Előző írásomban a kiegészítésekkel csúcsra járatott DOS-ról írtam. Ebben a bejegyzésben folytatom a korszak bemutatását a játékok segítségével, és hogy hogyan éltem meg a gépeimmel, egészen a kor alkonyáig.
1996 év elején járunk, a játékok operációs rendszere továbbra is a DOS.
A Microsoft már pár éve dolgozik rajta, hogy ez megváltozzon. A céljuk, hogy meggyőzzék a játékfejlesztőket, Windows alá portolják a megjelenő játékaikat.
Az első próbálkozások még Windows 3.1-re történnek, de az arra készített WinG API-nak nem volt ideje kiforrni. A fejlesztők panaszkodtak, a Windows alatt nincs meg a megszokott hardver hozzáférés, BIOS rutinok hívása, a már megjelent programok pedig kompatibilitási problémáktól szenvednek a gépeken. A Windows95 már fejlesztés alatt áll, a munkát a készülő DirectX API-val folytatják.
John Carmack-ot, az ID Software programozó guruját keresik meg a szándékukkal, miszerint a Microsoft vállalja a Doom Windowsra portolását teljesen ingyen, a kiadói jog is maradhat az ID Software-nél, csak készülhessen el.
Carmack belemegy.
Az 1983 óta a Microsoftnál dolgozó Gabe Newell kapja meg a projekt irányítását, aki többek között az első három Windows verzió elkészítésében is részt vett.
Az első WinDoom verzió csak béta stádiumig jut el, amikor is átállnak a DirectX-es változatra.
A végleges, már nagy-felbontásban is játszható Doom 95 jóval a Windows 95 megjelenése után, 1996 őszére készül el, már DirectX 3.0 verzióra. Ez lesz az egyik legelső, Windows 95-re írt, már DirectX-et használó játék.