű gépfegyvert, egycsövű pump – action sörétest (az Anarchy Edition tulajdonosai dupla lefűrészelt csövűt is), számszeríjat (ehhez vannak a legtutibb lőszerek), mesterlövész puskát, egy spéci golyószórót, amit az Authority használ, egy brutális rakétavetőt (ehhez hőkövető rakétát is készíthetünk járművek ellen) és egy Gatling rendszerű szintén Authority fejlesztést.
A hagyományos tűzfegyverek nem halálpontosak, van szórásuk, amit a sorozatlövőknél érdemes rövid sorozatokkal kompenzálni. Ezek a gyilkoló eszközök és legfőképpen a kiegyensúlyozásuk nagyon változatossá teszik a harcot, nincs meg az, ami sok játékban előfordul, hogy gyakorlatilag két fegyverrel viszi végig az ember az egészet. A különböző lőszerek variálása is jó ötlet, mindet ki lehet használni a csatározásokban. A számszeríjhoz például van olyan nyíl, aminek találata esetén rövid időre átvehetjük az irányítást a célpont felett, hogy odatopogjunk vele mit sem sejtő társaihoz és felrobbanjunk. Ez a szerepjátékos sokszínűség adja az újrajátszhatóság alapját, a sokféle fegyver és gadget segítségével többféle stílusban is érvényesülhetünk. Mindezek ellenére úgy vélem, hogy sok játékos nem fogja annyira értékelni a program ezen aspektusát, hogy az többszöri végigjátszásra sarkallja őket.

A gyilkoló eszközök mellett a gyilkolandó ellenfelek is nagyon változatosak. A mutánsok majmok módjára másznak fel mindenhová és nagyokat ugranak, fedetlen testük viszont gyorsan pusztuló lényekké teszi őket. Ezt természetesen legtöbbször azzal kompenzálják, hogy egyszerre többen is támadnak, illetve piszkosul gyorsan. A különböző bandák eltérő módon küzdenek. Vannak, akik szinte páncél nélkül harcolnak dobófegyverekkel, viszont nagyon gyorsak és szeretnek akrobatikázni a pályán. Vannak, akik kifejezetten lassúk, viszont a fejük búbjáig páncél fedi őket és előszeretettel bújnak sorozatlövő fegyvereikkel fedezékek mögé.
A legtöbb bandának vannak mini bossai, ők általában nagydarab erősen páncélozott nagy tűzerejű lassú tankok, akik folyamatosan menetelnek feléd, amíg meg nem ölnek (vagy inkább te őket). Természetesen a mutánsoknak is vannak brutális változatai, ők a legkeményebb ellenfelek a játékban. A legerősebb és legkoordináltabb emberszabású és méretű ellenfelek viszont az Authority katonái. Ők különleges futurisztikus páncélzatban spéci fegyverekkel próbálnak eltenni minket láb alól, jól kommunikálnak egymással és próbálnak valamennyire taktikázni is.

Kép megnyitása nagyobb méretben

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.